ASTON MARTIN VANTAGE GT3: OtherAAA Champ

STRÁNKA VE VÝSTAVBĚ

... Aston Martin V12 Vantage GT3 by měl závodit i v roce 2018 ...

 

image

V12 Vantage GT3 je nástupcem modelu DBRS9, který vznikl ve 24 kusech a privátní týmy s ním získaly několik titulů. Vůz je poháněn lehkým vidlicovým dvanáctiválcem objemu 6 litru. Pohonnou jednotku u prototypu technici naladili na zhruba 442 kW (600 k). Přenos točivého momentu s maximální hodnotou 700 Nm zajišťuje přes závodní spojku šestistupňová sekvenční převodovka Xtrac, která je s agregátem spojena karbonovým kloubovým hřídelem. Podvozek je z hliníku a má karbonové výztuhy. Oproti seriovému modelu je změněna geometrie obou náprav s nižší světlostí, zkrácen byl i rozvor a výrazně byla upravena aerodynamika vozu. Ochranná klec je navržená podle současných předpisů FIA pro kategorii vozů GT3. Prázdný Aston Martin V12 Vantage GT3 váží 1250 kilogramů.

ASTON MARTIN VANTAGE GT3 part six

Other American, Asian  & Australian Championships, Series and Races 

Pirelli World Challenge - SprintX GT Championship -

-  Autobacs Super GT - Australian GT Championship -

 - GT Asia Series/Blancpain GT Series Asia -

Macau Grand Prix/World Cup Macau -

- 12H Bathurst - Highlands 101

Jako celkově čtvrtá posádka s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 vyrazila do bojů na světových okruzích dvojice japoských jezdců Hiroki YOSHIMOTO - Kazuki HOSHINO. Japonská Super G´T´čka tak byla - po německém ADAC GT Masters a British GT Championship - celkově třetím národním šampionátem (ale zároveň prvním čistě vytrvalostním šampionátem) ve kterých se nové britské vozy Aston Martin Vantage GT3 představily.  

SEASON 2012

Super GT

A Speed

Čtvrtého května se na start závodu Autobacs Super GT vypsaného na okruhu Fuji na 500 kilometrů (round 2) poprvé mimo evropské okruhy postavil Aston Martin V12 Vantage GT3 (chassis #003) v barvách týmu A Speed. Dvojice jezdců Hiroki YOSHIMOTO (J - 8-th class GT300 Autobacs Super GT season 2011 [team A Speed - Aston Martin Vantage GT2], 14- th place class GT300 Autobacs Super GT season 2010 [team A Speed - Aston Martin Vantage GT3], 10-th Formula 3 Japan season 2003 [Now Motorsport - Lola Dome F106 - Toyota]) - Kazuki HOSHINO (J - 8-th class GT300 Autobacs Super GT season 2011 [team A Speed - Aston Martin Vantage GT2], Champion class GT300 Autobacs Super GT season 2010 [Hasemi Motor Sport - Nissan Fairlady Z], Champion class GT300 Autobacs Super GT [team Mola - Nissan Fairlady Z]) se hned ve svém prvním závodě s novým vozem postarala o jeden primát, když vůbec jako první dokázali s novým vozem dojet "na bednu", když ke šestnáctému místu v absolutním pořadí závodu přidali japonští jezdci třetí místo mezi vozy kategorie GT300. V dalším závodě, kterým byl Sepang 300 kilometres přidali jezdci týmu A Speed další umístění na bedně, když zopakovali třetí místo ve třídě z Fuji a své maximum s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 vylepšili o dvě místa na čtrnácté v absolutním pořadí. V Top podniku sezón, závodě Suzuka 1000 kilometres (round 5) doplňuje dvojici Hiroki YOSHIMOTO - Kazuki HOSHINO jako "třetí" jezdec Hiroki YOSHIDA (J - 7-th Japanese Formula 3 Championship season 2010 [Hanashima Racing - Dallara F306], 2-nd Formula 4 Japan West season 2009 [Team Naoki with Leprix Sport - West 96]). Tento jezdecký trojlístek dovezl vůz Aston Martin V12 Vantage GT3 "66" do cíle závodu na desátém místě a návdavkem k tomu přidal vítězství ve třídě GT300, které bylo první vítězstvím britského vozu. Poslední zářiový víkend pak dvojice Hiroki YOSHIMOTO - Kazuki HOSHINO přidává druhé vítězství ve třídě GT300 v závodě 300 km Autopolis (round 7). Přesně o čtyři týdny později si připisují body za páté místo ve třídě GT300 na okruhu Twin Ring Motegi (round 8).  Resumé sozóny zní - jeden závod absolvovaný ještě s původním vozem Aston Martin Vantage GT2 (nová g´t´trojka ještě nebyla k dispozici), dvě vítezství ve třídě, dvě třetí místa, jedno páté a dva nedokončené závody, což v konečném zúčtování znamenalo celkové druhé místo dvojice Hiroki YOSHIMOTO - Kazuki HOSHINO v Super GT class GT300 season 2012.      Po skončení sezóny se týmy z obou tříd ještě sešli na volném sprintérském podniku ve Fuji, kde vždy oba jezdci jednotlivých posádek absolvovali své závody na 100 kilometrů. Zatímco Kazuki HOSHINO dojel ve svém sprintu (race 1) - po technických problémech - až jako čtrnáctý ve třídě GT300, tak Hiroki YOSHIMOTO svůj závod (race 2) vyhrál a "zapsal" tak pro tým A Speed celkově třetí vítězství s novým vozem Aston Martin V12 Vantage GT3.

SEASON 2013

Super GT

Arnage Racing

Pro následující sezónu Autobacs Super GT se vůz Aston Martin V12 Vantage GT3 (chassis #003) přesunul do týmu nesoucího název Arnage Racing. Jezdeckou sestavu vozu s číslem "50" tvořili Masaki KANO (J - 11 races at the FIA WTCC in 2008-2012 [BMW 320], Not Classified class GT300 Autobacs Super GT Season 2012 [team JLOC - Lamborghini Gallardo RG-3]) - Hideto YASUOKA (J - Not Classified class GT300 Autobacs Super GT season 2012 [Hitotsuyama Racing - Audi R8 LMS Ultra]). V dlouhých závodech (Fuji 500 km, Suzuka 1000 km) doplnil posádku na tříčlennou Ryouhei SAKAGUCHI (J - 8-th Japanese Formula 3 Championship - National class 2012 [Dallara F306]). Aston Martin V12 Vantage GT3 "50" týmu Arnage Racing si za celou sezónu dojel jen dvakrát pro body. Poprvé v závodě Suzuka 1000 Kilometres ve kterém dojel jako osmý ve třídě GT300 a podruhé v závodě autopolis 300 Kilometres ve kterém si Masaki KANO Hideto YASUOKA dojeli pro své první pódiové umístění v Autobacs Super GT, když ve třídě GT300 skončili na druhém místě se ztrátou kola na vítězné BMW.

Pirelli World Challenge

TRG AMR

V šestém závodním víkendu sezóny 2014 se představil s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 (chassis #30001) "66" týmu TRG AMR - Kevin BUCKLER (USA - Winner class GT 24 Hours of Le Mans 2002 [The Racer's Group - Porsche 996 GT3-RS], 3-rd class GTU Grand American Rolex Series season 2000 [The Racer's Group - Porsche 996 GT3-RS]). Na velmi dobře známém přírodním okruhu Sonoma Raceway dojíždí na 6. místě.

Australian GT

VIP Petfoods

V roce 2013 se v australském g´t´čkovém šampionátu poprvé objevil v barvách týmu VIP Petfoods Racing - který v letech 2009 - 2011 úspěšně závodil s vozem Aston Martin DBRS9 - nový Aston Martin V12 Vantage GT3 (chassis # 011). Ve voze s číslem "7" absolvoval kompletní sezónu britský jezdec Tony QUINN (GB - 4-th Australian GT Championship season 2010 [VIP Petfoods - Aston Martin DBRS9/Mosler MT900R], 8-th Australian GT Championship season 2009 & 2011 [VIP Petfoods - Aston Martin DBRS9], 3-rd class SP7 24 Hours of Nürburgring 2009 [VIP Petfoods - Porsche 997 GT3-RSR], Winner 24H Dubai 2008 [VIP Petfoods - Porsche 997 GT3-RSR]). Prvních pódiových umístění dosáhl Aston Martin V12 Vantage GT3 "7" s Tony QUINNEM za volantem ve třetím podniku na okruhu Phillip Island, když dokončil oba závody na druhém místě. Prvního vítězství s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 dosáhnul Tony QUINN hned v prvním sprintu na okruhu Queensland Raceway (round 5), aby v dalších dvou dojel vždy na třetím místě. Pro britského jezdce byl velice úspěšný i závěrečný podnik (round 6) na nádherném novém novozélandském okruhu Highlands Motorsport Park, když v prvním sprintu skončil na druhém místě a ve druhém dokonce zvítězil. Se celkovým ziskem 523 bodů pak skončil Tony QUINN v Australian GT Championship presented by Pirelli 2013 na celkovém druhém místě, když šampionem se stal jeho týmový kolega - a jmenovec - Klark QUINN s vozem Porsche 997 GT3-RSR.  

GT Asia Series

Craft - Bamboo Racing

Po absolvování několika závodů s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 v roce 2012 vstoupil v následující sezóně hongkongský tým Craft-Bamboo Racing do GT Asia Series. Ve voze s číslem "007" se střídali ve většině závodů Frank Yu (HKG - 5-th Malaysia Merdeka endurance Race [Craft Eurasia Racing Hong Kong - Aston Martin V12 Vantage GT3], Winner Aston Martin Le Mans Festival - GT3 [Craft Eurasia Racing - Aston Martin Racing V12 Vantage GT3], Champion class GT Malaysian Super Series [Craft Eurasia Racing - Ginettat G55Z GT3], 7-th City of Dream Macau GT Cup 2012 [Craft Eurasia Racing - Ford GT3]) - Stefan MÜCKE (D - Champion class LMP1 Le Mans Series season 2009 [Aston Martin Racing - Lola-Aston Martin B09/60], 2-nd FIA GT1 World Championship season 2011 [Young Driver AMR - Aston Martin DBR9]). Na okruhu v Sepangu (September - round 4) se pak představila dvojice Frank YU - Darryl O'YOUNG (HKG - 2-nd class GTE-Am 24 Hours of Le Mans 2013 [AF Corse - Ferrari 458 Italia GT2], Winner 12H Bathurst 2012 [Phoenix Racing - Audi R8 LMS Ultra], 3-rd FIA WTCC - Yokohama Drivers Trophy season 2011 [team Craft Bamboo - Chevrolet Cruze], Winner 12H Bathurst 2011 [Audi Sport Team Joest - Audi R8 LMS Ultra], 4-th Porsche Carrera Cup Asia season 2011 [LKM Racing team - Porsche 997 GT3 Cup]). Dvojice Frank YU - Stefan MÜCKE zvítězila ve třech závodech (Twin Ring Motegi, 2x Okayama International), k tomu přidal Frank YU tři třetí místa, jedno se Stefanem MÜCKEM a dvě s Darrylem O'YOUNGEM. Jezdci týmu Craft - Bamboo Racing vyjeli s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 celkem čtyři Pole Position - tři Stefan MÜCKE (Motegi, Okayama, Fuji) a jedno Darryll O'YOUNG (Sepang). A Frank YU skončil v celkovém hodnocení sezóny GT Asia Series 2013 na druhém místě.

Highlands 101

VIP Holdings

Na závěr sezóny - den po sprintérských závodech - se na novém horském okruhu Highlands Motorsport Park nedaleko Cromwellu na Novém Zélandu konal první ročník volného vytrvalostního závodu na 101 kol. Závod vypsaný na 100 + 1 kolo znamenal na okruhu Highlands Motorsport Park dlouhém 4,14 km délku závodu čtyřista osmnáct kilometrů (dvěstě padesát sedm mil). Majitel okruhu - skotsko-australský byznysmen - Tony QUINN chtěl mít ze závodu něco opravdu speciálního a tak ho napadlo startovat do závodu již prakticky nepoužívaným stylem Le Mans, kdy jezdci museli nejprve ke svému vozu doběhnout. Vítězi prvního ročníku Highland 101 se stala dvojice Tony QUINN - Fabian COULTHARD (NZ - Champion Porsche Carrera Cup Australian season 2005 [Greg Murphy Racing - Porsche 996 GT3 Cup], 10-th Bathurst 1000 season 2008 [Paul Cruickshank Racing - Ford BF Falcon], 11-th International V8 Supercars Championship season 2012 [Brad Jones Racing - Holden VE Commodore]) s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 týmu VIP Holdings, jehož majitelem byl Tony QUINN.

City of Dreams Macau GT Cup

Craft - Bamboo Racing

V závodě City of Dreams Macau GT Cup na městském okruhu Guia se v barvách týmu Craft - Bamboo Racing představily hned tři vozy Aston Martin V12 Vantage GT3. Na start vysoceprestižního sprintérského závodu v ulicích Macaa se postavili Frank YU (car No:30), šéf  závodní stáje Aston Martin Racing John GAW (car No.96) a Stefan MÜCKE (car No:97). Frank YU dojel na sedmém (ztráta 52,354 na vítěze) a Stefan MÜCKE na osmém místě se ztrátou 52,889 na vítěze, kterým se stal italský jezdec Edoardo MORTARA s vozem Audi R8 LMS Utra.

SEASON 2014

Super GT

Arnage Racing

Tým Arnage Racing vstoupil do své druhé sezóny v autobacs Super GT s novým livrejem vozu Aston Martin V12 Vantage GT3 "50" a stejnou jezdeckou sestavou, kterou tvořili Masaki KANO - Hideto YASUOKA. V dlouhých závodech (Fuji 500 Kilometres, Suzuka 1000 Kilometres) pak dvojici doplňoval nově Nanin INDRAPAYOONG (T - 2-nd Formula 3 Japan National class season 2013 [Tom's Spirit - Dallara 306]). V závodě Buriram 300 kilometres pak startovala dvojice Masaki KANO - Nanin INDRAPAYOONG. Nejlepším výsledkem bylo pro vůz Aston Martin V12 Vantage GT3 "50" týmu Arnage Racing 4. místo ve třídě GT300 ze závodu na Sportsland Sugo.

Pirelli World Challenge

TRG AMR

V roce 2014 se svozy Aston Martin V12 Vantage GT3 startujícími pod hlavičkou týmu TRG (The Racer's Group) AMR představili Tomy DRISSI (USA - 10-th Pirelli World Challenge season 2013 [LG Motorsports - Corvette C6.R], 5-th class LMPC American Le Mans Series season 2011 [team Intersport Racing - Oreca FLM9], Champion Muscle Milk SCCA Trans-Am Series season 2009 [Rocket Sports Racing - Jaguar XKR], 3-rd SCCA Pro Racing Trans-Am Series season 2010 [Rocket Sports Racing - Jaguar XKR], 4-th Trans-Am Road Racing Series season 2004 & 2005 [Rocket Sports Racing - Jaguar XKR]), který dojel na krásném městském okruhu Long Beach (round 2, Pirelli World Challenge) s britským vozem (chassis number 30001) na osmnáctém místě... 

a Christina NIELSEN (DK - 8th Porsche GT3 Cup Middle-East 2012 - 2013 [team Nielsen Racing]), která se představila ve dvojici závodů na okruhu Sonoma Raceway (round 10). Pro Christinu NIELSEN byla dvojice kalifornských závodů na klasickém přírodním okruhu (race 1 - 16-th place, race 2 - 11-th place) prvním startem s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 (chassis #018) týmu TRG AMR, v jehož "barvách" se objevila o pár týdnů později v desetihodinovém závodě šampionátu IMSA United SportsCar Championship na okruhu Road Atlanta.

Australian GT

VIP Petfoods

S novým livrejem vozu Aston Martin V12 Vantage GT3 (chassis #011) "7" vstoupil do nové sezóny australského gétéečkového šampionátu byznysmen Tony QUINN. Bohužel však opět špatný start do sezóny, když po čtvrtém místu v prvním sprintu na okruhu Sandown Raceway následovalo nedokončení druhého krátkého závodu a ztráta více jak padesát bodů na Richarda MUSCATA, vítěze obou závodních jízd. Druhý podnik odehrávající se na okruhu Phillip Island byl vytrvalostní a parťákem Tony QUINNA ve voze Aston Martin V12 Vantage GT3 "7" byl Garth TANDER (AUS - Champion V8 Supercar Championship Series season 2007 [team Toll HSV Dealer Team - Holden Commodore VE], Winner Bathurst 24 Hour race 2002 - class A [team Garry Rogers Motorsport - Holden Monaro 427C]) byl naopak vítězný a "nastartoval šňůru" pódiových umístění Tony QUINNA ve sprint závodech (Townsville - třetí, druhé a třetí místo, Sydney - vítězství a druhé místo, Sandown II. - dvě vítězství). Pro závěrečné sprinty (a volný vytrvalostní závod) na okruhu Highlands Motorsport Park se ve voze Aston Martin V12 Vantage GT3 týmu VIP Petfoods opět "sešla" dvojice Tony QUINN - Garth TANDER. Třetí a druhé místo sice nebylo - po zajetí nejrychlejších časů v obou kvalifikacích - to co by si Tony QUINN na novozélandském okruhu, který vlastnil představoval... Na druhou stranu ani dvě vítězství by neznamenala zisk titulu a tak z toho bylo po roce zase "jen" druhé místo v Australian GT Championship, když šampionem se stal Richard MUSCAT s vozem Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (team Wilsons Security / Erebus Academy) s náskokem třiapadesáti bodů.

GT Asia Series

Craft - Bamboo Racing

V prvním podniku GT Asia Series 2014, kterým byl Korea International Circuit se ve voze Aston Martin V12 Vantage GT3 "97" (chassis #007) představila dvojice Frank YU - Warren LUFF (AUS - 3-rd Porsche Carrera Cup Australia season 2013 [team McElrea Racing - Porsche 997 GT3 Cup R], 2-nd Bathurst 12 Hour 2011 [team Audi Australia - Audi R8 LMS Ultra], Champion Australia V8 Brutes championship season 2003 [team Nillson Motorsport - Ford Falcon XR8]), která v první závodě dojela na třetím - tedy na "bedně" - a ve druhém na pátém místě. Na okruhu Autopolis byl pak parťákem Franka YU britský jezdec závodícíl již deset let v japonských šampionátech Richard LYONS (GB - Champion class GT500 Japan GT Championship season 2004 [Team NISMO - Nissan Fairlady Z], Champion Formula Nippon season 2004 [team DoCoMo Dandelion]). Výsledkem obnovené spolupráce této dvojice (vítězství v závodě Asian Le Mans Series 2013 ve třídě GTC na okruhu Fuji) bylo druhé místo (po startu z Pole Position) v prvním závodě. V následujících třech podnicích (Fuji, 2x Sepang) byl parťákem Franka YU německý jezdec Stefan MÜCKE. Jejich společný "účet" zahrnoval jedno vítězství (Sepang I. - race 1), dvě třetí místa (Fuji - race 2, Sepang II. - race 2), ale také dva nedokončené závody (Fuji - race 1, Sepang II. - race 1). Na okruhu Shanghai International pak dojíždí dvojice Frank YU - Richard LYONS v prvním závodě na druhém místě. V celkovém pořadí sezóny 2014 pak končí Frank YU mezi jezdci na 7. místě.

Ve trojici "prostředních" závodů (Fuji Fpeedway, 2x Sepang International Circuit) se pak představil i druhý vůz Aston Martin V12 Vantage GT3  (chassis #019) týmu Craft - Bamboo Racing. Ve voze s číslem "97" se v Japonsku představila dvojice Jonathon VENTER (AUS - 9-th Australian Formula Ford Championship season 2012 [team Anglo Motor Sport - Mygale SJ10A]) - Kevin GLEASON (USA - 20-th class GTS Pirelli World Challenge season 2012 [Porsche Napleton Racing - Porsche Cayman S], 8-th class ST Continental Tire Sports Car Challenge season 2011 [team APR Motorsport - Volkswagen GTI]). V Malaysii pak posádka ve složení Jonathan VENTER - Daniel BILSKI (HKG - 6-th Malaysia Merdeka Endurance Race 2012 [team Nexus Racing - Aston Martin Vantage GT4]). Nejlepším výsledkem "devětadevadesátky" v GT Asia Series 2014 byla tři šestá místa, vždy jedno z každého (Fuji - R1, Seppang I. - R2, Sepang II. - R1)  absolvovaného závodního víkendu.

NB Team

V prvním závodním víkendu GT Asia series 2014 se představila nově dvojice vozů Aston Martin V12 Vantage GT3 čínského týmu NB Team. Posádku vozu s číslem "5" (chassis #026) tvořili FU Song Yang (CHN - the first race with the car class GT3) - Andrea CALDARELLI (I - 8-th class GT500 Autobacs Super GT [Lexus Team KeePer Tom's - Lexus SC430], 10-th GP3 Series season 2011 [Tech 1 Racing - Dallara GP3/12], 3-rd Campionato Italiano Formula 3 [Prema Powerteam - Dallara F310]), posádku "devítky" (chassis #025) pak Massimiliano "Max" WISER (I - 7-th class super Gt International GT Open season 2010 [team Villois Racing - Aston Martin Vantage GT2], 2-nd class GTS International GT Open season 2008 & 2009 [Villois Racing - Aston Martin DBRS9], 5-th class GTC Italian GT Championship season 2011 [Team Imperiale - Lamborghini Gallardo GT3], 7-th class GTC Asian Le Mans Series season 2013 [team BBT - Lamborghini Gallardo GT3]) - JIANG Xin (CHN - 9-th Ferrari Challenge Asia Pacific season 2012 - Copa Shell). V první kvalifikaci vyjel Andrea CALDARELLI Pole Position a vozy Aston Martin V12 Vantage GT3 dojely na šestém (pětka) a sedmém (devítka) místě. Ve druhém závodě pak dvojice Max WISER - JIANG Xin dojíždí na třetím místě. Takže první start v GT Asia Series znamenal pro NB Team Pole Position a "bednu" - tedy super výsledek. Ve druhém a třetím podniku sezóny (Autopolis, Fuji Speedway) tvořili posádku vozu Aston Martin V12 Vantage "5" Joel CAMATHIAS (CH - Champion class Super GT International GT Open season 2009 [team Trottet Racing - Ferrari F430 GTC], Champion class GT2 Le Mans Series season 2006 [team Autorlando - Porsche 911 GT3 RSR], 58-th class GT1 FIA GT Champiponship season 2005 [team Graham Nash Motorsport - saleen S7-R]) - FU Song Yang a jejím maximem bylo dvanácté místo (a jeden získaný bod) ve druhém závodě na japonském okruhu Autopolis.

Nejlepšími výsledkem posádky Massimiliano "Max" WISER - JIANG Xin byla dvě druhá místa z druhého (Fuji Speedway - race 2) a čtvrtého (Sepang International Circuit I. - race 2) podniku GT Asia Series season 2014.  Ve druhém "zastavení" asijského g´t´čkového šampionátu v Sepangu se představila dvojice Massimiliano "Max" WISER - Lucas GUERRERO (E - 9-th class Super GT International GT Open season 2010 [team Villois Racing - Aston Martin Vantage GT2], 3-rd class GTS International GT Open season 2009 [Villois Racing - Aston Martin DBRS9], 2-nd Spanish GT Championship season 2005 [team Escuderia Bengala - Mosler MT900R]). Výsledkem obnovené spolupráce této dvojice jezdců, kteří společně úspěšně závodili v letech 2009 (dvě vítězství ve třídě GTS v Kataru - Aston Martin DBRS9) a 2010 (vítězství v závodě na Brands Hatch - Aston Martin Vantage GT2) v International GT Open, byla dvě pódiová umístění (3. místo - race 1, 2. místo - race 2). V celkovém hodnocení GT Asia Series season 2014 skončili v jezdeckém šampionátu Massimiliano "Max" WISER na osmém a JIANG Xin na jedenáctém místě. V konečném pořadí týmovém šampionátu obsadil NB Team dělené čtvrté místo.

Highlands 101

VIP Holdings

Stejně jako v předchozím roce se jel na závěr sezóny - den po dvou mistrovských sprint závodech - na horském okruhu Highlands Motorsport Park nedaleko Cromwellu na Novém Zélandu vytrvalostního závod na 101 kol. Obhájce vítězství z roku 2013 - skotsko-australský byznysmen - Tony QUINN měl ve voze Aston Martin V12 Vantage GT3 "7" nového parťáka, kterým byl - stejně jako ve vytrvalostním mistrovském závodě na okruhu Phillip Island - Garth TANDER. Ve napínavém finiši závodu dlouhém čtyřista osmnáct kilometrů vítězí - s náskokem necelých dvanácti a půl vteřin - dvojice Tony QUINN - Gart TANDER, když jejich Aston Martin V12 Vantage GT3 předjel doposud vedoucí vůz Audi R8 LMS Ultra týmu Skwirk.com.au/MPC až v průběhu posledního kola. 

City of Dreams Macau GT Cup

Craft - Bamboo Racing

V závodě g´t´ček, který se jezdil na legendárním městském okruhu Guia Circuit v rámci Macau Grand Prix F3 jako volný - a vysoce prestižní - podnik po skončení sezóny GT Asia Series se tentokráte představily dva vozy týmu Craft-Bamboo Racing. Ve voze Aston Martin V12 Vantage GT3 "97" Frank YU, který startoval - po nepovedené kvalifikaci - až ze 13. řady, aby nakonec dokončil prestižní spritérský gétéčkový závod na 26. místě.

Ze třetí řady pak startoval s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "55" jezdec World Touring Car Championship z let 2010 - 2013 (team Bamboo - Engineering... 2010-2012, team ROAL Motorsport... 2013) - a vítěz závodu Bathurst 12 Hour z let 2011 a 2012 -  Darryl O'YOUNG, který dojíždí mezi špičkou g´t´čkových jezdců z celého světa na devátém místě, což ale bylo - po velice slibném výsledku kvalifikace - pro celý tým značným zklamáním.

NB Team

V závodě City of Dreams GT Cup Macau 2014 se představil i jeden z vozů Aston Martin V12 Vantage GT3  týmu NB Team. Za volantem vozu s číslem "9" byl italský jezdec Massimiliano "Max" WISER, který si jako jediný ze všech pilotů jedoucích s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 dokázal - ve srovnání s výsledkem kvalifikace -  ve vlastním závodě polepšit, když po startu ze sedmé řady dojel do cíle prestižního závodu na dvanáctém místě.

SEASON 2015

12H Bathurst

Craft - Bamboo Racing

V roce 2015 již nevyrazil hongkongský tým se svými vozy Aston Martin V12 vantage GT3 v polovině ledna do Dubaje, ale až koéncem února na australský okruh Mount Panaroma. Ve třídě AP (Pro-Am) se ve voze s číslem "97A" představili Alex MacDOWALL (GB - 11-th FIA World Touring Car Championship season 2012 & 2013 [Chevrolet Cruze - Bamboo-Engineering]) Stefan MÜCKE - Darryll O'YOUNG, ve třídě AA (Am) se pak za volantem vozu s číslem "99A" střídali Frank YU - Jean-Marc MERLIN (F - 6-th class LMPC European Le Mans series season 2012 [Oreca FLM09 - Boutsen Ginion Racing]) - Jonathon VENTER. V naprosto super dojezdu dvanáctihodinovky dojíždí Aston Martin V12 Vantage GT3 "97A" na třetím místě absolutně a na druhém ve třídě AA, když všem "vypálí rybník" japonský Kamikadze (Katsumasa CHIYO) s Godzillou (Nissan GT-R Nismo GT3)

"Devětadevadesátka" dojíždí v celkovém pořadí závodu Liqui Moly Bathurst 12 Hour na pětadvacátém místě se ztrátou jednadvaceti kol. Tento výsledek závodu zároveň "usadil" posádku vozu Aston Martin V12 Vantage GT3 "99A" ve složení Frank YU - Jean-Marc MERLIN - Jonathon VENTER na deváté místo ve třídě AA (Pro-Am).

Compare Insurance

Na okruhu Mount Panorama se v roce 2015 představil ještě třetí vůz Aston Martin V12 Vantage GT3. Černý vůz s číslem "52A" startoval pod hlavičkou týmu compareinsurance.com.au s tovární podporou Aston Martin. Posádka ve složení Ben GOWER (GB - Winner class A5 24 Hours of Barcelona 2012 [Team Motionsport - Lotus Elise]) Gordon SHEDDEN (GB - Champion British Touring Car Championship season 2012 [Honda Yuasa Racing Team - Honda Civic], 2-nd BTCC season 2011 & 2013 [Honda Racing Team - Honda Civic]- Pete STOREY (GB -GB - Winner class A5 24 Hours of Barcelona 2012 [Team Motionsport - Lotus Elise]) neměla - až na špičkového jezdce britských cesťáků, který se svezl v roce 2011 ve dvou závodech British GT Championship s vozem Ferrari 458 Italia GT3 - prakticky žádné skušenosti s vozy třídy GT3.  V závodě Liqui Moly Bathurst 12 Hour 2015 dojíždí jejich vůz Aston Martin V12 Vantage GT3 "52A" na třidvacátém místě, když odjede na horském okruhu o dvě kola více (tedy rovných dvěstěpadesát) než "devětadevadesátka" týmu Craft-Bamboo Racing. 

Pirelli World Challenge

TRG AMR

Začátkem března se v závodním víkendu pojmenovaném Nissan Grand Prix of Texas na okruhu Circuit of the Amercicas představila dvojice vozů Aston Martin V12 Vantage GT3 týmu TRG - AMR. Ve voze s číslem "09" Mark McKENZIE (USA - 5-th Ferrari Challenge North America - Trofeo Pirelli season 2013 [team Ferrari of Houston - Ferrari 458 Challenge]), který pochází z nedalekého Austinu a v "sedmičce" pak Christina NIELSEN (DK - 6-th Porsche GT3 Challenge USA season 2014 [team NGT Motorsport - Porsche 991 GT3 Cup], 10-th Porsche GT3 Challenge canada season 2014 [team NGT Motorsport - Porsche 991 GT3 Cup]). Mark McKENZIE dojíždí ve svém jediném závodním víkendu v Pirelli World Challenge na třidvacátém a dvaatřicátém místě.

Chistina NIELSEN sice končí v prvním závodě až na začátku čtvrté desítky celkového pořadí, ale hned v tom následujícím dojíždí na 13. místě a připisuje si "solidní" body do hodnocení nováčků. Své nejlepší umístění si vylepšuje na nádherném městském okruhu Long Beach (round 3), kde dojíždí do cíle jako dvanáctá v pořadí. toto umístění si vylepšuje na dalším městském okruhu Belle Isle Detroit (round 6) , kde v závodě končí na jedenáctém místě. Ve své třídě GTA dojíždí třikrát na třetím místě (Austin - race 2, Detroit a Laguna Seca - round 12) a v prvním závodě na okruhu Sonoma Raceway (round 11) se jí povedlo pořadí třídy opanovat. V celkovém hodnocení sezóny Pirelli World Challenge třídy GTA končí Christina NIELSEN na šestém místě. Mezi nováčky pak ve své třídě GTA přesvědčivě vítězí. V celkovém hodnocení nováčků pak končí na výborném druhém místě.

De La Torre Racing

Šest závodních víkendů Pirelli World Challenge 2015 absolvoval s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "4" (chassis #004 - ex TGR-AMR and Young Driver AMR) svého vlastního týmu De La Torre Racing mexický jezdec Jorge de La TORRE (MEX - 13-th class GTS Pirelli World Challenge season 2014 [Aston Martin Vantage GT4 - TRG-AMR]). Jeho nejpovedenějším závodním víkendem byl podnik nazvaný StopTech Grand Prix presented by MOMO na okruhu Mid-Ohio Sports Car Course, kde dojel ve třídě GTA na desátém, respektive dvanáctém místě. Dvakrát (Barber Motorsports Park - race 1, Laguna Seca) pak dokončuje závod v hodnocení amatérské třídy na jedenáctém místě. V celkovém hodnocení třídy GTA Pirelli World Challenge 2015 končí na patnáctém místě.

LG Motorsports

Jediného podniku Pirelli World Challenge 2015 se zúčasňuje s vozem Aston Martin V12 vantage GT3 "28" týmu LG Motorsports veterán (narozen 29.12.1949) Lou GIGLIOTTI (USA - 2-nd class GT SPEED World Challenge season 2006 & 2007 [LG Motorsport - Chevrolet Corvette C6.R], Champion class T1 SCCA World Challenge season 1996 [LG Motorsports - Saleen Mustang], Champion class B SCCA World Challenge season 1992 [Chevrolet Camaro], Champion class Super Sport Escort World Challenge [Chevrolet Camaro]). První závod na okruhu Circuit of the Americas nedokončuje, když je hodnocen jako devětatřicátý a do druhého již nenastupuje.

Australian GT

Taplin Real Estate

V prvních dvou podnicích Australian GT Championship se představil s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "14" (chassis #011 - ex VIP Petfood) tým Taplin Real Estate s jezdeckou dvojicí Dean CANTO (AUS - 4-th place Highlands 101 2013 [team Taplin Real Estate - Ferrari 458 Italia GT3], 2-nd Fujitsu V8 Supercar Series season 2008 [team Howard Racing - Ford BA Falcon], Champion Holden Performance Driving Centre V8 Supercars Series season 2005 [Dick Johnson Racing - Ford BA Falcon]) - Andrew TAPLIN (AUS - 4-th place Highlands 101 2013  [team Taplin Real Estate - Ferrari 458 Italia GT3], 2-nd class GT Trophy Australian GT Championship season 2012 [team Supaloc Racing - Lamborghini Gallardo GT3]). V Adelaide první sprint - po startu z třetího místa na roštu - nedokončují a do dalších dvou již nenastupují. Ve vytrvalostním závodě na okruhu Phillip Island je to prakticky totožné (5. místo na roštu), když pro ně závod vypsaný na 160 minut končí znovu jako nedojetý.

Miles Advisory

Ve čtvrtém podniku Australian GT Championship 2015, jehož dějištěm byl Sydney Motorsport Park se ve voze Aston Martin V12 Vantage GT3 "4" (chassis #011) objevil - v barvách vlastního týmu Miles Advisory (některé prameny uvádějí jako název týmu McElrea Racing) - Tim MILES (NZ - 7-th Porsche GT3 Cup Challenge Australia season 2014 [team McElrea Racing]). Dvě jednadvacátá místa ve dvojici sprintů víceméně odpovídala výsledkům obou kvalifikací ve kterých zajel Tim MILES devatenáctý, respektive jednadvacátý nejrychlejší čas.

Miedecke Motor Group

Pro poslední dva podniky Australian GT Championship 2015 změnil vůz Aston Martin V12 Vantage GT3 "95" (chassis #011) opět svého majitele, když se na okruzích Sandown International Raceway a Highlands Motorsport Park objevil v livreji týmu Miedecke Motor Group. Do všech čtyř sprintů byl přihlášen jako jezdec Andrew MIEDECKE (AUS - 6-th Sandown 1000 Kilometres, WSC 1994 [John Fitzpatrick Racing - Porsche 962], 4-th 800 km Selangor, WSC 1985 [John Fitzpatrick Racing - Porsche 956B], 4-th class C2 Sandown 360 kilometres, WSC 1988 [team Chamberlain Engineering - Spice SE86C], 3-rd Australian Touring Car Masters season 2011 - 2014 [Whiteline Racing - Chevrolet Camaro SS], Champion Australian V8 Stock Cars Championship season 2001 [Whiteline Racing - Chavrolet Monte Carlo]), který se v roce 1985 "sešel" ve voze Toyota Corolla týmu ASP Racing v závodě RAC Tourist Trophy (aka Silverstone 500 Kilometres) započítávaném do European Touring Car Championship s českým jezdcem Milošem BYCHLEM. Andrew MIEDECKE (známý ve světě motorsportu také jako Mad Andy) s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 na obou okruzích v obou kvalifikacích postupně zrychloval až z toho bylo na novozélandském okruhu Highlands Motorsport Park místo ve třetí řadě. Nejlepším výsledkem ve sprintu bylo dvanácté místo z druhého závodu na velmi dobře známém okruhu Sandown Raceway.

GT Asia Series

Craft - Bamboo Racing

Stejně jako ve druhé sezóně, tak i ve své třetí v GT Asia Series nasazoval hongkongský tým Craft - Bamboo Racing dva vozy Aston Martin V12 Vantage GT3. Ve voze s číslem "osmaosmdesát" se střídali Richard LYONS - Frank YU, v "devětadevadesátce" začala sezónu dvojice Darryl O'YOUNG - Jonathon VENTER, kterého od závodů v malajském Sepangu (round 4) vystřídal Daniel LLOYD (GB - 4-th Porsche Carrera Cup Great Britain season 2013 [Team Parker Racing]). Hned při prvním podniku (Korea International Circuit) startují oba vozy Aston Martin V12 Vantage GT3 z Pole Position, aby nakonec dovezly "hezkých" pár bodů za třetí (race 1 - car "88") a první místo (race 2 - car "99"). V následujích dvou podnicích na japonských okruzích (Okayama International Circuit, Fuji speedway) je to výsledkově trochu "slabší" - jedno Pole Position (Fuji, race 2 - car "99"), dvě druhá (Okayama, race 2 - car "88", Fuji, race 2 - car "99") a jedno třetí (Okayama, race 2 - car "99") místo.

Na okruhu Sepang International se jel vytrvalostní závod hodnocený dvojitými body. Po startu z Pole Position v něm dojíždí na třetím místě dvojice Darryl O'YOUNG - Daniel LLOYD. Následující podnik, jehož dějištěm je Shanghai International Circuit je pro tým Craft - Bamboo Racing naprosto fantastický, když oba vozy startují do obou sprintů z Pole Position a dvojice Darryl O'YOUNG - Daniel LLOYD vyhrává ve voze Aston Martin V12 Vantage GT3 "99" oba závody. V závěrečném podniku na thajském okruhu Chang International v Buriramu pak "stačí" body za čtvrté místo a vítězství v závěrečném závodě Darrylu O'YOUNGOVI k zisku jezdeckého šampiona GT Asia Series pro rok 2015, když právě vítězstvím v posledním sprintu sezóny o čtyři body odskočil dvojici Keita SAWA - Aderly FONG, která dojela na okruhu Chang International v obou sprintech na třetím místě.

Highlands 101

Miedecke Motor Group

Den po sprintérských závodech Australian GT Championship se jel - stejně jako v předchozích dvou letech - na okruhu Highlands Motorsport Park volný vytrvalostní závod Highlands 101. I v roce 2015 byl na startu vlůz Aston Martin V12 Vantage GT3 (chassis #011), tentokráte však již v barvách týmu Miedecke Motor Group. Ve voze s číslem "95" se střídali Andrew "Mad Andy" MIEDECKE George MIEDECKE (AUS - 8-th Dunlop V8 Supercars Series season 2013 [Matt Stone Racing - Ford FG Falcon], 3-rd Yokohama V8 Ute Series season 2009 [Miedecke Motorsport - Ford Falcon BF], 2-nd Australian Production Car Championship season 2008 [Hyundai Tiburon]). Pro rodinný tým však končí vytrvalostní podnik na nádherném novozélandském okruhu předčasně a jejich vůz je klasifikován na 22. místě (Did Not Finish) jako první z vozů, které závod na sto jedna kol nedokončily.

FIA GT World Cup Macau

Craft - Bamboo Racing

Na městském oruhu Guia v Macau se v roce 2015 konal první ročník  Světového poháru g´t´ček pod "hlavičkou" FIA. Formát závodního víkendu se skládal - po vzoru Blancpain Sprint Series - z vlastní kvalifikace, kvalifikačního závodu na dvanáct kol a hlavního (mistrovského) závodu na čtrnást kol. Na startu byli hned tři jezdci - Darryl O'YOUNG (GT Asia Series), Stefan MÜCKE (FIA World Endurance Championship, Blancpain Endurance Series) a Richard LYONS (GT Asia Series, Super GT) týmu Craft - Bamboo Racing s vozy Aston Martin V12 Vantage GT3. Kvalifikace dopadla pro hongkongský tým naprosto fantasticky, když Stefan MÜCKE vyjel s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "97" Pole Position (2:18.032), Darryl O'YOUNG (car #55) místo ve třetí (grid - 6-th place, 2:19.427) a  Richard LYONS (car #99) ve čtvrté řadě (grid - 7-th place, 2:19.637) na startovním roštu.

Rovněž kvalifikační závod dopadnul pro tým Craft - Bamboo Racing velmi dobře. Stefan MÜCKE dojen do cíle sprintu na dvanáct kol na třetím, Richard LYONS na šestém (jako první ze stabilních jezdců GT Asia Series) a Darryl O'YOUNG na osmém (jako první z jezdců se stříbrnou licencí FIA) místě, což pro hlavní závod vypsaný na 14. kol znamenalo start ze druhé (Stefan MÜCKE) , třetí (Richard LYONS) a čtvrté (Darryl O'YOUNG) řady.

Pořadí v soutěži výrobců (FIA GT World Cup for Manufactures) výrazně ovlivnila kolize tří vozů v prvním kole, do které se zapletli Earl BAMBER (Porsche 997 GT-R), Kévin ESTRE (McLaren 650S GT3) a Richard LYONS (Aston Martin V12 Vantage GT3). Pro všechny tyto jezdce tak skončil mistrovský závod hned v prvním kole. Stefan MÜCKE projíždí s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "97" cílem závodu vypsaného na čtrnáct kol na třetím a Darryl O'YOUNG na pátém místě, což továrně Aston Martin zajistilo třetí místo mezi výrobci. Šampipony se v Macau stali Maro ENGEL (Mercedes-Benz SLS AMG GT3) a mezi výrobci německý Mercedes-Benz.

SEASON 2016

Pirelli World Challenge

TRG AMR

Tým The Racer's Group (TRG) AMR se s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 objevoval v šampionátu Pirelli world challenge opět jen sporadicky, když Duncan ENDE (USA - 7-th Pirelli World Challenge season 2013 [team GMC Racing - Audi R8 LMS Ultra], 2-nd class GTC American Le Mans Series season 2011 [team TRG AMR - Porsche 997 GT3 Cup]) absolvoval s vozem číslo "67" pouze dva úvodní podniky. Dvě šestnácté (race 2 - Austin, race 2 - St.Petersburg) a jedno patnácté (race 1 - St.Petersbug) místo nebylo zrovna to "pravé ořechové" a tak se Aston Martin V12 Vantage "67" již neobjevil v Long Beach přestože byl do závodu na městském okruhu přihlášen.

De La Torre Racing

Mexický amatérský jezdec Jorge De La TORRE absolvoval se svým vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "4" pět závodních víkendů (Austin, Long Beach, Mosport, Lime Rock Park a Laguna Seca) Pirelli World Challenge 2016. Na městském okruhu v Long Beach a na Mosport International Raceway (race 2) mu jen těsně unikly stupně vítězů ve třídě GTA, když dojel na čtvrtém místě. Jorge De La TORRE se však vysněné "bedny" dočkal hned v následujícím závodním víkendu, když na přírodním okruhu Lime Rock Park dojel mezi amatérskými g´t´čky na třetím místě. V celkovém hodnocení sezóny Pirelli World Challenge ve třídě GTA mu patřilo šesté místo.

SprintX GT Championship Series

De La Torre Racing

Od roku 2016 se v rámci některých víkendů Pirelli World Challenge jezdí jako doprovodný seriál SprintX GT Championship Series. Rozdělení do tříd je podobné jako v PWC s tím rozdílem, že jeden závod se jede jako krátký sprint a druhým jako hodinovka. O víkendu (sobota, neděle) se závody opakují a každý jezdec může jeden den nastoupit jen do jednoho závodu. Jede-li  například v sobotu krátký sprint, tak v neděli automaticky nastupuje do hodinového závodu. Tým De La Torre Racing se v roce 2016 účastnil dvou závodních víkendů SpritX - Mosport (round 1) a Laguna Seca (round 3). Ve voze Aston Martin V12 Vantage GT3 (chassis #001) se střídali majitel týmu Jorge De La TORRE a Lars VILJOEN (GB - 42-nd class Proto Scratch V de V Endurance season 2013 [team TFT - Tatuus PY012], 18-th Formula BMW UK season 2005 [Team SVR Pioneer - Mygale FB02]). Na Canadian Tire Motorsport Parku (Mosport) nesl jejich vůz na číslo "čtyři", na okruhu Laguna Seca pak číslo "24".

V celkovém hodnocení třídy Sportsman (obdoba třídy GTA v Pirelli World Challenge) dopadl o poznání lépe Jorge De La TORRE, který získal třikrát body za páté místo a jednou dojel jako jako desátý (sprint 1 - Laguna Seca) a v celkovém hodnocení první sezóny SprintX GT Championship Series skončil na pátém místě. Lars VILJOEN si zapsal dvakrát body za páté (Mosport), jednou za šesté (sprint 2 - Laguna Seca) a desáté místo. Na šéfa týmu De La Torre Racing ztrácel v celkovém hodnocení třídy Sportsman na šestém místě pouhé čtyři body.

Australian GT Championship

Darrell Lea

Po roce stráveném ve voze McLaren 650S GT3 se vrátil britský byznysmen Tony QUINN do Australian GT Championship 2016 s novým vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 (chassis #035) "7". Primárně se však zaměřil na nový vytrvalostní šampionát, který zahrnoval čtyři závody na 101. kol. V první části sezóny (Albert Park - round 2, Phillip Island - round 4) se jen jednou dostal do Top Ten, když dojel ve druhém závodě v Melbourne (Albert Park Circuit) na desátém místě.  V Townsville (round 5) to pak bylo výsledkově o dost lepší (race 1 - 5-th place, race 2 - 8-th place) a v závěrečném podniku sezóny (round 6) na horském novozélandském okruhu Highlands Motorsport Park, který Tony QUINN vlastní již výborné, když se vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "7" svého vlastního týmu Darrell Lea dojíždí v prvním sprintu jako druhý a ve druhém na 4. místě.

Miedecke Motor Group

Rovněž tým Miedecke Motor Group, který před sezónou odkoupil dva vozy Aston Martin V12 Vantage GT3 od týmu Craft - Bamboo Racing, se zaměřil na závody australského vytrvalostního šampionátu a všechny ostatní starty pro něj byl hlavně možností užít si to za volantem. Dvojice Andrew MIEDECKE - George MIEDECKE se ve sprintérském šampionátu představila jen v Albert Parku a na Phillip Island. Rodinný tým Miedecke Motor Group dosáhl svého nejlepšího výsledku ve sprint závodech hned v tom svém prvním vůbec, kdy dojela dvojice Andrew MIEDECKE - George MIEDECKE na čtvrtém místě. Navíc ve svých prvních dvou sprintech sezóny zvítězili se svým vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 (chassis #011) "95" v hodnocení třídy CMI.

Australian Endurance Championship

Darrell Lea

V prvním podniku Australian Endurance Championship 2016 jehož dějištěm byl okruh Phillip Island byl  parťákem Tonyho QUINNA ve voze Aston Martin V12 Vantage GT3 "7" Daniel GAUNT (NZ - 5-th class GT Trophy Australian GT Championship season 2014 [Team JJ Racing - Lamborghini Gallardo LP520], 11.th Dunlop V8 Supercar Series season 2013  [Eggleston Motorsport/Evans Motorsport Group - Holden VE Commodore/Ford FG Falcon], Champion Porsche GT3 Cup Challenge NZ Championship season 2010-2011 [XXX Motorsports - Porsche 997 GT3 Cup]).  Výsledkem této spolupráce bylo 5. místo v závodě na 101. kol. Do druhého podniku v Sydney nastoupila na start dvojice Tony QUINN - Hayden COOPER (AUS - 5-th class GT Sports Australian GT Championship season 2014 [Ginetta G50 GT4], 5-th formula 3 Australian Drivers Championship season 2012 [BF Racing - Dallara F304], Champion Queensland Formula Ford Championship season 2011 [BF Racing - Van Diemen RF02K]), která závod dokončila na devátém místě.  V závěrečných dvou podnicích (Hampton downs, Highlands) se za volantem vozu Aston Martin V12 Vantage GT3 "7" střídala dvojice Tony QUINN - Greg MURPHY (NZ - Champion BNT V8 Super Tourers New Zealand season 2014 [M3 Racing - Holden VE Commodore], Champion BNT V8 SuperTourer Series season 2013 [M3 Racing - Holden VE Commodore], Champion V8 SuperTourers New Zealand Endurance Championship season 2013 [M3 Racing - Holden VE Commodore], winner Bathurst 24 Hour Race 2003 [Garry Rogers Motorsport - Holden Monaro 427C]). Až desáté místo z Hampton Downs Motorsport Parku si dvojice Tony QUIIN - Greg MURPHY zcela vynahradila druhým místem v závěrečném vytrvalostním podniku sezóny na okruhu Highlands Motorsport Park. Britský byznysmen Tony QUINN končí v celkovém pořadí Australian Endurance Championship season 2016 na 4. místě.

Miedecke Motor Group

Dvojice Andrew MIEDECKE - George MIEDECKE vstoupila do australského vytrvalostního šampionátu desátým místem na okruhu Phillip Island. Ve druhém podniku, jehož dějištěm byl Sydney Motorsport Park pak se svým vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "95" projíždí - po startu ze třetí řady - vítězně cílem.  Na Hampton Downs Motorsport Parku přichází zklamání, když pro ně závod končí - po startu z první řady (druhé místo na roštu) - v šestašedesátém kole (cca hodinu před koncem závodu). Andrew & George MIEDECKE si vše vynahrazují v posledním podniku na okruhu Highlands Motorsport Park, kde dojíždějí se svým Astonem Martin V12 Vantage GT3 "95" na třetím místě. Stejné umístění jim patří i celkovém pořadí Australian Endurance championship 2016. 

V závodě v Hampton Downs Motorsport Parku (round 3, Australian Endurance championship 2016) se s druhým vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 (chassis #007 or #019 ex Craft - Bamboo Racing) "96" týmu Miedecke Motor Group představuje dvojice Richard MOORE (NZ - 3-rd BNT V8 SuperTourers New Zealand season 2014 [M3 Racing - Holden VE Commodore], 2-nd V8 SuperTourers New Zealand Endurance Championship season 2013 [M3 Racing - Holden VE Commodore]) - Tony LONGHURST (AUS - 11-th V8 Supercars Championship  Series season 2002 [team Briggs Motor Sport - Ford AU Falcon], 8-th Australian Touring Car Championship season 1998 [team Tony Longhurst Racing - Ford EL Falcon], 3-rd Australian Touring Car Championship season 1991 & 1992 [team Tony Longhurst Racing - BMW M3 Evolution II.]). Pro "šestadevadesátku" závod končí v devadesátém kole v čase 2:29:27,844, tedy zhruba dvacet minut před koncem závodu vypsaného na 101. kol.

GT Asia Series

Matt Stone Racing

Ve dvou "japonských" závodních víkendech (Okayama International Circuit, Fuji Speedway) se na startu objevil Aston Martin V12 Vantage GT3 "95" týmu Miedecke Motor Group startující ve vybraných podnicích GT Asia Series pod "hlavičkou" týmu Matt Stone Racing. Vedle George MIEDECKEHO se postupně střídají Nathan MORCOM (AUS - 6-th Formula 3 Australian Drivers Championship season 2013 [team Eastern Creek Karts - Dallara F307],  2-nd class B Australian Production Cars Championship season 2011 [team Eastern Creek Karts - BMW 335i], 5-th Formula Ford New South Wales season 2008 [team Anglo Australian Motorsport - Comtec Spirit K08]) a Ashley WALSH (AUS - 3-rd Dunlop V8 Supercars Series season 2014 [team Matt Stone Racing - Ford FG Falcon], 2-nd Dunlop V8 Supercars Series season 2013 [team Matt Stone Racing - Ford FG Falcon], 2-nd Australian Formula Ford Championship season 2007 [CAMS Rising Star - Spectrum 011B]). Úspěšnejší byla dvojice George MIEDECKE - Ashley WALSH, která dojela ve druhém závodě na fuji speedway na pátém místě.

SEASON 2017

12H Bathurst

Miedecke Motor Group

Liqui Moly Bathurst 12 Hour byl pro tým Miedecke Motor Group posledním startem s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3. Na okruhu Mount Panorama se ve voze s číslem 35A předststavila posádka ve složení George MIEDECKE - Ashley WALSH - Tony BATES (AUS - 13-th Porsche Carrera Cup Australia season 2016 [team Tony Bates Racing - Porsche 997 GT3 Cup], 2-nd Australian Commodore Cup National season 2009 & 2010 [Holden VS Commodore]). Jejich ambice byly ve třídě AAM (GT3-Am) vysoké, ale nakonec skončil jejich Aston Martin V12 Vantage GT3 "35" hluboko v poli poražených, když odjel na překrásném australském horském okruhu jen pětasedmdesát kol a v závodě strávil "něco málo" přes tři hodiny a byl čtvrtým vozem který odstoupil...

Pirelli World Challenge

TRG AMR

Tým The Racer's Group AMR se v Pirelli World Challenge season 2017 představil se svým vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 (chassis #018) "007" v jediném závodním víkendu. Na městské okruhu St. Petersburg byl za jeho volantem James DAVISON (AUS - 2-nd place class GTD 12 Hours of Sebring 2015 [team TRG AMR - Aston Martin V12 Vantage GT3], 2-nd Firestone Lindy Lights season 2009 [team Vision Racing], 7-th Sahlen's Six Hour of The Glen 2010 [Riley Mk.XX - Starworks Motorsport]), který v prvním sprintu dojel na výtečném 2. místě, když za sebou nechal taková "jména" jako Patrick LONG, Johnny O'CONNELLPeter KOX či Ryan DALZIEL.

De La Torre Racing

V sezóně 2017 absolvoval Jorge De La TORRE se svým vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 (chassis #034) "04" čtyři závodní víkendy (Grand Prix of St. Petersburg, Grand Prix of Long Beach, Grand Prix of Road America, Grand Prix of Mid-Ohio) Pirelli World Challenge. V prvních třech podnicích pravidelně dojížděl na 19. - 20. místě. Svých nejlepších výsledků dosáhnul mexický Gentleman Driver závodící v "barvách" svého vlastního týmu na okruhu Mid-Ohio, kde dojíždí na sedmnástém (race 1) a osmnáctém (race 2) místě v absolutním pořadí závodu. Jeho nejlepším výselkem ve třídě GTA bylo páté místo z prvního závodu na okruhu Mid-Ohio. V celkovém hodnocení třídy GTA Pirelli World Chalenge obsadil Jorge De La TORRE - stejně jako o rok dříve - šesté místo.

SprintX GT Championship Series

TRG AMR

Pro druhý ročník SprintX GT Championship Series byla výrazně upraveny propozice a jednotlivé závodní víkendy zahrnovaly dva hodinové závody, do kterých startovaly dvoučlenné posádky. V prvních třech podnicích (Virginia International Raceway, Mosport, Lime Rock Park) se ve třídě AM představila ve voze Aston Martin V12 Vantage GT3 "007" dvojice Drew REGITZ (USA - 5-th class GTA Pirelli World Challenge season 2016 [Stephen Cameron Racing - Audi R8 LMS], 15-th class GTS Pirelli World Challenge season 2014 [team TRG AMR - Aston Martin Vantage GT4]) - Kris WILSON (USA - 6-th class GTS Pirelli World Challenge season 2015 [team TRG AMR - Aston Martin Vantage GT4], 15-th class GT Continental Tire Sports Car Challenge season 2014 [team TRG AMR - Aston Martin Vantage GT4]). Posádka Drew REGITZ - Kris WILSON vítězí ve třídě Am-Am hned v prvním závodě sezóny. Poté dojíždějí mezi amatérskými posádkami čtyřikrát na druhém místě. Ve čtvrtém podniku sezóny (Utah) však již závodí v  týmu R.Ferri Motorsport s vozem Ferrari 458 Italia GT3. V celkovém hodnocení třídy Am-Am SprintX GT Championship Series 2017 končí dvojice Drew REGITZ - Kris WILSON na 2. místě.

De La Torre Racing

Aston Martin V12 Vantage GT3 "04" týmu De La Torre Racing se objevil až na startu posledních dvou hodinových závodů na okruhu Circuit iof the Americas. Za volantem vozu jedoucího ve třídě Am-am se střídali Jorge De La TORRE - Ate de JONG (NL - 2-nd class LMP3 Asian Le Mans sprint Cup season 2016 [PRT RAcing - Ginetta LMP3]).  Ve své první hodinovce seriálu SprintX GT Championship season 2017 dojíždí mezi amatérskými jezdci na 3. místě. V závěrečném podniku sezóny pak Jorge De La TORRE - Ate de JONG končí těsně za "bednou".

Blancpain GT Asia Series

CMRT Eurasia

Do šampionátu Blancpain GT Series Asia, který nahradil GT Asia Series vstoupil pod názvem CMRT Eurasia tým Eurasia Motorsport známý ze závodů Asian Le Mans Series (kategorie LMP2/LMP3). Ve voze Aston Martin V12 Vantage GT3 (chassis #026) "69" se střídala dvojice Gentleman Drivers James CAI (CN - 57-th GT Asia Series season 2015 [team Golden CMT RTP/Taiwan Top Speed Racing - Ferrari 458 Challenge]) - Kenneth LIM (CN - 57-th GT Asia Series season 2015 [team Golden CMT RTP/Taiwan Top Speed Racing - Ferrari 458 Challenge], Champion class A Renault Clio Cup China season 2016). Po třech třetích místech ve třídě Am-Am "přichází" první vítězství ve druhém závodě na okruhu Chang International. Velký přísun bodů byl i za dvě druhá místa ve třídě Am-Am (race 2 - Fuji Speedway, race 1 - Shanghai International). Nejlepším podnikem sezóny byl pro dvojici čínských jezdců závěrečný podnik na okruhu Zhejiang International, kde dvakrát vítězí ve třídě Am-Am a ve druhém závodě dojíždějí v celkovém pořadí závodu na jedenáctém místě, což bylo nejlepší umístění v absolutním pořadí v g´t´čkovém šampionátu vůbec. Poslední podnik tak rozhodl, že dvojice James CAI - Kenneth LIM se stala vůbec prvními šampiony Blancpain GT Series Asia ve třídě Am-Am s náskokem pěti bodů.

Souhrn pódiových umístění vozu ASTON MARTIN VANTAGE GT3 v /Asian/Australian Series, Championships & Top Races

(PWC/SprintX/Super GT/Australian GT/GT Asia Series/12H Bathurst/Highlands 101/Macau GT)

​ 17 vítězství (x/x/7/8/x/2/x)

15 druhých míst (1/x/8/6/x/x/x)

18 třetích míst (x/x/6/9/1/x/2)

​9 vítězství ve třídě (x/1/3/2/3/x/x/x)

14 vítězství v kvalifikaci (x/x/2/11/x/x/1)

​* * * * * * * 

* Darryl O'YOUNG *

Drivers Champion Asian GT Series 2015

* * * * * * *

* James CAI - Kenneth LIM *

Drivers Champion class AA Blancpaing GT Series Asia 2017

* * * * * * *

Největší počet odjetých závodů s vozem Aston Martin Vantage GT3 v Asian/Australian Series 

& Endurance Top Races

(PWC/SprintX/Super GT/Australian GT/GT Asia Series/12H Bathurst/Macau GT/Highlands 101)

Tony QUINN - 22 (19/2)

Frank YU - 20 (17/1/2)

Jorge de La TORRE - 2019 (17/3)

Masaki KANO - 17 (17)

Hideto YASUOKA - 16 (16)

George MIEDECKE - 12(2/8/1/1)

Andrew MIEDECKE - 11 (10/1)

Christina NIELSEN - 11 (11)

Darryl O'YOUNG, Stefan MÜCKE - 10 (7/1/2)

*******

TOPlist