ASTON MARTIN DBR9 ... part 1 - rok 2005

 

SEDM OPRAVDU VÝBORNÝCH LET VOZU ASTON MARTIN DBR9
Část první - rok 2005

Test Day Sebring

Začátkem února se při testech na floridském okruhu v Sebringu sešla v rámci Test Day American Le Mans Series v továrním týmu Aston Martin Racing opravdu více než velmi "solidní" sestava - Pedro LAMY (winner 24 Hours Nürburgring 2001, 2002 a 2004), David BRABHAM (12 Hours of Sebring 1998 - class GT1), Tomáš ENGE (24 Hours of Le Mans 2003 - class GTS), Peter KOX (24 Hours of Le Mans 2003 - class GTS), Stéphane ORTELLI (winner 24 Hours of Le Mans 1998 + class GT1, winner Spa 24 Hours 2003) a Darren TURNER - z níž téměř všichni měli na svém kontě již "nějaké to" velké vítězství s vozem té nejvyšší specifikace GT. Pouze na jediného britského pilota v týmu - Darrena Turnera - to "opravdu velké" teprve čekalo (měl však již v té době na svém "kontě" vítězství v závodech american Le Mans Series v Miami a v závodě 1000 km of Le Mans na okruhu Bugatti v roce 2003) o pár týdnů později na stejné trati.


12 Hours of Sebring

První start v závodě a první velké vítězství. Co více si lze od nového vozu přát? V závodě 12 Hours of Sebring dojíždí jako čtvrtá absolutně a především jako první v - přejmenované či nově pojmenované - třídě GT1, jejíž vozy byly stavěny podle nových technických předpisů a specifikací, posádka vozu Aston Martin DBR 9 "57" ve složení Darren TURNER - David BRABHAM - Stéphane ORTELLI. Nový vůz Aston Martin DBR9 za sebou nechal jak nové vozy Chevrolet Corvette C6.R, se kterými ještě svede - v poslední éře G´T´ček té nejvyšší specifikace - na světových okruzích nejednu skvělou a neúprostnou bitvu, tak i osvědčené vozy Sallen S7-R a Maserati MC12, které oba již měly na svých kontech nejedno vítězství mezi vozy nejvyšší G´'Tčkové specifikace.


RAC Tourist Trophy

O dva měsíce později dvojice továrních Astonů Martin DBR 9 v barevném "provedení" klasické britské závodní zelené "opanuje" na domácí trati v Silverstone vysoce uznávanou  a - především hrdými Brity - velmi ceněnou Tourist Trophy, která je součástí seriálu FIA GT Championship a zapisuje si navíc i první "double". Na nejvyšším stupni bedny stojí dvojice Pedro LAMY - Peter KOX, kteří se střídali ve voze "29" a po jejich pravých rukách posádka Darren TURNER - David BRABHAM, kteří se střídali ve voze "28".

24 Hours of Le Mans

Přichází měsíc červen a "závod závodů" na La Sarthé, kterému předchází Test Day 24 Hours of Le Mans, ve kterém je ve třídě GT1 nejrychlejší posádka vozu "58" ve složení Pedro LAMY - Tomáš ENGE - Peter KOX. O dva týdny později zajíždí Tomáš ENGE v kvalifikaci první Pole Position (své již celkově čtvrté) pro vůz Aston Martin DBR9 na La Sarthé, tedy na okruhu na kterém se nedá - kromě Test Day - v průběhu roku trénovat ani testovat. V závodě samotném je však při jejich cestě za vítězstvím "zastaví" závada na palivovém systému.

Le Mans Endurance Series

O krásné, ale především rychlé a úspěšné vozy začíná být zájem ze strany soukromých týmů. Jako první z nich si připisuje vítězství tým Convers Team (RUS)/Cirtek Motorsport (GB), který - za vydatné tovární jezdecké podpory - vítězí ve třídě GT1 v šestihodinovém závodě seriálu Le Mans Endurance Series na Nürburgringu. Jasně modrý vůz s číslem 62 navíc dvojice Darren TURNER - Rob BELL (třetí člen posádky - Frédéric  DORR se ve voze při závodě neobjevil) přiváží na vynikajícím devátém místě absolutně.


 

FIA GT Championship

Na závěr sezóny se stěhuje jiný vytrvalostní seriál FIA GT Championship na asijský kontinent, kde následují rychle po sobě tři závody - v Zhuhaji, Dubaji a v Bahrainu. Téměř přesně měsíc před Vánoci vítězi v Bahrainu dvojice Christophe BOUCHUT (vítěz Spa 24 Hours 2001 & 2002) - Antonio GARCIA (vítěz třídy N-GT Spa 24 Hours 2001, vítěz šampionátu World Series by Nissan 2000) s modrou "sedmnáctkou" ruského týmu Russian Age Racing, když si předtím vyjedou v kvalifikaci i Pole Position. 

... a modely vozu pro sběratele v měřítku 1:43...

Modely vozů "58" a "59" z 24 Hours of Le Mans lze koupi buď v "dárkovém balení ...

 

... "59" také případně ve standardním balení - a to ve dvou verzích

Modely vozů "57" a "58" z 12 Hours of Sebring lze koupit samostatně...

... nebo v případě vítězného vozu "57" jako dárkový set s vítězem Tourist Trophy

Koupit lze také vítězné vozy ze závodů Tourist Trophy (FIA GT) a Nürburgring 1000 km (LMES)...

... a vozy "28" a "29" ze závodu Spa 24 Hours, které dojely na šestém, respektive pátém místě.

No a pokud by jste chtěli vítěze z Bahrainu nebo "neúspěšný" vůz z Dubaje - tedy z podzimních závodů šampionátu FIA GT - tak máte možnost přestavby za pomoci kvalitativně výborných obtisků z "dílny" Thomase Morpera 

Souhrn pódiových umístění vozu ASTON MARTIN DBR9 v roce 2005

 2 vítězství

1 druhé místo

2 vítězství ve třídě

5 vítězství v kvalifikaci

*******
* Darren TURNER - David BRABHAM - Stéphane ORTELLI *
Winner class GT1 12 Hours of Sebring 2005
*******
* Pedro LAMY - Peter KOX *
Winner Tourist Trophy at Silverstone * FIA GT Championship 2005
*******
* Christophe BOUCHUT - Antonio GARCIA *
Winner Bahrain * FIA GT Championship 2005
*******
* Darren TURNER - Rob BELL *
Winner class GT1 Nürburgring 1000 Kilometres * Le Mans Series 2005  
*******
Největší počet odjetých závodů s vozem Aston Martin DBR 9 v roce 2005
Darren TURNER - 10
Pedro LAMY, David BRABHAM, Peter KOX - 8
Tomáš ENGE, Stéphane SARRAZIN - 4
TOPlist