ASTON MARTIN DBRS9: Belcar / BRCC

image

 

Belgický šampionát Belcar prošel v době, kdy v něm závodily vozy Aston Martin DBRS9 několika změnami v "délce" závodů. V roce 2007 a poté v letech 2010 a 2011 byl šampionát čistě vytrvalostní, v roce 2009 pak byl - až na vrchol šampionátu, závod Zolder 24 Hours - pro změnu zase čistě spritérský (vždy dva hodinové závody o víkendu). Závodní víkendy nového belgické šampionátu BRCC (Belgian Racing Car Championship) pak v roce 2012 zahrnovaly vždy jeden dlouhý závod (Long Race) a dva krátké třicetiminutové sprinty (Short Race). Vrcholem domácí belgické okruhové sezóny pak vždy byl závod Zolder 24 Hours, který byl v letech 1997 - 2009 a v roce 2011 vrcholným podnikem šampionátu Belcar. V roce 2010 a od roku 2012 se "čtyřiadvacítka" v Zolderu konala jako samostatný podnik.

ASTON MARTIN DBRS9
part 6
Belcar  &  BRCC 
(Belgian Racing Car Championship)

 

SEASON 2007

Racig for Belgium

Prvního dubna se představil v šampionátu Belcar vůbec první vůz Aston Martin DBRS9 GT3. Jeho start "měl na svědomí" tým Racing for Belgium, který v roce 2007 se svým vozem startoval i v několika vybraných podnících FIA GT3 European Championship (pod "hlavičkou týmu Hexis Racing - Silverstone, Monza, Brno, Dubaj) a ADAC GT Masters (Zolder). Za volantem vozu Aston Martin DBRS9 "007" se v prvních třech stopětadvacetimunutových závodech šampiontu Belcar (Belcar Zolder First Race, Belcar Donington a Belcar Spa 12 Hours) střídali - šéf týmu - Ron MARCHAL (NL - Champion Formula Arcobaleno Netherlands season 2001 & 2002) - Willem "Wim" COEKELBERGHS (B - 4-th place class 4 Zolder 24 Hours 2006 [Porsche 996 bi-turbo GT2]). Dvojice jezdců ron MARCHAL - Wim COEKELBERGHS dosáhla svého nejlepšího výsledku na okruhu Donington Park, kde dojela na třetím místě. Stejný výsledek pak zopakovala dvojice Ron MARCHAL - Philip JACOBS (B - 16-th place Zolder 24 Hours 2000 [BMW M3]) o posledním červnovém víkendu, kdy se belgický vytrvalostní šampionát přestěhoval do Zolderu, kde se jel závod Belcar Zolder Midsummer Race.

Po více jak dvouměsíční letní přestávce se druhý zářiový víkend konal stěžejní podnik vytrvalostního šampionátu Belcar - závod Zolder 24 Hours. Do kvalifikace - ve které si nakonec vyjel časem 1:35,359 sedmé místo na roštu - vstoupil vůz Aston Martin DBRS9 GT3 "007" týmu Racing for Belgium ve speciálním livreji... 

... aby pak do vlastního závodu nastoupila posádka ve složení Wim COEKELBERGHS - Ron MARCHAL - David STERCKX (B - 2-nd place Spa 24 Hours 2002 [Lister Storm]) - Robert Den OTTER (NL - 4-th MINI Challenge Netherlands season 2005 [MINI Coper Race Edition]) v matně černém voze Aston Martin DBRS9 "007". V samotném závodě však posádka "nulanulasedmičky" končí krátce před polovinou závodu v čase 11:59:40,161.

Koncem září se vrací belgický vytrvalostní šampionát na okruh Spa-Francorchams, kde se jede závod nazvaný Belcar Spa Francorchampagne. Za volantem stříbřitě-šedého vozu s černou střechou - tedy s velmi podobným designem v jakém se objevil Aston Martin DBRS9 startující pod "hlavičkou" týmu Hexis Racing v Brně při závodech FIA GT3 European Championship - se opět "setkávají" Ron MARCHAL a Wim COEKELBERGHS. Po sedmém místě v kvalifikaci dojíždí dvojice Ron MARCHAL - Willem COEKELBERGHS na devátém místě. Poslední závod šampionátu Belcar pojmenovaný Belcar Zolder Last Race Ron MARCHAL vynechává, když se přesouvá se svým týmem Racing for Belgium na finálový podnik FIA GT3 European Championship do Dubaje.

SEASON 2009

Barwell Motorsport

Čtrnáct dní po premiérovém startu v Doningtonu (British GT Championship) se vůz Aston Martin DBRS9 "72" závodící "pod hlavičkou" týmu Barwell Motorsport objevuje i v belgickém šampionátu, který se v roce 2009 skládal z pěti víkendů zahrnujících dva hodinové sprintérské závody a "24" na okruhu Zolder. V prvních čtyřech podnicích šampionátu (Belcar Zolder Kick Off, SRO GT3 & GT4 Series Spa, Belcar Spa 12 Hours, Belcar Spa VW Cup) startuje ve voze s číslem "72" dvojice Eddy RENARD (B - winner Belcar Spa Francorchampagne 2008 [Ferrari 430 GT3 with Vincent VOSSE]) - Vincent VOSSE (B - winner FIA GT Hungaroring 2000 [Viper GTS-R], winner 24 Hours of Spa 2002 [Viper GTS-R], winner two races Le Mans Series 2006 class GT1 [Istanbul, Nürburgring - Aston Martin DBR9]). Nejlepšími umístěními dvojice Eddy RENARD - Vincent VOSSE byla tři čtvrtá místa (Belcar Zolder Belgian Race Kick Off, Belcar Spa 12 Hours, Belcar Spa VW Cup) vždy v první jízdě, tedy když závod dojížděl Vincent VOSSE. Pódiového umístění se sice vozu Aston Martin DBRS9 "72" dosáhnout nepodařilo, ale v rukách Vincenta VOSSE byl velmi rychlý o čemž svědčí mimo jiné tři ceněné Pole Positon (SRO GT3 & GT4 Series Spa, Belcar Spa 12 Hours, Belcar Spa VW Cup) pro druhé sprint závody.

Tým "okolo" Eddy RENARDA vynechává vrchol šampionátu Belcar, závod Zolder 24 Hours 2009, když před ním upřednostní daleko slavnější a prestižnější "24" na ardénském okruhu Spa-Francorchamps, ve které dojíždí Aston Martin DBRS9 s číslem "172" závodící pod "hlavičkou" týmu Eddy Renard/Barwell Motorsport na výborném čtrnáctém místě v absolutním pořadí a na čtvrtém ve třídě G3. Koncem října se pak o závodním víkendu pojmenovaném Belcar Zolder FIA GT představí tým se zcela novým livrejem vozu Aston Martin DBRS9 "072" a pozměnenou jezdeckou sestavou ve složení Eddy RENARD - Maxime SOULET (B  - 3-rd Belgian GT Championship MVD season 2008 [Porsche 997 GT3 Cup]). Ze Zolderu si jezdci odvážejí body za páté místo v první jízdě a Eddy RENARD končí na sedmém místě v celkovém pořadí šampionátu Belcar 2009.

Barwell Motorsport (Cadena)

O závodním víkendu pojmenovaném Belcar Zolder FIA GT se na startu hodinových sprintů objevil ještě druhý vůz Aston Martin DBRS9 připravovaný společností Barwell Motorsport, tentokráte pro tým Cadena Motorsport. Ve žlutém voze s číslem "073" se představili - šéf týmu Cadena - Paul WHIGHT (GB - 8-th British GT Championship class GT3 season 2006 [Aston Martin DBRS9]) a Andy RUHAN (GB - three races in Britcar GT season 2008 [Ferrari 360 Modena]). První závod Aston Martin DBRS9 GT3 "073" jako jediný z patnácti (z toho třináct g´t´trojek na roštu) startujících vozů nedokončuje. Ve druhé hodinovce dojíždí dvojice Paul WHIGHT - Andy RUHAN jako desátá absolutně, dvě místa před sesterskou posádkou Eddy RENARD - Maxime SOULET.

SEASON 2010

BRS Aston Martin Racing

V roce 2010 je šampionát Belcar opět plně vytrvalostním a jako jeho vrchol se jede na jeho závěr závod Zolder 10 Hours, když dosavadní každoroční vrchol domácí sezóny 24 Hours of Zolder se jede - poprvé od vzniku šampionátu Belcar v roce 1997 jako "volný" - tedy nebodovaný - podnik. Opět je "u toho" Eddy RENARD s vozem Aston Martin DBRS9 (chassis #21), který tentokrát startuje v "barvách" týmu BRS Aston Martin Racing. Ve voze s číslem "009" se s ním  v první (jarní) části sezóny (Belcar Zolder Gordon Finest Race, Belcar Spa 12 Hours, Belcar Spa VW Cup) střídá - Tim VERBERGT (B - Champion Belcar 1998, 1999 [Audi A4] & 2009 [Audi R8 LMS GT3]). Jediným umístěním vozu Aston Martin DBRS9 "009" týmu BRS Aston Martin Racing v Top Ten bylo - po startu ze 7. místa -  desáté místo hned v úvodním devadesátiminutovém závodě na okruhu Zolder. 

Po neúspěšném staru v závodě Total Spa 24 Hours mění tým design vozu Aston Martin DBRS9. Ve voze vyvedeném v tradičním livreji Gulf a číslem "9" na kapotě se nejprve v závodě Belcar Spa Francorchampagne střídají Eddy RENARD a Michael SCHMETZ (B - starting with the car GC 10.1 in Belgian Touring Car Series season 2010) a v podniku FIA GT Zolder pad Eddy RENARD a Henri MOSER (CH - Champion FIA GT3 European Championship season 2008 [Ferrari F430 GT3 - Kessel Racing], 3-rd ADAC GT Masters season 2009 [Audi R8 LMS - Phoenix Racing]). Dvě šestá místa v těchto závodech jsou pro celý tým povzbudivá před posledním podnikem - Zolder 10 Hours. V záverečném závodě sezóny pak trojici z předchozích dvou závodů, (Eddy RENARD - Michael SCHMETZ - Henri MOSER) doplňuje zkušený Stéphane LÉMERET (B - 20-th FIA GT Championship season 2006 [Aston Martin DBR9/Phoenix Racing]). Vůz vyvedený v legendárním livreji Gulf nakonec dojíždí na devátém místě se ztrátou patnácti kol na vítězný vůz Audi R8 LMS týmu W Racing Team.

Svensson John SR/John's Racing team

V závodech Belcar Spa 12 Hours (round 2) a Belcar Spa VW Cup (round 3) se objevil druhý vůz Aston Martin DBRS9 GT3. Ve voze s číslem "25" závodícím pod "názvem" Svensson John SR se střídali Pierre GRIVEGNEE (B - Gentleman Driver, the first start in the car GT) a John SVENSSON (B - Champion Formula Ford Belgium season 1996 & 1997). Dvojice amatérských jezdců nedokončuje ani jeden z vytrvalostních závodů, když v tom prvním dvou a půl hodinovém končí v čase 2:05:05,461 po dojedí dvačtyřiceti kol. Ve tříhodinovce pak odjedou jen osmnáct kol a v závodě stráví na okruhu Spa-Francorchamps jen něco málo přes hodinu (1:18:16,077). 

Pierre GRIVEGNEE a John SVENSSON se sešli ve voze Aston Martin DBRS9 GT3 "25" ještě v podzimním závodě Belcar Spa Francorchampagne (round 4), ve kterém již vůz "vezl bojové zbarvení" ze závodu Total Spa 24 Hours, kde s ním startoval Pierre GRIVEGNEE. Ve čtyřhodinovce dosáhla dvojice amatérských jezdců jedoucích tentokráte pod "hlavičkou" týmu John's Racing Team svého nejlepšího výsledku ve vytrvalostním šampionátu Belcar 2010, když dojela na dvanáctém místě absolutně se ztrátou osmi kol na vítězné Audi R8. 

SEASON 2011

Petronas Barwell Racing

Po roční přestávce se do vytrvalostního šampionátu Belcar vrací britský tým Barwell Motorsport s vozem Aston Martin DBRS9 "007" (chassis #19, tedy stejný vůz se kterým jezdil tým Cadena Motorsport v British GT Championship). Název týmu je "upraven" podle hlavního sponzora na Petronas Barwell Racing a jeho stabilními jezdci jsou po celou sezónu Tim VERBERGT - Jeffrey Van HOOYDONK (B - 2-nd Belgian GT Championship season 2009 [Dodge Viper Competition Coupe], Champion Formula Renault Europe season 1997). V prvních třech - tedy jarních - podnicích (Belcar Zolder FIA GT, Belcar Zolder WTCC, Belcar Spa 12 Hours) dojíždějí postupně na třetím (jediné umístění na "bedně"), pátém a osmém místě. Po vynechání "24" v Zolderu pak Aston Martin "007" týmu Petronas Barwell Racing dojíždí čtvrtý na okruhu Zolder (Belcar Zolder Belgian Masters) a sedmý na okruhu Spa-Francorchamps (Belcar Spa Francorchampagne). Tim VERBERGT a Jeffrey Van HOOYDONK končí v celkovém hodnocení šampionátu Belcar na děleném šestém místě. Šampióny se stávají Marc GOOSSENS a Maxime SOULET s Porsche 997 GT3R týmu ProSpeed Competition.

GPR AMR

V prvních třech podnicích šampionátu (Belcar Zolder FIA GT, Belcar Zolder WTCC, Belcar Spa 12 Hours) se představil i Aston Martin DBRS9 "9" ("samozřejmě" opět ve zcela novém livreji) týmu GPR Aston Martin Racing. Za jeho volantem se v těchto závodech střídali Henri MOSER a Michael SCHMETZ. Po dvou šestých místech v závodech na okruhu Zolder končí Aston Martin DBRS9 "9" ve tříhodinovce okruhu Spa-Francorchamps až na šestadvacátém místě, když neprojede cílem posledního kola a závod pro něj končí smolně v čase 2:59:30,959.

V tříhodinovém závodě nazvaném Belcar Spa 12 Hours se objevil i druhý Aston Martin DBRS9 GT3 týmu GPR Aston Martin Racing s číslem "25", pro jehož posádku, kterou tvořili Pierre GRIVEGNEE a Alex van de POELE (B - rider of the Belgian Touring Car Series, class S2 season 2001 [Solution F]) byl tento závod přípravou na závod Total Spa 24 Hours 2011. Dvojice amatérských jezdců dojíždí ve tříhodinovce na ardénském okruhu na sedmnáctém místě v celkovém pořadí a na výborném druhém ve třídě GT3B určené pro jezdce gentlemany.

SEASON 2012

GPR Racing

Na startu nového šampionátu Belgian Racing Car Championship, který se skládal ze šesti podniků, v rámci kterých se jely dva krátké (Short Races) a jeden dlouhý (Long Race) závod, stál i jeden vůz Aston Martin DBRS9 týmu GPR Racing. Složení jezdecké posádky bylo v prvních pěti závodních víkendech neměnné a ve voze s číslem "9" se pravidelně střídali Michael SCHMETZ a Pierre GRIVEGNEE. Z prvních dvou podniků si oba jezdci příliš bodů neodvezli, když nejlepším výsledkem bylo sedmé místo v prvním sprintu v podniku nazvaném Belgium First Races at Zolder. Zlom nastal od třetího podniku nazvaného 3000 km of Francorchamps, ve kterém skončil Aston Martin DBRS9 "9" ve vytrvalostním závodě sice "až" na 8. místě, ale sprintérskou část dvojice Michael SCHMETZ - Pierre GRIVEGNEE zcala ovládla. Jako první přišlo na řadu Pole Position pro první třicetiminutový sprint, které bylo vůbec prvním vítězstvím v kvalifikaci týmu BRS AMR/GPR AMR a poté první místo ve třídě GT Pro v prvním třicetimimutové závodě (a druhé v absolutním pořadí). Ve druhém krátkém závodě pak Aston Martin DBRS9 "9" projíždí cílem závodu jako první i v absolutním pořadí. V dalším podniku, který se jel jako součást víkendu Total 24 Hours of Spa tým GPR Racing přidal nejprve vítězství v kvalifikaci na "dlouhý" (v tomto případě pouze hodinový závod) a poté dvě druhá místa v absolutním pořadí (Long Race, Short Race 3) a vítězství ve tříde GT Pro ve sprintu (race 3). Koncem října na BRCC Belgian Masters Zolder vyjíždí Aston Martin DBRS9 týmu GPR Racing do prvního sprintu z první řady a "poté" i jako první protíná cílovou pásku. Ve druhém sprintu je z toho třetí místo absolutně a druhé ve třídě GTPro. V posledním podniku sezóny, kterým je BRCC - Race Promotion Night  a okruhu Zolder startuje ve sprintech dvojice Michael SCHMETZ - Maxime SOULET, které pro vytrvalostní závod doplňuje Pierre GRIVEGNEE. Aston Martin DBRS9 nejprve protne cílovou pásku v prvním sprintu na třetím místě, ale pak dvakrát končí (vytrvalost, druhý sprint) předčasně po pár kolech. Každopádně byl první rok nového belgického šampionátu BRCC pro vůz Aston Martin DBRS9 tím vůbec nejúspěšnějším na domácích belgických okruzích, když zaznamenal dvě Pole Position, stejný počet vítězství v krátkých sprint závodech a celkem čtyři vítězství ve třídě GT Pro. Výborné výsledky v krátkých třicetiminutových závodech "usadily" Michaela SCHMETZE na konečné čtvrté místo ve třídě GT Pro v konečném hodnocení jezdců první sezóny Belgian Racing Car Championship.
 
Souhrn pódiových umístění vozu ASTON MARTIN DBRS9 v šampionátu Belcar/BRCC
  2 (-/2) vítězství
3  (3/-) druhá místa
4 (1/3) třetí místa
4  (-/4) vitězství ve třídě GT Pro 
 5 (3/2) vítězství v kvalifikaci
*******
Největší počet odjetých závodů s vozem Aston Martin DBRS9 v šampionátech Belcar/BRCC
Michael SCHMETZ - 12 (6/6)
Eddy RENARD & Pierre GRIVEGNEE - 10 (4/6
Tim VERBERGT - 8 (8)
Ron MARCHAL - 7 (7)
Wim COEKELBERGHS - 6 (6)
Jeffrey van HOOYDONK - 5 (5)

*******

pokračování >>>
... Other National GT Championships (Italian GT/FFSA GT/Australian GT)
*******
TOPlist