ASTON MARTIN DBRS9: SPA 24 Hours/BES

image

 

Vozy Aston Martin DBRS9 GT3 měly svým způsobem smůlu, že v době jeho největších úspěchů byla "24" na okruhu Spa-Francorchamps vyhrazená pro vozy startující ve FIA GT Championship, tedy pro GéTé jedničky (hlavní třída "24" do roku 2009) a GéTé dvojky (hlavní třída "24" v roce 2010). GéTé trojky se staly hlavní třídou závodu Total Spa 24 Hours až v roce 2011, tedy v době kdy již na okruzích vládly novější vozy. Přesto však Aston Martin DBRS9 týmu Hexis Racing dokázal v roce 2011, kdy ve většině prestižních šampionátů absolvoval svou poslední kompletní závodní sezónu, dojet v Top Ten.   

ASTON MARTIN DBRS9
part 5
     Spa 24 Hours
Blancpain Endurance Series

 

SEASON 2006

Aston Martin Racing & Barwell Motorsport

Pátého července se na okruhu Spa-Francorchamps konal Proximus 24 Hours Test-Day, který byl společný pro vozy GT1& GT2 (Proximus 24 Hours of Spa) a GT3 (dva sprint závody před startem "24"). Testovacího dne se zúčastnily týmy Barwell Motorsport (vozy "22" a "44"), BMS Scuderia Italia (vozy "23A" a "24A") a Aston Martin Racing s testovacím a presentačním vozem (chassis #X1) nesoucím na své kapotě devětašedesátku. Právě černý testovací Aston Martin DBRS9 "69" byl nejrychlejší g´t´trojkou (a šestnáctým vozem v absolutním pořadí) v rámci Test Day, když za ním ve "výsledkové listině" skončilo i několik vozů tříd GT2 a G2 (vozy kategorie GT2 z národních šampionátů bez homologace FIA). Zatímco britské týmy se zúčastnily jen testovacího dne, tak tým BMS Scuderia Italia se rozhodl nasadit jeden Aston Martin DBRS9 GT3do závodu Proximus Spa 24 Hours.

BMS Scuderia Italia

První vůz Aston Martin DBRS9 GT3, který se postavil na start závodu Spa 24 Hours měl sice klasické britské zbarvení "british racing green" ovšem byl "ve službách" týmu BMS Scuderia Italia. Ve voze s číslem "155" se střídala čtveřice Diego ALESSI (I - 7-th Trofeo Maserati Europe season 2005) - Franco GROPPI (I - 3-rd class GT2 Le Mans Endurance Series season 2005 [Porsche 911 GT3 RS/RSR]) - Toni SEILER (CH - Champion class GT1 Le Mans European Series season 2005 [Ferrari 550 Maranello GTS]) - Davide STANCHERIS (I - 24-th class GT1 Italian GT Championship season 2005 [Chrysler Viper GTS-R]), tedy jezdci, kteří na ardénéském okruhu zároveň závodili i ve dvojici sprintů FIA GT3 European Championship. Stopatnáctka byla v kvalifikaci nejrychlejším vozem (2:28,606) kategorie G3, závod pro ni však končí pár minut po 3/4 čtvrtinách čtyřiadvacetihodonového závodu (po odjetí 264 kol). Necelých padesát kol před tím (konkrétně v 215 kole) zajíždí Aston Martin DBRS9 "115" v itaských službách nejrychlejší kolo závodu (2:29,191) mezi vozy třídy G3. 

SEASON 2009

Barwell Motorsport (Eddy Renard)

Další start vozu Aston Martin DBRS9 se v belgické "24" (Total 24 Hours of Spa) na okruhu v Ardénách "měl na svědomí" tým Barwell Motorsport (Eddy Renard), který se stejným vozem (jen v odlišném designu) startoval v domácím šampionátu Belcar. Posádku vozu jedoucího ve třídě G3 vyhrazené pro g´t´trojky startující ve FIA GT3 European Championship a v národních g´t´čkových šampionátech tvořili - šéf týmu - Eddy RENARD (B - winner Belcar Spa Francorchampagne 2008 [Ferrari 430 GT3 with Vincent VOSSE) - Koen WAUTERS (B - winner of three races in 2009 Belcar [SRO GT3 & GT4 Series Spa, Belcar Spa 12 Hours & Belcar Spa VW Cup {all races two} Dodge Viper Competition Coupe with Jeffrey van Hooydonk])  - Jeffrey van HOOYDONK (B - 8-th Belgian GT Championship season 2008 [Dodge Viper Competition Coupe], Champion Formula Renault Europe season 1997) - Julien SCHROYEN (B - three starts in the Le Mans Series 2008 [Zytek 07S], 3-rd Formula Renault 1.6 Belgium season 2006). Celkové devatenácté místo v kvalifikaci (a především druhé ve třídě G3) bylo pro belgickou posádku, která trať velmi dobře znala - ostaně jako většina  posádek třídy G3 - ze závodů vytrvalostního šampionátu Belcar, "povzbudivé" před startem samotného čtyřiadvacetihodinového závodu. Belgický jezdecký "čtyřlístek" nakonec dojíždí na okruhu Spa-Francorchamps s vozem Aston Martin DBRS 9 "172" na velmi dobrém 14. místě v absolutním pořadí a na - nepopulárním - čtvrtém ve třídě G3.  

Aston Martin DBRS9 pro sběratele v měřítku 1:43

Jedním z vyrobených vozů Aston Martin DBRS9 GT3 renomovanou firmou MINICHAMPS (Paul's Model Art) je také "stodvaasedmdesátka" belgické posádky Eddy RENARD - Koen WAUTERS - Jeffrey van HOOYDONK Julien SCHROYEN startující pod hlavičkou týmu Barwell Motorsport v závodě Total Spa 24 Hours 2009.

SEASON 2010

BRS - Aston Martin Racing/Brussels Racing

Sedmého července se při FIA GT Test Day Spa představila dvojice vozů Aston Martin DBRS9 týmu BRS Aston Martin Racing (Brussels Racing), se kterými tým závodil v domácím vytrvalostním šampionátu Belcar. Vozy měli původní livreje z Belcar Endurance Championship, jen měly přelepená startovní čísla na dveřích. Ve voze s číslem "114" (číslo "009" v Belcar) jedoucím v barvách Gulf se střídali Eddy RENARD - Tim VERBERGHT (B - Champion Belcar 1998, 1999 [Audi A4] & 2009 [Audi R8 LMS GT3]) - Koen WAUTERS - Jefferey van HOOYDONK. Zcela stejná sestava se pak představila ve voze s číslem "64" - o necelé tři týdny později - v závodě Total 24 Hours of Spa 2010. Ve druhém voze Aston Martin DBRS9 "118" (číslo "25" v Belcar) jedoucím v  tradičním zbarvení vozů Aston Martin DBR9/DBRS9, tedy "british racing green" se při FIA GT Test Day na legendárním ardénském okruhu střídala trojice jezdců Christophe D'ANSEMBOURG (B - In 1999 started in several races in the French GT Championship class GT3 [Lamborghini Diablo SV-R]) - Pierre GRIVEGNEE (B - in the Belcar Championship 2010 raced for team John Svensson SR [Aston Martin DBRS9]) - Jérome DEMAY (F - 9-th class GT3 FFSA GT Championship season 2009 [Ferrari F430 GT3]). Do samotné "čtyřiadvacítky" pak tento Aston Marin DBRS9 "nastoupil" se zcela novým livrejem a s číslem "63". V testech FIA GT na okruhu Spa-Francorchamps se umístily vozy týmu Brussel Racing na šestadvacátém (stočtrnáctka) a devětadvacátém (stoosmnáctka) místě v absolutním pořadí, respektive na desátém a jedenáctém místě ve třídě GT3. 

Brussels Racing

Do samotného závodu pak - původně tmavě zelený - Aston Martin DBRS9 "nastoupil" se zcela novým - velice pestrobarevným - livrejem a s číslem "63" na kapotě. Trojici jezdců z Test Day (Christophe D'ANSEMBOURG - Pierre GRIVEGNEE - Jérome DEMAY) doplnil pro čtyřiadvacítku Pierre MERCHE (F - 12-th place Toyo Tyres 24H Dubai 2008 [Porsche 997 GT3 Cup]). Na trati nepřehlédnutelný vůz se potýkal již od první kvalifikace s technickými problémy a podprůměrný čas 2:43,154 ho "usadil" až na 38. místo na roštu, když čas o více jak tři vteřiny rychlejší zajely i dva vozy (Nissan 370Z, Aston Martin Vantage GT4) specifikace GT4. V belgické čtyřiadvacítce odjede "třiašedesátka" jen 25. kol, když končí krátce po první hodině závodu (1:09:23,276).

Naprosto stejná čtyřčlenná jezdecká sestava (Eddy RENARD - Tim VERBERGHT - Jeffrey van HOOYDONK - Koen WAUTERS) jako při testovacím dnu se pak představila ve voze s livrejem Gulf (číslo "64") i ve vlastním závodě Total 24 Hours of Spa 2010. Kvalifikační čas 2:29,978 znamenal 28. místo na roštu (a až sedmnáctý mezi vozy kategorie GT3). Celkem dobře rozjetou "24" poznamenává kolize ve 2/4 závodu s vozem Porsche 997 GT2 týmu Prospeed Competition a následná oprava, která znamenala značnou časovou ztrátu. V polovině závodu je Aston Martin DBRS9 "64" na čtyřiadvacátém místě se ztrátou třičtyřiceti kol na vedoucí BMW M3 jedoucí ve třídě GTN. Posádka vozu jedoucím ve voze s legendárním (jen mírně upraveném) livrejem Gulf nakonec cíl nespatří, když jejich Aston Martin DBRS9 "64" odjede po opravách ve druhé polovině závodu jen 128. kol (celkem v závodě 328. kol) a ve výsledcích závodu je uváděn výsledek 28-th place (Did Not Finish).

Aston Martin DBRS9 pro sběratele v měřítku 1:43

Třetím velice kvalitním výrobcem, který má ve své nabídce modely vozů Aston Martin DBRS9 je asijská firma SPARK MODEL sídlíci v Macau.  Jejím prvním prodávaným g´t´trojkovým Astonem Martin byl právě ten s číslem "64" jedoucím v závodě Total 24 Hours of Spa 2010 v - mírně upraveném - legendárním livreji Gulf.

SEASON 2011

Hexis AMR

Do nového vytrvalostního seriálu určeného primárně pro vozy specifikace GT3 vstoupil tým Hexis AMR s dvojicí vozů Aston Martin DBRS9. Ve "trojce" se střídala trojice Pierre-Brice MENA (F - 2-nd FIA GT3 European Championship season 2008 [Aston Martin DBRS9, Hexis Racing]) - Julien RODRIGUES (F - 2-nd FIA GT3 European Championship season 2009 [Aston Martin DBRS9, Hexis Racing]) - Yann CLAIRAY (F - Champion class LMP1 Le Mans Series season 2009 [Corvette C6.R], 10-th FIA GT1 World Championship season 2010 [Aston Martin DBR9, Hexis Racing]) a ve "čtyřce" pak posádka ve složení Henri MOSER (CH - 3-rd ADAC GT Masters season 2009 [Audi R8 LMS GT3], Champion FIA GT3 European Championship season 2007 [Ferrari F430 GT3]) - Gilles VANNELET (F - Champion FIA GT3 European Championship season 2007 [Ferrari F430 GT3], Champion Renault Megane Cup France season 2000) - Frédéric "MAKO" MAKOWIECKI (F - 3-rd FIA GT1 World Championship season 2010 [Aston Martin DBR9, Hexis Racing], Champion Porsche Carrera Cup France season 2010). Třetí ("4") a páté ("3") místo v kvalifikaci v Monze (round 1) bylo velmi dobrým příslibem do vlastního tříhodinového závody, ale výsledek byl velkým zklamání, když ani jeden z vozů nedojel do cíle. Ve španělské Navaře (round 2) se sice ani jeden z vozů Aston Martin DBRS9 týmu Hexis Racing nevešel v kvalifikaci do Top Ten, ale ve vlastním závodě -  který byl generálkou na Total  24 Hours of Spa 2011 - nakonec posádka "čtyřky" (Henri MOSER - Giles VANNELET - Fred MAKOWIECKI) dojela na solidním šestém místě.

Royal Eccurie Ardenne (GPR AMR/Ludovic Sougnez)

V úvodních dvou tříhodinových závodech vytrvalostního seriálu Blancpain Endurance Series se představil Aston Martin DBRS9 "8" (chassis #21) startující pravidelně již několik let ve vytrvalostním šampionátu Belcar. Na italské Monze startovala trojice Eddy RENARD - Ludovic SOUGNEZ (B - 7-th GT4 European Cup season 2009 [Porsche 997 GT4]) - Christian KELDERS (B - Champion class S1 Belgian Touring Car Series season 2009 [Renault Mégane]) pod "hlavičkou" týmu Royal Ecurie Ardenne, koncem května na španělském okruhu Navarra pak posádka ve složení Eddy RENARD - Jonathan HIRSCHI (CH - 7-th Porsche Carrera Cup France season 2010, 2-nd Mégane Trophy Eurocup season 2009) - Ludovic SOUGNEZ v "barvách týmu" GPR AMR/Ludovic Sougnez. V italské Monze dojel po velmi dobrém jezdeckém výkonu celé posádky Aston Martin DBRS9 s číslem "8" na kapotě na vynikajícím sedmém místě absolutně a na čtvrtém ve třídě Pro-Am. Na španělském okruhu Navarra - kde Christiana KELDERSE nahradil Jonathan HIRSCHI - se tento vynikající výsledek již nepodařilo zopakovat (18. místo absolutně), ale body za sedmé místo ve třídě měly svou cenu.

Hexis AMR

Šestého července se při testovací dni na okruhu ve Spa představily posádky vozů Aston Martin DBRS9 ve složení: Julien RODRIGUES - Yann CLAIRAY (vůz číslo "3") a Henri MOSER - Stef DUSSELDORP (NL - 2-nd ATS Formel 3 Cup season 2009, in the 2011 season rider of team Hexis Racing in the FIA GT1 World Championship [Aston Martin DBR9]) - Fred MAKOWIECKI (vůz číslo "4"). Posádka vozu Aston Martin DBRS9 "4" byla v rámci Test Day Spa celkově druhá nejrychlejší a navíc první mezi profesionálními posádkami, což bylo velmi dobrým příslibem před závodem Total 24 Hours of Spa 2011. Pro vlastní závod pak ve "trojce" doplnil dvojici jezdců z Test Day Pierre-Brice MENA. Samotná kvalifikace již však nebyla pro vozy Aston Martin týmu Hexis Racing tak úspěšná, když "čtyřka" startovala ze šesté řady a "trojka" dokonce až z dvadvacáté. V samotném závodě však jela posádka Henri MOSER - Stef DUSSELDORP - Fred MAKO se svým vozem Aston Martin opravdu skvěle a v polovině závodu byla na čtvrtém místě se ztrátou čtyř kol na první místo a jednoho kola na bednu, po osmnácti hodinách závodu je "čtyřka" již třetí. Krátce po třinácté hodině se začíná z vozu silně kouřit, Aston Martin DBRS9 "4" je zatlačen do garáže a závod pro něj končí. Druhý vůz týmu Hexis Racing, tedy "trojka" nakonec dokončuje závod na osmém místě absolutně a zároveň jako šestý ve třídě PRO.

GPR AMR

Vůz týmu GPR Aston Martin Racing v tradičních týmových barvách (chassis #21) s číslem 008 se vcelku nečekaně objevil v závodě Total 24 Hours of Spa 2011 s dvojnásobným českým zastoupením v jezdecké sestavě, která měla následující složení: Tomáš ENGE (CZ - Winner class GTS 24 Hours of Le Mans 2003 [Ferrari 550 Maranello GTS], 4-th FIA GT1 World Championship 2010 [Aston Martin DBR9]) - Eddy RENARD - Gavin PICKERING (GB - 3-rd class LMP 675 24 Hours of Le Mans 2003 [WR 01 - Peugeot], 5-th class GTS 24 Hours of Le Mans 2002 [Saleen S7-R]) - Jan ŠŤOVÍČEK (CZ - in 2010 raced for in the series Lamborghini Super Trofeo Europe). Vůz s "bondovským číslem" však v belgické "čtyřiadvacítce" končí - po nepříliš vydařené kvalifikaci - krátce před osmou hodinou závodu (7:48:15,886) po odjetí 154. kol pro poruchu převodovky.

GPR AMR (Grivegnee)

Pierre GRIVEGNEE se s vozem Aston Martin DBRS9 týmu GPR AMR zúčastnil testovacího dne před "24" a vyjel prvním místo v nově vypsané třídě GENT určené jen pro amatérské jezdce (Gentleman Driver). Pro vlastní čtyřiadvaceti hodinový závod ho ve voze s číslem "78" doplnili Jean-Pierre VANDEWAUWER (B - 2-nd place Spa 24 Hours 1998 [Peugeot 306GTi], a total of 13 starts in 24 Hours of Spa) a Alex Van de POELE (B - 2-nd place class GT3B Belcar Spa 12 Hours 2011 [Aston Martin DBRS9 with Pierre Grivegnee]). V samotné kvalifikaci vůz obsadil třetí místo ve třídě GENT vypsané pro kompletní amatérské posádky. Závod však pro trojici belgických gentlemanů končí již po odjetých devatenácti kolech z důvodu závady na převodovce.

Ecurie Ecosse

Testovacího dne na okruhu Spa-Francorchamps - a poté i závodu Total Spa 24 Hours 2011 - se zúčastnil britský, respektive skotský ikonický tým Ecurie Ecosse. Tým byl založený ve skotském Edinburgu v listopadu 1951. Vozy Jaguar D-Type týmu Ecurie Ecosse zvítězily v 24 Hours of Le Mans v letech 1956 a 1957, přičemž ve druhém případě dosáhly vítězného Double (první i druhé místo). S vozy Ecosse C284/C285/C286 se skotský tým zúčastňuje v letech 1984 - 1987 World Sportscar Championship. Během čtyř let vítězí vůz Ecosse C285 celkem devětkrát (Silverstone, Hockenheimring, Brands Hatch - 1985, Brands Hatch, Nürburgring, Spa, Fuji - 1986, Silverstone a Brands Hatch 1987) ve třídě C2. Dvakrát (1985 a 1987) končí druhý v hodnocení  týmů třídy C2 a v roce 1986 se stává týmovým šampionem (Champion FIA Cup for Group C2 Teams). Jediným pódiovým umístění v 24 Hours of Le Mans z tohoto období je druhé místo ve třídě C2 z roku 1978. Po ojedinělém "pokusu" o návrat v Le Mans 2001 s vozem Saleen S7-R se tak tým Ecurie Ecosse vrací do světa velkého vytrvalostní závodění vozů Sportscars na legendárním belgickém okruhu Spa-Francorchams - jen bez pár dní - pětadvacet let od svého zdějšího vítězství v závodě Kouros 1000 km Spa 1986 ve třídě C2. Sestavu vozu Aston Martin DBRS9 "95", který se při Total 24 Hours of Spa Test Day představil ještě v původním livreji týmu Petronas Barwell Racing tvořili: Andrew SMITH (GB - 2-nd Texaco Halvoline Ginetta Championship season 2009 [Ginetta G20]) Alasdair McCAIG (GB - 21-st Porsche Carrera Cup Great Britain season 2008) - Tom KIMBER-SMITH (GB - Winner class LMP2 24 Hours of Le Mans 2011 [Zytek Z11SN], Winner class GT2 24 Hours of Le Mans 2006 [Panoz Esperante]) - Oliver BRYANT (GB - winner of three races British GT Championship 2009 Rockingham race 1 & 2, Snetterton race 2 - Ginette G50Z]). Šesté místo v nabité třídě Pro-Am bylo pro celý  skotský tým velkým povzbuzením před vlastním závodem Total Spa 24 Hours 2011...

...do kterého však ale jediného mezinárodně zkušeného jezdce posádky z Test Day, kterým byl Tom KIMBER-SMITH nahradil Joe TWYMAN (GB - Winner class GT4 24 Hours of Spa 2010 [Aston Martin V8 Vantage GT4]). Aston Martin DBRS9 s číslem "79", jehož technickou podporu zajišťoval britský Barwell Motorsport, byl pro závod Total 24 Hours of Spa 2011 vyvedený v livreji vycházející ze skotské vlajky a který též znamenal návrat k původní modré barvě vozů týmu Ecurie Ecosse. Třicáté míst na roštu nebylo zase až tak důležité, ale úkol byl jasný - dojet. Čtveřice jezdců Andrew SMITH - Alasdair McCAIG - Oliver BRYANT - Joe TWYMAN pomalu stoupala pořadím (after 6 hour - 27-th place absolute ranking/14-th place class Pro-Am; after 12 Hours - 21-st place absolute ranking/11-th place class Pro-Am), aby nakonec jejich vůz Aston Martin DBRS9 "79" protnul pomyslnou cílou pásku na dvacátém místě absolutně a na bodovaném devátém ve třídě smíšených posádek.

Hexis AMR

Do čtvrtého podniku Blancpain Endurance Series v Magny-Cours vstoupil tým Hexis AMR s posádkami ve stejném složení v jakém absolvovali úvodní dva tříhodinové závody. Posádka Henri MOSER - Giles VANNELET - Fred MAKOWIECKI se dostal v kvalifikaci do Top Five a startovala ze třetí řady. Jejich Aston Martin DBRS9 "4" nakonec do cíle dojíždí na pátém místě se ztrátou jednoho kola na první čveřici.  Vůz s číslem "tři" po startu ze sedmé řady nakonec do cíle nedojíždí, když pro něj závod končí necelou půlhodinku před koncem. Posádka ve složení Julien RODRIGUES - Pierre-Brice MENA - Yann CLAIRAY je nakonec klasifikována na 26. místě. Pro závečný závod na Silverstoně udělal francouzský tým tři změny. Ve voze s čísle "tři" se na legendárním britském okruhu střídali Julien RODRIGUES - Laurent CAZENAVE (F - 4-th FFSA GT Championship season 2009 [Corvette C5-R], 7-th FFSA GT Championship season 2007 [Corvette C5-R]) - Stef DUSSELDORP a ve "čtyřce" pak Yann CLAIRAY - Henri MOSER - Fred MAKOWIECKI. V kvalifikaci je tentokráte rychlejší "trojka", ale třinácté a patnácté místo na roštu nejsou tím, s čím by byl tým Hexis Racing spokojen. V samotném závodě se "opakuje scénář" z předchozí tříhodinovky, když ten v kvalifikaci horší vůz (čtyřka) závod nedokončuje a ten lepší (trojka) dojíždí na stejném místě jaké si vyjel na roštu. Tentokrát to však pro posádku Julien RODRIGUES - Laurent CAZENAVE - Stef DUSSELDORP znamená až třinácté místo absolutně a osmé ve třídě GT3/PRO. Poslední závod s vozy Aston Martin DBRS9 si však zcela určitě tým Hexis Racing - který s ním slavil plno úspěchů, včetně týmového titulu ve FIA GT3 European Championship 2009 - představoval tak trochu jinak...

Aston Martin DBRS9 pro sběratele v měřítku 1:43

Ani ze závodu Total Spa 24 Hours 2011 nevyrobila renomovaná firma SPARK MODEL všechny v "čtyřiadvacítce" startující vozy Aston Martin DBRS9, nýbrž jen tři. Aston Martin DBRS9 "008" týmu GPR AMR posádky Eddy RENARD - Tomáš ENGE - Gavin PICKERING - Jan ŠŤOVÍČEK...

...druhý vůz týmu GPR AMR jedoucí na okruhu Spa-Francorchamps s číslem "78", ve kterém se střídala trojice Pierre GRIVEGNEE - Jean-Pierre VANDEWAUWER - Alex Van de POELE...

... a "devětasedmdesátku" legendárního skotského týmu Ecurie Ecosse, ve které se střídala čtveřice jezdců Andrew SMITH - Alasdair McCAIG - Oliver BRYANT - Joe TWYMAN.

Aston Martin DBRS9 pro "velmi šikovné" sběratele v měřítku 1:43

Thomas Morper vyrábí a nabízí na svém webu (ale také i na e-bay) velmi kvalitní universální obtiskový aršík Aston Martin DBRS9 Blancpain Endurance Series 2011. Aršík umožňuje přestavět vozy Aston Martin DBRS9 (nejlépe od firmy Norev) ze závodů Monza 3 Hours (trojku i čtyřku) nebo Total Spa 24 Hours (trojku i čtyřku).

Největší počet odjetých závodů s vozem Aston Martin DBRS9 v 24 Hours of Spa/BES (3H race)
Eddy RENARD - 5 (3/2)
Julien RODRIGUEZ, Yann CLAIRAY, Henri MOSER, Fréderic MAKOWIECKI - 5 (1/4)
Pierre-Brice MENA - 4 (1/3)
Giles VANNELET - 3 (-/3)
Jeffrey van HOOYDONK, Koen WAUTERS - 2 (2/-)
*******
Tomáš ENGE, Jan ŠŤOVÍČEK - 1 (1/-)

*******

pokračování >>>
...  Belcar
*******
TOPlist