ASTON MARTIN DBRS9: Other Nat. GT Champ.

image

 

Vozy Aston Martin DBRS9 GT3 se v průběhu roku 2007 postupně objevovaly v italském, francouzském a australském gétéčkovém šampionátu. Nejvýraznější stopu tyto britské gététrojky zanechaly jednoznačně v australském šampionátu, ve kterém dokázaly vítězit v kvalifikaci, v absolutním pořadí závodu a na sklonku své životnosti - tedy v letech 2013 a 2014, kdy již v jiných prestižních gétéčkových šampionátech nezávodily- ve třídě GT Trophy.

ASTON MARTIN DBRS9
part 7

Other National GT Championships

 

Italian GT Championship 

FFSA French GT Championship

Australian GT Championship

 

SEASON 2007

Italian GT Championship

BMS Scuderia Italia

V prvním závodním víkendu Sara GT Campionato Italiano Gran Turismo v Adrii se představila hned trojice vozů Aston Martin DBRS9 týmu BMS Scuderia Italia. Ve voze s číslem "52" se střídali Luca FORMILLI FENDI - Giorgio BARTOCCI (in the Aston Martin DBRS9 together presented within the FIA GT test day in 2007), v "třiapadesátce" Riccardo RAGAZZI (I - 20-th Frarrari Challenge Italy season 2004) - Michele BARTYAN (I - winner two races [Monza, Istanbul] class GT1 Le Mans Endurance Series 2005 [team BMS Scuderia Italia - Ferrari 550 GTS Maranello], winner three races [Monza, Magny-Cours, Barcelona] GT Open 2006 [PlayTeam srl. - Ferrari F430 GTC]) a ve "čtyřiapadesátce" Mattia PAVONI (I - without any points in the Recaro Formel 3 Cup season 2006) - Alex FRASSINETI (I - 3-rd Formula 3 Italy season 2006). Nejlepšími výsledky z úvodního podniku italského gétéčkového šampionátu na Adria International Raceway byla dvě osmá místa posádky Mattia PAVONI - Alex FRASSINETTI. V pořadí třídy GT3A to zároveň znamenalo dvě "bedny" za dvě druhá místa.

Po vynechání druhého závodního víkendu v Misanu, se v Magione postavil na start jediný Aston Martin DBRS9 "53" ve kterém se střídali Riccardo RAGAZZI - Manuel FLAMINIO (I - 9-th Alfa 147 Cup Italy season 2006). Ve druhém závodě na Autodrome dell'Umbria v Magione dojíždí dvojice Riccardo RAGAZZI - Manuel FLAMINIO na 9. místě absolutně. Daleko větším úspěchem pro tým BMS Scuderia Italia je však vítězství ve třídě GT3A. V následujících dvou podnicích na okruhu v Mugellu (round 4 & 5) se představila dvojice vozů Aston Martin DBRS9. V tom prvním byly posádky složené takto - Mattia PAVONI - Riccardo RAGAZZI (vůz číslo "53") a Francesco MAGGI (I - three starts in the FIA GT3 European Championship season 2007 [BMS Scuderia Italia - Aston Martin DBRS9]) - Alex FRASSINETI (vůz číslo "54"). Při druhém "zastavení" v Mugellu tvořily posádky vozů Aston Martin DBRS9 Riccardo RAGAZZI - Mattia PAVONI ("třiapadesátka"), respektive Giuseppe ARLOTTI (I - winner class GTB race 1 GT Open Vallelunga 2007 [Ferrari 360 Modena Challenge]) - Manuel FLAMINIO ("čtyřiapadesátka").  V Mugellu byla nejúspěšnější posádka ve složení Riccardo RAGAZZI - Mattia PAVONI, která ve druhém podniku na zdejším okruhu jednou dojela v Top Ten a především dvakrát zvítězila ve třídě GT3A 

V šestém podniku, jehož dějištěm byla Vallelunga se představily posádky vozů Aston Martin DBRS9 týmu BMS Scuderia Italia ve složení Mattia PAVONI - Riccardo RAGAZZI (vůz číslo "53") a Francesco MAGGI - Alex FRASSINETTI (vůz číslo "54). V Královském parku Monza se pak v závěrečném podniku italského g´t´čkového šampionátu postavil na start jen Aston Martin DBRS9 "53" dvojice Mattia PAVONI - Riccardo RAGAZZI. Tým BMS Scuderia Italia si sice odvezl z těchto dvou podniků několik pódiových umístění, ale titul šampionů ve třídě GT3A slavila naprosto bezkonkurenční dvojice Giacomo PICCINI - Giovanni BERTON, která s vozem Lamborghini Gallardo LP520 týmu Mik Corse dokázala několikrát dojet na "bednu" i v absolutním pořadí závodu. Nejlepším jezdcem BMS Scuderia Italia v celkovém pořadí třídy GT3A byl na třetím místě Riccardo RAGAZZI.

FFSA French GT Championship

Hexis Racing

S dvojicí vozů Aston Martin DBRS9 GT3 vstoupil do francouzského g´t´čkového šampionátu tým Hexis Racing. Ve voze s číslem "76" nastoupila do prvníhoho podniku sezóny, kterým bylo Nogaro posádka ve složení Romain YVON (F - in the FFSA GT Championship season 2005 with the car Chrysler Viper GTS-R Red Racing team) - Bastien BRIÉRE (F - three starts at 24 Hours of Le Mans 2003, 2004 [WR LMP-02, class LMP675] & 2005 [Courage C65, class LMP2]). Desáté místo absolutně a druhé ve třídě GT3 - tedy "bedna" hned v prvním závodě vůbec - bylo opravdu výborným "vkladem" do sezóny, zvláště když v následujícím podniku (Lédenon) "šestasedmdesátka projela ve své třídě dvakrát jako první. Dvojice Romain YVON - Bastien BRIÉRE přidala ještě další dvě třetí třetí (Val de Vienne - R2, Albi - R1) místa ve třídě GT3. V posledních dvou podnicích  se ve voze s číslem "76" střídali Geoffrey DELLUS (F -11-th French Formula 3 Championship season 2002) - Bastien BRIÉRE a zapsali si body za druhé (celkově pátá "bedna" ve třídě GT3 pro vůz s číslem "76"), páté, sedmé a páté místo. V konečném pořadí FFSA French GT Championship class GT3 obsadil Bastien BRIÉRE 4. místo. 

Ve voze Aston Martin DBRS9 GT3 "77" se celou sezónu střídali Julien RODRIGUES (F - 2-nd class GT Cup FFSA French GT Championship season 2006 [Porsche 996 GT3 Cup, team Hexis Racing]) - Manuel "Manu" RODRIGUES (F - 2-nd class GT Cup FFSA French GT Championship season 2006 [Porsche 996 GT3 Cup, team Hexis Racing]). Hned ve svém prvním závodě s g´t´trojkou dojeli na Circuit Paul Armagnac Nogaro na šestém místě ve třídě GT3. Ve druhém podniku - kterým byl Circuit Automobile de Lédenon - pak ve druhém závodě vylepšili své maximum na čtvrté místo, které zopakovali na okruhu Val de Vienne (round 4, race 2)

Australian GT Championship

Abcor, Preston General Engineering

Po dvou startech s vozem Porsche 996 GT3 Cup v sezóně 2006 vyráží John KAIAS (AUS - 3-rd Australian Porsche Drivers Championship [Porsche 996 GT3 Cup], four podium in the Australian GT Championship season in 2006 [team Abcor, Preston General Engine - Porsche 996 GT3 Cup]) do dalších podniků australského gétéčkového šampionátu s novým vozem Aston Martin DBRS9 GT3 "7". S vozem svého vlastního týmu Abcor, Preston General Engineering se poprvé představil  ve čtvrtém podniku, jehož dějištěm byl Queensland Raceway. V krátkých sprintech obsadil čtvrté, čtvrté a třetí místo. Na okruhu Phillip Island Grand Prix pak s vozem Aston Martin DBRS9 GT3 "7" startoval Will DAVISON (AUS - 19-th V8 Supercar Championship season 2006 [Dick Johnson Racing - Ford Falcon BA], 8-th British Formula 3 Championship season 2003 [team ADR - Dallara F302]), který v prvním sprintu dojel pátý a potom dvakrát po sobě na druhém místě. Ve vytrvalostním závodě na Sandown International Raceway pak startovala v "sedmičce" dvojice John KAIAS - Will DAVISON, která - po startu z posledního místa na roštu - dojela do cíle závodu vypsaného na tři a půl hodiny na sedmém místě.

SEASON 2008

Italian GT Championship

Brixia Racing

Sesterský tým daleko úspěšnějšího BMS (Brixia Motor Sport) Scuderia Italia se představil v italském g´t´čkovém šampionátu pouze ve dvou podnicích - v úvodním na Monze a v pátém (Mugello 2.). V Královském parku Monza stály na startu dva vozy Aston Martin DBRS9 týmu Brixia Racing. Ve voze s čílem "54" se střídali Emanuele BUSNELLI (I - 11-th class GT2 FIA GT Championship season 2007, 9-th class GT2 FIA GT Championship season 2005 [team Ebimotors - Porsche 997 GT3 RSR]) - Trivelli V. PALAZZI (I - Gentleman Driver, first race with GT cars) a v "pětapadesátce" Gianluca GIRAUDI (I - 6-th Ferrari Challenge Italy - Trofeo Pirelli season 2006 & 2007, 6-th place Six Hours of Vallelunga 1995 [Ferrari F355]) - Ettore BONALDI (I - 2-nd class GT Italian GT Championship season 2003 [Chrysler Viper GTS-R], six races with the Aston Martin DBRS9 GT3 team Brixia Racing at the FIA GT3 European Championship season 2006 & 2007). Na Monze dojel Aston Martin DBRS9 týmu Brixia Racing jen jednou do cíle, ale bylo z toho druhé místo posádky Gianluca GIRAUDI - Ettore BONALDI ve třídě GT3. Ve druhém "zastavení" na Autodromo Internazionale del Mugello (round 5 Italian GT Championship) se zaskvěla dvojice Matteo MALUCELLI (I - Champion class GT1 Italian GT Championsh season 2005 [Ferrari 550 Maranello GTS], 3-rd class GT2 FIA GT Championship season 2007 [BMS Scuderia Italia - Porsche 997 GT3 RSR]) - Marcello ZANI (I - 9-th class GT1 Italian GT Championship season 2005 [Ferrari 575 Maranello GTC], č-th class GT2 FIA GT Championship season 2007 [team Ebimotors - Porsche 997 GT3 RSR]), která dokázala ve třídě GT3 první padesátiminutový závod vyhrát a ve druhém dojet na 2. místě.

FFSA French GT Championship

Hexis Racing

V roce 2008 se francouzský tým Hexis Racing zaměřuje na šampionáty  FIA GT3 European Championship a ADAC GT Masters a v domácím g´t´čkovém šampionátu absolvuje jen úvodní závod v Nogaru. Ve voze Aston Martin DBRS9 GT3 s číslem "76" se na  okruhu Paula Armagnaca představují Romain YVON - Eric CAYROLLE (F - 8-th place Proximus Spa 24 Hours 2005 [team Renstal Excelsior - Chevrolet Corvette C5-R], 9-th European Supertouring Championship season 2001 [Max Team - BMW 320i]) a v "sedmasedmdesátce" Julien RODRIGUES - Manuel RODRIGUES. V Nogaru byla z obou Astonů Martin úspěšnější "šestasedmdesátka", která dokončila oba závody na jedenáctém místě absolutně a na pátém, respektive šestém ve třídě GT3.

Australian GT Championship

Abcor, Preston General Engineering/Abcor Pty Ltd.

John KAIAS ve své druhé sezóně v australském g´t´čkovém šampionátu absolvoval se svým vozem Aston Martin DBRS9 GT3 "7" prvních pět podniků. Hned v tom úvodním (Eastern Creek I.) dojel ve všech sprintech na "bednu", když byl postupně třetí, druhý a třetí. V Aldelaide se po prvním nedokončeném závodě na startu dalších již neobjevil.  V Albert Parku to bylo tako "střídavě oblačné", když po čtvrtém místě následovalo až šestnácté a potom sedmé místo. V dalších dvou závodních víkendech nesl jeho Aston Martin DBRS9 GT3 číslo "59". Po ztrátě hlavního sponzora byl změnen název jeho týmu z Abcor, Preston General Engineering na Abcor Pty Ltd. Opravdový super víkend "čekal" Johna KAIASE na Eastern Creek Raceway, kam australská g´t´čka zavítala již podruhé v sezóně. V kvalifikaci zajel John KAIAS nerychlejší čas (1:32,650) a do prvního sprintu tak odstartoval z Pole Position. Po třetím místě v úvodním sprintu se nakonec v dalších dvou "dočkal" vítězství. V pátém podniku jehož dějištěm byl okruh Phillip Island dojíždí Aston Martin DBRS9 "59"  ve všech třech sprintech na třetím místě. I když se John KAIAS závěrečného podniku na Sandown International Raceway nezúčastnil, tak obsadil v celkovém pořadí Australian GT Championship season 2008 čtvrté místo, když k "bronzu" mu scházelo 14. bodů.

Team Aston Martin

V závodních víkendech na Eastern Creek (round 4) a Phillip Island (round 5) se s vozem Aston Martin DBRS9 GT3 "7" startujícím pod "hlavičkou" Team Aston Martin představil Peter HACKETT (AUS - Champion Australian Formula 4000 Championship season 2005 [team Ralt Australia - Reynard 96D], Champion Formula 3 Australia season 2001 [team Piccolo Scuderia - Dallara F398]). Ve svém vůbec prvním závodě s vozem Aston Martin DBRS9 dojíždí - po startu ze druhé řady (třetí místo na roštu) - na výborném druhém místě. Ve druhém a třetím sprintu pak k "bedně" přidává dvě čtvrtá místa. Navíc ve druhém i třetím sprintu zajíždí nejrychlejší čas v závodě. Rovněž na Phillip Island zajíždí v kvalifikaci třetí čas, ale ani v jednom ze sprintů nakonec pro závadu nestartuje.

VIP Petfoods

V závěrečném podniku australského g´t´čkového šampionátu se poprvé představil s vozem Aston Martin DBRS9 GT3 "7" Tony QUINN (GB - 17-th Porsche Carrera Cup Australia [team VIP Petfoods - Porsche 997 GT3 Cup], 6-th place class SP7 ADAC ZURICH 24 Hour Race 2007 [team VIP Petfoods - Porsche 997 GT3 RSR], 2-nd class B Bathurst 24 Hour Race 2003 [VIP Petfoods Racing - Porsche 996 GT3 Cup]) majitel týmu VIP Petfoods. Jednalo se o stejný vůz - včetně livreje a čísla "sedm" - se kterým startoval v předchozích dvou podnicích Australian GT Championship Peter HACKETT. Ve dvou hodinových závodech s povinnou zastávkou v boxech na Sundown International Raceway dojel Tony QUINN na druhém, respektive třetím místě. V celkovém hodnocení Australian Tourist Trophy at Sandown skončil na třetím místě. když vítězi se stala dvojice Nick O'HALLORAN - Alan SIMONSEN (team Maranello Motorsport - Ferrari F430 GT3), která zvítězila v obou hodinových závodech.

SEASON 2009

Australian GT Championship

VIP Petfoods

Tony QUINN absolvoval se svým vozem Aston Martin DBRS9 GT3 "7" kompletní sezónu australského gétéčkového šampionátu. Ze šesti závodních víkendů byly tři (Adelaide - round1, Phillip Island - round 3, Eastern Creek - round 4) výsledkově opravdu špatné, když ze sedmi závodů byl čtyři nedojeté (Did Not Finish) a nejlepším výsledkem z nich bylo deváté místo ze druhého sprintu na Eastern Creek International Raceway. Nejlepším víkendem byl pro Aston Martin DBRS9 GT3 "7" týmu VIP Petfoods ten druhý (Albert Park) odkud si Tony QUINN přivezl množství bodů za tři druhá místa. Slušný bodový přísun byl z horského okruhu Mount Panorama (11-th place - R1, 2-nd place - R2) a ze Sydney (4-th place - R1, 3-rd place - R2). V celkovém pořadí Vodka O Australian GT Championship 2009 skončil Tony QUINN na osmém místě se ziskem 355 bodů.

SEASON 2010

FFSA French GT Championship

LMP Motorsport

S dvojicí zbrusu nových vozů Aston Martin DBRS9 GT3 vstoupil do francouzského gétéčkového šampionátu - ve kterém byla nově třída GT3 tou hlavní - tým LMP Motorsport. Ve voze s číslem "10" se celou sezónu střídali Nicolas TARDIF (F - 8-th class GT3 FFSA GT Championship season 2009 [team JSB Compétition - Lamborghini Gallardo GT3]) - Anthony BELTOISE (F - 8-th class LMGT2 European Le Mans Series season 2009 [team FBR - Ferrari F430 GT], Champion Porsche Carrera Cup France season 2005, 2006 & 2008 [team Sofrev ASP - Porsche 996997 GT3 Cup]). Svého prvního umístění v Top Ten dosáhli hned v úvodním podniku na okruhu Paula Armagnaca v Nogaru, kde dojeli ve druhém závodě na 9. místě. Jejich Top výsledkem v sezóně bylo 5. místo ve druhém závodě na okruhu Dijon-Prenois. Poté si však zapsali pětkrát za sebou Did Not Finish a trochu jim spravil náladu až poslední víkend v Magny-Cours, kde v první jízdě dojeli na desátém místě. V celkovém pořadí FFSA French GT Championship 2010 skončili Nicolas TARDIF a Anthony BELTOISE na děleném dvacátém místě.

Posádku vozu Aston Martin DBRS9 GT3 s číslem "11" tvořili Grégory GUILVERT (F - Champion Peugeot THP Spider Cup season 2009 [Team Lompech Sport - Mygale Spider 207], 4-th Peugeot 206 RCC Cup France season 2006 [Peugeot 206], 3-rd French Supertouring Championship season 2003 [team Gémo Sport - Peugeot 406 Coupé]) - Grégoire DEMOUSTIER (F - 22-nd Formula BMW Europe season 2009 [Räikkönen Robertson Racing - Mygale FB02-BMW], 17-th THP Spider Cup season 2008 [Team Lompech - Mygale Spider 207]). hned v prvním závodním víkendu (nogaro) dojíždějí dvakrát (á-th place - R1, 10-th place - R2).  Na další umístění v nejlepší desítce musí čekat až do Magny-Cours, kde se jako pátý podnik jela vytrvalostní dvouhodinovka ve které si vyrovnávají svoje nejlepší umístění když závod dokončují na osmém místě. V celkovém pořadí FFSA French GT Championship 2010 končí Grérory GUILVERT a Grégoire DEMOUSTIER na děleném jednadvacátém místě. 

Hexis Racing

V závěrečném podniku francouzského g´t´čkového šampionátu na okruhu Magny-Cours se zúčastníl tým Hexis Racing s dvěma vozy Aston Martin DBRS9 GT"3". Za volantem vozu s číslem "31" se střídali Fréderic "Mako"  MAKOWIECKI (F - 3-rd  Porsche Carrera Cup France season 2009 [team AS Events - Porsche 997 GT3 Cup],  4-th FIA GT3 European Championship season 2009 [team Hexis Racing - Aston Martin DBRS9 GT3], 5-th FFSA French GT Championship season 2007 [Larbre Compétition - Aston Martin DBR9]) - Manuel RODRIGUES (F - 8-th class LMGT2 24 Hours of Le Mans 2009 [team JMB Racing - Ferrari F430 GT], 4-th FIA GT3 European Championship season 2009 [team Hexis Racing - Aston Martin DBRS9 GT3]) a ve "dvatřicítce" Luc PAILLARD (F - 15-th Formula Palmer Audi season 2008 [Van Diemen]) - Clivio PICCIONI (MC - 10-th Formula 3000 Italy [Sighinolfi Autoracing - Lola B02/50 - Zytek], 12-th GP2 Series season 2006 [David Price Racing - Dalara GP2/05], 4-th British Formula 3 Championship [team Carlin Motorsport - Dallara F304]).  Výsledek závodního víkendu byl pro tým Hexis Racing rozporuplný, když přinesl tři nedokončení (DNF) a jedno 3. místo posádky Fred MAKO - Manu RODRIGUES, což vůbec NEJ výsledek vozu Aston Martin DBRS9 ve FFSA GT Championship. 

Australian GT Championship

VIP Petfoods

V sezóně 2010 kombinoval britský byznysmen Tony QUINN v australském g´t´čkovém šampionátu starty s vozy Mosler MT900R GT3 "7" a Aston Martin DBRS9 GT3 "7". S Astonem v livreji svého vlastního týmu PIP Petfoods se představil dvakrát - v Albert Parku (Melbourne Grand Prix Circuit, round 2), kde to bylo takové "střídavě oblačné" (4-th place - R1, 17-th place - R2) a na okruhu Mount Panorama (Bathurst, round 5). Na krásném horském okruhu to byl pro Tony QUINNA opravdový závodní "víkend snů", když nejprve zajel nejrychlejší čas v kvalifikacích pro oba třicetiminutové závody aby poté po startech z Pole Position dokázal v obou sprintech zvítězit a návdavkem k tomu ještě v obou závodech zajel i nerychlejší kolo závodu. Nutno podotknout, že v obou závodech dojel na druhém místě jeho týmový kolega - australský jezdec - Klark QUINN s vozem Mosler MT900R GT3 "12". V celkovém pořadí Vodka O Austtralian GT Championship 2010 obsadil Tony QUINN čtvrté místo.

Aston Martin DBRS9 pro sběratele v měřítku 1:43 

Model vozu Aston Martin DBRS9 GT3 "10" dvojice Nicolas TARDIF - Anthony BELTOISE (Team Speed Car) startujícího v roce 2010 ve francouzském g´t´čkovém šampionátu vyrobily hned dva výrobci - NOREV a SPARK.

SEASON 2011

FFSA French GT Championship

LMP Motorsport

Do své druhé sezóny ve francouzském g´t´čkovém šampiontu vstoupil tým LMP Motorsport s novou jezdeckou sestavou a novým livrejem vozů aston Martin DBRS9 "GT3. Posádku vozu s číslem "007" tvořili celou sezónu Paul LAMIC (F - 7-th class GT3 FFSA French GT Championship season 2009 [team GCR Mediaco - dodge Viper Competition Coupe], 12-th class GT3 FFSA French GT Championship season 2008 [team sport Garage - Ferrari F430 GT3]) - Fréderic GABILLON (F - 6-th Porsche Carrera Cup France season 2008 & 2009 [team Pro GT by Almeras - Porsche 997 GT3 Cup], 11-th Mégane Trophy Eurocup season 2005 [Team Lompech Sport]). Až do posledního závodního víkendu na okruhu Paul Ricard bylo nejlepším umístěním dvojice Paul LAMIC - Fréderic GABILLON šesté místo z úvodního podniku (race 1) na okruhu Lédenon. Na okruhu v Le Castellet ho pak překovávají hned v prvním závodě, když dojíždějí jako třetí a poprvé tak mohou slavit umístění na "bedně".

Ve voze s číslem "009" nastoupili do prvního podniku, jehož dějištěm byl Circuit Automobile de Lédenon Luc PAILLARD (F - 6-th race 1 FIA GT Europen Championship at Brno [team Hexis AMR - Aston Martin DBRS9], 15-th Formula Palmer Audi season 2008 [Van Diemen]) - Dimitri ENJALBERT (F - 3-rd Mégane Trophy Eurocup season 2008 & 2009 [team Boutsen Energy Racing]). Od druhého podniku (Nogaro) měla posádka "nula nula devítky" složení Luc PAILLARD - Arnaud SANTAMATO (F - eight races in the Formula Renault 2.0 Eurocup season 2009 [Epsilon Sport Team - Tatuus FR2000]). Nově složená dvojice vyrovnává hned ve svém prvním startu (Nogaro - race 2) devátým místem nejlepší umístění původní posádky startující na okruhu Lédenon. Na okruhu Dijon-Prénois (round 3, race 1) pak dojíždí dvojice Luc PAILLARDArnaud SANTAMATO na čtvrtém místě, které bylo nakonec i jejím nejlepším výsledkem vůbec ve FFSA French GT Championship season 2011.

Australian GT Championship

VIP Petfoods

Třetí sezóna s vozem Aston Martin DBRS9 GT3 "7" byla pro Tonyho QUINNA již od samého začátku tou nejméně úspěšnou, když v první polovině sezóny střídal umístění mezi nejlepší sedmičkou s nulovým ziskem bodů (Did Not Finish/Did Not Start). Zlom nastal až v pátém podniku jehož dějištěm byl okruhu Phillip Island kde se svým jmenovcem Klarkem QUINNEM dojíždějí v prvním hodinovém závodě na druhém místě. ten druhý je však - opět - bez bodů (dind Not Finish). Až poslední dva podniky Bathurst (round 6) a Sandown (round 7) znamenají slušný bodový přísun za třetí a čtvrté (Mount Panorama), respektive sedmé a čtvrté (Sandown Raceway) místo. Poslední dva povedené podniky tak alespoň dopomohly k tomu, že sezóna nebyla až tak tragická a Tony QUINN končí celkově v Australian GT Championship 2011 (stejně jako v roce 2009) na 8. místě.

Simworld

Ve druhém podniku australského g´t´čkového šampionátu 2011, jehož dějištěm byl Winton Motor Raceway se za volantem vozu Aston Martin DBRS9 GT3 (chassis #2 - ex Barwell Motorsport) "38" týmu Simworld představil Ben EGGLESTON (AUS - 16-th Fujitsu V8 Supercar Series season 2009 [Eggleston Motorsport - Holden Commodore VZ], 10-th Australian Touring Car Challenge season 2009 [Eggleston Motorsport - Holden Commodore VZ]), který hned ve svém vůbec prvním startu v Australian GT Championship dojíždí na výborném čtvrtém místě. Druhou hodinovku - pak po startu ze druhé řady - nedokončuje, když pro něho končí závod ve 23. kole v čase 31,54:808. 

Aston Martin DBRS9 pro sběratele v měřítku 1:43

Špičkový výrobce Spark Model sídlící v Makau o rok později vyrobil oba vozy Aston Martin DBRS9 GT3 Teamu Speed Car závodící ve FFSA French GT Championship, tedy jako "nula-nula-sedmičku" dvojice Paul LAMIC - Frédéric GABILLON, tak i "nula-nula-devítku" posádky Luc PAILLARD - Arnaud SANTAMATO.

SEASON 2012

Australian GT Championship

Eggleston Motorsport/Alamoana.com.au

Ben EGGLESTON absolvoval v roce 2012 první čtyři podniky australského g´t´čkového šampionátu s vozem Aston Martin DBRS9 "38".  Zatímco na městském okruhu v Adelaide ještě startoval "pod hlavičkou" svého vlastního týmu Eggleston Motorsport, tak od závodů na okruhu Phillip Island již v "barvách" týmu Alamoana.com.au. Po první nedojeté hodinovce na Adelaide Street Circuit si již jen připisuje cenné body za sedmé (Adelaide - jediný sprint na třicet minut v sezóně), desáté a skvělé druhé (Philip Island), výborné třetí a sedmé (Winton) plus za velmi dobré čtvrté a páté místo v Sydney. V celkovém pořadí Australian GT Championship protected by Sargent Security season 2012 končí Ben EGGLESTON na výborném šestém místě. 

Také Martin WAGG (AUS - Champion Porsche Cup Australia season 2001, 9-th class GT Australian Nations Cup Championship season 2003 [Porsche 996 GT3-R]) absolvoval v Australian GT Championship 2012 čtyři závodní víkendy. Své výsledky postupně vylepšoval. Po šestnáctém a jedenáctém místě na okruhu Phillip Island (round 2) dojíždí poprvé v Top Ten na Winton Motor Raceway (round 3, race 1). V Sydney Motorsport Parku (round 4) dojíždí postupně osmý a sedmý. Poté dojíždí v prvním hodinovém závodě na okruhu Phillip Island (round 5) na šestém místě.  V celkovém pořadí australského g´t´čkového šampionátu končí Martin WAGG na 15. místě.

Sargent Security

V prvním podniku sezóny se na okruhu v Adelaide představil s vozem Aston Martin DBRS9 GT3 "žý" týmu Sargent Security Paul MORRIS (AUS - 8-th Fujitsu V8 Supercar Series season 2011 [Paul Morris Motorsport - Holden VE Commodore], winner class B Bathurst 12 Hour Race 2008 & 2010 [team Eastern Creek Karts - BMW 335i], Champion BOC Gases Australian Super Touring Championship season 2000-2001 [team Paul Morris Motorsport - BMW 320i E36]). Po nedokončení prvního závodu dojíždí ve druhé hodinovce na výborném 5. místě.

SEASON 2013

FFSA French GT Championship

Team Speed Car

V roce 2013 vstoupil do francouzského g´t´čkového šampionátu s již značně technicky zastaralými vozy Aston Martin DBRS9 GT3 Team Speed Car. Ve voze s bondovským číslem "007" se střídali po celou sezónu Thomas NICOLLE (F - the first start with a GT car) a - šéf týmu - Serge NAUGES (F - 20-th SEAT Leon Supercopa France season 2012 [Team Speed Car - SEAT Leon Supercopa]). Pro oba Gentleman Drivery to byly první zkušenosti s vozy Gran Turismo, čemuž odpovídaly i výsledky na rozmezí druhé a třetí desítky. Jejich nejlepšími výsledky v sezóně byla tři 18. místa (Spa-Francorchamps - race 1, Lédénon - race 1 a Le Castellet - race 2).

Dvojice jezdců Pascal DESTEMBERT (F - 5-th SEAT Leon Supercopa France season 2012 [Team Speed Car - SEAST Leon], 18-th class GT3 FFSA French GT Championship season 2009 [Team Speed Car - Dodge Viper Competition Coupe]) - Jimmy ANTUNES (CH - Champion SEAT Leon Supercopa France season 2012 [team Clairet Sports - SEAT Leon]) se s vozem Aston Martin DBRS9 GT3 "009" představila pouze v Le Mans (Bugatti Circuit - round 1) a na okruhu Spa-Francorchamps (round 3). Resumé dvou závodních víkendů - tři nedokončené závody a jedno dvanácté místo (race 1, Spa-Francorchamps), které bylo tím nejlepším výsledkem Teamu Speed Car a "stárnoucích" vozů Aston Martin DBRS9 GT3 vůbec ve FFSA French GT Championship season 2013.

Australian GT Championship

Tasman Motorsport NZ

Novozélandský tým Tasman Motorsport NZ se představil se svým vozem Aston Martin DBRS9 GT3 "007" v domácím podniku na okruhu Highlands Motorsport Park v posledním podniku australského gétéčkového šampionátu. Posádka ve složení Andrew WAITE (NZ - 4-th V8 Super Tourers New Zealand Endurance Championship season 2012 [Tasman Motorsports Group - Ford FG Falcon], 3-rd Toyota Racing Series New Zealand season 2010 [Etec Motorsport - Tatuus TT104ZZ - Toyota]) - Simon EVANS (NZ -  2-nd Porsche GT3 Cup New Zealand season 2011-2012 [team Evans Motorsport - Porsche 996 GT3 Cup]) dojela v prvním čtyřicetiminutovém sprintu na pátém a ve druhém stejně dlouhém závodě na šestém místě. V obou těchto závodech pak navíc Andrew WAITE aSimon EVANS zvítězili ve třídě GT Trophy vypsané pro starší g´t´trojky.

SEASON 2014

Australian GT Championship

Eggleston Motorsport

Tom EGGLESTON se  představil v jediném - a to úvodním - podniku Australian GT Championship 2014, když se se svým vozem Aston Martin DBRS9 GT3 "38" postavil na start dvojice šedesátiminutových závodů na okruhu Sandown International Raceway. Po první nedokončeném závodě v tom druhém dojíždí na třetím místě absolutně a ve třídě GT Trophy určené pro (po)starší vozy kategorie GT3 dokonce vítězí. Pro vůz Aston Martin DBRS9 GT3 to tak byla opravdu velmi úspěšná rozlučka s mezinárodními a národními g´t´čkovými šampionáty.

Souhrn pódiových umístění vozu ASTON MARTIN DBRS9 v Italian GT Championshp

 4 vítězství ve třídě GT3

*******

Souhrn pódiových umístění vozu ASTON MARTIN DBRS9 ve FFSA French GT Championship

 2 třetí místa

2 vítězství ve třídě GT3

*******

Souhrn pódiových umístění vozu ASTON MARTIN DBRS9 v Australian GT Championship

4 vítězství

10 druhých míst

11 třetích míst

3 vítězství ve třídě

3 vítězství v kvalifikaci

*******

Největší počet odjetých závodů s vozem Aston Martin DBRS9 v Italian GT Championship

Riccardo RAGAZZI - 6 

Mattia PAVONI - 5

Alex FRASSINETTI - 4 

*******

Největší počet odjetých závodů s vozem Aston Martin DBRS9 ve FFSA French GT Championship

Manuel RODRIGUEZ - 9

Julien RODRIGUEZ, Luc PAILLARD - 8

Bastien BRIÉRE, Nicolas TARDIF, Antohny BELTOISE, Grégory GUILVERT, Grégoire DEMOUSTIER, Paul LAMIC, Frédéric GABILLON, Thomas NICOLLE & Serge NAUGES - 7 

*******

Největší počet odjetých závodů s vozem Aston Martin DBRS9 v  Australian GT Championship

Tony QUINN - 15

John KAIAS, Ben EGGLESTON - 7

Martin WAGG - 4

*******

pokračování >>>

... American Le Mans Series & Britcar

*******

TOPlist