ASCARI KZ1R GT3

V roce 2005 byla vyrobena silniční verze KZ1R jako dvoudveřové dvoumístné kupé s motorem uprostřed (před zadní nápravou) a pohonem zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený vidlicový osmiválec BMW S62 o objemu 4941 cm³ dosahoval výkonu 382 kW (520 koní). Vůz Ascari KZ1R dosahoval maximální rychlosti 340 km/h se zrychlením na stovku za 3,8 s. Holandským vlastníkem bylo plánováno vyrobit v továrně v Banbury (hrabství Oxfordshire) 50 vozů. Závodní verze KZ1R GT3, která se na okruzích začala objevovat v průběhu roku 2006 měla zvýšený výkon motoru o 20 koní a sníženou hmotnost  o 100 kg.

ASCARI KZ1R GT3

SEASON 2006

FIA GT3 European Championship

V zahajovacím podniku první sezóny evropských GéTé trojek na legendárním britském okruhu Silverstone se představily tři vozy Ascari KZ1R GT3 domácího týmu Damax.  K britskému závodu - který byl součástí víkendu GéTé jedniček bojujících o slavnou o British Empire Trophy - nastoupily posádky ve složení > Ben COLLINS (GB - Winner FIA Sportscar Championship 2001 at Donington [Ascari A410], 6-th 12 Hours of Sebring 2002 [Ascari A410]) - Aaron SCOTT (GB - Champion Formula Ford 1600 BRDC season 1999) - vůz číslo "45", Richard STANTON (GB - Winner class GTO British GT Championship 2001 at Castle Combe [TVR Tuscan R]) - Nick ADAMS (GB - Winner class C2 World Sports Prototype Championship 1989 at Suzuka, Jarama & Brands Hatch [Spice SE89C]) - vůz číslo "46", Luca PIRRI (I - 12nd place FIA GT Championship 2005 at Brno [as a partner Robert Šenkýř in Saleen S7-R]) - Stuart TURVEY (GB - 2nd Formula Renault 2.0 UK BARC season 2000) - vůz číslo "47". Hned při svém první startu dojíždí Ascari KZ1R GT3 #45 na "bednu", když posádka Ben COLLINS - Aaron SCOTT dojíždí po startu ze třetí řady na třetím místě. Ve druhé jízdě na Silverstone pak končí dvojice Luca PIRRI - Stuart TURVEY na čtvrtém místě a vítězí - stejně jako o den dříve posádka COLLINS/SCOTT - ve třídě AS. V dalším průběhu sezóny se v týmu Damax vystřídalo několik jezdců - včetně majitele továrny Ascari, holandského byznysmena Klaase ZWARTA - ale další pódiová umístění "nepřicházela". Až při posledním závodním víkendu v italském Mugellu dojíždí dvojice Andrew THOMPSON (GB - 5th Formula Renault Winter Championship season 2001) - Matt ALLISON (GB - Winner class GTC British GT Championship 2006 at Mondello Park, Snetterton & Rockingham [Porsche 996 GT3 Cup[) s vozem číslo "46" v obou jízdách na druhém místě. K tomu pak samozřejmě přidávají vítězství ve třídě AS, která je vyhrazená pro vozy bez homologace FIA.

British GT Championship

Zatímco evropský šampionát absolvovaly vozy Ascary KZ1R GT3 týmu Damax kompletní, tak v tom domácím se představily jen ve vybraných závodech ve druhé polovině sezóny (Snetterton [round 5], Brands Hatch [round 7] a Silverstone [round 8]). První domácí "vystoupení"  s vozy Ascari KZ1R GT3 absolvovaly dvojice Aaron SCOTT - Stuart TURVEY (vůz číslo "45") a Rob BARFF (GB - 3rd place Spa 1000 Kilometres 2003 [TVR Tuscan T400R], winner class GTO British GT Championship 2000 at Spa [TVR Cerbera Sped 6] & 2001 at Brands Hatch and Donington [TVR T400R]) - Richard STANTON (vůz číslo "90"). Dvojice SCOTT - TURVEY dojíždí v obou závodech na čtvrtém místě absolutně a zároveň dvakrát vítězí ve třídě GT3. STANTON a BARFF vystupují dvakrát na pódium, když v obou jízdách končí na třetím místě ve třídě GT3. V celkovém pořadí pak dojíždějí na osmém, respektive šestém místě. V Brands Hatch  se představuje jen "devadesátka" s jezdeckou sestavou Richard HAY (GB - 3rd place Spa 1000 Kilometres 2003 [TVR Tuscan T400R], 8th place TVR Tuscan Challenge season 2003) - Richard STANTON. V první jízdě dojíždějí na šestém místě v absolutním pořadí a jako třetí ve třídě GT3. Vozy Ascari KZ1R GT3 týmu Damax zakončují domácí sezónu na Silverstone, kde dojíždí v dvouhodinovce na čtvrtém místě absolutně dvojice Aaron SCOTT - Andrew THOMPSON s "pětačtyřicítkou".

SEASON 2007

FIA GT3 European Championship

Do druhého ročníku evropského šampionátu g´t´ trojek vstoupily dva britské tým (Damax a Team Berlanga) s šesti vozy Ascari KZ1R GT3. Základní barvou vozů týmu Damax - které měly čísla #28 (Andrew THOMPSON - Martin RICH), #29 (Howard SPOONER - Adrian WILLMOTT) a #30 (James BRODIE - Jon BARNES) - byla bílá. Na vozech Teamu Berlanga číslo #31 (Erik ZWART - Klaas ZWART), #32 (Daniel GIBSON - Michael GREENHALGH) a #33 (Paul GIBSON - Ben COLLINS) se střídaly tmavě modrá a světle fialová. Na domácím okruhu v Silverstone bodovaly do celkového hodnocení vozy Ascari KZ1R GT3 číslo "devětadvacet" a "třiatřicet", když posádky ve složení Howard SPOONER (GB - 5th Formula Palmer Audi season 2002) - Adrian WILLMOTT (GB - Champion Formula Palmer Audi season 2002 ) a Paul GIBSON (GB - Rider Formula 3 Britain in season 1988) - Ben COLLINS obsadily v první jízdě čtvrté, respektive šesté místo. Dalším zastavením byl městský okruh v  rumunské Bukurešti, kde bodovala pátým místem ve druhé jízdě posádka Erik ZWART (NL - first season in GT3 cars) - Rory BERTRAM (NL - 2nd McGregor Porsche GT3 Cup Challenge season 2005) s "jednatřicítkou". V italské Monze bodovaly posádky Martin RICH (GB - 12nd Porsche Carrera Cup Great Britain season 2004) - Andrew THOMPSON (6th place race 1, winner class AS) a Daniel GIBSON (GB - first season in GT3 cars) - Michael GREENHALGH (GB - 10th class GTC Spanish GT Championship  season 2005), kteří dojeli ve druhé jízdě na pátém místě absolutně a jako první ve třídě AS. Po výsledkově velmi špatném Brnu přichází v polovině listopadu závěrečný závod v Dubaji a super výsledky v podobě prvních pódiových umístění v absolutním pořadí, když dvojice Jonathan LANG (GB - Winner class GTC British GT Championship 2006 at Mondello Park, Snetterton & Rockingham [Porsche 996 GT3 Cup[) - Rory BERTRAM dojíždí s "jednatřicítkou" v prvním závodě jako druhá a ve druhém na třetím místě. Solidní výsledky zajíždějí i posádky Phil QUAIFE (GB - 3rd place FIA GT# European Championship Bukurešt 2007, race 2 [Porsche 997 GT3 Cup]) - Phil KEEN (GB - 4th FIA GT3 European Championship season 2006) - kteří dojíždějí v první jízdě do cíle na šestém místě - a James KAYE (GB - 8th place Spa 24 Hours 1998 [Honda Integra]) - Howard SPOONER (9th place race 1 & 7th place race 2).

British GT Championship

Do dalšího ročníku britského g´t´čkového šampionátu vstoupily v prvním závodním víkendu na okruhu Oulton Park dva týmy s vozy Ascari KZ1R GT3. Starý známý, tým Damax nasadil ve vozech s čísly "10" a "11" a v nich posádky ve složení James BRODIE - Philip HOPKINS a Thomas ERDOS - Stephen KEATING. S vozem Ascari KZ1R GT3 #22 týmu Eurotech - Preci Spark nastoupili do domácího šampionátu bratři David a Godfrey JONESOVÉ, kteří v domácím mistráku jezdili v letech 2002 - 2006 s vozy Porsche 996 GT3-R. Hned ve svém prvním závodě s vozem Ascari dojíždí posádka David JONES - Godfrey JONES na třetí místě, které je prvním pódiovým umístěním tohoto vozu v absolutním pořadí vůbec. O čtrnáct dní později v Doningtonu dojíždí Ascari KZ1R GT3 týmu Eurotech - Preci Spark na pátém (race 1) a čtvrtém (race 2) místě. Za dalších čtrnáct dní následuje dvouhodinovka na okruhu Snetterton. Bratři JONESOVÉ vylepšují nejlepší výsledek vozu Ascari v domácím místráku, když dojíždí na druhém místě se ztrátou 6,5 vteřin na vítězný Aston Martin DBRS9 týmu Barwell Motorsport. Ve čtvrtém podniku na Brands Hatch končí David a Godfrey na šestém (race 1) a čtvrtém (race 2) místě. Čtvrté místo má však opravdu velkou "hodnotu", neboť do druhé jízdy startovali bratři JONESOVÉ z posledního místa na roštu. Pátým podnikem je další vytrvalostní dvouhodinový závod, tentokráte na okruhu Silverstone. Dva vozy Ascari KZ1R GT3 dojíždějí do cíle v Top Ten. "Dvaadvacítka" (David JONES - Godfrey JONES) na čtvrtém a "jedenáctka" (Oliver BRYANT - Phil KEEN) na sedmém místě.  V sedmém podniku sezóny na okruhu Croft se v domácím mistráku představuje Team Berlanga s vozy číslo "31"  (Michael GREENHALGH - Erik ZWART) a "32" (Paul GIBSON - Daniel GIBSON). V kvalifikaci pro první závod je nejrychlejší "dvaadvacítka" bratrů JONESŮ což znamená další "milník" - první Pole Position v závodní historii vozu Ascari KZ1R GT3. Ze startu z prvního místa na roštu sice není vítězství, ale i třetí místo má v nabitém britském g´t´čkovém šampionátu "svou cenu". V poslední podniku sezóny startují tři vozy Ascari v barvách tří týmů (Damax [vůz číslo "10"], Eurotech - Preci Spark [vůz číslo "22"] a Team Berlanga [vůz číslo "31"]). Každá z posádek dojíždí na oválu v Rockinghamu jednou v Top Ten. V první závodě "jednatřicítka" (Michael GREENHALGH - Erik ZWART) jako šestá, ve druhém pak na stejném místě "dvadvacítka (David JONES - Godfrey JONES) a o dvě místa zpět "desítka" (Thomas ERDOS - Stephen KEATING). Díky velmi vyrovnaným výkonům v celém britském gétéčkovém šampionátu končí bratři David a Godfrey JONESOVÉ v celkovém pořadí na výborném pátém místě.

SEASON 2008
FIA GT3 European Championship

Do závodů na evropských kolbištích vstoupily dva týmy (Team Berlanga, Gravity Racing International) se čtyřmi vozy (#25 & #26, #44 &  #45) Ascari KZ1R GT3. Posádky byly složeny takto > Chris DYMOND (GB - 8th Renault Clio Cup Great Britain season 2007) - Erik ZWART (car #25), Martin RICH - Andrew THOMPSON (car #26), Stéphane LÉMERET (B - 2nd place Spa 24 Hours 2006 [Aston Martin DBR9]) - Michael GREENHALGH (car #44) a  Jonathan LANG (GB - Champion class GTC British GT Championship season 2006) - Howard SPOONER (car #45). Po třech umístěních v Top Ten v prvních dvou podnicích (Silverstone [9th place - "26", 10-th place "44"], Monza [8th "44"]) "přichází" v dalším podniku sezóny (Oschersleben) třetí (Martin RICH - Andrew THOMPSON / car #26) a páté (Michael GREENHALGH - Erik ZWART / car #25) místo v prvním závodě. Ze dvou závěrečných podniků evropského šampionátu g´t´trojek (Brno, Dubai) si již vozy Ascari KZ1R GT3 žádné body nepřivezly. Za zmínku stojí jen to, že se v Brně na Masarykově okruhu ve voze Ascari KZ1R GT3 "44" belgického týmu Gravity Racing International představil Maxime Martin, pro kterého to byl první start s g´t´čkem mimo Belgii.

British GT Championship

Po velmi dobrých výsledcích v domácím gétéčkovém šampionátu 2007 přichází pro bratry Davida a Godfreye JONESE nepříliš vydařená sezóna, ve které dojíždějí jen dvakrát (Oulton Park, race 2 - 7th place, Donington, endurance - 4th place) do cíle. Smůlu mají i v belgických Ardenách, když nedokončují závod Spa 24 Hours 2008.

SEASON 2009

British GT Championship

Po nepovedené sezóně 2008 bratři David a Godfrey JONESOVÉ na vůz Ascari KZ1R GT3 nezanevřeli a udělali opravdu velmi dobře. Ale začněme postupně. První závodní víkend v Oulton Parku přinesl týmu Preci - Spark a jeho vozu s tradičním číslem "22" dvě výborná druhá místa. Po dvou bodově slabších víkendech (Spa-Francorchamps, race 1 - 7th place, Rockingham, race 2 - 3rd place) posádka David JONES - Godfrey JONES vítězí v první jízdě v Knockhillu po startu Pole Position. Ve druhé jízdě přidává bratrská dvojice "slušné" body za čtvrté místo. V dalším podniku na Snettertonu "přichází" opět vítězství v prvním závodě, které je "podpořené" umístěním na "bedně" (třetí místo) v druhé jízdě. Po solidním pátém místě v prvním z vytrvalostních závodů (Donington Park) přichází "zádrhel" v boji o mistrovský titul, když Ascari KZ1R "22" nedojíždí do cíle ve druhém  dvouhodinovém závodě (Silverstone). "Dvaadvacítka" je ale díky odjetému počtu kol klasifikována na jedenáctém místě absolutně a sedmém ve třídě GT3, což znamená dva body do šampionátu. V posledním závodním víkendu na okruhu Brands Hatch vítězí bratrská posádka David JONES - Godfrey JONES v první jízdě a ve druhé dojíždí jako čtvrtá, což jí stačí - byť jen o jeden jediný bod - k zisku titulu šampionů britských g´t´ček ve třídě GT3.

ADAC GT Masters

Pro sezónu 2009 kupuje německý tým rhino's Leipert Motorsport od belgického týmu Gravity Racing International dva vozy Ascari KZ1R GT3 (chassis #SA9LPNKZ1CA074020 [car "21"] & #SA9LPNKZ1CA074019 [car "22"]), se kterými vstupuje do seriálu ADAC GT Masters. V prvním podniku na Oscherslebenu se představují posádky ve složení > Stian SÖRLIE (N - Winner class S1 ADAC ZURICH 24H Nürburgring [BMW 320d]) - Marcel LEIPERT (D - 2nd place class A1 24H Dubai [Ford Fiesta ST]) a Martin MATZKE (CZ - Winner ADAC GT Masters 2008 at Oschersleben, race 2 [Chevrolet Corvette C6 Z06.R GT3]) - Norman KNOP (D - 8th Formula König season 2004). Z celé čtveřice se zkušenostmi s vozy GT3 "mohl pochlubit" jen devatenáctiletý český mladík Martin MATZKE, který měl po dvou sezónách v ADAC GT Masters  a European GT3 Championship - po "boku" stejně "starého" Jiřího SKULY - na svém kontě několik pódiových umístění (ADAC GT: Winner - Oschersleben, 2-nd place - Hockenheim, 3-rd place - Assen, Nürburgring, FIA GT3: 3rd place - Brno) s vozem Chevrolet Corvette  C6 Z06.R GT3. V kvalitně obsazeném šampionátu ADAC GT Masters bylo nejlepším výsledkem 5. místo posádky Ronnie BREMER (DK - 6th British Formula 3 Championship season 2003) - Norman KNOP na Sachsenringu. Dvojice Martin MATZKE - Norman KNOP si dojela s vozem Ascari KZ1R GT3 #22 ve čtyřech závodních víkendech čtyřikrát pro body (2x 6th place Assen, 7th place Hockenheim, race 1, 7th place Lausitzring, race 1).

SEASON 2010

British GT Championship

Již třetím rokem jezdí v domácím g´t´čkovém šampionátu jediný vůz Ascari KZ1R GT3 týmu Preci Spark.  Bratři David JONES - Godfrey JONES startují - jako úřadující šampióni - s vozem #1. Po bodovém výpadku v Oulton Parku (2x DNF) přichází super víkend na okruhu Knockhill, kde obhájci titulu ve třídě GT3 dvakrát vítězí po startu z první řady (race 1 - 1st , race 2 - 2nd). Další tři bodové výpadky (2x Rockingham, Spa) znamenají konec "snu" o obhajobě mistrovského titulu. Po sedmém místě ve vytrvalostním závodě na okruhu Silverstone "přichází" dvě umístění na stupních vítězů ve druhých závodech ve Snettertonu (3rd place) a Brands Hatch (winner), když v prvních závodech Ascari #1 do cíle nedojíždí. Celá sezóna by se dala charakterizovat jednoduše "buď bedna nebo nic", což platilo "doslova a do písmene" o jedenácti závodech z dvanácti. Vítězstvím v posledním závodě britského šampionátu na legendárním okruhu Brands Hatch se bratři David a Godfrey JONESOVÉ loučí více než důstojně s britským vozem Ascari KZ1R GT3 - se kterým jako jediní dokázali vítězit v závodech a navíc s ním získat i titul šampionů - a pro sezónu 2011 zakupují na kontinentě zcela novou techniku.

ADAC GT Masters

Do své druhé sezóny v německém sprintérském g´t´čkovém šampionátu vstupuje tým rhino's Leipert Motorsport již jen s jedním vozem Ascari KZ1R GT3, se kterým startuje v celém seriálu dvojice Norman KNOP - Ronald REHFELD (D - 4th Dutch Supercar Challnege season 2008 [Mosler MT900]), winner class SP3 ADAC ZURICH 24H Nürburgring 2008 [Honda S2000]). Nově složená posádka dojíždí šestkrát v Top Ten (tedy na bodech), z toho třikrát na třetím místě (Sachsenring, Hockenheim, Assen - vždy race 1), čímž se stává druhou nejúspěšnější posádkou startující s vozem Ascari KZ1R GT3 po britské bratrské dvojici David JONES - Godfrey JONES.

Australian GT Championship

V roce 2010 se vůz Ascari KZ1R GT3 objevil v prvních dvou závodech australského g´téčkového šampionátu, konkrétně v Adelaide a Albert Parku (Melbourne Grand Prix Circuit). Ve voze #89 týmu Clipper Motor Yachts se vystřídali Darren BERRY (Adelaide - DNF/DNF/24th place) a John BOWE (Albert Park - 7th place/NC/DNF).

SEASON 2014

Australian GT Championship

Po tříleté pauze se v několika závodech australského šampionátu opět objevuje  vůz Ascari KZ1R GT3 ("52"), tentokrát v "barvách" týmu Outbound Racing. Po prvním závodním víkendu (Sandown), kdy Keith KASSULKE dojíždí na patnáctém a čtrnáctém místě absolutně a dvakrát jako osmý ve třídě GT Trophy však následují již jen technické problémy vozu, díky kterým posádky Keith KASSULKE - Jonathan VELTER (Phillip Island), respektive Keith KASSULKE - Les WALMSLEY (Highlands Motorsport Park) nedojíždějí v žádném ze závodů do cíle.

Souhrn pódiových umístění vozu ASCARI KZ1R GT3

  6 vítězství

 6 druhých míst

12 třetích míst

17 vítězství ve třídě 

8 vítězství v kvalifikaci

*******
* David JONES & Godfrey JONES *
Champions Class GT3 * British GT Championship 2009
*******
Největší počet odjetých závodů s vozem Ascari KZ1R GT3
David JONES, Godfrey JONES - 29
Norman KNOP - 15
Michael GREENHALGH - 13
*******
Martin MATZKE - 4

TOPlist