ASTON MARTIN DBRS9: British GT / Britcar

 

Stejně jako jeho o rok starší - a v té době nekompromisně pro závody konstruovaný - bratr nesoucí označení DBR9 vzniknul i gététrojkový model DBRS9 ze silničního sporťáku Aston Martin DB9, který se vyráběl neuvěřitelných třináct let (2003 - červenec 2016). Za tu dobu se z moderního sportovního auta stal zastaralý kousek. Ale i po dlouhých třinácti letech vypadá D´B´devítka opravdu nádherně, na čemž má velký podíl dánský designér Henrik Fisker. Ten totiž vytvořil naprosto elegantní a velice nadčasové křivky, které ani po letech nezestárly. Křivky Astonu Martin DB9 navíc nebyly jen krásné, ale také velmi účinné, neboť dokázaly zachovat skvělou stabilitu i ve vysokých rychlostech.

ASTON MARTIN DBRS9

part 1

British  GT  Championship & Britcar

 

SEASON 2006

Barwell Motorsport

Třetí květnový víkend vstoupila trojice vozů Aston Martin DBRS9 GT3 týmu Barwell Motorsport v Donington Parku do Avon Tyres British GT Championship. Nebyl to však jejich vůbec první start na britských okruzích, neboť ten se odehrál o čtrnáct dní dříve na legensdárním okruhu Silverstone, kde se jel úvodní podnik nového sprintérského seriálu FIA GT3 European Championship. Do britského šampionáru vstoupily posádky vozů Aston Martin DBRS9 ve složení: Piers JOHNSON (GB - winner British Empire Trophy 2003 at Silverstone [TVR Tuscan T400R]) - Leo Machitski (RUS - 2005 season started in selected races Britcar Production S1 Series and Dutch Supercar Series [Honda Civic R]) vůz číslo "třiatřicet" (chassis #2), Tom ALEXANDER (GB - in seasons 1997-2005 started in the Historic Racing Club Various Aston Martin Series, Heritage Touring Car Series and Aston Martin Owners Club Series) - Michael BENTWOOD (GB - 3-rd class Production Car BritishTouring Car Chapionship season 2003 [BMW 320i]) vůz číslo "šestašedesát" (chassis #1) a Paul DRAYSON (GB - Lord Paul Rudd DRAYSON, Minister of State for Defence Equipment and Support [in office: 6. May 2005 - 7. November 2007]) - Jonathan "Jonny" COCKER (GB - Champion Porsche Infineon Carrera Cup Asia season 2005 [Red Line Racing - Porsche 996 GT3 Cup], Champion class N-GT British GT Championship season 2004 [Porsche 911 GT3-RSR]) vůz číslo "osmaosmdesát" (chassis #3). V některých  - a to i oficiálních materiálech (například na původních stránkách British GT Championship) - byl Leonid Machitski také někdy "uváděn" jako Leo MacHitski. Dva vozy týmu Barwell sice končí v závodě předčasně, ale Aston Martin DBRS9 s číslem "33" dojíždí v Donington Parku na osmém místě a dvojice Piers JOHNSON - Leo MACHITSKI k tomu návdavkem přídává vítězství mezi vozy specifikace GT3, které znamená první velký pohár do pomyslné síně slávy tohoto vozu. 

Ve dvojici sprintérských závodů na okruhu Snetterton sice startují jen dva vozy Aston Martin DBRS9, ale oba dojíždějí dvakrát v Top Ten absolutně (Leo MACHITSKI - Michael BENTWOOD "33" na pátém a devátém místě, respektive Paul DRAYSON - Jonny COCKER "66" na devátém a pátém místě), především si však všichni jezdci připisují velmi dobré body do šampionátu G´T´trojek za dvě druhá (všichni čtyři), jedno čtvrté (Paul DRAYSON a Jonny COCKER a jedno páté (Leo MACHITSKI - Michael BENTWOOD) místo. V dalších sprintérských závodech na nádherném okruhu Brands Hatch startují opět jen dvě posádky, které tentokáte jedou ve složení Leo MACHITSKI - Jonathan "Jonny" COCKER ("33") a Martin STRETTON (GB - 29-th place class GT2 FIA GT Championship season 1998 [Porsche 911 GT2]) - Paul DRAYSON ("88"). Osmaosmdesátka sice první závod nedokončuje a ve druhém dojíždí až na osmnáctém místě absolutně, ale ve své třídě "bere" dobré body za čtvrté místo. Hlavní roli hraje na Brands Hatch dvojice Leo MACHITSKI - Jonny COCKER, která v prvním závodě dojíždí na třetím místě absolutně, které zároveň znamená vůbec první umístění vozu Aston Martin DBRS9 na bedně absolutně v britském g´t´čkovém "mistráku". Ve druhém sprintu pak končí "třiatřicítka" na čtvrtém místě. Především si ale dvojice Leo MACHITSKI - Jonny COCKER připisuje maximální body za dvě vítězství ve třídě GT3 a Aston Martin DBRS9 tak může slavit svůj první vítězný Double v Avon Tyres British GT Championship. 

Před posledním závodem na legendárním okruhu Silverstone ztrácel Leo MACHITSKI půl bodu na dvojici George MacKINTOSH - Sam BLOGG (Lotus Sport Exige - tým Lotus Sport Cadena), takže vzhledem k posledním výsledkům byl primárním cílem týmu Barwell Motorsport jezdecký titul ve třídě GT3. Na start vytrvalostního závodu na legendárním britském okruhu se postavily posádky ve stejném složení jako na Brands Hatch. Astony dojíždějí na sedmém (třiatřicítka) a jedenáctém (osmaosmdesátka) místě absolutně, ve třídě GT3 pak na druhém (Leo MACHITSKI - Jonny COCKER) a čtvrtém místě (Paul DRAYSON - Martin STRETTON). Druhé místo ve vytrvalostním závodě mezi g´t´trojkami stačilo ruskému jezdci Leonidu MACHITSKÉMU na jezdecký titul. Úspěch týmu Barwell Motorsport a vozů Aston Martin DBRS9 pak "podtrhl" Jonny COCKER, který skončil v celkovém pořadí Avon Tyres British GT Championship season 2006 na třetím místě ve třídě GT3. 

SEASON 2007

Barwell Motorsport

Do své druhé sezóny v British GT Championship - kde se stala od roku 2007 třída GT3 nově hlavní kategorií - vstupuje tým Barwell Motorspor s trojicí vozů Aston Martin DBRS9. V posádkách se mají celou sezónu střídat následující dvojice: Jonathan "Jonny" COCKER - Paul DRAYSON (car No: 1 - chassis #3), Tom ALEXANDER - Michael BENTWOOD (car No: 2 - chassis #1) a Guy HARRINGTON (GB - 2-nd Caterham Eurocup season 2006) - Ben de ZILLE BUTLER (GB - Champion Caterham Eurocup season 2006) ve voze s číslem tři (chassis #10). Hned v kvalifikaci pro první sprint závod sezóny zajíždí Jonny COCKER nejrychlejší čas a vůz Aston Martin DBRS9 odstartuje poprvé na britských okruzích z Pole Position. Při prvním podniku v Oulton Parku dojíždí dvojice Tom ALEXANDER - Michael BENTWOOD v první jízdě na druhém místě, čímž překonává dosavadní nejlepší umístění vozu Aston Martin DBRS9 v absolutním pořadí. Toto umístění vyrovnává posádka Jonny COCKER - Paul DRAYSON  hned v následujícím závodě na stejném okruhu. V dalším podniku v Donnington Parku vítězí v první závodní jízdě posádka Guy HARRINGTON - Ben de ZILLE BUTLER a ve druhé pak Tom ALEXANDER - Michael BENTWOOD. Tým Barwell Motorsport a vůz Aston Martin DBRS9 si tak připisuje první Double v absolutním pořadí sprint závodů a navíc jezdci týmu Barwell Motorsport obsazují ve druhém závodě kompletně celou "bednu". V následujícím podniku, kterým je vytrvalostní závod na okruhu Snetterton pak vítězí - po startu z Pole Position - dvojice Jonny COCKER - Paul DRAYSON. Úspěch týmu Barwell Motorsport v prvním vytrvalostním závodě domácí sezóny podtrhují vozy s čísly "tři" a "dva", které končí na třetím a pátém místě. 

Zatímco první tři závodní víkendy (Oulton Park, Donington Park, Snetterton) byly naprosto excelentní a nejhorším umístěním bylo jedno osmé místo - ostatně všechny posádky byly v čele průběžného bodování Avon Tyres British GT Championship (1 - Jonny COCKER/Paul DRAYSON - 34b, 2 - Tom ALEXANDER/Michel BENTWOOD - 31b, 3 - Guy HARRINGTON/Ben de ZILLE BUTLER - 26b) - tak na legendárním okruhu Brands Hatch začaly první "nepříjemnosti". V kvalifikaci zastavil Ben de ZILLE BUTLER s "trojkou" po třech kolech, když se z jeho Astona valil bílý dým a tým ho nestihl do startu první jízdy opravit. V první polovině prvního sprintu bojují na čele Paul DRAYSON a David JONES (Ascari KZ1R GT3 "22"). V úseku mezi Hawthorns a Westfield dochází ke kolizi a vpředu jedoucí Paul DRAYSON končí - po ráně do boku - ve štěrku a David JONES se propadá do druhé poloviny závodního pole. Než je "jednička" vytažena tak ztrácí tři kola a jakoukoliv šanci na body. "Prapor" týmu Barwell Motorsport tak "drží" dvojice Tom ALEXANDER - Michael BENTWOOD která dojíždí na druhém místě. Téměř stejně končí pro "jedničku" i druhý závod, jen s tím rozdílem, že si připisuje - ono nepopulární - Did Not Finish. "Dvojka" tentokrátě dojíždí na pátém místě a posádka Guy HARRINGTON - Ben de ZILLE BUTLER "dodržuje pravidlo" co závod to minimálně jedna bedna, když dojíždí ve druhém závodě na třetím místě. O čtyři týdny později se jede druhý vytrvalostní podnik na Silverstone ve kterém boduje jen dvojice Jonny COCKER - Paul DRAYSON, která dojíždí na třetím místě. To, že to nebude zrovna tej nejšťastnějí závod pro tým Barwell Motorsport se rozhodlo prakticky již po startu, kdy Tom ALEXANDER roztočil svoji "dvojku" a vzápětí do něj narazil Ben de ZILLE BUTLER s "trojkou", pro kterou pak končí závod definitivně o dvě kola později. Dvojice Tom ALEXANDER - Michael BENTWOOD přes velice slušnou stíhají jízdu končí bez bodů na devátém místě.

Koncem srpna začíná na okruhu Thruxton poslední třetina sezóny Avon Tyres British GT Championship. Šestý podnik šampionátu se stává - po tom druhém v Donington Paku - druhým nejúspěšnějším v sezóně a vrací posádky Jonny COCKER - Paul DRAYSON a Guy HARRINGTON - Ben de ZILLE BUTLE zpět do boje o britský titul, když v prvním závodě vítězí "jednička" a ve druhém "trojka". Obě posádky navíc přidávají po pódiovém umístění (race 1 - 3. místo: Guy HARRINGTON - Ben de ZILLE BUTLER, race 2 - 2. místo: Jonny COCKER - Paul DRAYSON). V kvalifikaci na druhý závod navíc vyjíždí - již poněkolikáté v sezóně - Jonny COCKER  mediálně ceněné Pole Position. O dva týdny později následuje podnik na okruhu Croft, který sice není pro tým Barwell Motorsport tak excelentní, ale posádky Jonny COCKER - Paul DRAYSON s "jedničkou" a Guy HARRINGTON - Ben de ZILLE BUTLER s "trojkou" bojující o titul si připisují slušný bodový příděl za páté a třetí (jednička), respektive dvě druhá (trojka) místa. Před posledním podnikem, kterým byl Rockingham bylo následující pořadí v čele jezdeckého šampionátu: 1. místo - Guy HARRINGTON/Ben de ZILLE BUTLER - 69 bodů, 2. místo - Jonny COCKER/PaulDRAYSON - 68 bodů, 3. místo - Bradley ELLIS/Chris MORTIMER (Dodge Viper Competition Coupe) - 61 bodů. Astony týmu Barwell neměly na roštu prvního závodu nijak dobré pozice, když startovaly z desátého (Ben de ZILLE BUTLER), jedenáctého (Paul DRAYSON) a dvanáctého (Tom ALEXANDER) místa. Zatímco Paul DRAYSON si o pár pozic polepšil (až na osmé při střídání jezdců), tak Ben de ZILLE BUTLER se propadl až na místo šestnácté. Jonny COCKER stíhací jízdou dovedl "jedničku" do cíle na čtvrtém místě, čímž udržel posádce vedení v šampionátu před posledním hodinovým sprintem, byť jen o pouhé dva bodíky. Guy HARRINGTON ztrátu "trojky" příliš nesnížil, když dovedl vůz Aston Martin DBRS9 na dvanáctém - tedy nebodovaném - místě. Nejlepší výchozí pozici na startu závěrečného závodu domácí GéTéčkové sezóny měl Jonathan "Jonny" COCKER (druhé místo na roštu). Největší soupeři v boji o titul stáli za sebou ve čtvrté (Bradley ELLIS - sedmé místo) a páté (Guy HARRINGTON - deváté místo) řadě. Prakticky celý první stint jel Jonny COCKER na třetí pozici, Bradley ELLIS se po startu propracoval na šestou pozici aby, aby nakonec předával jako čtvrtý. Dvojice Guy HARRINGTON - Ben de ZILLE BUTLER přišla o veškeré šance v 19. kole, kdy Geoffrey JONES roztočil před ním jedoucího Aston a číslem "3". Závod nakonec rozhodla chyba Paula DRAYSONA, který vyjel z označené trati a místo toho aby se vrátil, tak pokračoval jízdou po okruhu a poté pouštěl vozy před sebe aby se vyhnul penalizaci. Díky této své chybě se následně propadl až na 7. místo a dva body na titul nestačily. Ten získala dvojice Bradley ELLIS - Chris MORTIMER. Posádky Jonny COCKER - Paul DRAYSON a Guy HARRINGTON - Ben de ZILLE BUTLER obsadily v konečném pořadí britského GéTéčkového šampionátu druhé, respektive třetí. Barwell Motorsport tak mohl po posledním závodě slavit "jen" týmový titul v British GT Championship. Přes Paulův (Paul DRAYSON) nepovedený poslední stint v sezóně všichni v týmu Barwell Motorsport věděli, že se o jezdecký titul defacto přišlo již na Brands Hatch, kde byly vozy i jezdci ve skvělé "kondici" ale "jednička" dvakrát ztratila šance na body po nezaviněném kontaktu se - za ním jedoucím - soupeřem a "trojka" se po technických problémech v kvalifikaci vůbec nepostavila na start prvního závodu.

Cadena Motorsport

Zatímco v Donington Parku ještě startoval tým Cadena Motorsport ještě s vozem Lotus Exige Sport GT3, tak na Brands Hatch již nasadil nový Aston Martin DBRS9 (číslo šasí #9) s číslen "18" na žluté kapotě. Za jeho volantem se střídali Paul WHIGHT (GB - 8-th place class GT3 British GT Championship season 2006) - Amanda STRETTON (GB - motoring journalist; 3 x winnner class GT British GT Championship 2003 [Donington, Snetterton, Silverstone 3 Hours], winner class GT Cup 1000 km Spa [15-th total ranking]). Po závodech byly zapsány ony nepopulární výsledky DNF (Did Not Finish) a DNS (Did Not Start). Pro vytrvalostní závod na Silverstone se mění celá posádka, kterou tvoří Barrie WHIGHT (GB - 4-th place class GT3 British GT Championship season 2006 [Lotus Exige Sport], 3-rd place class GT Cup British GT Championship season 2004 [Lotus Sport Elise]) - Gavan KERSHAW (GB - 4-th place class GT3 British GT Championship season 2006 [Lotus Exige Sport], 3-rd place class GT Cup British GT Championship season 2004 [Lotus Sport Elise]) - tedy dvojice která spolu jezdila v týmu Lotus Sport Cadena několik posledních let. Výsledkem "spolupráce" v novém voze bylo - po dalších technických problémech vozu - konečné jednadvacáté místo. Poslední srpnový víkend se v Thruxtonu do vozu s číslem osmnáct na kapotě posadili Paul WHIGHT - Barrie WHIGHT. V kvalifikaci na první závod byl Barrie WHIGHT vůbec nejrychlejším pilotem s vozem Aston Martin DBRS9, když zajel druhý nejrychlejší čas a do závodu tak startoval z první řady. Po startu ho však během pár kol předjeli Jonny COCKER (DBRS9 "1") a Guy HARRINGTON (DBRS9 "3"), během svého stintu pak ještě ztratil po jezdecké chybě (přetočení vozu v šikaně) další dvě-tři místa a klesl na šestou pozici, kterou pak ve druhé polovině závodu Paul WHIGHT udržel. Ve druhém závodě pak dovedl Barrie WHIGHT žlutý Aston týmu Cadena Motorsport na čtvrtém místě. V Croftu a Rockinghamu pak ve sprintérských závodech startovala posádka ve složení Barrie WHIGHT - Gavan KERSHAW. Na klasickém britském přírodním okruhu v Croftu se do první desítky Aston Martin DBRS9 týmu Cadena Motorsport neprosadil. V Rockinghamu (Rockingham Motor Speedway), kde se jela zhruba polovina kola po oválu a druhá na vnitřní trati pak žlutý Aston Martin DBRS9 skončil dvakrát v Top Ten (z toho jednou na bodech za osmé místo). Tým Cadena Motorsport trápil celou sezónu výkon motoru (problém s tlakem paliva) a vůz výrobního čísla devět tak čekala před další sezónou kompletní přestavba u společnosti Prodrive.

SEASON 2008

22GTRacing

Se svým "starým" a dobře známým vozem (chassis No: 1) - ale v "barvách" nového týmu 22GTRacing - vstoupila do nové sezóny britského g´t´čkového mistráku dvojice Tom ALEXANDER - Michael BENTWOOD. V prvním podniku v Oulton Parku dojíčdějí oba jezdci - s vozem vezoucím na své kapotě číslo "42" - shodně jako osmí. V následujích dvou podnicích (Knockhill, Rockingham) staruje posádka "dvaačtyřicítky" ve složení Adrian WILLMOTT (GB - Champion Formula Palmer Audi season 2002, 4-th FIA GT3 European Chamionship 2007, race 1 at Silverstone [Ascari KZ1R GT3 - team Damax]) - Michael BENTWOOD. V obou prvních hodinových závodech si připisují po třech dodech za šestá místa. V těch druhých pak nebodují, když v Knockhillu jsou po závodě diskalifikováni ze třetího místa za předjíždění pod žlutou vlajkou a v Rockinghamu pak vsadili - stejně jako ještě dvě další posádky - na mokré pneumatiky, ale když po třech odjetých kolech déšť ustal, tak na osýchající rychlé trati neměli proti vozům, které měly obuté suché pneu pražádnou šanci. V následujích dvou sprint víkendech startuje opět osvědčená dvojice Tom ALEXANDER - Michael BENTWOOD. Zatímco ze Snettertonu se vracejí bez bodů, tak v Thruxtnu si připisují body za páté a osmé mésto. Michael BENTWOOD navíc zajíždí ve druhé kvalifikaci čas 1:15,799, kterým usadil Aston Martin DBRS9 týmu 22GTRacing na Pole Position. V posledním sprintérském víkendu British GT Championship 2008 na Brands Hatch pak tvoří posádku černého Astonu s číslem "42" Michael BENTWOOD - Andy JENKINSON (GB - Champion Aston Martin Owner Club Championship 2003, winner The Silverstone Classic, The 3hr Autosport, The Oulton Park Gold Cup etc.). v první jízdě startuje Andy JENKINSON ze šesté řady a Michael BENTWOOD dojíždí do cíle pro jeden bod za osmé místo. Ve druhém pak startuje velmi rychlý Michael BENTWOOD za druhé řady aby nakonec dojel Andy JENKINSON na čvrtém místě, když ještě necelou čtvrthodinku před koncel byl při restartu na druhé pozici. Nakonec bylo čtvrté místo z druhého závodu na Brands Hatch, po dvojici nedokončených vytrvalostních dvouhodinovek (Silverstone, Donington Park) posádky Tom ALEXANDER - Michael BENTWOOD, nejlepším výsledkem černého Astonu Martin DBRS9 týmu 22GTRacing v sezóně 2008. Michael BENTWOOD - vedle kterého se v domácím šampionátu vystřídali tři další jezdci - končí v celkovém pořadí Avon Tyres British GT Championship 2008 na 12. místě a je daleko nejúspěšnějším jezdcem s vozem Aston Martin DBRS9.

Cadena Motorsport

Tým Cadena Motorsport vstoupil do své druhé sezóny s vozem Aston Martin DBRS9 přestavěným na bio-palivo. Posádku žluté DéBéeReS devítky měla tvořit po celou sezónu dvojice Barrie WHIGHT  - Gavan KERSHAW. V prvním podniku na okruhu  Oulton Park však Barrie WHIGHT kolidoval v první kvalifikaci s před ním jedoucím Viperem, jehož jezdec začal před šikanou neočekávaně brzy brzdit. Nakonec se tak žlutá osmnáctka na start v prvním závodním víkendu vůbec nepostavila. Po dvou vynechaných  závodních víkendech se tým Cadena Motorsport představil až na Snettertonu. Po nepříliš povedených kvalifikacích (start z osmé, respektive deváté řady) přícházejí pohromy již v prvních kolech a Aston týmu Cadena Motorsport na oblíbené trati Paula WHIGHTA neodjede v závodech jediné celé kolo. Poslední červnový víkend se jelo na okruhu Thruxton a Barrie WHIGHT zajíždí v první kvalifikaci druhý nejrychlejší čas a žlutý Aston tak startuje z první řady. Celý první stint jezdí Barrie na druhém místě a poté dojde při střídání na Pit Lane k incidentu, který zhatí jakékoliv šance týmu Cadena Motorsport na pódiové umístění. Při výjezdu ze stání dochází ke srážce vozu s před ním stojícím Ferrari 430 "16", které jelo před Astonem celý první stint na samé špici závodního pole. Po kompletní prostřídání jezdců se oba - v boxech - kolidující vozy propadnou na osmé respektive deváté místo. Navíc Gavan KERSHAW je za incident penalizován a tým Cadena Motorport stahuje svůj vůz ze závodu. Ve druhé jízdě v Thruxtonu startuje Gavan KERSHAW ze třetí řady (šestý nejrychlejší čas) a Barrie WHIGHT dováží žlutý Aston do cíle na šestém místě. O čtrnáct dní později se jede poslední sprintérský víkend na legendárním okruhu Brands Hatch. V prvním sprintu dojíží dvojice Barrie WHIGHT - Gavan KERSHAW na sedmém místě (start ze čtvrté řady) a ve druhém pro ně závod končí v dvadvacátém kole po "výletu" do kačírku. Ve vytvalostním podniku na Silverstone se v posádce vedle Gavana KERSHAWA představí Andy JENKINSON, který v barvách týmu 22GTRacing absolvoval úspěšný debut ve voze Aston Martin DBRS9 na Brands Hatch. Dvojice Gavan KERSHAW - Andy JENKINSON je v cíli dvouhodinovky klasifikována na desáté místě se ztrátou propastných osmnácti kol na vítěze. Ale vzhledem k tomu, že se před žlutý Aston Martin DBRS9 "18" dostaly čtyři vozy Ginetta třídy GT4, tak "berou" jezdci týmu Cadena Motorsport body za 5. místo ve třídě GT3. Poslední závod sezóny - dvouhodinovku v Doningtonu tým vynechává. Po několika vynechaných podnicích (Knockhill, Rockingham, Donington) a nulovém zisku bodů v šesti závodech z devíti absolvovaných končí jezdci týmu Cadena Motorsport v Avon Tyres British GT Championship 2008 ve třetí desítce - konkrétně na 23. (Gavan KERSHAW) a 27. (Barrie WHIGHT) místě

Cadena Motorsport

Namísto druhého a třetího podniku British GT Championship absolval tým Cadena Motorsport dva podniky (Snetterton 4 Hours - 19. dubna) Brands Hatch 2x50 mins - 3. května) šampionátu Britcar. Na své oblíbené trati ve Snettertonu doplnil pro čtyřhodinovku šéf týmu Paul WHIGHT stabilní jezdeckou dvojici Barrie WHIGHT - Gavan KERSHAW. Aston Martin DBRS9 s číslem "30" na kapotě dojíží - po startu ze čtvrté řady - do cíle vytrvalostního závodu na výborném druhém místě. O  dva týdny později na Brands Hatch zajíždějí Barrie WHIGHT i Gavan KERSHAW v kvalifikaci sedmý čas, ale na start závodů nepustí jejich vůz technické problémy.

Drayson - Barwell

Po skončení sezóny v American Le Mans Series se dvojice Paul DRAYSON - Jonathan "Jonny" COCKER zúčastňuje se svým "starým" vozem Aston Martin DBRS9 (chassis #3) "7" - přestavěným koncem předchozí závodní sezóny na bio palivo a nesoucím "válečné zbarvení" ze závodů Mobil 1 Twelve Hours of Sebring a Acura Sports Car Challenge of St. Petersburg - posledního podniku vytrvalostní seriálu Britcar, který hostil legendární okruh Brands Hatch. Po startu ze třetího místa na roštu dojíždí se svou DéBéeReSdevítkou na druhém místě absolutně a návdavkem k tomu vítězí v hodnocení třídy Class 1 I (INV), která je vyhrazená pro týmy které se nezúčastňují kompletního seriálu Britcar GT Championship. Celý tým "okolo" Lorda Paula DRAYSONA si tak trochu "spravuje chuť" po nepříliš povedené sezóně v prestižním zámořském šampionátu vozů sports Car.

SEASON 2009

Beechdean Motorsport

Úspěšný byznysmen - a stále lepšící se Gentleman Driver  - Andrew HOWARD (GB - 2-nd place class GTC British GT Championship season 2007 [Ferrari 360 Modena]) vstupuje se svým týmem Beechdean Motorsport v sezóně 2009 do nejvyšší třídy britského g´t´čkového šampionátu. Jeho parťákem v tmavém voze Aston Martin DBRS9 GT3 "07" je - stejně jako v předchozí sezóně (Aston Martin V8 Vantage N24 - class GT4) - Jamie SMYTH (GB - Champion class GTC British GT Championship season 2007 [Porsche 911 GT3 Cup]). Jezdci týmu Beechdean Motorsport v Avon Tyres British GT Championships sbírají v závodech (Oulton Park, Spa-Francorchaps) nejprve bod či dva. Poprvé na sebe výrazněji upozorňují ve druhém sprintu v belgických Ardénách, když dojíždějí na čtvrtém místě. Na stejné pozici pak dojíždějí na v Rockinghamu (Rockingham Motor Speedway, kde se navíc poprvé postaví na bednu ve třídě GT3, když závod vyhrává dvojice Oliver BRYANT - Joe OSBORNE s vozem Ginetta G50Z (Z -Zytek [stejný motor V8 jako byl v prototypech LMP2]) který jezdil v "barvách" týmu Barwell Motorport mimo pořadí šampionátu ve třídě INV. I v dalších sprint závodech závodech (Rockingham, race 2, Snetterton, race 1 & 2) kterých se tým Beechdean Motorsport zúčastní (vynechány čtvrtý podnik [Knockhill - sprinty] a šestý podnik [Donigton - vytrvalostní závod]) jeho jezdci pravidelně získávají body. V sedmém - předposledním - podniku sezóny, kterým je dvouhodinovka na Silverstone dojíždí dvojice Andrew HOWARD - Jamie SMYTH a pátém místě ve stejném kole jako vítězové závodu (Duncan CAMERON - Matt GRIFFIN). Pak přichází závěrečný podnik na - asi nejkrásnějším britském okruhu - Brands Hatch a jezdci týmu Beechdean Motorsport (Andrew HOWARD) zajíždějí poprvé nejrychlejší čas v kvalikaci a jejich tmavý Aston Martin DBRS9 "07" poprvé startuje z Pole Position. Dvojice Andrew HOWARD - Jamie SMYTH je v čele závodního pole ješte v čtyřiadvacátém kole - když si mezím "připisuje" i nejrychlejší kolo v závodě. O čtyři kola později se však Jamie SMYTH přetáčí v zatáčce Surtees a ztrácí několi pozic, aby nakonec dojel do cíle na devátém místě absolutně a osmém ve třídě GT3, když v závodě vítězí Ginetta G50Z s posádkou Leo MACHITSKI - Phil QUAIFE. Body za páté místo ve druhém sprintu na Brands Hatch nakonec "usazují" dvojici Andrew HOWARD - Jamie SMYTH na celkové osmé místo v hodnocení Avon Tyres British GT Championship season 2009, když šampiony se stávají bratři David a Godfrey JONESOVÉ s britským vozem Ascari KZ1R GT3.

Barwell Motorsport

Pro první podnik britského g´t´čkového šampionátu na opravdu velmi pěkném přírodním okruhu Oulton Park připravil tým Barwell Motorsport vůz Aston Martin DBRS9 "72" (chassis #21)pro dvojici belgických jezdců Eddy RENARD (B - winner Belcar Spa Francorchampagne 2008 [Ferrari 430 GT3 with Vincent VOSSE]) - Vincent VOSSE (B - winner FIA GT Hungaroring 2000 [Viper GTS-R], winner 24 Hours of Spa 2002 [Viper GTS-R], winner two races Le Mans Series 2006 class GT1 [Istanbul, Nürburgring - Aston Martin DBR9]), kteří s ním budou startovat v šampionátu Belcar, včetně společného podniku britského a belgického "mistráku" na ardenském okruhu Spa-Francorchamps. Ve svém prvním závodě s novým vozem dojíždí dvojice Eddy RENARD - Vincent VOSSE na pátém a sedmém místě a sprinty v Oulton Parku jsou pro ně dobrým tréninkem před první závodem belgického šampionátu nazvaným Belcar Zolder Belgian Race Kick Off, který se jede o čtrnáct dní později.

22GTRacing

Tým "okolo" Toma ALEXANDERA vyrazil v roce 2009 na jediný podnik britského gétéčkového šampionátu a to do belgických Ardén, kde se konal na okruhu Spa-Francorchamps druhý závodní víkend zahrnující dva sprinty. Jezdecké sestava vozu Aston Martin DBRS9 "32" byla plně "gentlemanská", když oba jezdci - Tom ALEXANDER i Andy JENKINSON "přišli" do g´tčkového závodění ze "světa" závodů historických vozů. Výsledek v tomto případě nebyl na prvním místě, neboť oba si přijeli na jeden z nejoblíběnějších a nejkrásnější okruhů na světe hlavně "užít" a páté místo ve druhém sprintu britského gétéčkového "mistráku" pro ně bylo příjemným bonusem. 

SEASON 2010

Barwell - Cadena

Na startu úvodního podniku British GT Championsh stojí jediný Aston Martin DBRS9, kterým je kovově šedý vůz týmu Barweell-Cadena s posádkou Paul WHIGHT - Michael BENTWOOD. V prvním sprintu sezóny startuje Paul WHIGHT z páté řady (devátý nejrychlejší čas) a velmi rychlý Michael BENTWOOD dováží Aston Martin DBRS9 s číslem "15" po výborné stíhací jízdě na třetím místě, které bylo pro tým Cadena Paula WHIGHTA nejlepším umístěním v britském gt´čkovém mistráku vůbec. Ve druhém sprintu si tým vybírá "smůlu" když Michael BENTWOOD končí - po střetu s Godfrey JONESEM (Ascari KZ1R GT3) - krátce po startu s poškozeným vozem mimo trať. Tým Barwell-Cadena se poté představuje až ve třetím podniku sezóny na legendárním belgickém okruhu Spa-Francorchamps ve vytrvalostním závodě na 2,5 hodiny. Dvojice Paul WHIGHT - Michael BENTWOOD dojíždí v prvním vytrvalostním podniku British GT Championship na výborném čtvrtém místě se ztrátou jednoho kola na vítěze, kterými byli "hostující" Peter KOX a Marc A. HAYEK s Lamborghini Gallardo LP520 týmu Reiter Engineering. V dalším podniku, kterým je dvouhodinový vytrvalostní závod na Silverstone se již Astonu Martin DBRS9 "15" tolik nedaří, když cíl protíná na třináctém místě, byť ve stejném kole jako vítězové David ASHBURN - Glynn GEDDIE (Porsche 997 GT3R). I v dalších sprintérských podnicích, kterými byl Snetterton a Brands Hatch GP dosahují jezdci Paul WHIGHT - Michael BENTWOOD lepších výsledků v prvním závodě, když končí v prvním případě (Snetterton) na pátém a ve druhém (Brands Hatch) na třetím místě - tedy na své druhé "bedně". Ve druhém sprintu na Brands Hatch, který se odehrál na mokré trati, kolidují v šestém kole v Druids při "ostrém" souboji - již podruhé v sezóně - Michael BENTWOOD a Godfrey JONES (Ascari KZ1R GT3) a vedení závodu si zve šéfy obou týmů na "kobereček". Konec v závodě pro ocelově-šedý Aston Martin DBRS9 "15" přichází v devatenáctém kole, kdy z vozu není prakticky vidět přes čelní sklo, které bylo pokryté olejem unikajícím z prostoru čelní kapoty (v boxech zjištěna vlasová trhlina na olejovém chladiči). Posledního podniku, kterým je vytrvalostní dvouhodinovka na okruhu Donnigton Park se již tým Barweel-Cadena nezúčastňuje.

Barwell - Beechdean

Andrew HOWARD se objevil v sezóně 2010 s vozem Aston Martin DBRS9 jen ve dvou závodních víkendech na Silverstone (vytrvalostní závod) a Brands Hatch (sprinty). Vůz s číslem "9" na kapotě tyto dva podniky odjel pod "hlavičkou" týmu Barwell-Beechdean. Parťákem Andrewa HOWARDA na Silverstone byl Darren TURNER (GB - winner class GT1 24 Hours of Le Mans 2007 & 2008 [Aston Martin DBR9 GT1], winner class GT1 12 Hours of Sebring 2005 [Aston Martin DBR9], winner Petit Le Mans 2006 [Aston Martin DBR9], winner class GTS Le Mans 1000 Kilometres 2003 [Ferrari 550 GTS Maranello], winner class GT1 Nürburgring 1000 Kilometres 2005 [Aston Martn DBR9]). Dvouhodinovku rozjížděl - po startu z osmé řady (poslední vůz kategorie GT3 na roštu) - Andrew HOWARD. Po prostřídání jezdců je Aston Martin DBRS9 "9" na sedmém místě. Těsně za Darrenem TURNEREM jsou další výborní jezdci jako Allan SIMONSEN či Richard WESTBROOK a všichni tři postupují jezdeckým polem vpřed. V závodě nakonec vítězí dvojice David ASBURN - Glynn GEDDIE (Porsche 995 GT3R) před posádkou červeného Ferrari 430 GT3 (Allan SIMONSEN - Hector LESTER) a na třetím pak dojíždí Darren TURNER, když před ním jedoucímu Richardu WESTBROOKOVI vypoví v posledním kole službu (přívod paliva) jeho Porsche. Třetí místo posádky Andrew HOWARD - Darren TURNER je dosavadním nejlepším výsledkem vozu Aston Martin DBRS9 týmu Beechdean v absolutním pořadí závodu britského gétéčkového šampionátu. Ve sprintech na Brands Hatch je spolujezdcem Andrewa HOWARDA ruský jezdec Leo MACHITSKI. Andrew HOWARD zajíždí - stejně jako o rok dříve - skvělou kvalifikaci a tentokráte si vyjíždí třetí místo. Do závodu však startuje stejně jako o rok dříve z první pozice na roštu, když dva nejrychlejší vozy z "kvaldy" - vítězný Ascari KZ1R a druhý nejrychlejší vůz Porsche 997 GT3 "7" (plus jeho týmový "kolega" s číslem "6" ) - zůstaly "uvězněné" na Pit Lane a starovaly do závodu odtamtud. Andrew HOWARD tak jel po dobrém startu několik kol v čele prvního závodu. Ještě v polovině závodu byla "devítka" na třetím místě, ale ze zadních pozic stále postupují vozy Porsche 997 GT3 týmu Trackspeed s čísly "šest" a "sedm". Leo MACHITSKI nakonec dojíždí v prvním sprintu na velmi dobrém pátém místě. Ve druhém závodě pak ruský jezdec skončil v Druids v kačírku a pro tým Barweel-Beechdean tak závodní víkend na nádherném okruhu Brands Hatch končí předčasně.

Vantage Racing/Tom Black

Ve dvou vytrvalostních závodech na Silverstone a v Donington Parku se s vozem Aston Martin DBRS9 "14" objevil tým Vantage Racing/Tom Black. Jezdeckou sestavu tvořili Tom BLACK (GB - in the 2009 season five starts with Aston Martin V8 Vantage N24 in the Britcar) - Stuart HALL (GB - 4-th 24 Hours of Le Mans 2007 [Pescarolo 01, Rollcentre Racing], three third place in the Le Mans Series [2007 - Silverstone 1000 (Pescarolo 01, Rollcentre Racing) & Mil Milhas (Creation CA07, Creatino Autosportif), 2009 - Nürburgring (Lola - Aston Martin B09/60, Aston Martin Racing)]), který se jako parťák šéfa týmu Toma BLACKA představil již ve dvou závodech seriálu Britcar GT Championship (Silverstone a Brands Hatch). V první dvouhodinovce (Silverstone) je výsledkem šestnácté místo se ztrátou čtyř kol na vítěze, ve druhé (Donington Park) pak již velmi solidní šesté místo, které znamenalo pro tým Vantage Racing první body v Avon Tyres British GT Championship.

SEASON 2011

Beechdean Motorsport

Pro rok 2011 se tým Beechdean Motorsport plně vrací do Avon Tyres British GT Championship s vozem nesoucím na kapotě číslo "7" a stabilní posádkou ve složení Andrew HOWARD - Jonathan "Jonny" ADAM (GB - 8-th place HiQ MSA British Touring Car Championship season 2009 [BMW 320si], Champion SEAT Cupra Great Britain season 2008, Champion Blaupunkt SEAT Cupra Champiopnship season 2007). Hned v první závodní jízdě (sprint, race 1) v Oulton Parku dojíždí dvojice Andrew HOWARD - Jonny ADAM na třetím místě, bohužel následný problém s motorem a jeho nutná výměna je nepustí na start druhého závodu. Následují dva vytrvalostní podniky (Snetterton - 2H race, Brands Hatch - 1,5h race) ve kterých dojíždí Aston Martin DBRS9 "7" na sedmém respektive dvacátém místě. Ke čtvrtému podniku se britský g´t´čkový šampionát stěhuje druhý červencový víkend do Belgie na ardénský okruh Spa-Francorchamps, odkud si tým Beechdean Motorsport odváží "slušnou porci" bodů za páté a třetí místo. Další podnik následuje až začátkem září na Rockingham Motor Speedway, kde posádka Andrew HOWARD - Jonathan ADAM slaví své první vítězství, navíc v den Jonnyho narozenin. To že je sezóna 2011 pro tým Beechdean Motorsport a jejich přece jen již postarší vůz Aston Martin DBRS9 jako na houpačce potvrzuje druhý závod v Rockinghamu (Rockingham Motor Speedway - 10. místo) a především následující výtrvalostní devadesátiminutovka na okruhu Donington Park (Did Not Finish). Osmého října končí britský g´t´čkový mistrák vytrvalotní dvouhodinovkou na legendárním okruhu Silverstone, kde zakončuje dvojice Andrew HOWARD - Jonathan "Jonny" ADAM domácí okruhovou sezónu nejlepším možným způsobem - vítězstvím po startu z Pole Position. V celkovém hodnocení British GT Championship class GT3 končí dvojice Andrew HOWARD - Jonathan ADAM na pátém místě, jen tři body od pomyslného bronzu. Britskými šampiony se stávají Glynn GEDDIE - Jim GEDDIE se zcela novým vozem Ferrari 458 Italia GT3.

Vantage Racing/Tom Black

Tým Toma BLACKA Vantage Racing se představil s vozem Aston Martin DBRS9 GT3 "8" (chassis #25) opět jen ve vybraných vytrvalostních závodech, kterými tentokráte byly Snetterton 300 a Brands Hatch 1,5h race. Ve druhém podniku Britsh GT Championship season 2011 (Snetterton) byla dvojice Tom BLACK - Stuart HALL klasifikována na sedmnáctém místě se ztrátou 14. kol na vítěze, ve třetím podniku (Brands Hatch) pak dvojice Tom BLACK - Alan BONNER (GB - 2-nd place, Brands Hatch 2004 [British GT Championship - Ultima GTR], 11-th Silverstone 24 Hours 2010 [Aston Martin V8 Vantage N24, Vantage Racing]) neodjela v závodě jediné kolo, když pro ni závod skončil dřív než vlastně vůbec začal - tedy v zaváděcím kole.

22GTRacing

Ve vytrvalostním závodě na okruhu Brands Hatch se představil se svým - již poněkud postarším - vozem Aston Martin DBRS9 (chassis #1) tým 22GTRacing Toma ALEXANDERA. Jeho parťákem ve voze s číslem "32" byl tentokrát Adrian WILLMOTT, který již v týmu 22GTRacing absolvoval dva podniky British GT Championship (Knockhill, Rockingham) v roce 2008. Dvojice Tom ALEXANDER - Adrian WILLMOTT dojíždí do cíle na jednou z nejkrásnějších britských p59rodn9ch okruhů na devatenáctém místě v absolutním pořadí (ztráta šesti kol na vítězný vůz Porsche 997 GT3-R týmu Trackspeed) a na druhém ve třídě GT3B (vozy s prošlou homologací).

Barwell Motorsport

V posledním podniku sezónu - vytrvalostním závodě na Silverstone - se představila dvojice Paul WHIGHT - Andy RUHAN (GB - two wins in Class 2 in Britcar GT season 2010 [Ferrari 360 Modena, JMH Racing]) s vozem Aston Martin DBRS9 "15" týmu Barwell Motorsport (Cadena). Vůz dojel do cíle na třicátém místě v absolutním pořadí (ztráta 31. kol na vítězný vůz Aston Martin DBRS9 "7" týmu Beechdean Motorsport) a na třetím ve třídě GT3B (vozy s prošlou homologací), ale nebyl klasifikován (Not Classified) pro neodjetý dostatečný počet kol.

 

Souhrn pódiových umístění vozu ASTON MARTIN DBRS9 v British GT Championship/Britcar

  7 vítězství

 9 (7/2) druhých míst

  13 (13/-)třetích míst

4 (3/1) vítězství ve třídě

 4 (4/-) vítězství v kvalifikaci

*******

*  Leo MACHITSKI *

Champion class GT3 Avon Tyres British GT Championship 2006

*******

* Barwell Motorsport *

Team Champion class GT3 Avon Tyres British GT Championship 2007

*******

Největší počet odjetých závodů s vozem Aston Martin DBRS9 v British GT Championship & Britcar

Michael BENTWOOD - 23

Tom ALEXANDER - 17

Andrew HOWARD, Jonny COCKER - 15

Paul DRAYSON - 13

Gavan KERKSHAW, Barrie WHIGHT - 10

*******

pokračování >>>

... FIA GT3 European Championship

*******

TOPlist