ASTON MARTIN DBRS9: GT Open/Spanish GT

image

 

Jako vůbec první si s vozem Aston Martin DBRS9 GT3 naostro (tedy v závodě) zajezdili první dubnový víkend 2006 jezdci týmu BMS Scuderia Italia Franco GROPPI a Toni SEILER. Mezi testy FIA GT na okruzích Paul Ricard a Monza se uskutečnil i druhý podnik šampionátu International GT Open, ve kterém se představila i další posádka týmu Scuderia Italia ve složení Matteo MALUCELLI - Marcello ZANI. Vozy Aston Martin DBRS9 se nesmazatelně zapsaly do historie šampionátu International GT Open především díky italskému týmu Villois Racing, který s nimi úspěšně závodil v letech 2007 - 2011 a v roce 2009 se stal týmovým šampionem International GT Open ve třídě GTS určené vozům GT3.

ASTON MARTIN DBRS9
part 3
            International GT Open             & Spanish GT Championship

 

SEASON 2006

BMS Scuderia Italia

Necelý měsíc po oficiálním testu FIA GT Championship na okruhu Paul Ricard H.T.T.T., ve kterém se premiérově představily vozy nové kategorie GT3 se konal v italské Monze vůbec první podnik dalšího nového mezinárodního šampionátu International GT Open. Ve dvou sprintech se vůbec poprvé v závodech představil vůz Aston Martin DBRS9 GT3. V DéBéeReS devítce italského týmu BMS Scuderia Italia s číslem "24" si jako první vůbec zazávodili Franco GROPPI (I - 3-rd class GT2 Le Mans Endurance Series season 2005 [Porsche 911 GT3 RS/RSR]) a Toni SEILER (CH - Champion class GT1 Le Mans European Series season 2005 [Ferrari 550 Maranello GTS]). V první jízdě dojíždějí jezdci "ověnčení" úspěchy z vytrvalostních závodů předchozí sezóny na dvanáctém místě absolutně a jako čtvrtí ve třídě GTS vyhrazené pro vozy nové specifikace GT3. Ve druhém závodě pak ještě tato umístění vylepšují a pomyslnou cílovou pásku protínají na devátém místě absolutně (vůbec první umístění vozu Aston Martin DBRS9 v Top Ten overall ranking) závodu a na třetím místě ve třídě GTS (vůbec první pódiové umístění vozu Aston Martin DBRS9 v závodech vozů kategorie GT3). 

O čtyři týdny později jsou v Magny-Cours na startu již dva vozy Aston Martin DBRS9 týmu Scuderia Italia. V prvním "osvědčená" dvojice Franco GROPPI - Toni SEILER a ve druhém voze s číslem "23" pak Matteo MALUCELLI (I - Champion class GT1 Italian GT Championsh season 2005 [Ferrari 550 Maranello GTS]) a Marcello ZANI (I - 9-th class GT1 Italian GT Championship season 2005 [Ferrari 575 Maranello GTC]). Dvojice Matteo MALUCELLI - Marcello ZANI dojíždí do cíle dvakrát na druhém místě ve třídě GTS a na sedmém a devátém v absolutním pořadí závodů. Tým BSM Scuderia Italia se představil se stejnými posádkami ještě koncem června v portugalském Estorilu. Těmi úspěšnějšími jsou opět Matteo MALUCELLI - Marcello ZANI, kteří si v první jízdě zopakují umístění na druhém místě ve třídě a ve druhém závodě jim pak těsně unikají body, když dojíždí na šestém místě ve třídě GTS. Dvojici Matteo MALUCELLI - Marcello ZANI pak po prvním závodě doprovází na bednu i Franco GROPPI a Toni SEILER, kteří do cíle dojíždí ve třídě GTS jako třetí. Více se však již vozy Aston Martin DBRS9 týmu BMS Scuderia Italia v šampionátu International GT Open neobjevují a italský tým se plně soustřeďuje na prestižnější seriál FIA GT3 European Championship.

SEASON 2007

Villois Racing

Ve druhém podniku nové sezóny se ve Valencii objevuje Aston Martin DBRS9 italského týmu Villois Racing. Ve voze s číslem "38" (chassis #15) se střídají Diego ROMANINI (I - 9-th Formula 3 Germany season 2003, Champion FIA CEZ Championship Formula 3 season 2005) a Gabriele LANCIERI (I - 11-th class GT1 Italian GT Championship season 2005 [Saleen S7-R]). Oba dva dojíždějí na třetích místech ve třídě GTS a tým tak hned může slavit ve svém prvním závodním víkendu v šampionátu International GT Open dvě umístění na "bedně". Od svého druhého startu v šampúionátu (Magny-Cours, round 3) nasazoval tým Villois Racing již i druhý vůz Aston Martin DBRS9. Posádku vozu s číslem "39" (chassis #16) tvořili Marco PETRINI (I - 10-th place 6 Hours of Vallelunga 2003 [Lucchini SR2] & 2006 [Ferrari F430 Challenge]) a Fabio PICCONE (I - four starts with prototypes SR2 and CN in the race 6 Hours of Vallelunga). Na francouzském okruhu byly  lepším vozem "devětatřicítka", jejíž posádka Marco PETRINI - Fabio PICCIONE dojela ve třídě GTS dvakrát na pátém místě. V dalším podniku na Oscherslebenu (round 4) se do "devětatřicítky" posadil "vedle" Marca PETRINIHO pětadvacetiletý Massimiliano "Max" WISER, pro kterého to byl první start ve voze třídy GT3. Na německém okruhu nedaleko Magdeburgu se oběma posádkám "zadařilo", když dvojice Gabriele LANCIERI - Diego ROMANINI první jízdu ve třídě GTS vyhrála (11-th overall ranking) a ve druhé skončila na druhém místě (13-th overall ranking). Ani nově sestavená posádka Marco PETRINI - Max WISER nezůstala příliš pozadu, když v první jízdě dojela na třetím (13-th overall ranking) a ve druhé na pátém místě (16-th overall ranking) ve třídě.

Druhá polovina sezóny začala pro tým Villois Racing na legendárním britském okruhu Brands Hatch (round 5) a hned v prvním závodě zaznamenal italský tým svůj první "double", když ve třídě GTS zvítězila dvojice Marco PETRINI - Massimiliano "Max" WISER s "devětatřicítkou" pře sesterskou posádkou Gabriele LANCIERI - Diego ROMANINI s "osmatřicítkou". Dvojice PETRINI - WISER navíc po delší době opět vybojovala pro tým Villois Racing umístění vTtop Ten absolutně. Ve druhé jízdě si pak Marco PETRINI a Max WISER dojeli pro čtyři body za čtvrté místo. V domácím podniku na Monze (round 6) si dojíždí dvakrát pro body dvojice Diego ROMANINI - Gabriele LANCIERI, když v první jízdě končí na čtvrtém a ve druhé na třetím místě ve třídě GTS. Druhá posádka ve složení Marco PETRINI - Max WISER sice první závod nedokončuje, ale ve druhém vítězí a na bedně v hodnocení třídy GTS tak stojí obě dvojice týmu Villois Racing. I když v posledním závodním víkendu v Barceloně (round 7) ani jedna posádka neboduje, tak v celkovém hodnocení sezóny International GT Open skončili tři jezdci týmu Villois Racing v první desítce. Na děleném čtvrtém místě posádka vozu Aston Martin DBRS9 "38" ve složení Diego ROMANINI a Gabriele LANCIERI a na šestém pak Marco PETRINI. Jeho parťák z vozu "39" Massimiliano "Max" WISER, který startoval jen v pěti podnicích pak skončil na místě dvanáctém.

SEASON 2008

Villois Racing

Do svého druhého - a prvního kompletního - roku v šampionátu International GT Open vstoupil italský tým Villois Racing s vozy Aston Martin DBRS9 "56" (chassis #16) a "57" (chassis #15). V šestapadesátce se v prvních čtyřech podnicích sezóny střídali Marco PETRINI - Diego ROMANINI. V sedmpadesátce se v domácím podniku na okruhu Vallelunga představili Massimiliano "Max" WISER - Giacomo RICCI (I - Champion Euroseries 3000 season 2006, Champion Formula 3000 Italy season 2006). První podnik International GT Open byl pro tým Villois Racing velice úspěšný, když dvojice Marco PETRINI - Diego ROMANINI bodovala čtvrtým a třetím místěm a posádka vozu "57" ve složení Max WISER - Giacomo RICCI dojela dvakrát na druhém místě. Druhý podnik ve španělské Valencii již tak úspěšný nebyl, když v hodnocení třídy GTS bodovala jen nově spožená posádka Max WISER - Natale CALELLA (I - first start in the car GT3), která dojela ve druhém závodě na pátém místě. Pro závody na belgickém okruhu Spa-Francorchamps se k Maxi WISEROVI do posádky vrátil Giacomo RICCI a výsledek se dostavil - i když ne hned (tedy v první jízdě, ve které dojela sedmapadesátka na osmém místě ve třídě GTS), ale až ve druhé jízdě, kterou tato "staronově" složená posádka dokázala ve třídě GTS vyhrát. Devět bodů si z ardénského okruhu odvezla do celkového hodnocení šampionátu ve třídě GTS dvojice Marco PETRINI - Diego ROMANINI za třetí (race 1) a páté (race 2) místo. Koncem července se seriál International GT Open znovu vrací do Valencie, (round 5) tentokráte se však ve dvojici závodů představí jen vozy třídy GTS (gététrojky), když gétédvojky odjely svůj samostatný závodní víkend v portugalském Estorilu (round 4). Posádkám Marco PETRINI - Diego ROMANINI ani Max WISER - Luca FILIPPI (I - 4-th GP2 Series season 2007, Champion Formula 3000 Italy season 2005) se v samostatném závodě g´t´trojek příliš nedaří a nejlepším výsledkem je jedenácté místo Astonu Martin DBRS9 číslo "57".

Celou podzimní část šampionátu International GT Open (round 6 - 8) odjezdily nově sestavené posádky ve složení Riccardo AZZOLI (I - 4-th Formula 3 Italy season 2005) - Diego ROMANINI (car "56") a Alessandro PICCOLO (I - 4-th Euroseries 3000 season 2002, 4-th Formula Renault 2.0 Italy season 2000) - Max WISER (car "57"). Pátý podnik na francouzském okruhu Magny-Cours byl pro tým Villois Racing velice úspěšný, když dvojice Max WISER - Alessandro PICCOLO dvakrát dojela v hodnocení třídy GTS na druhém místě. Čtyři body si do hodnocení šampionátu přidala za čtvrté místo v prvním závodě dvojice Diego ROMANINI - Riccardo AZZOLI. Ve druhém domácím podniku na Monze (celkově sedmém) dojely obě posádky na body jen jednou, ale v obou případech však z toho byla "bedna". V prvním závodě dojela dvojice Diego ROMANINI - Riccardo AZZOLI na druhém místě ve třídě GTS a ve druhé pak Max WISER a Alessandro PICCOLO na třetím. Přes nepříliš povedený poslední závodní víkend v Barceloně, kde si pro "pár bodíků" za páté místo dojela jen dvojice Diego ROMANINI - Riccardo AZZOLI, byla sezóna 2008 pro jezdce týmu Villois Racing velmi úspěšná, když Max WISER skončil v celkovém hodnocení třídy GTS na druhém a Diego ROMANINI na pátém místě.

SEASON 2009

Villois Racing

Do své třetí sezóny do mezinárodního šampionátu GT Open vsupuje  - již tradičně - tým Villois Racing nejen s novým designem vozů Aston Martin DBRS9, ale i jinými čísly a pozměněnými posádkami. Na domácím okruhu v Imole se vozech vozech s čísly "61" (chassis #15) a "62" (chassis #16) představují Massimiliano "Max" WISER - Gabriele LANCIERI, respektive Marco PETRINI - Lucas GUERRERO (E - 2-nd class GTA International GT Open season 2006 [Mosler MT900R], 2-nd Spanish GT Championship season 2005 [Mosler MT900R]). Italský tým si z domácího závodu odváží množství bodů za dvě druhá (LANCIERI/WISER - race 1 & 2) a jedno třetí (PETRINI/GUERRERO) místo ve třídě GTS. Ve druhém podnuku sezóny v Algarve je pak parťákem Maxe WISERA v "jednašedesátce" Luca FILIPPI. První jízdu sice nedokončují, ale ve druhé dojíždějí jako druzí ve třídě. Na "bednu" - a to hned na ten nejvyšší stupínek - se v Algarve "podívají" i Marco PETRINI a Lucas GUERRERO, kteří vítězí ve třídě GTS v prvním závodě. Pro třetí podnik šampionátu na belgickém okruhu Spa-Francorchamps jsou sestaveny posádky Astonů Martin DBRS9 týmu Villois Racing takto: Max WISER - Gabriele LANCIERI (vůz s číslem "61") a Paolo Alberto NECCHI (I - 5-th class GT Cup Italian GT Championship season 2008) - Marco PETRINI (vůz s číslem "62"). Ardénský podnik patří k těm pro tým Villois Racing nejpovedenějším, když dvojice Max WISER - Gabriele LANCIERIO dojíždí mezi vozy GT3 v první jízdě druhá a ve druhé dokonce vítězí. Ve druhém závodě pak dvojice Marco PETRINI - Paolo NECCHI dojíždí jako druhá a tým Villois Racing může slavit další "double". Výborný je z hlediska výsledků a bodového přísunu pro italský tým i čtvrtý podnik, kterým je anglický Donington Park, kde se do posádky vozu s číslem "62" vrací Lucas GUERRERO. Z britských ostrovů sice odjíždí italský tým bez vítězství, ale dvě druhá (WISER/LANCIERI - race 1, PETRINI/GUERRERO - race 2) a dvě třetí (PETRINI/GUERRERO - race 1,  WISER/LANCIERI -      race 2,) místa "přinášejí" spoustu bodů do celkového hodnocení International GT Open 2009 ve třídě GTS.

Ve francouzské Magny-Cours a na domácí Monze jsou jezdecké sestavy vozů Aston Martin DBRS9 čísel "61" a "62" stejné a tvoří je Max WISER - Gabriele LANCIERI, respektive Marco PETRINI - Lucas GUERRERO. Ve Francii je mnohem úspěšnější dvojice Marco PETRINI - Lucas GUERRERO, která v prvím závodě vítězí v hodnocení třídy GTS a ve druhém bere body za páté místo. Dvojice Max WISER - Gabriele LANCIERI odjíždí z Magny-Cours bez bodů a neboduje ani v první jízdě domácího podniku na Monze. Chuť si pak spravují vítězstvím ve třídě GTS ve druhé jízdě v Královském parku. Marco PETRINI a Lucas GUERRERO pokračují i na Monze ve výborných výsledcích, když v první jízdě mezi gététrojkami vítězí a ve druhé dojíždějí druzí za týmovými kolegy a italský tým Villois Racing může slavit druhý "double" v sezóně 2009. Na poslední dva listopadové podniky šampionátu (Barcelona, Quatar) se k Maxi WISEROVI do jednašedesátky "přesouvá" Lucas GUERRERO. V Barceloně je posádka dvaašedesátky zcela nová a tvoří ji Miguel Julía PERELLO (ESP - 3-rd class GTS International GT Open season 2008) a Andrea WISER (I - first start in the car GT3). Ze Španělska - kde se týmu Villois Racing tradičně příliš nedaří - si odvážejí "několik" bodů za čtvrté místo pouze Max WISER a Lucas GUERRERO. V závěrečném podniku v Kataru, kde se jedou společné závody šampionátů Intarnational GT Open a Spanish GT Championship se ve dvašedesátce střídají Gabriele LANCIERI - Massimiliano "Max" BUSNELLI (I - Champion class GT2 Italian GT Championship season 2008 [Ferrari 430 GT2]). V obou závodech vítězí ve třídě GTS dvojice Max WISER - Lucas GUERRERO. Posádka vozu s číslem "62" (Gabriele LANCIERI - Max BUSNELLI) první závod nedokončuje, ale ve druhém dojíždí na druhém místě ve třídě GTS s minutovou ztrátou na Aston Martin DBRS9 "61" a tým Villois Racing může slavit nejen třetí "double" v sezóně 2009, ale především týmový titul ve třídě GTS v International GT Open season 2009. Týmový úspěch pak podtrhují svým umístěním jezdci, kteří se za sebou seřadili v celkovém pořadí třídy GTS na druhém až pátém místě v pořadí Max WISER, Lucas GUERRERO, Marco PETRINI a Gabriele LANCIERI.

Vodafone Team

Dvojice portugalských jezdců Luís Miguel Pinheiro Sardinha da SILVA (P - 10-th Formula Baviera season 2004, 4-th Formula BMW Junior Cup Iberia season 2003) - António Manuel da Costa COIMBRA (P - 4-th place class GTS Monza 1000 kilometres 2005 [Le Mans Endurance Series - Ferrari 550 Maranello GTS]) startovala v roce 2009 ve vybraných závodech International GT Open a Spanisch GT Championship s vozem Aston Martin DBRS9 týmu Vodafone. Nejprve se dvojice portugalských jedců představila bez bodového "úspěchu" (osmé a šesté místo ve třídě GTS) v domácím podniku International GT Open v Algarve (round 2) a na závěr sezóny pak ve společném závodním víkendu obou seriálu (round 8 International GT Open) jejichž dejištěm byl Quatar, kde si za čtvrté místo v první jízdě připsali Luís SILVA a Antonio COIMBRA čtyři body do hodnocení třídy GTS.

Vodafone Wedo Samsung Team

Tři neděle po svém startu v International GT Open se dvojice Luís SILVA - António COIMBRA zúčastnila - bez výraznějšího úspěchu (desáté a osmé místo ve třídě GTS) - s vozem Aston Martin DBRS9 "007" (chassis #6 - což byl původně "třetí" vůz týmu BMS Scuderia Italia z FIA GT3 European Championship 2006, později pak vůz dalšího italského týmu Brixia Racing, ve které se v roce 2008 "svezl" na legendárním britském okruhu Silverstone Jaromír JIŘÍK) jedoucím pod "hlavičkou" týmu Vodafone WEDO Samsung dvojice sprintérských závodů španělského šampionátu (round 2) na okruhu Jarama. Ve vytrvalostní dvouhodinovce v Estorilu (round 3) se ve voze Aston Martin DBRS9 "70" týmu Vodafone střídala dvojice António COIMBRA - José Pedro FONTES (P - 3-rd place FIA GT Championship Oschersleben 2004 [Saleen S7-R], rally driver [in 2009 three starts in a Portugal rally with Aston Martin DBRS9]). Jejich Aston Martin DBRS9 dojíždí do cíle jako pátý v celkové pořadí a zároveň jako první ve třídě GTS. V závěrečném podniku sezóny Spanish GT Championship (round 6, Quatar) jela ve voze s číslem "007" opět dvojice Luis SILVA - António COIMBRA. V celkovém pořadí španělsých g´t´ček dojela portugalská dvojice dvakrát na devátém místě a ve své třídě GTS dvakrát "brala bednu", nejprve druhé místo v první jízdě a poté třetí místo ve druhé jízdě. António Manuel da Costa COIMBRA končí v celkovém hodnocení Campeonato de España GT class GTS na třetí místě. 

SEASON 2010

Villois Racing

Do sezóny ve které měl tým Villois Racing obhajovat své vítězství týmových šampionů vstoupil v Barceloně s jediným vozem (Aston Martin DBRS9 "52" - chassis #15) a především s poněkud "rozstříštěnými silami", když dvojice Max WISER - Lucas GUERRERO startovala ve třídě Super GT s vozem Aston Martin Vantage GT2. V prvních pěti podnicích se v dvapadesátce střídala dvojice Gabriele LANCIERI - Angelo LANCELOTTI (I - 3-rd Italian GT Championship season 2004 [Lister Storm GT], winner Mil Milhas Brasileiras 2004 [Chrysler Viper GTS-R], winner Vallelunga 6 Hours 1999 & 2000 [Tampolli TPA-98]). Od druhého podniku (Nürburgring) již byla na startu i třiapadesátka (chassis #16),ve které většinu sezóny jezdil Gianandrea CRESPI (Ifirst start in the car GT3), vedle kterého se v první části sezóny postupně střídali (Nürburgring) Enrico CRESPI (I first start in the car GT3), v Imole pak Giovanni SADA (I - Champion class GT2 Italian GT Championship season 2004 [Porsche 996 GT3R], Champion class GT Cup Italian GT Championship season 2008) a v Magny-Cours posléze Max BUSNELLI. Nově složená dvojice LANCIERI - LANCELOTTI měla vcelku dobrý vstup do sezóny, když po nepovedené první jízdě ve Valencii čtyřikrát po sobě "brala" body za čtvrté (Valencia, Race 2), třetí (Nürburgring, race 1), čtvrté (Nürburgring, race 2) a třetí (Imola, race 1) místo. Třetí pódium a páté body si vyjíždí posádka vozu Aston Martin DBRS9 "52" ve druhé jízdě na okruhu Spa-Francorchamps. Začátkem července na okruhu Magny-Cours dvojice LANCIERI - LANCELOTTI nedokončuje ani jeden z dvojice závodů a oba jezdci prakticky ztrácejí šanci na přední umístění v šampionátu International GT Open v hodnocení třídy. 

V prvních dvou podnicích (Brands Hatch, Monza) podzimní části g´t´čkového šampionátu International GT Open se ve vozech Aston Martin DBRS9 italského týmu Villois Racing střídjají dvojice Gabriele LANCIERI - Massimiliano "Max" BUSNELLI (vůz číslo "52") a Matteo GIORDANO (first start in the car GT3) - Gianandrea CRESPI (vůz číslo "53"). Nově složená posádka "dvapadesátky" na okruhu Brands Hatch nedokončuje - stejně jako sesterská posádka "třiapadesátky" - ani jeden ze závodů. Dvojice Gabriele LANCIERI - Massimiliano "Max" BUSNELLI prvně boduje až ve své čtrvrté jízdě (Monza, race 2), když dojíždí v domácím podniku na třetím místě ve třídě GTS a na vynikajícím čtvrtém v absolutním pořadí. V závěrečném podniku sezóny v Barceloně (round 8) je na startu jediný vůz Aston Martin DBRS9 (třiapadesátka), ve kterém jsou "parťáky" Andrea WISER a Matteo GIORDANO, pro které je osobně šesté místo ve třídě GTS v závěrečné jízdě (Barcelona, race 2) celého šampionátu International GT Open 2010 v každém případě velkým úspěchem. V celkovém pořadí třídy GTS končí Gabriele LANCIERI na osmém a Angelo LANCELOTTI na desátém místě. 

Vodafone Team

Nově zbarvený Aston Martin DBRS9 "007" dvojice jezdců Luís Miguel Pinheiro Sardinha da SILVA  - António Manuel da Costa COIMBRA se v mezinárodním šampionátu GT Open představil v jediném podniku - na legendárním belgickém okruhu Spa-Francorchamps (round 4). Po pětadvacátém místě v prvním závodě (ztráta jednoho kola na vítězný vůz) ten druhý pro portugalské jezdce - kteří se v roce 2010 zaměřují na starty v Iber GT Championship (méně známý název pro španělský g´t´čkový šampionát) - končí po odjetí osmi kol.

Vodafone Team

Aston Martin DBRS9 "007" v barvách Vodefone Teamu absolvoval v roce 2010 kompletní Campeonato de España Iber GT. Ve všech podnicích  tvořila posádku vozu dvojice Luís SILVA - António COIMBRA, kterou ve vytrvalostní dvouhodinovce v Estorilu doplnil José Pedro FONTES. Dvojice SILVA - COIMBRA zaznamenala v šampionátu čtyři pódiová umístění ve třídě GTS - tři druhá (round 3, Albacete, race 2 - round 4, Estoril, endurance - round 5, Navarra, race 2) a jedno třetí (round 1, Valencia, race 1) místo. Na třetím místě pak skončili Luis SILVA a Antonio COIMBRA i celkovém hodnocení Spanish GT Championship ve třídě GTS. 

Barwell Cadena

V závěrečném podniku sezóny Spanish GT Championship se na startu objevil Aston Martin DBRS9 "27" britského týmu Barwell Cadena, ve kterém se střídali jezdci Paul WHIGHT (GB - 8-th place class GT3 British GT Championship season 2006) - Tom KIMBER-SMITH (GB - Winner class GT2 24 Hours of Le Mans 2006 [Panoz Esperante]). Na okruhu v Jerezu bojovali v obou jízdách o pódium ve třídě GTS, když jednou se jim to podařilo (race 1 - 3rd place) a jednou skončili těsně za ním (race 2 - 4th place). V celkovém pořadí pak dojel Aston Martin DBRS9 "27" týmu Barwell Cardena v Jerezu na šestém (race 1) a osmém (race 2) místě.

SEASON 2011

Villois Racing

Pátou sezónu úspěšné "kooperace" Aston Martin DBRS9 - Villois Racing absolvuje (a to navíc necelou) již jen jediný vůz (čtyřiapadesátka), ve kterém se - až na jednu vyjímku, kterou je rakouský Zeltweg (round 5) pravidelně střídají Massimiliano "Max" WISER a Gabriele LANCIERI. V prvním domácím podniku sezóny v Imole dojíždějí Max WISER - Gabriele LANCIERI - s již poněkud zastaralým vozem - na pátém a čtvrtém místě ve třídě GTS a připisují si "pár" bodíků do hodnocení šampionátu. V francouzském Magny-Cours nejprve nebodují (osmé místo ve třídě), aby ve druhé jízdě dojeli do cíle jako osmí celkově a druzí ve třídě GTS. Na legendárním okruhu Spa-Francorchamps dvojici Max WISER - Gabriele LANCIERI nejprve těsně unikají body, když končí jako šestí ve třídě, ale vše si vynahrazují ve druhém závodě ve kterém dojíždějí na čtvrtém místě absolutně a především jako vítězové třídy GTS. Po vynechaném čtvrtém podniku seriálu (Brands Hatch) startuje na okruhu Zeltweg (A1 Ring) posádka ve složení Gabriele LANCIERI - Matteo MALUCELLI (I - 2-nd place 24 Hours of Le Mans  2008 & 2009 [Ferrari F430 GT], winner class GT2 Spa 24 Hours 2007 [Porsche 997 GT3-RSR] & 2008 [Ferrari F430 GT]), která dojíždí v prvním závodě na pódium (2-nd place class GTS), ale ten druhý nedokončuje. Tým Villois Racing vynechává závodní víkend v Algarve (round 6) a startuje až ve druhém domácím podniku v Monze. Zatímco "doma" v Královském parku" není jediné bodované umístění - páté místo posádky Max WISER - Gabriele LANCIERI ve třídě GTS (13-th place total ranking) - tím jaké by si oba italští jezdci představovali, tak v závěrečném závodě v Barceloně dojíždějí (znovu po nedokončeném prvním závodě) v absolutním pořadí na desátém místě a ve třídě GTS vystoupají svou poslední "bednu" (2-nd place class GTS) coby piloti vozu Aston Martin DBRS9. V konečném pořadí šampionátu ve třídě GTS končí - přes omezený počet závodů - Gabriele LANCIERI na sedmém a Massimiliano "Max" WISER na osmém místě. 

Souhrn pódiových umístění vozu ASTON MARTIN DBRS9 v International GT Open/Spanish GT
13 (12/1) vítězství ve třídě GTS
*******
* Villois Racing *
Team Champion class GTS International GT Open 2009
*******
Největší počet odjetých závodů s vozem Aston Martin DBRS9 v International GT Open/Spanish GT
Max WISER, Gabiele LANCIERI - 24
Marco PETRINI - 15
Diego ROMANINI - 12
Antonio COIMBRA - 11
Luis SILVA - 10

*******

pokračování >>>
... ADAC GT Masters, VLN Langstreckenmeisterschaft Nürburgring & ADAC Zurich 24h-Rennen
*******
TOPlist