ADAC ZURICH 24H RENNEN NÜRBURGRING

NÜRBURGRING - NORDSCHLEIFE

Motoristický okruh Nürburgring vznikl v roce 1927 poblíž hradu Nürburg. Jeho trať vedla mezi městy Adenau a Nürburg (Nordschleife) a Müllenbach (Südschleife). Hlavní "částí" byla Nordschleife (severní smyčka), dlouhá téměř 23 kilometrů tvořená mnoha zatáčkami různého charakteru a obtížnosti. Mezi ty nejtěžší - ale především nejznámější a diváky nemilovanější - patří dodnes Karussell.

Tato trať je pro svou náročnost kladoucí na jezdce a závodní techniku také nazývána "ZELENÉ PEKLO".

Druhá část okruhu Südschleife (jižní smyčka), byla situována do blízkosti města Müllenbach. Délka okruhu byla 7,747 km a byla používána na motoristické události místního významu. Oba okruhy používaly místo nazvané Start und Ziel Schleife s boxy. Celková délka trati, která využívala oba okruhy byla 28,265 km a byla pojmenována Gesamtstrecke. První ročníky Velké ceny Německa používaly kompletní délku okruhu, ke změně došlo roku 1931, od kdy se začala používat pouze "severní smyčka".

Dnešní okruh používaný pro německý vytrvalostní šampionát VLN - Langstresen Meistersachft Nürburgring a - německý "závod roku" - čtyřiadvacetihodinovku v 'zeleném pekle" je dlouhý 25,378 kilometru a využívá kombinaci nového Grand Prix okruhu a Nordschleife.

Díky této délce tratě je na těchto závodech (VLN, 24H RENNEN NÜRBURGRING) běžně na startu 220 vozidel a kolem 700 (při čtyřiadvacetihodinovce ještě o zhruba sto více) jezdců. Požadavky na start? Mezinárodní řidičský průkaz "C", dva absolvované závody VLN v posledních dvou letech, případně účast ve třech závodech na Nordschleife nebo na  třech vytrvalostní závody, z nichž alespoň jeden musel být na "severní smyčce". Od roku1999 předpisy umožňují startovat "téměř" s jakýmkoliv autem, které splňuje bezpečnostní předpisy. I pro to "jakékoliv" auto je vždy "nalezana nějaká ta kategorie", takže každý má opravdu s kým závodit. Díky tomu se však také zvyšuje náročnost závodu, neboť ti špičkoví jezdci v těch nejrychlejších GT vozech pak během závodu na úzké trati předjíždějí auta jedoucí až o sto kilometrů pomaleji. V průběhu let se výrazně zvýšila návštěvnost "čtyřiadvacetihodinovky a celá severní smyčka je v přístupných místech zcela obležena kempujícími příznivci těchto závodů. A celková návštěvnost si v počtech nijak nezadá se závodem 24 HOURS OF LEMANS a velmi výrazně převyšuje počty návštěvníků na TOTAL 24 HOURS OF SPA ...

Po dlouhých spekulacích, kdo bude novým majitelem v současnosti asi nejslavnějšího "stálého"  a diváky  nejmilovanějšího okruhu na světě se stala německá společnost Caprocorn Development sídlící v Düsseldorfu. Z celkové částky 100 milionů vynaloží CD 25 milionů euro do dalšího rozvoje okruhu. Na Severní smyčce se tak dále budou pořádat veřejné jízdy, budou se tam testovat auta a - především - bude se tam stále závodit ...

oficiální stránky závodu (německy, anglicky):

http://www.24h-rennen.de/

... a jedny anglické s výsledky a stručnou historií závodu:

http://en.wikipedia.org/wiki/24_Hours_N%C3%BCrburgring

a ještě samozřejmě odkaz na stránky (německy, anglicky) vytrvalostní šampionátu VLN:

http://www.vln.de

TOPlist