ASTON MARTIN VANTAGE GT2

STRÁNKA VE VÝSTAVBĚ

image

Závodní verze Aston Martin Vantage GT2 vycházela ze silničního vozu Aston Martin Vantage vybaveného vidlocovým osmiválcem o objemu 4,3 litru. Vůz využívá původní hliníkový podvozek silniční verze. Závodní verze je vybavena má karosérii z uhlíkových vláken a je osazena speciálně konstruovaným  motorem V8 o obsahu 4,5 litru, který je schopen využívat jak standardfní závodní palivo, tak i biothanol E85. Aston Martin Vantage GT2 byl od počátku stavěn jako zákaznický závodní vůz - tedy pro použití v soukromých týmech.

 

ASTON MARTIN VANTAGE GT2

 

SEASON 2008

Le Mans Series

Aston Martin Racing

V rámci Test Day Le Mans Series 2008 se na okruhu Paul ricard v Le Castellet objevil matně černý vůz Aston Martin Vantage GT2 "93" (chassis #X2), za jeho volantem se střídali tovární jezdci Aston Martin Racing Darren TURNER (GB - Winner class GT1 24 Hours of Le Mans 2007 [Aston Martin Racing - Aston Martin DBR9], Winner class GT1 12 Hours of Sebring 2005 [Aston Martin Racing - Aston Martin DBR9], Winner class GT1 Petit Le Mans 2006 [Aston Martin Racing - Aston Martin DBR9]) a Tomáš ENGE (CZ - Winner class GTS 24 Hours of Le Mans 2003 [Veloqx Prodrive Racing - Ferrari 550 GTS Maranello], Winner class GTS Petit Le Mans 2003 [Prodrive - Ferrari 550 GTS Maranello], Winner class GT1 Petit Le Mans 2006 [Aston Martin Racing - Aston Martin DBR9]). Výsledkem první ostrého testu nového vozu Aston Martin Vantage GT2 bylo čtvrté místo ve třídě LMGT2, ve které se představilo na jihofrancouzském okruhu Paul Ricart H(igh) T(ech) T(est) T(rack) devět vozů.

James Watt Automotive

Prvním týmem který vstoupil s novým vozem Aston Martin Vantage GT2 do některé ze závodních sérií byl britský James Watt Automotive. Ve voze s číslem "93" (chassis #X2) - který nesl stejný livrej (viz obrázek zcela nahoře) jako při FIA Test Day v Nogaru - se na Circuit de Barcelona-Catalunya (round 1, Le Mans Series 2008) střídali Alan van der MERWE (ZA - Champion British Formula 3 Championship season 2003 [Cartlin Motorsport - Dallara F303], Formula 1 - Test Driver season 2004 & 2005 [team BAR]) - Stéphane LÉMERET (B - 2-nd place Spa 24 Hours 2006 [Phoenix Racing - Aston Martin DBR9], 4-th place Spa 24 Hours 2007 [Team Vitaphone Racing - Maserati MC12], Winner three races (Belcar Donington, Belcar Spa Francorchampagne, Belcar Zolder Last Race) Belcar Endurance Championship season 2007 [Gravity International Racing - Mosler MT900R]) - Michael OUTZEN (DK - 6-th Danish Touringcar Championship season 2007 [JM Racing - BMW 320si],  Champion Formula Ford Denmark season 2000 [Van Diemen RF98]). Po čtyřiačtyřicátém místě v kvalifikaci (desátém ve třídě LMGT2) se se stříbřitěšedý vůz s číslem "93" na startovním roštu závodu Catalunya 1000 kilometres neobjevil. Závodní premiéra týmu James Watt Automotive s vozem Aston Martin Vantage GT2 "93" (chassis #003) se tak konala až v posledním podniku sezóny v závodě Silverstone 1000 kilometres. Posádka ve složení Alan van der MERWE - Tim SUGDEN (GB - Champion Porsche Carrera Cup Asia season 2007 [GruppeM Racing - Porsche 997 GT3 Cup], 4-th place 24 Hours of Le Mans 1998 [Gulf Team Davidoff/EMKA Racing - McLaren F1 GTR], Champion class GT1 British GT Championship season 1998 [EMKA Racing Ltd. - McLaren F1 GTR], Champion class GT2 British GT Championship season 1997 [EMKA Racing Ltd. - Porsche 911 GT2]) - Michael OUTZEN dojela po startu z třiadavacáté řady (45. místo na roštu) na celkovém třiatřicátém místě. V početně nabité třídě LMGT2 jí mezi vozy Ferrari F430, Porsche 997 a Spyker C8 patřilo v cíli 7. místo.

FIA GT Championship

Aston Martin Racing

Po předsezóních testech FIA GT ve francouzském Nogaru se Aston Martin Vantage GT2 "64" představil i začátakem července na okruhu Spa-Francorchamps (Test FIA GT Spa-Francourchamps), kde byl za jeho volantem Tomáš ENGE. V ostrých závodech se Aston Martin V8 Vantage GT2 objevil až ve dvojici říjnových závodů FIA GT Championship v Nogaru a Zolderu. Vůz ještě neměl platnou homolagiaci FIA a tak startoval ve třídě G2 určenou pro vozu s homologací pro národní šampionáty. Pro vůz s číslem "164" i jeho posádku ve složení Tomáš ENGE - Stefan MÜCKE (D - 10-th FIA GT Championship season 2007 [All-Inkl.com Racing - Lamborghini Murcielago r-GT], 8-th place 24 Hours of Le Mans 2007 [Charouz Racing System - Lola B07/17], 9-th place 24 Hours of Le Mans 2008 [Charouz Racing System - Lola B08/60], 4-th place Petit le Mans 2007 [Zytek Motorsports - Zytek 07S]) byly závody především testem co vozu ve srovnání s vozy Ferrari F430 GTC a Porsche 997 GT3 RSR chybí a tak to, že dvakrát dostali pohár za vítězství ve třídě G2 nebylo opravdu tím nejdůležitějším.

American Le Mans Series

Drayson - Barwell

Tým Drayson-Barwell měl k dispozici nový vůz Aston Martin V8 Vantage GT2 "007" (chassis #001) až pro závod na městském okruhu Long Beach (round 3) a tak první dva podniky (12 Hours of Sebring, St.Petersburg) absolvoval s vozem Aston Martin DBRS9 GT3 "007" (chassis #3). Dvojice Paul DRAYSON  (GB - Lord Paul Rudd DRAYSON, Minister of State for Defence Equipment and Support [in office: 6.May 2005 - 7.November 2007], 3-rd class GT3 British GT Championship season 2007 [Barwell Motorsport - Aston Martin DBRS9]) - Jonathan "Jonny" COCKER (GB - 3-rd class GT3 British GT Championship season 2006 2007 [Barwell Motorsport - Aston Martin DBRS9], Champion Porsche Carrera Cup Asia season 2005 [Red Line Racing - Porsche 996 GT3 Cup], Champion class N-GT British GT Championship season 2004 [GruppeM/Tech 9 Motorsport - Porsche 996 GT3-RSR]) dojížděla vcelku pravidelně v první polovině třetí desítky a jejími Top výsledky byla dvě 22. místa (Mosport - round 8, Laguna Seca - round 11). Nejlepším výsledkem v nejnabitější třídě šampiontu vyčleněné pro vozy specifikace GT2 bylo sedmé místo z legendárního okruhu Laguna Seca. Pro závod Petit Le Mans posílil jezdeckou sestavu Darren TURNER, ale vůz pro technické problémy závod vypsaný na tisíc mil nedokončuje, ale vzhledem k odjetému počtu kol je nakonec klasifikován na dvaadvacátém místě.  

SEASON 2009

12 Hours of Sebring

Drayson Racing

V první jarní den odstartoval do závodu 57th Mobil1 Twelve Hours of Sebring 2009 vůz Aston Martin Vantage GT2 "007" (chassis #001) britského týmu Drayson Racing, pro který byla dvanáctihodinovka v Sebringu přípravou na starty v Le Mans Series a především na závod závodů na La Sarthé. Pro posádku ve složení Paul DRAYSON - Robert "Rob" BELL (GB - Champion class LMGT2 Le Mans Series 2007 & 2008 [Virgo Motorsport - Ferrari F430 GT2], 6-th class GT2 FIA GT Championship season 2008 [CR Scuderia - Ferrari F430 GT2], 3-rd class LMGT2 {2 races - 2 winners} Le Mans Series 2006 [Team LNT - Panoz Esperante], Winner class GT1 1000 km of Nürburgring, round 4 Le Mans Endurance Series 2005 [Convers Team - Aston Martin DBR9]) - Jonathan "Jonny" COCKER končí závod na legendárním floridském okruhu v dvěstěpátém kole (v čase 7:55:41,274).

Le Mans Series

Drayson Racing

V úvodních dvou podnicích Le Mans Series  2009 dojíždí Aston Martin Vantage GT2 "87" (chassis #002) týmu Drayson Racing v polovině třetí desítky (Barcelona-Catalunya - 24-th place, Spa-Francorchamps - 25-th place) v absolutním pořadí. V hodnocení třídy LMGT2 to znamenalo pro dvojici Paul DRAYSON - Jonny COCKER osmé (Catylunya 1000 kilometres) a sedmé (Spa 1000 kilometres) místo. Všechny tři podniky po závodě v Le Mans jsou pro tým Drayson Racing neúspěšné, když jejich Aston Martin Vantage GT2 do cíle nedojíždí (Algarve, Silverstone) nebo nemá dostatečný počet odjetých kol (Nürburgring) aby mohl být v závodě klasifikován.

24 Hours of Le Mans

Drayson Racing

Pro závod 24 Hours of Le Mans 2009 (včetně dubnových testů na okruhu Bugatti) doplnil ve voze Aston Martin Vantage GT2 "87" (chassis #002) dvojici Paul DRAYSON - Jonny COCKER velmi zkušený Marino FRANCHITTI (GB - 5-th class LMP2 American Le Mans Series season 2008 [Dyson Racing - Porsche RS Spyder], 8-th class LMP2 American Le Mans Series season 2007 [Acura ARX-01a - Andretti Green Racing], 7-th class SportsRacing Prototypes II. Grand American Rolex Series season 2002 [Risi Competizione - Lola B2K/40 - Nissan]). Tým Drayson Racing neopouští smůla ani na legendárním La Sarthé a závod pro jejich Aston Martin Vantage GT2 "87" končí ve dvěstě sedmdesátém třetím kole, když měl odjeto ve čtyřiadvacetihodinovém závodě 21:52:26,874.

FIA GT Championship

Hexis Racing AMR

Ve dvou závodech se ve FIA GT Championship představil s vozem Aston Martin Vantage GT3 "80" tým Hexis Racing. Dvojice Frédéric MAKOWIECKI (F - 8-th French GT Championship season 2008 [Larbe Competition - Saleen S7-R], 5-th French GT Championshp season 2007 [Larbre Competition - Aston Martin DBR9], 10-th FIA GT3 European Championship season 2007 & 2008 [Hexis Racing - Aston Martin DBRS9 GT3], 2-nd Porsche Carrera Cup France season 2006 & 2007 [Nourry Competition - Porsche 996 GT3 Cup], Champion class GT Cup French GT Championship season 2004 [CD Sport - porsche 996 GT3 Cup]) - Stefan MÜCKE dojela nejprve počátkem května na sedmnáctém místě v Tourist Trophy (round 1, FIA GT 2009) na okruhu Silverstone - aby poté na Oscherslebenu (round 3 - FIA GT 2009) dokázala jako první dovést vůz Aston Martin Vantage GT2 na "bednu" ve třídě a navíc atakovat (11-th place Oschersleben 2 Hours) první desítku v absolutním pořadí závodu. 

Asian Le Mans Series

Team Hong Kong Racing

Pořadatel 24 Hours of Le Mans a evropské Le Mans Series, francouzská společnost ACO (Automobile club de l'Ouest) zorganizovla na závěr sezóny Asian Le Mans Series známou dnes spíše pod názvem 1000 km Okayama. Miniseriál se skládal ze dvou závodů vypsaných na 500 kilometrů. Ve třídě (LM)GT2 se představil Aston Martin Vantage GT2 "91" (chassis #X2) Teamu Hong Kong Racing s posádkou ve složení Philip MA (HK - 12-th Porsche Carrera Cup Asia season 2005 & 2007 [Porsche 997 GT3 Cup]) - Jeffrey LEE (TW - 16-th Porsche Carrera Cup season 2008 [Porsche 997 GT3 Cup], 10-th Formula Renault V8 Asia season 2006 & 2007 [Champ Motorsport/Super Champ Racing - Renault FRV6]) - Tomáš ENGE.  V kvalifikaci vyjel Tomáš ENGE Pole Position ve třídě GT2, ale po jejím skončení byl z kvalifikace Team Hong Kong Racing vyloučen (diskvalifikován) z důvodů neregulérního zadního přítlačného křídla. Deváté a sedmé místo ve třídě (LM)GT2 v sobotním, respektive nedělním závodě zanamenalo konečné sedmé místo v Asian Le Mans Series 2009. 

SEASON 2010

Le Mans Series

JMW Motorsport

Na Test Day Le Mans Series se objevil Aston Martin Vantage GT2 "92" (chassis #006) britského týmu JMW Motorsport s jezdeckou sestavou ve složení Tim SUGDEN - Rob BELL - Darren TURNER. Vůz ve žlutém livreji obsadil ve třídě (LM)GT2 čtvrté místo se ztrátou necelé půl vteřiny na nejrychlejší vůz své gétéčkové kategorie, což bylo příslibem před vlastní sezónu. Bohužel se však nepodařilo ani jeden z dvojice závodů (Le Castellet 8 Hours, Spa 1000 kilometres) před 24 Hours of Le Mans posádce Rob BELL - Darren TURNER dokončit.

Zvrat nastal až po závodě závodů na La Sarthé, kdy britská dvojice dojíždí s vozem Aston Martin Vantage GT2 "92" s livrejem použitým prvně v Le Mans nejprve na jedenáctém místě v Algarve (4-th place class GT2) a poté na patnáctém na Hungaroringu (6-th place class GT2). V domácím podniku na Silverstone sice dojíždí dvojice britských jezdců Robert "Rob" BELL - Darren TURNER "až" na pětadvacátém místě absolutně, ale ve třídě (LM)GT2 jsou v cíli závodu vypsaného na 1000 kilometrů klasifikováni na třetím místě, které znamená první pódiové umístění - tedy první "bednu" - pro vůz Aston Martin Vantage GT2 v prestižním seriálu Le Mans Series.

24 Hours of Le Mans

JMW Motorsport

Do závodu 24 Hours of Le Mans 2010 odstartovala posádka vozu Aston Martin Vantage GT2 "92" (chassis #006) ve složení Tim SUGDEN - Rob BELL - Bryce MILLER (USA - 3-rd class GT Grand American Rolex Series season 2007 [Farnbacher Loles Racing - Porsche 997 GT3 Cup], 4-th IMSA GT3 Challenge season 2006 [Farnbacher Lole Racing - Porsche 997 GT3 Cup], 5-th Total Spa 24 Hours 2009 [Brixia Racing - Porsche 997 GT3-RSR]) z padesátého místa na roštu, což v pořadí vozů ve třídě LMGT2 znamenalo 15. místo. Pro britský tým skončil závod 24 Hours of Le Mans 2010 v 72. kole po jezdeckém incidentu, který se stal v čase 5:45:48,964.

International GT Open

Villois Racing

Po zisku týmového titulu v International GT Open 2009 ve třídě GTS zakoupil tým Villois Racing vůz Aston Martin Vantage GT2 (chassis #007) aby s ním bojovala dvojice Massimiliano "Max" WISER (I - 2-nd class GTS International GT Open season 2008 & 2009 [Villois Racing - Aston Martin DBRS9 GT3]) - Lucas GUERRERO (E - 3-rd class GTS International GT Open [Villois Racing - Aston Martin DBRS9 GT3 ], 2-nd class GTA International GT Open season 2006 [GTA Motor Competicion - Mosler MT900R], 2-nd Spanich GT Championship season 2002 [GTA Motor Competicion - Mosler MT900R])  o příčky nejvyšší i v absolutním pořadí závodů.  Zatímco v prvních dvou závodních víkendech seriálu International GT Open (Valencia, Nürburgring) se novému vozu Aston Martin Vantage GT2 "12" a jeho posádce ještě příliš nedaří bojovat o přední pozice, když světlou vyjímkou je šesté místo v druhém závodě na Nürburgringu, tak hned v následujícím podniku jehož dějištěm je Imola dokáží - po sedmém místě v prvním závodě - dojet v neděli (race 2) na druhém místě, čímž pro vůz Aston Martin Vantage GT2 dvojice Max WISER - Lucas GUERRERO získala vůbec první pódiové umístění v absolutním pořadí závodu. Z následujích dvou podniků (Spa-Francorchamps, Magny-Cours) si tým Villois Racing odváží pouze několik bodů za páté místo ve druhém závodě na francouzském okruhu. Poté však přichází téměř snový podnik na nádherném britském přírodním okruhu Brands Hatch, když dvojice Max WISER - Lucas GUERRERO v prvním závodě - postartu ze druhé řady - vítězí a ve druhém dojíždí (rovněž po statu ze druhé řady) na třetím místě. Nutno podotknout, že sobotní vítězství bylo vůbec prvním vozu Aston Martin Vantage GT2 v celkovém pořadí.  Z Monzy si pak Aston Martin Vantage GT2 týmu Villois Racing přivezl pár bodů za sedmé místo ve druhém závodě. V posledním podniku sezóny (Barcelona) se představila dvojice Max WISER - Gabriele LANCIERI (I - 10-th Spa 24 Hours 2003 [Lister Racing - Lister Storm], Champion class GT2 Italian GT Championship season 2008 [Playteam Sarafree - Ferrari F430], 5-th class GTS International GT Open season 2009 [Villois Racing - Aston Martin DBRS9 GT3]), která přidala další body za sedmé a čtvrté místo. V celkovém hodnocení International GT Open season 2010 končí Max WISER na sedmém a Lucas GUERRERO na devátém místě, když jezdeckými šampiony se stali Alvaro BARBA - Pierre KAFFER (Ferrari F430 - AF Corse).

Super GT

A Speed

V japonském g´t´čkovém šampionátu Super GT se ve "slabší" třídě GT300 objevil v prvním podniku sezóny (Suzuka 300 kilometres) Aston Martin Vantage GT2 "66" (chassis #005) týmu A Speed. Dvojice jezdců Hideshi MATSUDA (J - 4-th class 1 All Japan GT Championship season 1995 [Team Taisan - Porsche 911 GT2], 2-nd class GT300 All Japan GT Championship season 2000 [Team Taisan Advan - Porsche 996 GT3-R], Winner Suzuka 1000 kilometres 2000 [Team Taisan Advan - Porsche 996 GT3-R]) - Hiroki YOSHIMOTO (J - 8-th class GT300 Autobacs Super GT season 2009 [Cars Tokai Dream28 - Mooncraft Shiden-Toyota], 8-th formula 3 Japan season 2002 [Now Motorsports - Dallara F302]) však tento byla v tomto závodě diskvalifikována pro ignoraci signalizace trestu Penalty Stop. Dvojice Hideshi MATSUDA - Hiroki MATSUMOTO dojížděla v závodech Super GT většinou v první polovině třetí desítky absolutního pořadí. Jedinou světlou vyjímkou v celé sezóně bylo třinácté místo ze závodu Fuji 400 kilometres (round 3), které zároveň znamenalo třetí místo ve třídě GT300.

SEASON 2011

Intercontinental Le Mans Cup

Gulf AMR Middle East

Do Intercontinental Le Mans Cup, který byl v podstatě nultým ročníkem mistrovství světa ve vytrvalstních závodech vstoupil s novým vozem Aston Martin Vantage GT2 "60" (chassis #009) tým Gulf AMR Middle East. Jezdecká sestava ve složení Roald GOETHE (D - 6-th class GT2 Zhuhai 1000 kilometres, round Asian Le Mans Series season 2010 [Gulf Team Firts - Lamborghini Gallardo LP560, with Fabien GIROIX], 21-st Spa 24 Hours 2010 [Gulf Team First - Lamborghini Gallardo LP560 GT3, with Mike WAINWRIGHT]) - Fabien GIROIX (F - Winner Spa 24 Hours 1990 [BMW Team Schnitzer - BMW M3 sport EVO], 5-th 24 Hours of Le Mans 1995 [Giroix Racing Team - McLaren F1 GTR], 3-rd Porsche Carrera Cup France season 1993 [Porsche Carrera], 3-rd DTM season 1989 [BMW Team Schnitzer - BMW M3]) - Mike WAINWRIGHT (GB - 21-st Spa 24 Hours 2010 [Gulf Team First - Lamborghini Gallardo GT3, with roald GOETHE]) absolvovala ve třídě LMGTE-Am prakticky kompletní sezónu včetně Test Day Le Mans. První tři podniky (včetně 24 Hours of Le Mans) Aston Martin Vantage GT2 "60" týmu Gulf AMR Middle East nedokončuje a v Imole nestartuje z důvodu nepřipraveného vozu po havárii v Le Mans. trojice Roald GOETHE - Fabien GIROIX - Mike WAINWRIGHT dojíždí do cíle prvně na britském okruhu Silverstone (8-th place class LMGTE-Am) a poté na 4. místě ve své třídě na krásném zámořském přírodním okruhu Road Atlanta v závodě Petit Le Mans. V závěrečném podniku Intercontinental Le Mans Cupu dojíždí v čínském Zhuhai  dvojice Roald GOETHE - Fabien GIROIX na 5. místě ve třídě LMGTE-Am.

Le Mans Series

Jota

Dalším týmem, který absolvoval se svým novým vozem Aston Martin Vanatage GT3 některý z vytrvalostních seriálů byl britský Jota. V bílém voze s černou zádí a červenými doplňky nesoucím na svém kapotě (chassis #008) číslo "79" se již od březnových testů na Circuit Paul Ricard střídali Simon DOLAN (GB - winner class GT4 Spa 24 Hours 2010 [Team Jota - Aston Martin V8 vantage GT4, with Sam HANCOCK], 5-th place Brticar 24hr Silverstone 2010 [AMR Jota Sport - Aston Martin V8 Vantage GT4], 3-rd class CN Speed UK Series season 2009 [Jota Sport - Ligier JS49]) - Sam HANCOCK (GB - Champion class LMP2 (Winner - Nürburgring, Silverstone, Spa) Le Mans Endurance Series season 2004 [Courage C65 - Courage Competition], 3-rd Porsche Carrera Cup Great Britain season 2008 [Jota Sport - Porsche 997 GT3 Cup], 4-th Silverstone 1000 kilometres (LMS) 2010 [Aston Martin Racing - Lola B09/60-Aston Martin]). Týma Jota, který závodil se svým vozem v jezdecky silnější třídě (LM)GTE-Pro dokončil oba závody (Le Castellet 6 Hours, Spa 1000 kilometres) před vrcholem sezóny na Sarthé). V tom prvním sice nebyl klasifikovám pro neodjetí dostatečného počtu kol, ale v tom druhém "se blýsknul" pátým místem mezi profesionálními g´t´čkovými posádkami. Svou cenu mělo i sedmé ve třídě (LM)GTE-Pro místo z italské Imoly, kde se jela společná šestihodinovka šampionátů Intercontinental Le Mans Cup a Le Mans Series. Top výsledku pak sáhla dvojice Simon DOLAN - Sam HANCOCK s vozem Aston Martin Vantage GT2 "79" v závěrečném podniku v portugalském Estorilu, kde zopakovala páté místo ve třídě z okruhu Spa-Francorchamps a v absolutním pořadí závodu vypsaného na tisíc kilometrů dojela na třináctém místě. 

Young Driver AMR

Tým Young Driver AMR si opatřil pro sezónu 2011 vůz Aston Martn Vantage GT2 (chassis #X2) a podal přihlášku do závodu 24 Hours of Le Mans, ale ta nebyla přes třetí místo ve třídě LMGT1 v předchozím roce akceptováva a vůz s číslem "86" byl zařazen jen mezi náhradníky závodu závodů. V březnovém Tst Day v Le Castellet se představila jezdecká sestava ve složení Tomáš ENGE - Alex MÜLLER (D - 3-rd class LMGT1 24 Hours of Le Mans 2009 [Jetalliance Racing - Aston Martin DBR9], 6-th FIA GT Championship season 2009 [Vitaphone Racing Team - Maserati MC12], 11-th FIA GT Championship season 2009 [Jetalliance Racing - Aston Martin DBR9], 2-nd Formula 3 Italy season 2005 [Team Ghinzani - Dallara F304]) - Christoffer NYGAARD (D - 3-rd class LMGT1 24 Hours of Le Mans 2010 [Young Driver AMR - Aston Martin DBR9], 6-th FIA GT3 European Championship season 2009 [Fischer Racing - Ford GT GT3], 10-th ADAC GT Mastes season 2009 [Fischer Racing - Ford GT GT3], 3-rd SEAT Leon Supercopa Germany season 2008 [Fischer Racing - SEAT Leon]) - Jonathan KENNARD (GB - Test Driver Formula 1 season 2008 [Williams F1 Team], 6-th Lloyds TSB Insurance British F3 Championship season 2007 [Raikkonen Robertson Racing - Dallara F307], 3-rd Formula 3 Britain National Class 2005 [Alan Docking Racing - Dallara F304]), kterou jejich nejrychlejší čas zařadil ve třídě (LM)GTE-Pro na sedmé místo se ztrátou necelé vteřiny na nejrychlejší profi posádku Dominik FARNBACHER - Allan SIMONSEN.

Šestihodinovka v Le Castellet (round 1, Le Mans Series 2011) skončila pro posádku Tomáš ENGE - Alex MÜLLER smolně ve 143. kole v čase 5:35:43,447. Což byl "pech" zvláště po vydařené kvalifikaci, když jejich Vůz Aston Martin Vantage GT2 "86" startoval z druhého místa ve třídě (LM)GTE-Pro. Pár dní před Test Day Le Mans již bylo jasné, že se místo na roštu závodu 24 Hours of Le Mans 2011 neuvolní. Přesto se tým Young Driver AMR těchto testů zúčastnil s jezdeckou sestavou ve složení Tomáš ENGE - Alex MÜLLER - Christoffer NYGAARD.

24 Hours of Le Mans

Gulf AMR Middle East

Nový blok - dvojitým kliknutím zde, zahájíte úpravu bloku...

Jota

Nový blok - dvojitým kliknutím zde, zahájíte úpravu bloku...

Super GT

A Speed

Nový blok - dvojitým kliknutím zde, zahájíte úpravu bloku...

SEASON 2012

Super GT

A Speed

Nový blok - dvojitým kliknutím zde, zahájíte úpravu bloku...

European Le Mans Series 

Gulf Racing

Nový blok - dvojitým kliknutím zde, zahájíte úpravu bloku...

International GT Open

Villois Racing

Nový blok - dvojitým kliknutím zde, zahájíte úpravu bloku...

Britcar

Barwell Motorsport

Nový blok - dvojitým kliknutím zde, zahájíte úpravu bloku...

Souhrn pódiových umístění vozu ASTON MARTIN VANTAGE GT2

  1 vítězství (International GT Open)

 1 druhé místo (International GT Open)

  1 třetí místo (International GT Open)

2 vítězství ve třídě (2x class G2 FIA GT Championship)

druhá místa ve třídě

3 třetí místa ve třídě

(1 x class GT2 FIA GT Championship, 1x class GT2 Le Mans Series, 1x class GT300 Super GT)

 1 vítězství v kvalifikaci (International GT Open 2012)

*******

Největší počet odjetých závodů/Test Day s vozem Aston Martin Vantage GT2

Hiroki YOSHIMOTO - 19

Paul DRAYSON, Jonny COCKER - 18 (16/2)

Roald GOETHE - 10 (8/2)

Kazuki HOSHINO - 10

Hideshi MATSUDA - 9

Max WISER - 8 

Rob BELL - 8 (7/1)

Darren TURNER, Sam HANCOCK, Simon DOLAN - 8 (6/2) 

Tomáš ENGE - 8 (4/4)

Lucas GUERRERO - 7

*******

TOPlist