ASTON MARTIN DBRS9: FIA GT3 Championship

image

 

Na evropských okruzích se jako první s vozem Aston Martin DBRS9 GT3 oficiálně "svezli" osmého března 2006 v rámci Paul Ricard H.T.T.T. Test Days testovací jezdci FIA Jean-Marc GOUNON a Christophe BOUCHUT, kteří s tímto vozem zajeli desátý nejrychlejší čas vůbec a čtvrtý mezi vozy nové specifikace GT3.  Při testech na okruhu Paul Ricard se objevilo deset značek vozů nové specifikace GT3, přičemž některé z nich (Lotus Elise Sport, Venturi Heritage) se pak v závodech prvního ročníku FIA GT3 European Championship vůbec neobjevily. Týmy Barwell Motorsport a Aston Martin BMS (BMS Scuderia Italia) se pak se svými čtyřmi vozy Aston Martin DBRS9 GT3 představily o pět týdnů později pri testovacím dni FIA GT Championship na dalším francouzském okruhu Dijon - Prenois. 

ASTON MARTIN DBRS9
part 2
FIA GT3 European Championship

 

SEASON 2006

Barwell Motorsport

V prvním podniku nového evropského šampionátu vozů kategorie GT3 na britském okruhu Silverstone se ve dnech 5. - 7. května představil anglický tým Barwell Motorport s trojicí vozů Aston Martin DBRS9 GT3. Posádky byly složené takto: Tom ALEXANDER (GB - in seasons 1997-2005 started in the Historic Racing Club Various Aston Martin Series, Heritage Touring Car Series and Aston Martin Owners Club Series) - Tiff NEEDELL (GB - 3-th place 24 Hours of Le Mans 1990 [Porsche 962/Alpha Racing Team], 5-th British GT Championship GT1 season 1998 [Lister Storm GTL]) číslo vozu "22" (chassis #1), Leo MACHITSKI (RUS - 2005 season started in selected races Britcar Production S1 Series and Dutch Supercar Series [Honda Civic R]) - Jonathan "Jonny" COCKER (GB - Champion class N-GT British GT Championship season 2004 [Porsche 911 GT3-RSR]) číslo vozu 44 (chassis #2) a Martin RICH (GB - 12-th Porsche Carrera Cup Great Britain season 2004, 7-th Caterham Superlight Championship R400 season 2003) - Piers JOHNSON (GB - winner British Empire Trophy 2003 at Silverstone [TVR Tuscan T400R]) číslo vozu "66" (chassis #3). V prvním sprint závodě sezóny si dojíždí pro jeden bod za osmé místo dvojice Martin RICH - Piers JOHNSON a zároveň získává pohár pro nejvýše umístěný vůz Aston Martin DBRS9. Jako jedenáctí dojíždějí Leo MACHITSKI - Jonathan "Jonny" COCKER. Dvojice "veteránů" Tom ALEXANDER - Tiff NEEDEL pak závod nedokončuje. Ve druhém sprintu na domácím okruhu jsou výsledky Astonů týmu Barwell Motorsport ještě o něco horší, když nejlepším umístěním je šestnácté místo "66" (RICH - JOHNSTON). "Dvaadvacítka" (Tom ALEXANDER - Tiff NEEDELL) dojíždí do cíle na dvacátém místě a "čtyřiačtyřicítka" (Leo MACHITSKI - Jonny COCKER) cílový prapor ze svého vozu nevidí. Každý na Silverstoně vidí, že G´T´trojkové Astony za svými konkurenty rychlostně zaostávají a společnost Prodrive tak ještě čeká na novém voze plno práce, aby byl v dalších závodech konkurenceschopný.

Mezi závody na Silverstone a Oscherlebenu byl společností Prodrive vyvinut nový aerokit (přední splitter, aerodynamická úpravu čela vozu s přítlačnými křidélky a zadní křídlo), který "vycházel" z vozu Aston Martin DBR9 GT1. Vozy Aston Martin DBRS9 GT3 byly pro závody na Oscherslebenu nově vybaveny i sekvenční převodovkou. Úpravy vozu sice nebyly na výsledcích jezdeckých sestav týmu Barwell Motorsport příliš vidět a jako solidní šly - mezi více jak třiceti vozy na startu - označit výsledky posádek Leo MACHITSKI - Jonathan COCKER (race 1 - 11-th place, race 2 - 10-th place) a Tom ALEXANDER - Tiff NEEDEL (race 1 & 2 - 15-th place) a jediným opravdovým pozitivem bylo vítězství rusko-britské posádky mezi vozy Aston Martin DBRS9 v prvním závodě. Ten druhý pak zcela opanovaly jezdecky daleko zkušenější posádky vozů týmu BMS Scuderia Italia, které dokázaly využít zlepšené aerodinamiky vozu a ve druhém závodě na Oscherslebenu obsadit první dvě místa. Přestože výsledky ze Spa-Francorchamps, kde se jely sprint závody g´t´trojek v rámci Proximus Spa 24 Hours, byly dosavadními nejlepšími v šampionátu, tak převažovalo u týmu Barwell Motorsport značné zklamání, když "dvaadvacítka" byla po nezaviněné kolizi na konci první jízdy na místě, tedy před startem druhého závodu - ve kterém měl startovat Tiff NEEDEL ze druhé řady (3. místo na roštu) - neopravitelná a "sporná" penalizace deseti vozů za čas strávený při střídání jezdců na Pit Lane odsunul "čtyřiačtyřicítku" z boje o vítězství v závodě. Takže si nakonec odvážel z Ardén tým Barwell Motorsport "jen" body za šesté místo ve druhém závodě (Leo MACHITSKI - Jonny COCKER) a dvě umístění v Top Ten, konkrétně 9. místo (Tom ALEXANDER - Tiff NEEDELL) v prvním a 10. místo (Martin RICH - Piers JOHNSON) ve druhém závodě.

První zářiový víkend se na okruhu Dijon-Prenois představily jen dva vozy Aston Martin DBRS9 týmu Barwell Motorsport. Zatímco "čtyřiačtyřícitka" měla "standardní" jezdecké složení - tedy Leo MACHITSKI - Jonny COCKER, tak v "dvaadvacítce" se střídali Martin RICH - Michael BENTWOOD (GB - 3-rd class Production Car British Touring Car Championship season 2003 [BMW 320i]). V kvalifikaci na první závod zajel Jonathan COCKER nerychlejší čas, který znamenal pro tým Barweel Motorsport a jejich Astony Martin DBRS9 GT3 vůbec první Pole Position ve FIA GT3 European Championship. Ve druhé kvalifikaci pak zajel Michael BENTWOOD pátý čas, který znamenal start ze třetí řady. V prvním závodě dojela dvojice Leo MACHITSKI - Jonny COCKER na třetím  místě, které bylo vůbec prvním pódiovým umístění týmu Barweel Motorsport v závodech evproského šampionátů g´t´trojek. Ve druhém závodě pak dokázal Jonny COCKER dovést temnězelený Aston Martin DBRS9 "44" na velice solidním pátém místě. Dvojice Martin RICH - Michael BENTWOOD sice na body nedosáhla, ale deváté místo v první jízdě rozhodně nebylo mezi více jak třiceti startujícími vozy špatným umístěním. V závěrečném podniku sezóny, který se konal o čtrnáct dní později v italském Mugellu, se představily posádky ve složení: Tom ALEXANDER - Michael BENTWOOD (vůz číslo "22"), Leo MACHITSKI - Jonny COCKER (vůz číslo "44") a Phil BURGAN (GB - two races in the Sports Racing World Cup 1999 [Nürburgring, Magny-Cours - Debora LMP 296]) - Martin RICH (vůz číslo "66"). Po předchozím úspěšném víkendu však přichází velké zklamání, když nejlepšími výsledky jsou dvě dvacátá místa (Tom ALEXANDER - Michael BENTWOOD - race 1, respektive Leo MACHITSKI - Jonathan "Jonny" COCKER - race 2). Pro tým Barwell Motorsport byl neúspěšný víkend v Mugellu posledním vystoupením s vozy Aston Martin DBRS9 ve FIA GT3 European Championship, když se tým se rozhodl upřednostnit starty v Avon Tyres British GT Championship 2007, ve kterém se nově stává třída GT3 tou hlavní a nejprestižnější.

BMS Scuderia Italia

Druhým týmem, který vstoupil do nového šampionátu s podporou továrny Aston Martin byl italský BMS Scuderia Italia. V prvním podniku FIA GT3 European Championship na Silverstone se představily posádky ve složení: Massimiliano "Max" MUGELLI (I - 10-th class GT2 Italian GT Championship season 2005 [Ferrari 360 Modena GTC]) - Marcello ZANI (I - 9-th class GT1 Italian GT Championship season 2005 [Ferrari 575 Maranello GTC]) vůz číslo "23", Franco GROPPI (I - 3-rd class GT2 Le Mans Endurance Series season 2005 [Porsche 911 GT3 RS/RSR]) - Toni SEILER (CH - Champion class GT1 Le Mans European Series season 2005 [Ferrari 550 Maranello GTS]) vůz číslo "24" a Lilian BRYNER (CH - 2-nd place class GT2 24 Hours of Le Mans 1994 [Porsche 911 Carrera RSR], 3-rd Global GT Champonship season 1995 [Porsche 911 GT2], 5-th FIA GT Championship season 2003 & 2004 [Ferrari 550 Maranello GTS]) - Enzo CALDERARI (CH - Champion Porsche Carrera Trophy Germany season 1992, 3-rd Porsche Supercup season 1993, 2-nd place class GT2 24 Hours of Le Mans 1994 [Porsche 911 Carrera RSR], 3-rd Global GT Champonship season 1995 [Porsche 911 GT2], 5-th FIA GT Championship season 2003 & 2004 [Ferrari 550 Maranello GTS]) vůz číslo "25". Všechny Astony Martin DBRS9 týmu BMS Scuderia Italia dojely na britském okruhu v obou závodech až ve druhé polovině startovního pole a jediným "dobrým počinem" tak bylo vítězství mezi vozy Aston Martin DBRS9 ve druhé jídě, když dvojice Massimiliano MUGELLI - Marcello ZANI dojela na 15. místě v celkovém pořadí.

Zatímco posádky vozů "třiadvacet" a "čtyřiadvacet" byly po celou sezónu stabilní, tak v "pětadvacítce" se jezdci po celou sezónu střídali. Ve druhém závodním víkednu na Oschersslebenu se ve "třetím" voze týmu BMS Scuderia Italia představili Andres Miguel RIOS (ARG - 5-th Formula Azzurra season 2005) - Davide STANCHERIS (I - 24-th class GT1 Italian GT Championship season 2005 [Chrysler Viper GTS-R]). Zatímco první závod byla jedna výsledková katastrofa, když ani jeden vůz nedojel do cíle, tak ten druhý byl pro tým BMS Scuderia Italia naprosto úžasný, když zvítězila dvojice Massimiliano MUGELLI - Marcello ZANI s vozem "23" před dvojicí Franco GROPPI - Toni SAILER se "čtyřiadvacítkou". První vítězství vozů Aston Martin DBRS9 týmu BMS Scuderia Italia a hned navíc jako Double. Ve třetím podniku sezóny se na ardénském okruhu Spa-Francorchamps představí ve třetím Astonu dvojice Davide STANCHERIS - Diego ALESSI (I - 7-th Trofeo Maserati Europe season 2005), která však ani v jednom ze závodů do cíle nedojíždí. Dvojice Max MUGELLI - Marcello ZANI (race 1) i Franco GROPPI - Toni SAILER (race 2) si z Belgie odvážení dobré body za 4. místa.

Ve francouzském Dijonu se ve třetím voze týmu BMS Scuderia Italia představuje dvojice Ettore BONALDI  (I - 2-nd class GT Italian GT Championship season 2003 [Chrysler Viper GTS-R]) - Yvon DECOUR (B - first race in the Sports Cars), která první jízdu nedokončuje a ve druhé dojíždí na předposledním místě. "Třiadvacítka" ve druhé kvalifikaci havaruje a závody na francouzském okruhu pro ni skončili ještě před vlastním startem prvního závodu. Zato dvojici Franco GROPPI - Toni SAILER se na okruhu Dijon-Prenois daří a odváží si body za čtvrté (race 1) a druhé (race 2) místo. V domácí podniku na okruhu v Mugellu se v "pětadvacítce" představuje posádka Ettore BONALDI - Marco PANZAVUOTA (I - 8-th Formula X European Series season 2004), která dojíždí ve druhé jízdě na solidní osmnácté pozici. Tentokráte se pro změnu nedaří "čtyřiadvacítce (Franco GROPPI - Toni SEILER), která dvakrát končí předčasně. Naopak dobré body si do šampionátu zapisuje "třiadvacítka" (Max MUGELLI - Marcello ZANI), která cíl protíná na čtvrtém (race 1) a šestém (race 2) místě. Franco GROPPI a Toni SEILER končí v celkovém hodnocení na šestém a dvojice Massimiliano MUGELLI - Marcello ZANI na devátém místěm, když prvním evropským šampionem g´tŕojek se stává  Sean EDWARDS.

Aston Martin DBRS9 pro sběratele v měřítku 1:43

Německý špičkoý výrobce Paul's Model Art MINICHAMPS před několika lety uvedl na trh všech šest vozů Aston Martin DBRS9 GT3, které startovaly ve třetím závodním víkendu FIA GT3 European Championship 2006 na okruhu Spa-Francorchamps. Na ardénském okruhu tvořily posádky týmů Barwell Motorsport (vlevo pod sebou) a BMS Scuderia Italia (vpravo pod sebou) tyto dvojice - Tom ALEXANDER - Tiff NEEDEL (#22),     Leo MACHITSKI - Jonathan "Jonny" COCKER  (#44) a Martin RICH - Piers JOHNSON (#66),      respektive Massimiliano "Max" MUGELLI - Marcello ZANI (#23),  Franco GROPPI - Toni SEILER (#24)     a Davide STANCHERIS - Diego ALESSI (#25).

SEASON 2007

BMS Scuderia Italia

Do své druhé sezóny ve FIA GT3 European Championship vstoupil na britském okruhu Silverstone italský tým s posádkami ve složení: Francesco MAGGI (I - 36-year-old rider without experience the GT race cars) - Gianmarino ZENERE (I - 6-th place 24 Hours of Spa 1999 [BMW 320i E46]) vůz číslo "22", Diego ALESSI - Alex FRASSINETI (I - 3-rd Formula Renault Monza season 2004, 3-rd Formula 3 Italy season 2006) vůz číslo "23" a Toni SEILER - Sandro SARDELLI (I - 8-th place Spa 24 Hours 1997 [BMW M3]) vůz číslo "25". V první závodní jízdě dojíždí v Top Ten (desáté místo) dvojice ALESSI - FRASSINETTI, což bylo po startu z třetího místa na roštu zcela jistě zklamáním. Ve druhé hodinovce, kterou dojížděli ti lepší jezdci, pak končí vozy Aston Martin DBRS9 týmu BMS Scuderia Italia na čtvrtém (FRASSINETTI - ALESSI) a pátém (SARDELLI - SEILER) místě. Za připomenutí určitě stojí druhé místo dvojice Jaromír JIŘÍK - Erik JANIŠ (Lamborghini Gallardo GT3). 

V závodech na městském okruhu v Bukurešti a v domácím podniku na superrychlé Monze se představily stejné posádky jako v prvním podniku šampionátu. Zatímco v květnu v ulicích rumunské Bukurešti bylo jediným umístěním v Top Ten sedmé místo posádky Diego ALESSI - Alex FRASSINETTI, tak v červnu "doma" na Monze se do nejlepší desítky prosadily všechny tři posádky týmu BMS scuderia Italia. Dvakrát Diego ALESSI - Alex FRASSINETTI (3-rd place race 1, 4-th place race 2) a také Toni SAILER - Sandro SARDELLI (9-th place race 1, 7-th place race 2) a jednou pak Francesco MAGGI - Gianmario ZENERE (8-th place race 2). 

Na podzim přijely do Brna na Masarykův okruh jen dvě posádky týmu BMS Scuderia Italia. Ve voze Aston Martin DBRS9 s číslem "22" se střídali Francesco MAGGI - Gianmarino ZENERE a ve "třiadvacítce" Diego ALESSI  - Alex FRASSINETTI. Stejně jako v Bukurešti bylo maximem jedno sedmé místo dvojice ALESSI - FRASSINETTI. K poslednímu podniku sezóny do arabské Dubaje "vyrazily" posádky vozů Aston Martin DBRS9 ve složení Gianmarino ZENERE - Mauro CASADEI (I - winner 500 km Misano 2003 [Porsche 911 GT2], ten starts in the FIA GT Championship 2004 and 2005 in the Czech team Vonka Racing/Czech National Team [Porsche 996 GT3-R]) - car number "22", Diego ALESSI - Alex FRASSINETTI  (car "23") a Mattia PAVONI (I - nineteen starts at Recaro Formel 3 Cup season 2006) - Ettore BONALDI (car "24"). Jediným bodujícím vozem byla "třiadvacítka" která startovala z první (ALESSI - second place on the grid) a druhé (FRASSINETTI - fourth position on the grid) řady. Zatímco sedmé místo v první jízdě bylo - po startu z první řady - zcela jistě zklamáním, tak vše vynahradil výsledek druhé hodinovky, ve které dojel vítězně do cíle Aston Martin DBRS9 "23" (Alex FRASSINETTI - Diego ALESSI). V té době však málokdo tušil, že tento vítězný závod byl vůbec posledním ve kterém tým BMS Scuderia Italia startoval ve FIA GT3 European Championship.

Hexis Racing

Měsíc po premiéře dvojice vozů Aston Martin DBRS9 v domácím g´t´čkovém šampionátu se tým Hexis Racing představuje i v tom evropském a to hned se třemi vozy a jejich jezdeckými sestavami ve složení: Clément MATEU (F - in the years 2002 - 2004 started in the Championnat de France de FFSA Formula Renault [team Hexis Racing]) - Julien RODRIGUES (F - 2-nd class GT Cup French GT Championship season 2006 [Porsche 996 GT3 Cup, team Hexis Racing]) vůz "pětadvacet", Jean-Claude LAGNIEZ (F - winner class GT2 24 Hours of Le Mans 1997 [Porsche 911 GT2]) - Frédéric MAKOWIECKI (F - Champion class GT Cup French GT Championship season 2004 [Porsche 996 GT3 Cup], 2-nd Porsche Carrera Cup France season 2006) vůz "šestadvacet" a Ron MARCHAL (NL - Champion Formula Arcobaleno Netherlands season 2001 & 2002) - Tom CLOET (B - 3-rd place class G2 Spa 24 Hours 2005 [Porsche 911 GT3-RS]) vůz "sedmadvacet". První úspěch přišel již v kvalifikaci, když v té druhé vyjel Frédéric "MAKO" MAKOWIECKI Pole Position. V prvním závodě evropských g´t´trojek dojíždí MAKO do cíle na čtvrtém místě, ale po diskvalifikaci druhého vozu v pořadí (Ferrarai 430, Daoudi - Khan, tým JMB Racing) pro nedodržení světlé výšky vozu může dvojice Jean-Claude LAGNIEZ - Frédéric MAKOWIECKI dodatečně slavit třetí místo a první evropskou "bednu". Druhý závod sice "šestadvacítka" nedokončila (Fred MAKOWIECKI v něm zajel "alespoň" nerychlejší kolo) a tak nejlepším umístěním týmu Hexis Racing bylo osmé místo "pětadvacítky" (Julien RODRIGUES - Clément MATEU).

V rumunské Bukurešti se představily jen dva vozy Aston Martin DBRS9 (pětadvacítka a šestadvacítka) se shodnými jezdeckými sestavami jako na britském okruhu Silverstone. V ulicích rumunské metropole se však týmu Hexis Racing příliš nedaří a nejlepším umístěním je 12. místo posádky Clément MATEU - Julien RODRIGUEZ ve druhém závodě. Do italské Monzy pak příjíždí tým Hexis Racing s pozměněnými jezdeckými sestavami, které byly složeny takto: Julien RODRIGUES - Manuel RODRIGUES (F - 2-nd class GT Cup French GT Championship season 2006 [Porsche 996 GT3 Cup, team Hexis Racing]) - "pětadvacítka", Jean-Claude LAGNIEZ - Frédéric MAKOWIECKI  (šestadvacítka) a Ron MARCHAL - Willem COEKELBERGS (B - 4-th place class 4 Zolder 24 Hours 2006 [Porsche 996 bi-turbo GT2]) - sedmadvacítka. Z italského "chrámu rychlosti" si francouzský tým odvezl dvě umístění v Top Ten, když v prvním závodě dojeli Jean-Claude LAGNIEZ - Frédéric MAKOWIECKI na osmém a ve druhém Wim COEKELBERGS - Ron MARCHAL na šestém místě.

V podzimních závodech zůstávají posádky vozů Aston Matin DBRS9 "25" a "26" týmu Hexis Racing stejné jako na italské Monze a mění se jen posádka ""sedmadvacítky", ve které doplňují Rona MARCHALA nejprve v Brně na Masarykově okruhu Miguel FREITAS (P - 15-th Megane Trophy Eurocup season 2006) a v Dubaji pak Jean-Yves MALLAT (RL - 13-th Formula X European Endurance Series season 2004). V září v Brně na "podzimce" dojíždějí v Top Ten posádky Ron MARCHAL - Miguel FREITAS (10-th place race 1) a Jean-Claude LAGNIEZ - Frédéric "MAKO" MAKOWICKI (9-th place race 2). V Dubaji si nejprve vyjíždí MAKO Pole Position pro druhou hodinovku a v závodech pak dojíždí "šestadvacítka" dvakrát v Top Ten, když ji postupně "dovážejí" do cíle Frédéric MAKOWIECKI na pátém (race 1) a Jean-Claude LAGNIEZ na devátém (race 2) místě. 

SEASON 2008

Hexis Racing

I do své druhé sezóny ve FIA GT3 European Championship vstoupil francouzský tým Hexis Racing se třemi vozy Aston Martin DBRS9. Ve vozech s čísly osm, devět a deset se celý rok střídaly posádky ve složení Thomas ACCARY (F - 7-th Formula Renault Campus France season 2004, 10-th THP Spider Cup season 2007) - Pierre-Brice MENA (F - 9-th Formula Renault Campus France season 2005), Julien RODRIGUES - Manuel RODRIGUES a Jean-Claude LAGNIEZ - Frédéric MAKOWIECKI. Nejlepším výsledkem - a zároveň jediným umístěním v Top Ten - v prvním podniku sezóny na britském okruhu Silverstone bylo deváté místo dvojice Fred MAKOWIECKI - Jean-Claude LAGNIEZ ve druhé jízdě, když MAKO předtím vyjel v kvalifikaci první řadu. O měsíc později na Monze pak v prvním závodě dojíždí na 5. místě dvojice Pierre-Brice MENA - Thomas ACCARY a ve druhé hodinovce pak Frédéric MAKOWIECKI - Jean-Claude LAGNIEZ na místě čtvrtém.

Ve třetím podniku na německém Oscherslebenu nejprve vyjel v kvalifikaci Thomas ACCARY třetí místo na roštu pro první závod a poté MAKO druhé místo na startu druhého sprintu. Zatímco dvojice Thomas ACCARY - Pierre-Brice MENA dokázala výborný výsledek z kvalifikace "obhájit" a dojela do cíle první hodinovky na druhém místě, tak posádka MAKOWIECKI - LAGNIEZ si oproti své startovní pozici pohoršila o deset míst. Nejlepším výsledkem týmu Hexis Racing ve druhém sprintu na Oscherlslebenu bylo 7. místo posádky Julien & Manuel RODRIGUES. Vítězi druhé hodinovky se stali čeští mladíci Martin MATZKE - Jiří SKULA s vozem Chevrolet Corvette Z06R GT3 českého týmu MM-Racing. Z Brna si pak tým Hexis Racing odváží dvě druhá místa, která si "vyjely" posádky Jean-Claude LAGNIEZ - Fred MAKO v první, respektive Pierre-Brice MENA - Thomas ACCARY ve druhé jízdě. Body si z Masarokova okruhu ještě odvezly dvojice Julien RODRIGUES - Manuel RODRIGUES (7-th place race 1) a Frédéric MAKOWICKI - Jean-Claude LAGNIEZ (4-th place race 2). 

V domácím podniku v Nogaru to pak konečně přichází! Nejprve v kvalifikaci pro první závod vyjíždí Thomas ACCARY první Pole Position v sezóně, aby pak v prvním sprintu projela posádka Thomas ACCARY - Pierre-Brice MENA vítězně cílem. Výbornou formu na domácím okruhu pak tato dvojice potvrzuje čtvrtým místem ve druhém závodě. V posledním podniku sezóny pak v Dubaji vyjíždí nejprve Thomas ACCARY čtvrté (race 1) a poté Fred MAKOWICKI druhé (race 2) místo na startu. Thomas ACCARY a Pierre-Brice MENA proměňují start ze druhé řady v další pódiové umístění a dojíždějí v Dubaji v páteční hodinovce na druhém místě. Druhý závod je pak po přívalových deštích z pátku na sobotu zrušen, když je značná část okruhu včetně boxů "pod vodou". Dvojice Thomas ACCARY - Pierre-Brice MENA končí v konečném pořadí FIA GT3 European Championship 2008 na výtečném druhém místě, když jezdeckými šampióny se stává s náskokem 11-ti bodů dvojice Arnaud PEYROLES - James RUFFIER s vozem Chevrolett Corvette Z06R GT2 týmu Martini Racing Callaway Corvette.

Brixia Racing

Nováčkem v evropském šampionátu g´t´trojek byl italský tým Brixia Racing, který nasadil do prvních závodů trojici vozů Aston Martin DBRS9 s čísly šestnáct, sedmnáct a osmnáct. Na britském okuhu Silverstone se v prvním podniku sezóny představily posádky ve složení Gianmarino ZENERE - Jaromír JIŘÍK (CZ - 2-nd place FIA GT3 Silverstone 2007, 3-rd place FIA GT3 Brno 2007 [Lamborghini Gallardo LP520 GT3]), Gianluca GIRAUDI (I - 6-th Ferrari Challenge Italy - Trofeo Pirelli season 2006 & 2007) - Marcello ZANI a Pietro ZUMERLE (I - first known start with GT3 cars) - Massimo MANTOVANI (I - 3-rd  Ferrari Challenge Italy - Coppa Shell season 2006). Hned ve svém první startu dosáhl Aston Martin DBRS9 "17" týmu Brixia na "bednu", když v první jízdě dojela dvojice Gianluca GIRAUDI - Marcello ZANI na výtečném třetím místě. V Monze pak vystřídal Jaromíra JIŘÍKA ve voze s číslem "16" Philippe PRETTE (MC - 2-nd place class G2 24 Hours of Spa 2005 [Dodge Viper GTS-R]). V domácím "prostředí" na Monze se týmu Brixia Racing nepodařilo navázat na úspěch ze Silverstone a nejlepším výsledkem bylo 11. místo dvojice ZANI - GIRAUDI ve druhé hodinovce.

Na německém Oscherlsebenu a brněnském Masarykově okruhu se ve voze Aston Martin DBRS9 s číslem "16" vedle Gianmarina ZENEREHO střídali (Oschersleben) Riccardo ERRANI (I - driver World Rally Championships [nine starts with Škoda Octavia WRC]) a (Brno) Maurizio FRATTI (I - 53-year-old gentleman driver). Zatímco z Oschersleben Motorsport Areny odjížděl italský tým Brixia Racing bez bodů, tak z Masarykova okruhu si odvážel své první vítězství, o které se postarala (postartu z první řady - druhé místo na roštu) - pro brněnský závod speciálně sestavená - jezdecky velice silná a vyrovnaá dvojice Diego ALESSI - Marcello ZANI.

Ve francouzském Nogaru byly na startu jen dva vozy Aston Martin DBRS9 (šestnáctka a sedmnáctka) týmu Brixia Racing s posádkami ve složení Gianmarino ZENERE - Pietro ZUMERLE a Giuseppe CIRÓ (I - 3-rd Ferrari Challenge Italy - Trofeo Pirelli season 2006) - Marcello ZANI. Z Francie si italský tým odvážel jediný bod, o který se zasloužila dvojice Giuseppe CIRÓ - Marcello ZANI, která dojela na osmém místě v první jízdě. Do arabské Dubaje již přijel tým Brixia Racing opět v plné sestavě, tedy s trojicí vozů Aston Martin DBRS9, jejichž posádky tvořili Gianmarino ZENERE - Maurizio FRATTI (car numer 16), Alex FRASSINETTI - Marcello ZANI (car numer 17) a Massimo MANTOVANI - Mauro CASADEI. Jediným bodovaným uzmístěním bylo páté místo dvojice Marcello ZANI - Alex FRASSINETTI v první - a zároveň jediné jízdě, když ta druhá (sobotní) byla zrušená kvůli noční průtrži mračen a zatopení podstatné části areálu. V konečném pořadí FIA GT3 European Championship 2008 skončil Marcello ZANI na děleném šestém místě se ziskem 21-ti bodů.

SEASON 2009

Hexis Racing

Do své třetí sezóny ve FIA GT3 European Championship vstoupil tým Hexis Racing se dvěma vozy Aston Martin DBRS9, ve kterých se celou sezónu střídali Thomas ACCARY - Julien RODRIGUEZS (car numer "3") a Frédéric MAKOWIECKI - Manuel RODRIGUES (car numer "4"). Thomas ACCARY pokračoval ve výborných výkonech z předchozí sezóny v evropských g´t´trojkách a vyjel v kvalifikaci na Silverstone další první řadu (druhé místo), v první jízdě pak dováží Julien RODRIGUES "trojku" na druhém místě. V druhém sprintu sice starují až z šesté řady, ale Thomas ACCARY protíná cílovou pásku na čtvrtém místě. Dvojice MAKO - Manu RODRIGUES navíc ve druhé hodinoce přidávají páté místo. V následujícím podniku, kterým je - pro některé až skoro motokárový okruh - Adria "přichází nejen první vítězství v sezóně, ale tým Hexis Racing boduje hned čtyřikrát, když "postupně" dojíždějí pro body Fred MAKOWICKI ("4" - 3-rd race 1), Julien RODRIGUES   ("3" - 5-th race 1),  Manuel RODRIGUES ("4" - WINNER race 2) a Thomas ACCARY ("3" - 7th race 2). V Oscherslebenu nejprve vyjíží Thomas ACCARY Pole Position pro první závod, aby poté Julien RODRIGUES dovezl v sobotní hodinovce Aston Martin DBRS9 "3" vítězně do cíle. Ve druhé jízdě navíc přidávají obě posádky "dobré" body do hodnocení týmů, když trojka" dojíždí na třetím a "čtyřka" na čtvrtém místě a tým Hexis Racing je po první polovině sezóny v čele týmového hodnocení evropského šampionátu vozů g´t´ tři.

Druhá polovina sezóny začala v portugalském Portimau a nedopadla pro tým Hexis Racing vůbec, ale vůbec dobře, když ani jeden z vozů Aston Martin DBRS9 nedojel do cíle některého ze dvou závodů na členitém okruhu Algarve. V domácím podniku na okruhu Paul Ricard v Le Castellet nejprve vyjíždí Thomas ACCARY druhé místo na roštu, aby Julien RODRIGUES dovedl "trojku" vítězně do cíle. Ve druhé jízdě pak přidává body za čtvrté místo dvojice Fred MAKO - Manu RODRIGUES. K poslednímu podniku do Zolderu odjíždí tým Hexis Racing s náskokem více jak dvaceti bodů. Přestože posádky Thomas ACCARY - Julien RODRIGUES a Frédéric MAKOWICKI - Manu RODRIGUES přídávájí jen pár bodů za šesté ("3" - race 2), respektive páté ("4" - race 1) tak se stává Hexis Racing týmovým šampiónem evropských g´t´trojek a "přidává" do "síně slávy" vozu Aston Martin DBRS9 druhý velký titul. Navíc dvojice Thomas ACCARY - Julien RODRIGUES končí na děleném třetím (druhá až třetí nejlepší posádka) a Fred MAKOWIECKI - Manu RODRIGUES na děleném sedmém místě (čtvrtá nejlepší posádka) v pořadí jezdců. Thomas ACCARY a Julien RODRIGUES pak vítězí i v Poháru výrobců značky Aston Martin o jediný bod před dvojicí Frédéric MAKOWIECKI - Manuel "Manu" RODRIGUES.

Brixia Racing

V prvním podniku nové sezóny evroských g´t´trojek se na britském Silverstone představil tým Brixia Racing se dvěma vozy Aston Martin DBRS9. V "devítce" se střídali Leonardo MADDALENA (I - 8-th class SR2 FIA Sportscar Championship season 2002, 9-th class SR2 Sports Racing World Cup season 1999) - Marcello ZANI a v "desítce" - dvojice domácích jezdců - James GORNALL (GB - Champion Formula Reanult 2.0 UK BARC season 2003) - Jon BARNES (GB - Champion Formula Palmer Audi season 2006, Champion Cosworth Caterham Masters season 2005, Champion Caterham Eurocup season 2004). Nejlepším výsledkem ze Silverstone bylo šestnácté místo britských jezdců ve druhé hodinovce. V domácím podniku italského týmu, který se konal na okruhu Adria International Raceway startoval jediný Aston Martin DBRS9 "9", ve kterém se střídali Pietro ZUMERLE - Marcello ZANNI. Domácí italská posádka však cíl žádného ze závodů "neviděla".

Po vynechaném podniku na německém Oscherslebenu - o který nebyl mezi platícími gentlemanskými jezdci žádný zájem - se pod hlavičkou týmu Brixia Racing představila na domácím okuhu Algarve (Portimao) dvojice portugalských jezdců António COIMBRA (P - 12-th Spanish GT Championship - GTA season 2008 [Ferrari 430 GT2/Marcos LM 600]) - Luís SILVA (P - 10-th Formula BMW Junior Cup Iberia season 2004), kteří s takovýmto livrejem vozu Aston Martin DBRS9 v "barvách" týmu Vodafone již v roce 2009 absolvovali několik závodních víkendů šampionátů Interational GT Open a Spanish GT. Na dobře známém porugalském okruhu dovezli svůj Aston Martin DBRS9 s číslem "10" na kapotě oba jezdci do cíle shodně na patnáctém místě, což pro ně nebyl po startech z čtyřiadvacátého, respektive šestadvacátého místa na startovním roštu rozhodně špatný výsledek.

Na supermoderním okruhu Paul Ricard H.T.T.T. v jihofrancouzském Le Castellet se ve voze Aston Martin DBRS9 "10" týmu Brixia Racing představila dvojice Jaromír JIŘÍK - Christos PEYIAZIS (CY - second start with GT3 cars). Jaromír JIŔÍK předtím absolvoval dva úvodní podniky šampionátu v Porsche 997 GT3 Cup týmu Muehlner Motorsport, přičemž si ve třech závodech dojel pro body za páté, šesté a osmé místo. S úplným nováčkem v g´t´trojkovém šampionátu se mu  - zcela logicky - již tak nedařilo. Ve druhém hodinovém závodě ale dojíždí kyperský jezdec na čtrnáctém místě, které se tak stává nejlepší umístěním vozu Aston Martin DBRS9 týmu Brixia Racing ve FIA GT3 European Championship 2009. Česko-kyperská posádka se ještě měla představit v závěrečném podniku sezóny v Zolderu, ale v oficiální startovní listině se již neobjevila.

Aston Martin DBRS9 pro sběratele v měřítku 1:43

       Francouzská firma Norev vyrobila na počest vítězného týmu FIA GT3 European Championship 2009                                               exklusivní limitovaný set vozů Aston Martin DBRS9 týmu Hexis Racing.                             Vlevo "čtyřka" posádky Frédéric "MAKO" MAKOWIECKI - Manuel "Manu" RODRIGUEZ, vpravo pak "trojka" posádky Thomas ACCARY - Julie RODRIGUES. Zajímavostí pak docela je, že Aston Martin DBRS9 číslo "3" týmu Hexis Racing šlo zakoupit i samotatně v "klasickém" PC boxu, ale "čtyřku" nikoliv.

SEASON 2010

Hexis Racing

Obhájce titulu týmových šampionů vstoupil do své čtvrté evropské g´t´trojkové sezóny se sestavou, která se opět tradičně celý rok neměnila. Ve voze číslo "1" (červené "doplňky") se střídali Frédéric "MAKO" MAKOWIECKI - Manuel "Manu" RODRIGUES a ve "dvojce" s modrými "doplňky" pak Luc PAILLARD (F - 15-th Formula Palmer Audi season 2008) - Thomas ACCARY. Tým Hexis Racing v roce 2010 "kombinoval" starty ve FIA GT3 European Championship a nově vzniklém FIA GT1 World Championship. Frédéric MAKOWICKI v roce 2010 absolval všechny podniky obou šampionátů a Thomas ACCARY pak třikrát (Silverstone [Qualifying Race Winner], Paul Ricard, Spa-Francorchamps) startoval jako jeho "parťák" ve voze Aston Martin DBR9 GT1. Ve druhé jízdě úvodního podniku na Silverstone dojíždí dvojice Manu RODRIGUES - Fred MAKOWIECKI na druhém místě, které je však nakonec jedinou "bednou" - a jedním z pěti bodovaných umístění - první poloviny sezóny. Vozy Aston Martin DBRS9 týmu Hexis Racing dojíždějí v prvních třech podnicích dvakrát mimo Top Ten a pětkrát - z toho hned třikrát ve španělské Jaramě (3. podnik) - do cíle nedojíždí. Nejvíce bodovaných umístění (tři) si tým Hexis Racing odváží z Brna, když dvojice Manu RODRIGUES - Fred MAKOWIECKI dojíždí na sedmém (race 1) a pátém (race 2) místě. Svého nejlepšího výsledku v sezóně vůbec dosahuje v Brně posádka Thomas ACCARY - Luc PAILLARD, když dojíždí do cíle prvního hodinového sprintu jako šestá.

Start do druhé poloviny sezóny je pro tým Hexis Racing stejně katastrofální jako o rok dříve. Jediný podstatný rozdíl je v tom, že před rokem to bylo v portugalském Portimau (Algarve) a v roce 2010 na domácím zavodě v Le Castellet (Paul Ricard). V pátém podniku, který se konal na již zmíněném portugalské okruhu je jediným bodovaným umístění páté místo dvojice RODRIGUES - MAKO ve druhém sprintu. V závěrečném podniku v belgickém Zolderu nejprve zajíždí Fred MAKOWIECKI nejrychlejší čas v kvalifikaci pro druhý závod, do kterého tak ostartuje z Pole Position. Před jeho startem však ještě "přichází" první závod, který "jednička" nedokončuje a "dvojka" (ACCARY - PAILLARD) dojíždí na jedenáctém místě. Ve druhém závodě, který je zaroveň posledním pro tým Hexis Racing a jejich vozy Aston Martin DBRS9 ve FIA GT3 European Championship, pak po startu z prvního místa na roštu "protíná" dvojice Fred MAKO - Manu RODRIGUEZ jako první pomyslnou cílovou pásku.

SEASON 2011

Team LMP Motorsport

Po jedné sezóně v domácím šampionátu FFSA (GT Tour) vstoupil tým LMP Motorsport s dvojicí - již pomalu dosluhujících - vozů Aston Martin DBRS9 i do šampionátu evropského. V prvních podnicích (Algarve, Silverstone) FIA GT3 European Championship 2011 se ve vozech s čísly "osm" a "devět" střídali Bernard DELHEZ (B - 10-th Formula Le Mans season 2010) - Dimitri ENJALBERT (F - 9-th Formula Le Mans season 2009, 2-nd Mégane Trophy Eurocup season 2007, 3-rd Mégane Trophy Eurocup season 2008 & 2009), respektive Gaël LESOUDIER (F - 7-th FIA GT3 European Championship season 2008 [Morgan Aero 8], 10-th FIA GT3 European Championship season 2009 [Morgan Aero Super Sport]) - Maxime MARTIN (B - 2-nd Mégane Trophy Eurocup season 2008, 3-rd Mégane Trophy Eurocup season 2007, winner class G3 24 Hours of Spa 2009 [Ford GT]). Nejlepším výsledkem z Algarve bylo sedmé místo dvojice Gaël LESOUIDEIER - Maxime MARTIN, které pak tito jezdci dokázali značně vylepšit na britském Silverstone, kde dojeli dvakrát na "bednu", když nejprve "finišoval" Maxime MARTIN - po startu ze čtvrté řady- na druhém, a následující den Gaël LESOUDIER - po startu z první řady - na třetím místě. Ve třetím podniku, kterým byla španělská Navarra - kde již stál na startu obou závodů jediný vůz Aston Martin DBRS9 - dojíždí "devítka"" posádky Gaël LESOUDIER - Maxime MARTIN na pátém místě, když ten první závod nedokončuje. Dvojice jezdců týmu LMP Motorsport Gaël LESOUDIER - Maxime MARTIN je tak po první části sezóny v průběžném pořadí na děleném třetí místě.

Ve druhé polovině evropského g´t´trojkového mistráku se dva Astony Martin DBRS9 týmu LMP Motorsport postavily na startovní rošt pouze v domácím podniku v Le Castellet, kde se v "osmičce" střídali Jean-Charles MIGINIAC (F - 14-th THP Spider Cup season 2008) - Grégory GUILVERT (F - Champion Peugeot THP Spider Cup season 2009), kteří po prvním nedokončeném závodě dojíždějí v tom druhém na 14. místě. Dvojice Gaël LESOUDIER - Maxime MARTIN dojíždí v domácím podniku nejprve (po startu z šesté řady) na devátém a druhý den (po startu ze druhé řady) na výborném druhém místě. Ještě ve druhé polovině druhé hodinovky na Slovakiaringu - když v prvním závodě bodovala dvojice Gaël LESOUDIER - Maxime MARTIN čtvrtým místem - to ještě stále vypadalo na možný boj o jezdecký titul, ale hodiny francouzského jezdce odsuly "devítku" mimo bodovaná umístění. V posledním závodě v Zandvoortu se Aston Martin DBRS9 již "trápil" v kvalifikaci (dvadvacáté a čtyřiadvacáté místo), aby poté dvojice Gaël LESOUDIER - Maxime MARTIN ani jeden závod nedokončila a obsadila tak v konečném hodnocení FIA GT3 European Championship 2011 dělené 7. místo. 

SEASON 2012

Valmont Racing Team Russia

Pouze v úvodním podniku FIA GT3 European Championship 2012 v Nogaru se předstravil  ruský tým Valmont Racing Team Russia s vozem Aston Martin DBRS9 a jezdeckou sestavou Natalia FREIDINA (RUS - first race in the car GT3) - Tom KIMBER-SMITH (GB - Winner class LMP2 24 Hours of Le Mans 2011, Champion class LMP2 Le Mans Series season 2011 [Zytek Z11SN], Winner class GT2 24 Hours of Le Mans 2006 [Panoz Esperante]). Sedm let starý vůz Aston Martin DBRS9 již nebyl mezi nově konstruovanými g´t´trojkovými speciály příliš konkurence schopný, což dokládá až dvanáctý nejrychlejší čas Toma KIMBER-SMITHA v kvalifikaci. Výsledkem "snažení" ruského týmu ve dvojici sprintů v Nogaru byla dvě jedenáctá místa.

Souhrn pódiových umístění vozu ASTON MARTIN DBRS9 ve FIA GT3 European Championship
  7 vítězství
 10 druhých míst
  6 třetích míst
 10 vítězství v kvalifikaci
*******
* Hexis Racing *
Team Champion FIA GT3 European Championship 2009
*******
Největší počet odjetých závodů s vozem Aston Martin DBRS9 ve FIA GT3 European Championship
Frédéric MAKOWIECKI - 24
Manuel RODRIGUEZ - 22
Julien RODRIGUEZ, Thomas ACCARY - 18
Marcello ZANI - 15
Gianmarino ZENERE - 12
Toni SEILER - 11

*******

Jaromír JIŘÍK - 2

*******

pokračování >>>
... International GT Open & Spanish GT Championship
*******
TOPlist