ASTON MARTIN VANTAGE GT3: Britcar/GT Cup

STRÁNKA VE VÝSTAVBĚ

 

... Aston Martin V12 Vantage GT3 by měl závodit i v roce 2018 ...

 

image

V12 Vantage GT3 je nástupcem modelu DBRS9, který vznikl ve 24 kusech a privátní týmy s ním získaly několik titulů. Vůz je poháněn lehkým vidlicovým dvanáctiválcem objemu 6 litru. Pohonnou jednotku u prototypu technici naladili na zhruba 442 kW (600 k). Přenos točivého momentu s maximální hodnotou 700 Nm zajišťuje přes závodní spojku šestistupňová sekvenční převodovka Xtrac, která je s agregátem spojena karbonovým kloubovým hřídelem. Podvozek je z hliníku a má karbonové výztuhy. Oproti seriovému modelu je změněna geometrie obou náprav s nižší světlostí, zkrácen byl i rozvor a výrazně byla upravena aerodynamika vozu. Ochranná klec je navržená podle současných předpisů FIA pro kategorii vozů GT3. Prázdný Aston Martin V12 Vantage GT3 váží 1250 kilogramů.

ASTON MARTIN VANTAGE GT3 part two

Britcar GT Championship

GT Cup Championship

V ostrovním vytrvalostním šampionátu Britcar MSA British Endurance Championship se několik britských jezdců představilo za volantem vozu Aston Martin V12 Vantage GT3 před svým vstupem do British GT Championship. V sezóně 2012 to byla "nerozlučná" dvojice Mark POOLE a Richard ABRA. Tím úplně prvním ale byl, díky úspěšnému startu v závodě Britcar 24 Hour Silverstone 2012 Mike BROWN, který od té doby střídá se svým vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 nepravidelné starty v British GT Championship a GT Cup Championship. 

SEASON 2012

Britcar 24 Hour Silverstone

Mike Brown Racing

Mike BROWN si poprvé "vyrazil" zajezdit se svým novým vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 (chassis #009) do závodu Britcar 24h Silverstone 2012. Jezdeckou sestavu vozu s číslem "16" tvořili Dave WEST (GB - 18-th place Britcar 24h Silverstone 2011 [Aston Martin V8 Vantage N24 - Mike Brown]) - Jamie WALL (GB - 14-th place FIA GT Championship at Oschersleben 2004 [Saleen S7-R Graham Nash Motorsport]) - Mike BROWN (GB - 6-th place class GT4 Aston Martin Le Mans Festival 2012) - Paul CRIPPS (GB - 6-th place class GT4 Aston Martin Le Mans Festival 2012), tedy naprosto stejná sestava, kerá v britské "24" dojela v roce 2011 s vozem Aston Martin V8 Vantage N24 na 18. místě absolutně a na devátém ve třídě Class 3.  Po startu ze třetího místa dojíždí Aston Martin V12 Vantage GT3 "16" týmu Mike Brown Racing na druhém místě absolutně se ztrátou čtyř kol na vítězný vůz BMW M3 E46 GTR a zároveň vítězí ve třídě Class 1 vypsané pro vozy specifikace GT3.

Britcar GT Championship

Mark Poole/Barwell Motorsport

V posledním podniku sezóny Britcar MSA British Endurance Championship 2012 v Donington Parku se poprvé s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 (chassis #015) představila dvojice Mark POOLE (GB - Winner Britcar 24h Silverstone 2012 [BMW M3 E46- team Richard Abra]) - Richard ABRA (GB - Winner Britcar 24h Silverstone 2012 [BMW M3 E46 - team Richard Abra]). Jejich červeno-černý Aston Martin Vantage GT3 připravovaný týmem Barwell Motorsport dokončil noční čtyřhodinový závod na okruhu Donington Park na výborném 4. místě absolutně a na třetím ve třídě class 1I, která byla určena pro hostující týmy ve vytrvalostním šampionátu Britcar GT.

SEASON 2013

Britcar GT Championship

HorsePower Racing

Od prvního podniku v Donington Parku vstoupila do Britcar MSA British Endurance Championship s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "28" (chassis #016) dvojice Paul BAILEY (GB - 2-nd place Britcar at Thruxton 2011 [Ferrari F430 Challenge - team SB Race Engineering], 3x 2-nd place [Brands Hatch I., Brands Hatch II., Snetterton] Britcar season 2012 [Ferrari F430 GTC - team Paul Bailey]) - Andy SCHULZ (GB - 2-nd place Britcar at Thruxton 2011 [Ferrari F430 Challenge - team SB Race Engineering], 3x 2-nd place [Brands Hatch I., Brands Hatch II., Snetterton] Britcar season 2012 [Ferrari F430 GTC - team Paul Bailey]), která spolu v šampionátu Britcar nepravidelně startovala již od roku 2010. Ve svém prvním závodě s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 jedoucím pod "hlavičkou" týmu HorsePower Racing dojíždějí na 2. místě, čímž vyrovnávají svůj dosavadní několikanásobný nejlepší výsledek v šampionátu Britcar. Poté následují dvě vítězství (Silverstone, Rockingham) v absolutním pořadí. Na Brands Hatch je sice klasifikována dvojice Paul BAILEY - Andy SCHULZ až na desátém místě, ale "berou" body za druhé místo ve třídě Class 1. Na druhém místě pak dojíždí Aston Martin V12 Vantage GT3 "28" týmu HorsePower i v následujícím závodě Silverstone 1000 km - když jako první protíná cíl Aston Martin Vantage GT2 "80"  týmu Barwell Motorsport (Richard ABRA - Mark POOLE) - což znamená vítězství ve třídě Class 1. Titul šampionů v Britcar Endurance ve třídě Class 1 pak dvojice Paul BAILEY - Andy SCHULZ potvrzuje svým vítězství v posledním podniku sezóny, kterým je dvouhodinovka na okruhu Donington Park.

Strata 21

Do tříhodinového závodu na legendárním přírodním okruhu Brands Hatch startují z první řady dva vozy Aston Martin V12 Vantage GT3. Z druhé pozice na roštu stabilní účastník vytrvalostního šampionátu Britcar, tým HorsePower Racing a z Pole Position Aston Martin V12 Vantage GT3 (chassis #006) týmu Strata 21. Za volantem vozu s číslem "007" se střídali Paul WHITE (GB - Winner three races (Silverstone 3 Hours, Snetterton 2 Hours, Brands Hatch 2 Hours) Britcar MSA British Endurance Championship 2012 [Mosler MT900R - team Javier Morcillo]) - John GAW (GB - Winner Britcar 24hr Silverstone 2010 [Ferrari F430 GTC, tým MJC Ltd. - with Phil Dryburgh], Winner two races Britcar GT 2011 - [Castle Combe and Snetterton - Ferrari 458 Italia GT3 - with Phil Dryburgh]), John Gaw joined Prodrive in 2011 to oversee the development of Aston Martin Racing, our sports car racing business) - Tom ONSLOW-COLE (GB - 4th Dunlop MSA British Touring Car Championship season 2010 [Ford Focus ST - Team AON]). Aston Martin V12 Vantage GT3 "007" týmu Strata 21 projíždí cílem třihodinovky na okruhu Brands Hatch na druhém místě se ztrátou 1:03,382 na vítězný vůz Ginetta G55 GT3 týmu LNT.

GT Cup Championship

Barwell Motorsport

V polovine srpna se okruhu Silvestone (Grand Prix Circuit) představil o závodním víkendu GT Cup Championship Mark POOLE ​(GB - Winner Britcar 24hr Silverstone 2012 [BMW M3 E46 GTR, team Richard Abra], 4-th place Britcar Donington 2012 [Aston Martin V12 Vantage GT3, team Mark Poole]). S vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "80" připravovaným týmem Barwell Motorsport zcela opanoval první dva závody, když vyhrál jak obě dvě kvalifikace (tu první na "dlouhý" závod dokonce s náskokem více jak vteřiny a půl) a poté také čtyřicetiminutový a pětadvacetiminutový závod. Ve třetím krátkém sprintu (ani v jeho kvalifikaci) pak již Mark POOLE  nestartoval.

SEASON 2015

GT Cup Championship

HorsePower Racing

Po sezóně 2014 strávené v British GT Championship se dvojice Paul BAILEY - Andy SCHULZ nevrací do Britcar GT Championship - který v sezóně 2013 ve své třídě Class 1 opanovala - ale vstupuje do více sprintérského a stále prestižnějšího seriálu GT Cup Championship pořádaného společností Bute Motorsport. Paul BAILEY a Andy SCHULZ měli opravdu skvělý vstup do GT Cup Championship 2015, když v prvním podniku jehož dějištěm byl Donington vyhráli úvodní padesátiminutový závod a poté i druhý, kterým byl pětadvacetiminutový sprint. Ve třetím závodě (pětadvacetiminutový sprint) pak dojeli na druhém místě. Ještě druhý podnik (Rockingham) po výborných výsledcích (2-nd place "long" race, 2-nd place "short" race1, 4-th place "short" race 2) naznačoval, že by měli být těmi největšími aspiranty na zisk titulu ve třídě GTO, což víceméně potvrdily i výsledky třetího (Silverstone Grand Prix Circuit) a čtvrtého (Snetterton Circuit) závodního podniku, kde Paul BAILEY a Andy SCHULZ přidali dalších pět umístění v Top Five). V pátém podniku seriálu na okruhu Brands Hatch (Grand Prix Circuit) přidávají druhé vítězství v sezóně (tentokrát v pětadvacetiminutovém sprintu) a druhé vítězství v kvalifikaci, které stejně jako na Rockingham Motor Speedway zajišťovalo start z Pole Position do "dlouhého" závodu. Výsledky v posledních dvou podnicíh GT Cupu (Donington II., Oulton Park) již byly o dost slabší (5-th place "long" race - Donington, 3-rd place "short" race 1 - Oulton Park), ale přesto stačily dvojici Paul BAILEY - Andy SCHULZ k zisku titulu šampionů v seriálu GT Cup Championship season 2015 v Top třídě GTO.

TF Sport

Pro šestý podnik GT Cupu v Doningotu připravil tým TF Sport vůz Aston Martin V12 Vantage GT3 "27" pro posádku Andy HOUGHTON (GB - the first start with the car category GT3) - Philip GLEW (GB - 5-th class GT4 British GT Championship season 2011 & 2012 [CM Consolidated/Lotus Sports UK - Lotus Evora GT4], Champion Elf Renault Clio Cup season 2009 [Team Pyro - Renault Clio]), kteří za sebou měli společný start s vozem Ferrari 458 Challenge týmu TF Sport v jednom z předchozích podniků šampionátu pořádaného společností Bute Motorsport. Dvojice Andy HOUGHTON - Philip GLEW svůj první společný závod ("long" race) ve voze kategorie GT3 vyhrála, aby poté v pětadvacetiminutových sprintech dojela v donington Parku na pátém a devátém místě.

SEASON 2016

GT Cup Championship

PFL MotorsSport

Na závěr sezóny si Peter LITTLER  (GB - 18-th Volkswagen Cup UK season 2015 [VW Scirocco - team JW Bird Motorsport]) - kterou se svým týmem PFL Motorsport a vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 (chassis #033) strávil v British GT Championship - odskočil na okruh Snetterton, kde se konal poslední podnik GT Cup Championship 2016. Výkony Peter LITTLERA - který byl svými výsledky (jediné body za osmé místo na Brands Hatch) v British GT Championship 2016 zklamán - byly na okruhu Snetterton vzestupné, když postupně dojel do cíle na šestém (první krátký sprint), čtvrtém (druhý krátký sprint) a druhém (padesátiminutový závod) místě.

SEASON 2017

Britcar GT Championship

HUD Motorsport

Jezdci týmu HUD Motorsport Nigel HUDSON (GB - 31-st  Britcar Dunlop Endurance Championship season 2016 [Audi R8 LMS - HUD Motorsport]) - Adam WILCOX (GB - Champion class GT Cup British GT Championship season 2004 [Ferrari 360 - team DRM Racing], 7-th class GT3 British GT Championship season 2009 & 2010 [Ferrari F430 GT3 - VRS Equipment Finance/Predator CCTV Racing]) v závodní sezóně 2017 kombinují se svým vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "12" (chassis #016) starty ve vytrvalostním šampionátu Britcar a ve sprintérském GT Cupu. Černý Aston Martin V12 Vantage GT3 s "barevně kostkovanou" zádí se objevuje na startu úvodních dvou podniků (Silverstone International, Snetterton 300) vytrvalostního šampionátu Britcar. V obou dvouhodinových závodech (Silverstone, Snetterton) dojíždí dvojice Nigel HUDSON - Adam WILCOX na druhém místě. V padesátiminutovém závodě na okruhu Snetterton, který se jede před dvouhodinovkou pak dokonce vítězí. Po absolvování těchto dvou závodních víkendů se tým HUD Motorsport "přesouvá" do GT Cupu.

GT Cup Championship

HUD Motorsport

Dvojice Nigel HUDSON - Adam WILCOX se po dvou startech v Britcar Dunlop Endurance Championship přesouvá se svým designově nepřehlédnutelným vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "12" do sprintérského - a stále prestižnějšího - GT Cup Championship. V první polovině (round 1 - 4, 11 races) sezóny dojíždějí v podstatě pravidelně na "bednu", když jejich nejhorším umístěním je čtvrté místo z prvního krátkého sprintu na okruhu Brands Hatch (round 2). Na Grand Prix Circuit Silverstone (round 3) pak v "dlouhém" (padesátiminutovém) závodě vítězí a připravují tak první porážku Grahamu DAVIDSONOVI jezdícímu s vozem McLaren MP4-12C GT3. V dalších dvou podnicích (Snetterton I., Donigton Park) je to výsledkově obdobné - když nejhorším umístěním je opět jedno čtvrté místo - s tím rozdílem, že si Nigel HUDSON a Adam WILCOX připisují dvě vítězství ("long" race - Snetterton, "short" race 2 - Donington Park) a jedno Pole Position ("short" race 1 - Donington Park). Jen závěrečný podnik na okruhu Snetterton se z tohoto výčtu vymyká, když po druhém místě v prvním krátkém sprintu se pro technické problémy Aston Martin V12 Vantage GT3 "12" týmu HUD Motorsport v dalších závodech již neobjevuje. V celkovém hodnocení třídy GTO končí Nigel HUDSON a Adam WILCOX na  2. místě za "nedostižným" Grahamem DAVIDSONEM (McLaren MP4-12C GT3, team Jetstream Motorsport).

Ultimate Speed Racing

Mike BROWN vyrazil se svým vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "26" (chassis #009) v roce 2017 do tří závodních víkendů - jednoho v rámci British GT Championship (Brands Hatch 2 Hours) a dvou podniků sprintérského seriálu GT Cup Championship, ve kterých se představila jezdecká sestava ve složení Mike BROWN - Matthew MANDERSON (GB - in the British GT Championship ride with cars Darrian T90 [1996, 1997 and 1999], Ultima [2002] and Holden Monaro [2004]). Z Oulton Parku (round 4), kde se jely jen dva závody si odvezli body za páté (krátký sprint) a druhé místo (padesátiminutový závod). V následujícím podniku kterým byl Snetterton 300 se jejich Aston Martin V12 Vantage GT3 "blýskl" nejrychlejším časem v kvalifikaci na první krátký závod (ve kterém nakonec dojeli jezdci týmu Ultimate Speed Racing po startu z Pole Position na 4. místě) a vítězstvím ve druhém krátkém sprintu. V kvalifikaci na "dlouhý( (tedy padesátiminutový) závod ani v něm samotném se pak již dvojice Mike BROWN Matthew MANDERSON se svým vozem nepředstavila. 

Souhrn pódiových umístění vozu ASTON MARTIN VANTAGE GT3 v Britcar GT/GT Cup Championship

13 vítězství (3x Britcar/​10x GT Cup)

20 druhých míst (6x Britcar​/14x GT Cup​)

7 třetích míst (7x GT Cup​)

2 vítězství ve třídě (2x Britcar​)

8 vítězství v kvalifikaci (2x Britcar​/6x GT Cup​)

* * * * * * *

* Paul BAILEY - Andy SCHULZ *

Drivers Champion class 1 Britcar Endurance Championship 2013

* * * * * * *

* Paul BAILEY - Andy SCHULZ *

Drivers Champion class GTO GT Cup Championship 2015

* * * * * * *

Největší počet odjetých závodů s vozem Aston Martin Vantage GT3 v British GT/GT Cup Championship

 Andy SCHULZ, Paul BAILEY - 13

Nigel HUDSON, Adam WILCOX - 9

Mike BROWN - 3

Mark POOLE, Matthew MANDERSON - 2

*******

TOPlist