ASTON MARTIN VANTAGE GT3: British GT

STRÁNKA VE VÝSTAVBĚ

 

... Aston Martin V12 Vantage GT3 by měl závodit i v roce 2018 ...

 

image

V12 Vantage GT3 je nástupcem modelu DBRS9, který vznikl ve 24 kusech a privátní týmy s ním získaly několik titulů. Vůz je poháněn lehkým vidlicovým dvanáctiválcem objemu 6 litru. Pohonnou jednotku u prototypu technici naladili na zhruba 442 kW (600 k). Přenos točivého momentu s maximální hodnotou 700 Nm zajišťuje přes závodní spojku šestistupňová sekvenční převodovka Xtrac, která je s agregátem spojena karbonovým kloubovým hřídelem. Podvozek je z hliníku a má karbonové výztuhy. Oproti seriovému modelu je změněna geometrie obou náprav s nižší světlostí, zkrácen byl i rozvor a výrazně byla upravena aerodynamika vozu. Ochranná klec je navržená podle současných předpisů FIA pro kategorii vozů GT3. Prázdný Aston Martin V12 Vantage GT3 váží 1250 kilogramů.

ASTON MARTIN VANTAGE GT3 part one

British GT Championship

Jako úplně první vyrazily do svých závodů vozy Aston Martin V12 Vantage GT3 s čísly šasí #002 a #004, které startovaly v barvách týmu Young Driver AMR v ADAC GT Masters. Jen o týden později pak měl vůz Aston Martin V12 Vantage GT3 - zásluhou týmu Beechdean - svoji domácí premiéru v Avon Tyres British GT Championship.

SEASON 2012

Beechdean

Tým Beechdean s dvojicí jezdců Andrew HOWARD ​(GB - 2-nd class GTC British GT Championship season 2007 [Ferrari 360 Modena - Beechdean Motorsport], 2-nd (Winner class 2) Britcar 24hr Silverstone 2008 [Aston Martin V8 Vantage N24 - Beechdean], Winner two races (Rockingham & Silverstone 2011) at British GT Championship [Aston Martin DBRS9 GT3 - Beechdean) - Jonny ADAM (GB - Champion Blaupunkt SEAT Cupra Championship season 2001, Champion SEAT Cupra Great Britain season 2008 [team Total Control Racing], Winner two races (Rockingham & Silverstone 2011) at British GT Championship [Aston Martin DBRS9 GT3 - Beechdean]) pro sezónu 2013 přezbrojil z již technicky zastaralých vozů Aston Martin DBRS9 GT3, se kterým se posádka rozloučila vítězně ve vytrvalostním dvouhodinovém závodě na Silverstone (round 7 British GT Championship 2011) na nový Aston Martin V12 Vantage GT3 "007" (chassis #X3). Ve druhém podniku, kdy britský šampionát zavítal na Nürburgring dojíždí v prvním sprintu dvojice Andrew HOWARD - Jonny ADAM do cíle na prvním místě a "připisuje" vozu Aston Martin V12 Vantage GT3 do jeho "síně slávy" první vítězství vůbec. Vůz s bondovským číslem "007" dojíždí ve své první sezóně ještě dvakrát na stupně vítězů (Brands Hatch 2 Hours - 2-nd place, Snetterton, race 1 - 3-rd place), ale také si třikrát zapisuje do výsledků nepopulární Did Not Finish (Rockingham 2 Hours, Snetterton - race 2, Donington 2 Hours), takže dvojice Andrew HOWARD - Jonathan ADAM končí v celkovém pořadí Avon Tyres Britsh GT Championship 2012 na děleném osmém místě.

Cyber Racing AMR

V posledních dvou podnicích British GT Championship 2012, kterými byly vytrvalostní závody na Silverstone a v Donington Parku s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "17" (chassis #001) vyjela v "barvách" týmu Cyber Racing dvojice John GAW (GB - Winner Britcar 24hr Silverstone 2010 [Ferrari F430 GTC, tým MJC Ltd. - with Phil Dryburgh], Winner two races Britcar GT 2011 - [Castle Combe and Snetterton, Ferrari 458 Italia GT3 - with Phil Dryburgh]), John Gaw joined Prodrive in 2011 to oversee the development of Aston Martin Racing, our sports car racing business) - Phil Dryburgh (GB -Winner Britcar 24hr Silverstone 2010 [Ferrari F430 GTC - with John Gaw], Winner two races Britcar GT 2011 - [Castle Combe and Snetterton, Ferrari 458 Italia GT3 - with John Gaw]). Ve tříhodinovém závodě na Silverstone dojíždí "sedmnáctka" dvojice John GAW - Phil DRYBURGH na 12. místě se ztrátou jednoho kola na vítěze a ve dvouhodinovce v Donington Parku pak odjede pouhých osm kol.

SEASON 2013

Beechdean AMR

U týmu Beechdean bylo  pro sezónu 2013 "prakticky vše při starém", tedy dvojice jezdců Andrew HOWARD - Jonny ADAM a vůz Aston Martin V12 Vantage GT3 "007" (chassis #X3) s jedinou "kosmetickou" změnou tým Beechdean dostal oficiální tovární podporu. Sezóna však nezačala pro "zmrzlináře" příliš dobře když první dva sprinty na krásném přírodním okruhu Oulton Park jejich Aston Martin V12 Vantage GT3 "007" nedokončil a ve vytrvalostním závodě na Rockingham Motor Speedway dojel na sedmém místě. Ke zlomu dochází koncem května na Silverstone, kde dojíždí dvojice Andrew HOWARD - Jonny ADAM na druhém místě. Následují "dobré" body za čtvrté a páté místo na Snettertonu a poté první vítězství v sezóně 2013 na legendárním a nádherně členétém Brands Hatch International ve vytrvalostní dvouhodinovce. Další body za čtvrtá místa v hodinovce na Circuit Zandvort (race 2) a v závěrečném podniku domácí mistrovské g´t´čkové sezóny, kterým je tradičně vytrvalostní závod Donington 2 Hours výrazně přispívají k tomu, že se stává Andrew HOWARD jezdeckým šampionem Avon Tyres British GT Championship 2013 (Jonny ADAM byl po druhé jízdě na Snettertonu penalizován ztrátou šesti bodů za zaviněný kontakt na trati) s náskokem pouhého 1,5 bodu před mocně finišující dvojicí Matt BELL - Mark PATTERSON, která zvítězila v posledním podniku sezóny v Donington Parku.

PGF - Kinfaun AMR

Rovněž tým PGF - Kinfaun AMR, což byl v podstatě přejmenovaný Cyber Racing AMR vstoupil do British GT Championship s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "17" (chassis #001) a posádkou John GAW - Phil Dryburgh hned od prvního podniku nové sezóny.  Jezdci týmu PGF - Kinfaun AMR dojíždějí hned v úvodním závodě v Oulton Parku (race 1) na desátém místě. Umístění na konci Top Ten si v sezóně ještě zopakují dvakrát (9-th place Brands Hatch 2 Hours, 8-th place Zandvoort, race 2) a jejich nejlepším výsledkem v sezóně je výborné čtvrté místo se ztráto necelé desetiny vteřiny na "bednu" z prvního sprintu v holandském Zandvoortu. V konečném hodnocení British GT Championship 2013 končí dvojice John GAW - Phil DRYBURGH na 20. místě.

Barwell Motorsport

Ve druhém podniku sezóny, kterým byl dvouhodinový závod na Rockingham Motor Speedway se představil poprvé Aston Martin V12 Vantage GT3 "80" (chassis #015) dvojice Mark POOLE (GB - Winner Britcar 24hr Silverstone 2012 [BMW M3 E46 GTR, team Richard Abra], 4-th place Britcar Donington 2012 [Aston Martin V12 Vantage GT3, team Mark Poole]) - Richard ABRA (GB - Winner Britcar 24hr Silverstone 2012 [BMW M3 E46 GTR, team Richard Abra],  4-th place Britcar Donington 2012 [Aston Martin V12 Vantage GT3, team Mark Poole] ) závodící pod "hlavičkou" týmu Barwell Motorsport. Po nedokončeném závodě v Rockinghamu přichází nejlepší výsledek sezóny - páté místo v Top podniku britského g´t´čkového mistráku - závodu Silverstone 3 Hours. Poté však následovaly tři nedojeté závody (2x Snetterton, Brands Hatch). Po vynechaném závodním víkendu v Zandvoortu dojíždí dvojice Mark POOLE - Richard ABRA jedenáctá v závěrečné dvouhodinovce v Donington Parku a v konečném hodnocení Avon Tyres British GT Championship 2013 jí patří dvadvacáté místo.

Aston Martin Racing

V posledním podniku sezóny British GT Championship 2013 se v Donington Parku představil tovární vůz Aston Martin V12 Vantage GT3 "2", který měl na své kapotě "bojovou kamufláž" ze závodu ADAC 24 Hour Race Nürburgring 2013. Ve voze se v dvouhodinoce střídala dvojice jezdců Adam WILCOX (GB - Champion class GT Cup British GT Championship season 2004 [Ferrari 360, team DRM Racing], 7-th place class GT3 British GT Championship season 2009 [Ferrari 430, team VR Equipment Finance ] and 2010 [Ferrari F430, team Predator CCTV Racing]) - Phil BURTON (GB - 7-th place class GT3 British GT Championship season 2009 [Ferrari 430, team VR Equipment Finance] and 2010 [Ferrari F430, team Predator CCTV Racing]), která - po startu z desáté řady - dokončila dvouhodinovku na patnáctém místě se ztrátou jednoho kola na vítězný vůz Audi R8 LMS Ultra. 

SEASON 2014

Beechdean AMR

Do nové sezóny vyrazila osvědčená "kombinace" Aston Martin V12 Vantage - Andrew HOWARD (Driver Champion class GT3 British GT Chamnpionship 2013) - Jonny ADAM s vozem na kterém bylo čílo "1" a obrázek postavičky Scooby-Doo včetně otisků tlapek přes zadní blatníky. Sezóna, ve které se obhajoval jezdecký titul šampióna British GT Championship začala pro celý tým výborně - dvě třetí místa ze sprintů v Oulton Parku, páté místo z vytrvalostního Rockinghamu, druhé místo - po startu z Pole Position -  v tříhodinovce na Silverstone a poté sedmé místo (race 1) a vítězství v druhém sprintu (po startu z Pole Position) v závodech na okruhu Snetterton. V posledních čtyřech závodech již však "přichází" jen pár bodů za deváté místo v prvním sprintu na okruhu Spa-Francorchamps a pak následují tři závody bez bodového zisku - Spa, race 2 (15. místo), Brands Hatch 2 Hours (16. místo po startu z Pole Position) a Donington 2 Hours (DNF). Dvojice jezdců týmu Beechdean AMR Andrew HOWARD - Jonny ADAM končí v Avon Tyres British GT Championship 2014 až na pátém místě.

Oman Racing Team

Dalším týmem, který absolvoval kompletní sezónu British GT Championship 2014 byl Oman Racing, který nasazoval dva vozy Aston Martin V12 Vantage GT3.  V úvodním podniku na okruhu Oulton Park se představily posádky ve složení: Ahmad AL HARTHY (OM - Champion class Pro-Am 1 Porsche Carrera Cup Great Britain season 2012 [Redline Racing/Oman Air], Winner class Gent BES Silverstone 3 Hours 2013 [Porsche 997 GT3 R - team ARC Bratislava]) - Michael CAINE (GB - Champion class GT3 British GT Chamnpionship season 2012 [Porsche 997 GT2 R - team Motorbase], 2-nd Porsche Carrera Cup Great Britain season 2008 & 2010 [team Parker Racing/team Motorbase Performance], Champion TVR Tuscan Challenge season 2010) car #4 a John HARTSHORNE (GB - Champion class LMPC European Le Mans Series season 2012 [Oreca FLM09 - team Curtis Racing Technologies]) - Rory BUTCHER (GB - 3-rd Porsche Carrera Cup Great Britain season 2013 [team Celtic Speed]) car #5. Vůz posádky Ahmad AL HARTHY - Michael CAINE měl vstup do šampionátu vskutku famozní, když hned ve svém prvním závodě vůbec (Oulton Park, race 1) startoval z Pole Position a navíc jako první v cíli viděl šachovnicovou vlajku. Po dvou umístění v top Ten (7-th place Oulton Park - race 2, 10-th place Rockingham) následuje druhé vítězství, tentokráte v tom NEJ domácím závodě vytrvalostní tříhodinovce na legendárním okruhu Silverstone. Ve výsledcích druhé poloviny briského mistráku "vyčnívala" dvě druhá místa ze závodů ve Spa (race 1) a Brands Hatch (endurance). Do posledního závodu sezóny - vytrvalostní dvouhodinovky v Donington Parku pak odstartovala dvojice Ahmad AL HARTHY - Michael CAINE z Pole Position (celkově svého třetího v britském g´t´čkovém mistráku), aby svůj bílo-světle modrý Aston Martin V12 Vantage GT3 dovezla na čtvrtém místě. Výsledný bodový součet této dvojice jezdců znamenal celkové druhé místo (ztráta devět a půl bodu na šampiona, kterým se stal Marco ATTARD) v hodnocení Avon Tyres British GT Championship 2014.

Zatímco posádka "čtyřky" se po celou sezónu neměnila, tak v posádce "pětky" se vedle Rory BUTCHERA jeho parťáci střídali. Tři vytrvalostní podniky (Rockingham, Silverstone, Donington ) absolvoval Liam GRIFFIN (GB - 19-th Porsche Carrera Cup Great Britain season 2010 [team Motorbase Performance], 21-st Dunlop MSA British Touring Car Championship season 2012 [Ford Focus ST - team Redstone Racing]) a tři podniky (Snetterton, Spa [sprinty], Brands Hatch [vytrvalostní]) Jeff SMITH (GB - 14-th Dunlop MSA British Touring Car Championship season 2013 [Honda Civic - Pirtek Racing]). První umístění v Top Ten a tedy první bodíky do šampionáty vyjela dvojice Rory BUTCHER - Liam GRIFFIN v tříhodinovém vytrvalostním závodě na Silverstone (round 3). Stejná posádka dojela pátá v závěrečném dvouhodinovém závodě v Donington Parku (round 7). Na dvě pódiové umístění pak "dosáhla" dvojice Rory BUTCHER - Jeff SMITH, která dojela jako třetí v prvním sprintu na okruhu Spa-Francorchamps (round 5) a ve vytrvalostním závodě Brands Hatch 2 Hours (round 6). Rory BUTCHER končí v konečném pořadí Avon Tyres British GT Championship 2014 na devátém místě se ziskem 55,5 bodu. 

PGF - Kinfaun AMR

Třetím týmem, který absolvoval kompletní britský g´t´čkový "mistrák" byl PGF - Kinfaun AMR. a vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "6". Sezónu začala posádka Phil DRYBURGH - John GAW, kterého v posledních dvou podnicíh sezóny (Brands Hatch a donington Park) nahradil Alex MacDOWALL (GB - 11-th FIA World Touring Car Championship season 2012 & 2013 [Chevrolet Cruze - Bamboo-Engineering]). Vstup do šampionátu měla dvojice jezdců Phil DRYBURGH - John GAW výborný, když brala na Oulton Parku velice slušné body za páté a čtvrté místo. Potom však následovaly dva nedojeté vytrvalostní podniky (Rockingham, Silverstone [DSQ]) a na okruhu Snetterton to byl "půl na půl" (5-th place race 1/DNF [DSQ] race 2). Z belgického okruhu Spa-Francorchamps si pak přivážejí jen dva za deváté místo v prvním sprintu. Do posledních dvou vytrvalostních závodů pak nastupuje posádka ve složení Phil DRYBURGH - Alex MacDOWALL, která dojíždí na Brands Hatch i v Donington Parku shodně na šestém místě. Phil DRYBURGH končí v britském g´t´čkovém šampionátu 2014 na devatenáctém místě se ziskem 34 bodů, když mu bylo odečteno 24 bodů jako penalizace, která byla udělená oběma jezdcům týmu PGF Kinfaun za způsobené havárie v závodech Silverstone 3 Hours a Snetterton, race 2.  

HorsePower Racing

Dalším - v pořadí již čtvrtým - týmem s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 (Chassis #016), který měl v plánu absolvovat kompletní sezónu 2014 v British GT Chasmpionship byl HorsePower Racing. Posádku vozu s číslem "28" tvořili Paul BAILEY (GB - Champion Class 1 Britcar MSA British GT Endurance Championship season 2013 [Horsepower Racing - Aston Martin V12 Vantage GT3]) - Andy SCHULZ (GB - Champion Class 1 Britcar MSA British GT Endurance Championship season 2013 [Horsepower Racing - Aston Martin V12 Vantage GT3]), kteří rok předtím zvítězili ve třech vytrvalostních závodech (Silverstone 3 Hours, Rockingham 3 Hours, Donington 2 Hours) Britcar GT a k tomu přidali jedno vítězství (Silverstone 1000 km) ve třídě Class 1.Nejlepším výsledkem z prvních čtyř podniků bylo 9. místo (a jediné body) z dvouhodinového závodu na Rockingham Motor Speedway.

Na pátý podnik, který se konal na ardénském okruhu Spa-Francorchamps přijel tým HorsePower Racing se změněným livrejem svého vozu Aston Martin V12 Vantage GT3. Na legendárním belgickém okruhu si v prvním sprintu připisuje dvojice Paul BAILEY - Andy SCHULZ několik bodíků za osmé místo. V dalších závodech (Spa-Francorchamps, race 2 - 11-th place, Brands Hatch 2 Hours - 14-th place) však již mezi bodovanou desítkou nedojíždějí a při posledním víkendu sezóny v Donington Parku již jejich Aston Martin V12 Vantage GT3 chybí.

MP Motorsport AMR

V prvních pěti podnicích briského g´t´čkového šampionátu se představila posádka Mark POOLE - Richard ABRA s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "38" (chassis #018) týmu MP Motorsport. V prvních čtyřech podnicích (Oulton Park [2x sprint], Rockingham Motor Speedway, Silverstone [endurance], Snetterton [2x sprint]) dvojice Mark POOLE - Richard ABRA pravidelně boduje, když jejím nejlepším umístěním je čtvrté místo z prvního hodinového závodu na okruhu Snetterton. Na okruhu Spa-Francorchamp však dojíží dvakrát mimo první desítku a tím pro ně jejich účinkování v British GT Championship 2014 končí. Na Brands Hatch se pak v "osmatřicítce" objevila dvojice jezdců Colin WHITE (GB - 2-nd class GTC British GT Championship season 2012 [Ginetta G55 - team CWS 4x4], 24-th class GT3 British GT Championship season 2013 [Ginetta G55 GT3 - team, CWS 4x4]) - Tom SHARP (GB - 24-th class GT3 British GT Championship season 2013 [Ginetta G55 GT3 - team, CWS 4x4]), která dojíždí (po startu ze třetí řady) na patnáctém místě. V celkovém pořadí Avon Tyres British GT Championship 2014 skončila dvojice Mark POOLE - Richard ABBRA na 20. místě se ziskem třiatřiceti bodů.

Strata 21

Od druhého podniku sezóny, kterým byl vytrvalostní Rockingham stál pravidelně na startovním roštu Aston Martin V12 Vantage GT3 "21" (chassis #006 - winner car at Silverstone 3 Hours 2013 [Blancpain Endurance Series] team Aston Martin Racing) týmu Strata 21, jehož jezdeckou sestavu tvořili Paul WHITE (GB - Winner three races (Silverstone 3 Hours, Snetterton 2 Hours, Brands Hatch 2 Hours) Britcar MSA British Endurance Championship 2012 [Mosler MT900R - teram Javier Morcillo]) - Tom ONSLOW-COLE (GB - 4-th Dunlop MSA British Touring Car Championship season 2010 [Ford Focus ST - Team AON], 2-nd Britcar GT Brands Hatch 2013 [Aston Martin V12 Vantage GT3 - team Strata 21, with Paul White]). Pro první body do šampionátu si dvojice Paul WHITE - Tom ONSLOW-COLE dojíždí hned při svém prvním startu s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3, tedy v dvouhodinovce na Rockingham Motor Speedway, když dojíždí na výborném čtvrtém místě. Po dvou umístění na konci Top Ten (10-th place Silverstone 3 Hours, 9-th place, Snetterton - race 1) dojíždějí ve druhém sprintu na okruhu Snetterton poprvé na "bednu", když cíl závodu "protíná" jejich Aston Martin V12 Vantage GT3 "21" celkově jako třetí. V závěrečných čtyřech závodech dojíždějí společně pro body ještě dvakrát - ve druhém sprintu na legendárním ardénském okruhu Spa-Francorchamp (6-th place) a ve dvouhodinovém vytrvalostním závodě na krásně členitém přírodním okruhu  Brands Hatch (7-th palce). V Avon Tyres British GT Championship 2014 končí dvojice Paul WHITE - Tom ONSLOW-COLE celkově na desátém místě se ziskem třiapadesáti a půl bodu.

MB Racing

Na startu jediného podniku sezóny - nejprestižnějšího závodu Silverstone 3 Hours (round 3 British GT Championship 2014) - stál Aston Martin V12 Vantage GT3 "26" (chassis #009) týmu MB Racing. Jeho posádku tvořili Mike BROWN (GB - 2-nd place [Winner Class 1] Britcar 24hr Silverstone 2012 [Aston Martin V12 Vantage GT3 - team Mike Brown]) - Jamie WALL (GB - 2-nd place [Winner Class 1] Britcar 24hr Silverstone 2012 [Aston Martin V12 Vantage GT3 - team Mike Brown]). Šestnácté místo v cíli pro ně nebylo to nejdůležitější - oni si to zkrátka přijeli do "domova britského motorsportu" užít a dojet do cíle, což se povedlo, byť se ztrátou pěti kol.

SEASON 2015

Beechdean AMR

V týmu Beechdean AMR bylo prakticky vše při "starém", tedy posádka Andrew HOWARD - Jonny ADAM ve voze Aston Martin V12 Vantaghe GT3 (chassis #X3). Jedinou "novinkou" byl návrat k bondovskému číslu 007. No a jedinou kaňkou na celé sezóně v britském g´t´čkovém mistráku 2015 bylo nedojetí do cíle hned v prvním sprintu v Oulton Parku. Pak již dvojice Andrew HOWARD - Jonny ADAM pravidelně "střádala" body. Hned druhý den po nedokončené hodinovce přichází vítězství ve druhém sprintu (po startu z Pole Position) na krásném přírodním okruhu Oulton Park. Ve čtyřech následujících vytrvalostních závodech sice nebyly všechny čtyři starty z první řady (jeden ze druhé pozice na roštu [Rockingham] a poté tři po sobě z Pole Position [Silverstone, Brands Hatch, Spa]) proměněny alespoň v umístění na "bedně, ale body za sedmé (Rockingham), páté (Silverstone), první (WINNER Spa-Francorchamps) a čtvrté (Brands Hatch) místo byly "slušným vkladem" do konečného účtu. V posledních dvou podnicích, kterými byly sprinty na okruhu Snetterton a dvouhodinovka v Donington Parku nastřádala dvojice Andrew HOWARD - Jonny ADAM nejvíce bodů ze všech posádek (celkem 52) za jedno čtvrté (Snetterton, race 1), jedno první (WINNER Snetterton, race 2) a jedno páté místo (Donington 2 Hours), což jí zajistilo jezdecký titul šampionů v British GT Championship 2014 s náskokem třinácti bodů na druhé v pořadí.

Oman Racing Team

Obháje týmového titulu šampionů z předchozí sezóny - Oman Racing Team nasadil do úvodního podniku sezóny 2015 hned tři vozy Aston Martin V12 Vantage GT3. Ve "dvojce" (nový vůz, číslo šasí #030] se střídali v prvních pěti podnicích Ahmad AL HARTHY - Daniel LLOYD (GB - 4-th Porsche Carrera Cup Great Britain season 2013 [Team Parker Racing]). Ve "čtyřce" se jen na okruhu Oulton Park představili Phil DRYBURGH - Mat JACKSON (GB - 2-nd HiQ MSA British Touring Car Championship season 2008 [BMW 320 si - Jacksons MSport], 4-th Dunlop MSA British Touring Car Championship season 2011 & 2014 [Ford Focus ST - Airwaves Racing]), kteří hned v úvodním sprintu dojeli na výborném čtvrtém místě. Pro  posádku ve složení Ahmad AL HARTHY - Daniel LLOYD to bylo takové "střídavě oblačné" - po 10. místě v úvodním sprintu sezóny (Oulton Park, race 1), dojíždějí na druhém v dvouhodinovce na Rockingham Motor Speedway a na čtvrtém ve tříhodinovce na Silverstone. Po dvou vytrvalostních závodech, které posádce nepřinesly žádné body (11-th place Spa 2 Hours, DNF - Brands Hatch 2 Hours) končí v týmu Oman Racing Daniel LLOYD a pro poslední dva podniky ho nahrazuje Alex MacDOWELL. Ani tato změna však nepřináší žádný výrazný bodový přísun (9-th Snettetrton - race 1, 7-th Snetterton - race 2, 9-th Donington 2 Hours) a tak Ahmad AL HARTHY končí v celkovém pořadí Avon Tyres British GT Championship 2015 až na osmém místě. Vítězí však "alespoň" v nově vypsané třídě GT 3 Silver Cup.

V "šestce" pak celou sezónu absolvovali Liam GRIFFIN - Rory BUTCHER, pro které byl výborný hned první závodní víkend na okruhu Oulton Park, když v prvním sprintu zvítězili a v tom druhém dojeli na čtvrtém místě. Velmi slušný bodový zisk - za třetí místo v Rockinghamu (2 Hour Race), šesté na Silverstone (3 Hour Race), páté ve Spa (2 Hour Race) a šesté na Brands Hatch (2 Hour Race) - si Liam GRIFFIN a Rory BUTCHER přivezli ze čveřice po sobě jdoucích vytrvalostních závodů. Vítězství v prvním sprintu na okruhu Snetterton je sice "posunolo" do boje o mistrovský titul, ale ta "možnost se rozplynula", když nebodují v závěrečných dvou závodech (druhý sprint na Snettertonu a vytrvalost v Donington Parku) a tak dvojice Liam GRIFFIN - Rory BUTCHER končí v celkovém hodnocení British GT Championship 2014 na čtvrtém místě se ziskem 123, 5 bodu.

22GT Racing

Po několikaleté odmlce se v British GT Championship představil tým 22GT Racing a to navíc v kompletní sezóně a se zcela novým vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "11" (číslo šasí #029). Jezdecké složení posádky bylo celou sezónu neměnné, konkrétně Mark FARMER (GB - 8-th Caterham Superlight Championship R300 season 2014) - Jon BARNES (GB - Champion class GT3 British GT Championship season 2008 [Dodge Viper Competition Coupé - Team Trimite Brookspeed]). Po nedojetém prémiérovém prvním sprintu v Oulton Parku hned v tom druhém dojíždí Aston Martin V12 Vantage GT3 s číslem "11" na kapotě do cíle jako sedmý. Další umístění v Top Ten si dvojice Mark FARMER - Jon BARNES připisuje ve dvouhodinových vytrvalostních závodech na Rockingham Motor Speedway (10-th place) a na okruhu Spa-Francorchamps (9-th place). Svého nejlepšího výsledku v sezóně dosahuje tým 22GT Racing ve sprintech na okruhu Snetterton, kde v prvním závodě boduje sedmým místem a ve druhém dojíždí na třetím místě, tedy na svou první - a zároveň i jedinou - "bednu" v domácím mistráku. Několik bodů za osmé místo v závěrečném vytrvalostním závodě v Donington Parku posouvá dvojici Mark FARMER - Jon BARNES na konečné 14. místo v Avon Tyres British GT Championship 2015.

TF Sport

Novým týmem v Avon Tyres British GT Championship "sedlajícím" vozy Aston Martin V12 Vantage GT3 se stal TF Sport.  V "sedmnáctce" (nový vůz, číslo šasí #028) se po celou sezónu střídali Derek JOHNSTON (GB - Champion GT Cup UK season 2012 [Ferrari 458 Challenge - team Greypaul Racing]) - Matt BELL (GB - 2-nd class GT3 British GT Championship season 2013 [Audi R8 LMS Ultra - team United Autosport]), Winner class GTD Petit Le Mans 2014 [Audi R8 LMS - team Paul Miller Racing]) , v "sedmadvacítce" (vůz po HorsePower Racing, číslo šasí #016) pak Andrew JARMAN (GB - 2-nd class GT4 British GT Championship season 2014 [Aston Martin GT4 Challnege - team TF Sport]) - Jody FANNIN (GB - Champion class GT4 British GT Championship season 2012 [Ginetta G50 - team WFR], 2-nd Ginetta GT Supercup season 2011 [Ginetta G50 - team Pyro]). U dvojice Derek JOHNSTON - Matt BELL převažovaly v první části sezóny závody bez bodového zisku (2x DNF [Oulton Park, race 1 & Silverstone 3 Hours], 1 x DNS [Oulton Park , race 2]) nad těmi dojetými závody v první desítce (5-th Rockingham 2 Hours, 7-th Spa 2 Hours), ale v té druhé se to "zlomilo" a Aston Martin V12 Vantage GT3 s číslem "17" dojíždí dvakrát za sebou na třetím místě (Brands Hatch 2 Hours & Snetterton - race 1). Po šestém místu ve druhém sprintu na okruhu Snetterton pak dvojice Derek JOHNSTON - Matt BELL vítězí - po startu z druhého místa na roštu - v závěrečném dvouhodinovém vytrvalostním závodě v Donington Parku a celkovém hodnocení Avon Tyres British GT Championship 2015 končí na výborném pátém místě.

Naproti tomu dvojice Andrew JARMAN - Jody FANNIN v první "polovině" domácího g´t´čkového mistráku sice dojížděla na rozmezí bodované desítky, ale její bodový zisk byl - vzhledem k umístění na osmém (Oulton Park, race 1), dvanáctém (Oulton Park Race 2), devátém (rockingham 2 Hours a osmém místě (Silverstone 3 Hours) - o deset bodů menší. Po dvou nedojetých dvouhodinovkách (Spa-Francorchamps, Brands Hatch) přichází "bodový finiš" - osmnáct bodů za druhé místo v prvním sprintu na Snettertonu, dva bodíky za deváté místo ve druhé hodinovce na Snettertonu a sedmadvacet za druhé místo v závodě Donington 2 Hours, kde navíc tým TF Sport slavil svůj první Double v British GT Championship. Díky výbornému finiši, tak dvojice Andrew JARMAN - Jody FANNIN obsazuje v celkovém pořadí Avon Tyres British GT Championship 2015 sedmou příčku.

Aston Martin Racing/Leonard

Ve vytrvalostním závodě na belgickém okruhu Spa-Francorchamps se představil tým Aston Martin Racing/Leonard s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "87" (číslo šasí #027). Ve voze se střídali Michael MEADOWS (GB - Winner class Pro-Am BES Silverstone 3 Hours 2015 [Aston Martin V12 Vantage GT3 - team Leonard Motorsport AMR], champion Porsche Carrera Cup Great Britain season 2012 & 2013 [Redline Racing/Samsung Smart Motorsport]) - Stuart LEONARD (GB - Winner class Pro-Am BES Silverstone 3 Hours 2015 [Aston Martin V12 Vantage GT3 - team Leonard Motorsport AMR], 3-rd Caterham Superlight Championship R300 season 2013), kteří s tímto vozem v sezóně 2015 závodili v Blancpain Endurance Series a dvouhodinovka na legendárním okruhu spa-Francorchamps pro ně byla především ostrým testem před jejich startem v ardénské "24". Po startu ze čtvrté řady nakonec dovážejí Michael MEADOWS a Stuart LEONARD svůj Aston Martin V12 Vantage GT3 "87" na třetím místě se ztrátou 29,429 sec na vítěznou posádku "zmrzlinářů" (Beechdean AMR).

Brussels Racing

Na start ardénské dvouhodinovky se postavil i domácí tým Brussels Racing, pro jehož posádku Tim VERBERGT (B - Champion Belcar season 1998, 1999 [Audi A4 - team Dubois Racing] & 2009 [Audi R8 LMS - Phoenix Belgian Audi Club], Champion class PRO Belgian Racing Car Championship season 2014 [Aston Martin V12 Vantage GT3 - team Brussels Racing]) - Michael SCHMETZ (B - 3-rd class PRO Belgian Racing Car Championship season 2014 [Aston Martin V12 Vantage GT3 - team Brussels Racing) s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "100" (číslo šasí #008) se jednalo o jeden z pouhých tří startů v roce 2015 v některém z předních gétéčkových šampionátů, když tím daleko úspěšnějším (po nedojeté dvouhodinovce konané v rámci British GT Championship 2015) byl start v dvojici závodů International GT Open na stejném okruhu Spa-Francorchamps.

SEASON 2016

Beechdean AMR

Tovární jezdec týmu Astonu Martin Racing Jonny ADAM opouští po pěti letech tým Beechdean AMR a "přestupuje" po zisku jezdeckého titulu do týmu TF Sport.  Novým parťákem Andrewa HOWARDA se ve voze Aston Martin V12 Vantage GT3 "1" stává devatenáctiletý Ross GUNN (GB - Champion class GT4 British GT Championship season 2015 [Aston Martin Challenge GT4 - Beechdean AMR]). Jezdcům týmu Beechdean AMR se v domácí sezóně povedly dle jejich představ v podstatě jen dva závodní víkendy. Hned ten první, kdy dvojice Andrew HOWARD - Ross GUNN dojíždí ve sprintech na okruhu Oulton Park na pátém a třetím místě. No a potom ten poslední (předchozí závodní víkend se sprinty na Snettertonu tým Beechdean AMR vynechává) ve kterém posádka Andrew HOWARD - Rory BUTCHER dojíždí v "jiném parku", tedy v závodě Donington 2 Hours na čtvrtém místě. Andrew HOWARD končí v celkovém hodnocení British GT Championship season 2016 na devátém a Ross GUNN na desátém místě. Koncem roku pak Andrew HOWARD oznamuje (dočasné) ukončení svého působení v briském g´t´čkovém šampionátu a výhradné zaměření na vytrvalostní závody typu Le Mans.

TF Sport

I do své druhé sezóny v nejvyšší třídě britského g´t´čkové mistráku vstupje tým TF Sport se dvěma vozy Aston Martin V12 Vantage GT3. Posádku "jedenáctky" tvoří Mark FARMER - Jon BARNES, kteří do týmu TF Sport "přestoupili" z týmu 22GT Racing i se svým vozem. V "sedmnáctce" se pak střídají Derek JOHNSTON Jonny ADAM, kteří měli fantastický start do sezóny, když zvítězili v úvodních dvou vytrvalostních dvouhodinovkách (Brands Hatch, Rockingham Motor Speedway). Výsledky v dalších třech "kolech" britského šampionátu sice již tak špičkové nebyly (sprinty v Oulton Parku - páté a čtvrté místo, Silverstone 3 Hours - DNF, Spa 2 Hours - sedmé místo), ale přesto stačily - v kombinaci s velmi dobrým bodovým přísunem z posledních dvou závodních víkendů (sprinty na Snettertonu - čtvrté a druhé místo, Doningon 2 Hours - druhé místo) - dvojici Jonny ADAM - Derek JOHNSTON k titulu jezdeckých šampionů v British GT Championship season 2015 . O titulu se však rozhodlo až v závěrečném vytrvalostním závodě v Donington Parku kde Aston Martin V12 Vantage GT3 "17" dojel na druhém místě a jeho piloti získali 27 bodů a "přeskočili" - před tímto závodem vedoucí - dvojici Phil KEEN - John MINSHAW (Lamborghini Huracán - Barwell Motorsport), která poslední závod sezóny nedokončila. 

Mark FARMER - Jon BARNES sbírali v první polovině sezóny pravidelně body za šesté (Brands Hatch), osmé (Rockingham Motor Speedway) a osmé místo (Silverstone) ve vytrvalostních závodech, ke kterým přidali solidní bodový přísun za čtvrté a sedmé místo ve sprintech na krásném přírodním okruhu Oulton Park. Při "návštěvě" britského gétéčkového šampionátu na ardénském okruhu Spa-Francorchamps pak dvojice Mark FARMER - Jon BARNES se svým vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "11" vítězí a z následných sprintů na okruhu Snetterton si odváží další porci bodů za druhé a čtvrté místo čímž se vrací do bojů  o celkové pódium v konečném "zúčování" britského šampionátu 2016. V posledním závodě domácí okruhové sezóny sice dvojice Mark FARMER Jon BARNES nedojíždí do cíle a končí až na čtvrtém místě v  celkovém pořadí britského místráku, ale výraznou měrou přispívá k zisku týmového titulu pro TF Sport v British GT Championship season 2016.

PFL Motorsport

Novým týmem se zcela novým vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "5" (chassis #033) je v British GT Championship 2016 PFL Motorsport, jehož jezdeckou sestavu tvoří gentleman driver Peter LITTLER  (GB - 18-th Volkswagen Cup UK season 2015 [VW Scirocco - team JW Bird Motorsport]) - Jody FANNIN. A resumé sezóny? Dvě umístění v Top Ten (Brands Hatch 2 Hours - osmé místo,  první sprint na Snetertonu - sedmé místo), dvě umístění těsně za hranicí první desítky (sprinty v Oulton Parku - jedenácté a dvanácté místo), čtyři nedojeté závody (Rockingham 2 Hours, Silverstone 3 Hours, Spa 2 Hours, Snetterton - race 2) a vynechaný závěrečný závod Donington 2 Hours, což v součtu znamenalo konečné 22. místo v British GT Championship season 2016.

Motorbase Performance

Dalším novým týmem vstupujícím do britského gétéčkového šampionátu je Motorbase Performance. Za volantem bílo-červeného vozu Aston Martin V12 Vantage GT3 "8" (chassis #023) - se kterým závodila v sezóně 2015 dvojice Liam GRIFFIN - Rory BUTCHER (Oman Racing Team) - se střídali Phil DRYBURGH - Ross WYLIE (GB - Champion class GT4 British GT Championship season 2014 [Aston Martin GT4 Challenge - Beechdean AMR]). Nejlepším výsledkem dvojice Phil DRYBURGH - Ross WYLIE v British GT Championship bylo páté místo z dvouhodinovky na Rockingham Motor Speedway, druhého to podniku domácího šampionátu. Solidní bodový zisk si posádka vozu Aston Martin V12 Vantage GT3 "8" přivezla i ze stěžejního podniku britského g´t´čkového mistráku, tedy tříhodinovky na okruhu Silverstone, ve které dojela do cíle na šestém místě. Slušný byl pro tým Motorbase Performance i sprintérský víkend na okruhu Snetterton (šesté a sedmé místo). V celkovém hodnocení British GT Championship season 2016 končí dvojice Phil DRYBURGH - Ross WYLIE na jedenáctém místě.

MB Motorsport & Ultimate Speed

Ve dvou podnicích (Silverstone 3 Hours, Snetterton) sezóny 2016 se objevil Aston Martin V12 Vantage GT3 "26" Mikeho Browna. Na legendárním okruhu Silverstone se ve voze jedoucím pod "hlavičkou" MB Racing střídali Mike BROWN - Jamie WALL, ve sprintech na Snettertonu pak ve stejně zbraveném voze, ale v týmu pod názvem Ultimate Speed Mike BROWN - Matthew MANDERSON (GB - in the British GT Championship ride with cars Darrian T90 [1996, 1997 and 1999], Ultima [2002] and Holden Monaro [2004]). Dvojice Mike BROWN - Jamie WALL splnila na legendárnímn okruhu Silverstone svůj cíl, tedy zazávodit si a dojet - byť na 34. místě absolutně, respektive na jedenáctém ve třídě GT3 se ztrátou devíti kol na vítěze. Posádka Mike BROWN - Matthew MANDERSON si pak dokonce z prvního sprintu na okruhu Snettertonu přivezla bod za desáté místo.

SEASON 2017

TF Sport

Tým TF Sport, který v roce 2016 zcela opanoval britský g´t´čkový šampionát, když získal jak jezdecký (Derek JOHNSTON - Jonny ADAM) tak i týmový titul, vstoupil do své třetí sezóny v Top třídě GT3 s nezměněnými posádkami, které tvořili Derek JOHNSTON - Jonny ADAM (car #1) a Mark FARMER - Jon BARNES (car #11). Obhájci titulu jezdeckých šampionů Derek JOHNSTON - Jonny ADAM měli v průběhu sezóny velmi dobrý bodový přísun ze sprintů, když dojeli v šesti hodinových závodech celkem třikrát na "bednu" (3-rd place race 1 Oulton Park, 2-nd place race 2 Oulton Park, Winner race 2 - Snetterton) a dvakrát v Top Five (5-th place race 1 Snetterton, 4-th place race 2 Spa-Francorchamps) kde je stále rozdáváno dost bodů... ale taký "slabší" bodový zisk (celkem jen 27 bodů) z trojice vytrvalostních závodů (Rockingham Motor Speedway, Silverstone, Brands Hatch), když jediným dobrým umístěním bylo 4. místo z předposledního závodu sezóny - Brands Hatch 2 Hours.

Posádka vozu Aston Martin V12 Vantage GT3 "1" ve složení Mark FARMER - Jon BARNES také dojížděla po celou domácí sezónu vcelku pravidelně (až na jeden bodový výpadek [jen jediný bod za první závod na okruhu Snetterton]) ve sprint závodech v Top Ten (5-th place race 1 Oulton Park, 3-rd place race 2 Oulton Park, 3-rd place race 2 Snetterton, 4-th place race 1 Spa, 3-rd place race 2 Spa). Ke třem "bronzům" ze sprintů pak přidali ještě jeden z předposledního vytrvalostního závodu na legendárním přírodním okruhu Brands Hatch a před vyvrcholením britské g´t´čkové sezóny byli na průběžném 5. místě, jen o pár bodů za svými týmovými kolegy.

Do finálového podniku v Donington Parku vstoupily vozy Aston Martin V12 Vantage GT3 s upraveným (car #11), respektive se zcela novým (car #1) livrejem, který je jakoby "polil živou vodou" a obě posádky byly na špici startovného pole již od prvních tréninků. Dvojice jezdců Mark FARMER - Jon BARNES a Derek JOHNSTON - Jonny ADAM si poradily s konkurencí i v kvalifikaci, když na roštu obsadili první řadu a poprvé od závodu na Rockingham Motor Speedway, kde byli v "kvaldě" těmi nejrychlejšími Derek JOHNSTON - Jonny ADAM, startoval do závodu Aston Martin V12 Vantage týmu TF Sport - tetokráte zásluhou dvojice Mark FARMER - Jon BARNES - z Pole Position. Ani ve vlastním závodě vozy týmu TF Sport v podstatě nedaly své konkurenci prakticky žádnou šanci, když především "jednička" dvojice Derek JOHNSTON - Jonny ADAM jezdila hezkých pár vteřin přede všemi, a tak se za jejich záděmi odehrával "jen" souboj o to, kdo se stane jezdeckým šampionem British GT Championship 2017. Nutno podotknou, že za situace kdy jezdily dva AstonMartin V12 Vantage GT3 týmu TF Sport vpředu, tak to měli Seb MORRIS a Rick PARFITT jr. usnadněné především díky absenci dvou velice rychlých vozů týmů, které ten víkend závodily jinde (Spirit of Race SA/European Le Mans Series at Spa) nebo předčasně ukončily sezónu (Macmillan AMR). Takže nakonec pro tým TF Sport poslední závodní víkend domácí g´t´čkové sezóny zcela snový. Navíc se obě posádky posunuly po "Double", tedy prvním a druhém místě v závodě Donington 2 Hours na třetí (Derek JOHNSTOn - Jonny ADAM) respektive čtvrtou (Mark FARMER - Jon BARNES) pozici v jezdeckém pořadí British GT Championship 2017 a tým TF Sport na druhou mezi týmy.

Macmillan AMR

Když se na startu prvního závodu v Oulton Parku doslova "uvařil" motor vozu Aston Martin V12 Vantage GT3 týmu Macmillan AMR, tak by mne vůbec nenapadlo co v průběhu sezóny mladíci James LITTLEJOHN (GB - Champion Radical UAE Cup season 2011, Champion Radical UK Cup season 2012, Champion Radical European Masters season 2016) - Jack MITCHELL (GB - Champion Ginetta Junior Championship season 2014, 5-th class GT4 British GT Championship season 2016 [Aston Martin Vantage GT4 - team Generation Macmillan Racing]) všechno dokáží... a že právě oni dva budou v několika závodech tou nejlepší posádkou s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3. Po šestém místě ve druhém deštivém sprintu v Oulton Parku následuje první pódiové umístění (3. místo) pro dvojici James LITTLEJOHN - Jack MITCHELL v závodě Rockingham 2 Hours a poté hned další třetí místo v prvním sprintu na okruhu Snetterton, když do závodu startovali ze svého prvního Pole Position. I do toho největšího závodu britského g´t´čkového šampionátu startují James LITTLEJOHN - Jack MITCHELL z Pole Position a start z první řady na roštu proměňují ve svůj nejlepší výsledek sezóny - druhé místo v závodě Silverstone 3 Hours. Jejich posledním úspěšným závodem v sezóně byl druhý sprint na okruhu Spa-Francorchamps, kde dojíždějí potřetí v sezóně na třetím místě a počtvrté v British GT Championship 2017 jako nejlepší posádka s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3. Na Brands Hatch do cíle nedojíždějí a poslední závod v Doningtonu - před kterým byla dvojice James LITTLEJOHN - Jack MITCHEL na průběžném šestém místě - tým Macmillan AMR "vypouští". Již "někdy" v polovině sezóny však bylo jasné, že dvojice James LITTLEJOHN - Jack MITCHELL získá jezdecký titul ve třídě GT3 Silver Cup v British GT Championship season 2017.

Mike Brown Racing

V předposledním podniku sezóny, kterým byl vytrvalostní dvouhodinový závod na Brands Hatch se představil Aston Martin V12 Vantage GT3 "26" týmu Mike Brown Racing. Ve voze, který startuje v GT Cupu UK pod "hlavičkou" Ultimate Speed Racing se na legendárním přírodním okruhu střídala posádka ve složení Mike BROWN - Matthew MANDERSON, která dovezla svůj vůz do cíle na devátém místě se ztrátou čtyř kol na vítězný vůz Bentley Continental GT3 "31" (Team Parker Racing Ltd.) posádky Seb MORRIS - Rick PARFITT jr., která se tímto vítězstvím dostala do čela průběžného hodnocení British GT Championship season 2017.

SEASON 2018

Vzhledem k tomu, že se podle posledních informací odkládá "stavba" prototypu nového vozu kategorie GT3 a Aston Martin Racing směřuje všechno své úsilí do "přípravy" vozu katagorie GTE, tak lze předpokládat, že se "nějaký ten" Aston Martin V12 Vantage GT3 objeví v British GT Championship i v roce 2018. 

 

Souhrn pódiových umístění vozu ASTON MARTIN VANTAGE GT3 v British GT Championship

17 ​vítězství

13 druhých míst

17 třetích míst

​14 vítězství ve třídě

19 vítězství v kvalifikaci

​* * * * * * *

* Andrew HOWARD *

Drivers Champion class GT3 British GT Championship 2013

* * * * * * *

* Oman Racing Team *

Teams Champion class GT3 British GT Championship 2014

​* * * * * * *

* Andrew HOWARD - Jonny ADAM *

Drivers Champion class GT3 British GT Championship 2015

* * * * * * *

* Ahmad AL HARTHY *

Drivers Champion class GT3 - Silver Cup British GT Championship 2015

* * * * * * *

* Jonny ADAM - Derek JOHNSTON *

Drivers Champion class GT3 British GT Championship 2016

* * * * * * *

* TF Sport *

Teams Champion class GT3 British GT Championship 2016

​*******

*Jack MITCHELL - James LITTLEJOHN *

Drivers Champion class GT3 - Silver Cup British GT Championship 2017

* * * * * * *

Největší počet odjetých závodů s vozem Aston Martin Vantage GT3 v British GT Championship

 Jonny ADAM - 42 

Andrew HOWARD - 34

Phil DRYBURGH - 24

Derek JOHNSTON, Mark FARMER, Jon BARNES - 22

Rory BUTCHER - 15 

John GAW, Ahmad AL HARTHY - 14

Jody FANNIN - 13

Mark POOLE, Richard ABRA, Liam GRIFFIN - 10 

*******

TOPlist