ASTON MARTIN VANTAGE GT3: OtherEuroChamp

STRÁNKA VE VÝSTAVBĚ

... Aston Martin V12 Vantage GT3 by měl závodit i v roce ​2018 ...

 

image

V12 Vantage GT3 je nástupcem modelu DBRS9, který vznikl ve 24 kusech a privátní týmy s ním získaly několik titulů. Vůz je poháněn lehkým vidlicovým dvanáctiválcem objemu 6 litru. Pohonnou jednotku u prototypu technici naladili na zhruba 442 kW (600 k). Přenos točivého momentu s maximální hodnotou 700 Nm zajišťuje přes závodní spojku šestistupňová sekvenční převodovka Xtrac, která je s agregátem spojena karbonovým kloubovým hřídelem. Podvozek je z hliníku a má karbonové výztuhy. Oproti seriovému modelu je změněna geometrie obou náprav s nižší světlostí, zkrácen byl i rozvor a výrazně byla upravena aerodynamika vozu. Ochranná klec je navržená podle současných předpisů FIA pro kategorii vozů GT3. Prázdný Aston Martin V12 Vantage GT3 váží 1250 kilogramů.

ASTON MARTIN VANTAGE GT3

 part five

Other European Championship

International GT Open - Italian GT Championship Belgian Racing Car Championship - 24H Series

Astony Martin V12 Vantage GT3 závodily v "ostatních" předních evropských šampionátech jak v "barvách" týmů, které na ně přezbrojily z vozů Aston Martin DBRS9 GT3 (Villois Racing, GPR Racing/Brussels Racing), tak i v těch, které vstoupily do g´t´čkových seriálů až s novými vozy (TF Sport, Craft Racing, Solaris Motorsport).

SEASON 2012

International GT Open

Villois Racing

Italský Villois Racing, týmový Champion International GT Open class GTS season 2009 s vozy Aston Martn DBRS9 GT3, který si nejvyšší třídu mezinárodního g´t´čkového šampionátu (neúspěšně) vyzkoušel již v roce 2011 s vozem Aston Martin Vantage GT2 vstoupil do nové sezóny s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "12" (chassis #SGT-12) a jedeckou dvojicí Álvaro BARBA (E - Champion International GT Open season 2010 [Ferrari 430 GT2 - AF Corse], 4-th class GT2 FIA GT Championship season 2009 [Ferrari 430 GT2 - AF Corse]) - Matteo MALUCELLI (I - Champion class GT1 Italian GT Championship season 2005 [Ferrari 550 GTS Maranello - BMS Scuderia Italia], 3-rd class GT2 FIA GT Championship season 2007 [Porsche 997 GT3 RSR - BMS Scuderia Italia], 2-nd place class GT2 24 Hours of Le Mans 2008 & 2009 [Ferrari F430 GT2 - BMS Scuderia Italia]). Říká se sice: "nevstoupíš dvakrát do stejné řeky", ale tentokráte to bylo se zcela novým vozem, který byl speciálně upravený pro třídu Super GT šampionátu GT Open. Již první polovina sezóny nebyla rozhodně špatná, když "dvanáctka" třikrát startovala z Pole Position (race 2 - Portimao, Nürburgring, Spa-Francorchamps), dvakrát dojela na druhém místě (race 1 - Nürburgring, Spa-Francorchamps) a ve čtvtém podniku sezóny - po startu ze sedmé řady - dojela v nedělním závodě na Brands Hatch do cíle jako první. Druhá polovina sezóny pak byla naprosto super, když dvojice Álvaro BARBA - Matteo MALUCELLI startovala pětkrát (2x Paul Ricard, Hungaroring, 2x Barcelona) z Pole Position) a čtyřikát dojela do cíle jako první (Paul Ricard - race 1, Hungaroring - race 2, Monza - race 2, Barcelona - race 1). Na Circuit Paul Ricard však po vítězném průjezdu cílem  následovalo vyloučení ze závodu. V celkovém hodnocení International GT Open season 2012 končí dvojice Álvaro BARBA - Matteo MALUICELLI na třetím místě se ztrátou šestnácti bodů na dvojici Gianmaria BRUNI - Federico LEO. No a nebýt tohoto vyloučení (Excluded) po vítězném závodě (a ztráty osmnácti bodů) - o které si dodnes ve výsledkové listině sobotního závodu na Paul Ricard nic nepřečtete -  tak... No možná i tohle byl jeden z důvodů proč po sezóně 2012 úspěšný italský tým Villois Racing se svou závodní činností zcela skončil...

GPR Racing

Na startu posledníhio podniku sezóny v Barcelově se na startu objevil druhý vůz Aston Martin V12 Vantage GT3. Za volantem vozu s číslem "91" závodícím ve třídě GTS v žluto-bílém livreji týmu GPR Racing (v některých pramench byl jako název týmu uváděn Maxime Martin) se střídali Maxime MARTIN (B - Winner four races [Magny-Cours & Silverstone 2011, Monza & Silverstone 2012 - BMW Z4 GT3 - Marc VDS] Blancpain Endurance Series, Winner three races [Oschersleben, Nürburgring I., Nürburgring II.] ADAC GT Masters 2012, 6-th FIA GT1 World Championship season 2011 [Ford GT GT1 - Marc VDS]) - Bertrand BAGUETTE (B - 7-th [4-th class LMP2] Petit Le Mans 2012 [Morgan LM P2 - OAK Racing], Champion Formula Renault 3.5 season 2009 [team Draco Racing]), kteří si společně vyjeli roce 2011 dvě čtvrtá místa (Navarra, Beijing) ve FIA GT1 World Championship s vozem Ford GT GT1. Výsledky závodního víkendu (šesté a sedmé místo v absolutním pořadí závodu, respektive vítězství a druhé místo ve třídě GTS) byly pro belgický tým závodící s tovární podporou velice povzbudivé a tak začal opravdu vážně uvažovat o své účasti v kompletní sezóně International GT Open 2013. 

SEASON 2013

24H Series

Craft Racing AMR

Hongkongský tým Craft-Bambbo Racing, který pro svůj vstup do Asian GT Series zvolil vůz Aston Martin V12 Vantage GT3 se představil v lednu v Dubaji - za výrazné jezdecké tovární podpory týmu Aston Martin Racing - v prvním podniku 24H Series 2013. Ve voze s číslem "15" se v závodě 24 Hours of Dubai 2013 se střídala posádka ve složení Frank YU (HKG - Winner class GT3 Aston Martin Le Mans Festival 2012 [Craft Eurasia Racing], 6-th Asian GT Series season 2012 [Ginetta G50Z GT3]) - Tomonobu FUJII (J - Winner class GT3 Aston Martin Le Mans Festival 2012 [Craft Eurasia Racing], 2-nd class GT300 Autobacs Super GT season 2012 [Porsche 911 GT3-R - Hankook KTR]) - Darren TURNER (GB - Winner class GT1 24 Hours of Le Mans 2007 & 2008 [Aston Martin DBR9 - Aston Martin Racing], 2-nd FIA GT1 World Championship season 2011 [Aston Martin DBR9 - Young Driver AMR]) - Darryl O'YOUNG (HKG - Winner 12 Hour Bathurst 2012 [Audi R8 LMS Ultra  - team Phoenix Racing], 3-rd class Yokohama Trophy FIA World Touring Car Championship season 2011 [Chevrolet Cruze - Bamboo Engineering], 4-th Porsche Carrera Cup Asia season 2011 [team LKM Racing]) - Stefan MÜCKE (D 2-nd FIA GT1 World Championship season 2011 [Aston Martin DBR9 - Young Driver AMR], Champion class LMP1 Le mans Series season 2009 [Lola B09/60-Aston Martin - Aston Martin Racing]). Konečné třetí místo vozu hongkongského týmu Craft Racing AMR s číslem "15" na kapotě je až do dnešních dnů vůbec nejlepším umístění vozu Aston Martin V12 Vantage GT3 v absolutním pořadí závodu 24 Hours of Dubai.

Belgian Racing Car Championship

GPR Racing

Po velmi úspěšné sezóně v Belgian Racing Car Championship 2012 s vozem Aston Martin DBRS9 GT3 absolvuje tým GPR Racing kompletní vytrvalostní sezónu se dvěma novými vozy Aston Martin V12 Vantage GT3. Ve voze s číslem "100" (chassis #008) se střídají Tim VERBERGT (B - Champion Belcar season 1998, 1999 [Audi A5 - team Dubois Racing] & 2009 [Audi R8 LMS - Phoenix Belgian Audi Club]) - Damien DUPONT (B - 10 th class T3 belgian touring Car Series season 2011 [Seat Supercopa - Delahaye racing Team]) - Bert REDANT (B10-th Belcar Endurance Championship season 2011 [Porsche 997 GT3 Cup - team Level Racing], 3-rd Belgian Touring Car Series season 2008 [BMW M3 Silhouette - team KS Motorsport). Naproti tomu posádka vozu s číslem "9" (chassis #005) je jen dvoučlenná a tvořili ji Michael SCHMETZ (B - 13-th class GT3 Belcar season 2011 [Aston Martin DBRS9 - GPR Aston Martin Racing], 4-th class Pro Belgian Racing Car championship season 2012 [Aston Martin DBRS9 - GPR aston Martin racing]) -  Pierre GRIVEGNEE (B - 26-th class GT3 Belcar season 2011 [Aston Martin DBRS9 - team GPR Aston Martin Racing]). V prvním podniku sezóny BRCC Endurance (FIA GT Zolder) dojíždějí v devadesátiminutovém závodě oba vozy Aston Martin týmu GPR Racing těsně za "bednou", když "devítka" dojíždí" na čtvrtém a "stovka" - po startu z Pole Position - na pátém místě.

Druhý podnik sezóny, tříhodinovku Trophée de Bourgogne na okruhu Dijon - Prenois pak vozy Aston Martin V12 vantage GT3 týmu GPR Racing zcela ovládají, když "stovka" trojice Tim VERBERGT - Damie DUPONT - Bert REDANT tentokráte vítězí nejen v kvalifikaci, ale i v celém závodě a "devítka" dvojice Pierre GRIVEGEE - Michael SCHMETZ dojíždí na druhém místě a vítězí ve třídě GTP. V následujícím tříhodinovém závodě (Spa Euro Race) se pro aston Martin V12 Vantage GT3 "100" opakuje "vše" z francouzského okruhu Dijon - Prenois, tedy nejprve vítězství v kvalifikaci a poté vítězství v celém závodě. "Devítka" však tentokráte cíl závodu nespatří. Čtvrtý podnik se jede jako hodinovka v rámci Total Spa 24 Hours a výsledek závodu je stejný jako v předchozím závodě spa euro Race, tedy vítězství "stovky" a nedojetí do cíle "devítky". Výsledky závodu Spa 600 km (Belgian EuroSeries) jsou naprosto totožné jak ve tříhodinovce Trophée de Bourgogne - tedy vítězství trojice Tim VERBERGT - Damien DUPONT - Bert REDANT jak v kvalifikaci, tak i celém závodě a k tomu druhé místo v celkovém pořadí dvojice Pierre GRIVEGNEE - Michael SCHMETZ, která v průběhu sezóny "přestoupila" za sesterským vozem do třídy GTPE. V posledním podniku pak vítězí v kvalifikace "devítka" a "stovka" pak vítězí v závodě Belgian Masters Zolder vypsaném na tři hodiny. Ani čtyři vítězství v sezóně a jedno páté místo však nestačí trojici Tim VERBERGT - Damien DUPONT - Bert REDANT na celkový vytrvalostní titul, který jim uniká o poulé dva body. Slabou útěchou je pak pro posádku "stovky" vítězství v BRCC Endurance ve třídě GTPE.

International GT Open

GPR Racing

Dvojice jezdců Maxime SOULET (B - Champion Belcar Endurance Championship season 2011 [Porsche 997 GT3 Cup - ProSpeed Competition], Winner 24 Hour Zolder 2006 [Chevrolet Corvette C5-R - team SRT], Winner 24 Hour Zolder 2007 [Porsche 997 GT3 Cup - team GPR]) - Enzo IDE (B - Winner 24 hour Zolder 2011 [Audi R8 LMS Ultra - W Racing Team], 3-rd FIA GT3 European Champiponship season 2011 [Audi R8 LMS Ultra - Belgian Audi Club Team WRT]) v "barvách" týmu GPR Racing vstoupila do International GT Open na okruhu Paul Ricard naprosto famózně, když s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "13" zvítězila v obouu závodech ve třídě GTS a k tomu návdavkem přidala vítězství v absolutním pořadí v sobotním závodě a v tom nedělním dojela celkově druhá. Potom se však žluto-bílý vůz Aston Martin V12 Vantage GT3 objevil až v v posledních třech závodních víkendech (Spa, Monza, Barcelona). Na domácím okruhu Spa-Francorchamps dojíždí dvojice Maxime SOULET - Enzo IDE v delším závodě jako třetí (páté absolutně) a v nedělním kratším pak jako druhá ve své třídě (třetí místo absolutně). V ná sledujícím podniku, jehož místem konání byl Královský park Monza pak nedokončují ani jeden ze závodů. V posledním podniku sezóny, kterým byla Barcelona se na startu objevila dvojice Maxime SOULET - Álvaro BARBA (E - Champion International GT Open season 2010 [team AF Corse - Ferrari F430 GT2], Winner of five races [Brands Hatch, Paul Ricard, Hungaroring, Monza, Barcelona] season 2012 [team Villois Racin - Aston Martin V12  Vantage GT3 - class Super GT]). V sobotním závodě nově složená dvojice dojíždí do cíle na druhém místě absolutně a návdavkem k tomu vítězí ve třídě GTS. V neděli se již tolik nedaří, když dvojice Maxime SOULET - Álvaro BARBA dojíždí na 10. místě absolutně a na sedmém ve své třídě.

24H Series

Barwell Motorsport

V závěrečném třetím podniku 24H Series v Barceloně se ve voze Aston Martin V12 Vantage GT3 "1" týmu Barwell Motorsport sešla jezdecká sestava ve složení Mark POOLE - Richard ABRA - Stefan MÜCKE - Bruno SENNA (BR - Winner class GTE-Pro in the two races [Silverstone & Austin] FIA World Endurance Championship season 2013 [Aston Martin Vantage GTE - Aston Martin Racing], winner class LMP2 in the two races [Silverstone & Mexico City] FIA World Endurance Championship season 2016 [Ligier JS P2 - team RGR Sport by Morand]). Pro černo-červený vůz startující z Pole Position však "24" končí v třistaosmdesátém kole v čase 16:23:50,089.  

SEASON 2014

24H Series

Craft Racing AMR

V roce 2014 vyrazil tým Craft Racing AMR v lednu do Dubaje hned s dvojicí vozů Aston Martin V12 Vantage GT3. Ve voze s číslem "7" startovala posádka ve složení Frank YU - Tomonobu FUIJII - Darren TURNER - Darryl O'YOUNG - Stefan MÜCKE (tedy kompletní l "bronzová" ze závodu 24H Dubai 2013). V "sedmnácte" pak pětice Frank YU - Richard LYONS (GB - Champion class GT500 Japan GT Championship season 2004 [Nissan Fairlady Z - Team NISMO], Champion formula Nippon season 2004 [team DoCoMo Dandelion]) - Jean-Marc MERLIN (F - 6-th class LMPC European Le Mans Series season 2012 [Oreca FLM09 - Boutsen Ginion Racing]) - Keita SAWA (J - Champion Porsche Carrera Cup Asia Season 2011, 3-rd class GT300 Japan GT Championship season 2004 [Toyota MR-S - Sigmatech Racing Team]) - Darryl O'YOUNG. Výsledek prvního čtyřiadvacetihodinového závodu roku 2014 však byl pro ambiciózní hongkongský tým velkým zklamáním, když pro "elitní" vůz Aston Martin V12 Vantage "7" skončil závod již ve třiašedesátém kole a tak "pověst" týmu jezdícího s tovární podporou tak zachraňovala jezdecky slabší ("béčková") posádka vozu s číslem sedmnáct, která dojela v devátém ročníku závodu 24H Dubai na dvanáctém místě absolutně a devátém v Top třídě A6-Pro. 

Belgian Racing Car Championship

Brussels Racing

Do svého již celkově třetího ročníku v Belgian Racing Car Championship vyrazil tým GPR Racing s pozměněným názvem na Brussels Racing a také s mírně obměněnými jezdeckými sestavami. Ve vozech Aston Martin V12 Vantage GT3 se střídali Tim VERBERGT - Bert REDANT - Damien COENS (B - 1-th place Spa 24 Hours 2007 , [Chevrolet Corvette C5-R - Team SRT], 4-th place Zolder 24 Hours 2008 [Ferrari F430 GT - team Francorchamps Motors]) - car number "100", respektive Michael SCHMETZ - Pierre GRIVEGNEE - Fréderic BOUVY (B - Winner Spa 24 Hours 1999 & 2000 [Peugeot 306 GTi - Team Peugeot Belgique Luxembourg]) - car number "9". Posádka vozu s číslem "9" měla sezónu z hlediska úspěšnosti rozdělenou na tři části. V té první zahrnující závody New Race Festival Zolder a Trophée de Bourgogne (Circuit Dijon - Prenois) dojíždí dvakrát těsna za "bednou", když v Zolderu dojíždí na pátém a v Dijonu pak na čtvrtém místě. Ve střední (nebo také letní části) sezóny BRCC vítězí "devítka" ve všech čtyřech závodech, když nejprve dvojice Michael SCHMETZ - Fréderic BOUVY vítězí v obou 90-ti minutových závodech v rámci Zandvoort Masters a poté trojice Pierre GRIVEGNEE - Michael SCHMETZ - Fréderic BOUVY v obou závodech (race 1 -  90 Mins,  race 2 - 160 Mins) BRCC Total 24 Hours of Spa. V závěrečné (podzimní) části sezóny se však již příliš bodově nevede (600 km of Spa - Not Classified, Belgian Masters Zolder - 13-th place) a dvojice Michael SCHMETZ - Fréderic BOUVY končí v  jezdeckém pořadí BRCC class GT PRO EV na třetím místě a výrazně přispívá k zisku týmovému titulu.

Trojice Tim VERBERGT - Bert REDANT - Damien COENS dojíždí nejpreve v tříhodinovce v rámci New Race Festival na okruhu Zolder´na šestém místě aby v následujícím - stejně dlouhém - závodě na Circuit Dijon - Prenois zvítězila. Ve střední části sezóny jsou výsledky "stovky" tak trochu "jako na houpačce, když po sobě následují deváté (Zandvoort - R1), třetí (zandvoort - R2), druhé (Total SPA 24 Hours - R1) a jednadvacáté (Total Spa 24 Hours - R2) místo. Do závodu 600 km of Spa vyrazila "stovka" z Pole Position a do cíle dojela na druhém místě se ztráto 1:16,559 na vítězné Audi R8 LMS Ultra týmu PK carsport se kterým svádí boj o titul v jezdeckém šampionátu. Do posledního podniku sezóny, kterým je Belgian Masters Zolder nastupuje posádka vozu Aston Martin V12 Vantage GT3 "100" ve složení Tim VERBERGT - Bert REDANT - Enzo IDE. Posílení jezdecké sestavy přináší své ovoce a "stovka" projíždí vítězně cílem, což pro dvojici Tim VERBERGT - Bert REDANT znamená jezdecký titul v nejprestižnější třídě GT PRO BRCC (Belgian Racing Car Championship) season 2014.

International GT Open

TF Sport

V domácím podniku International GT Open, tedy v britském "svatostánku" motorsportu na okruhu Silverstone se představil s vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 "8" (chassis #016) tým TF Sport. Nejprve vyjel v kvalifikaci pro první závod Darren TURNER Pole Position a poté Jody FANNIN (GB - Champion class GT4 British GT Championship season 2012 Ginetta G50 - Team WFR[], 2-nd Ginetta GT Supercup season 2011 [Ginetta G50 - Teram Pyro]) přivezl Aston Martin V12 Vantage GT3 s číslem "osm" na kapotě vítězně do cíle sobotního 70-ti minutového závodu. V neděli pak po startu z pátého místa na roštu, které vyjel ve druhé "kvaldě" Jody FANNIN, dojíždí Darren TURNER do cíle kratšího z dvojice víkendových závodů na druhém místě se ztrátou 18,475 vteřin.

SEASON 2015

24H Series

KPM Racing

Potřetí po sobě se na start lednové "24" ve Spojených Arabských Emirátech postavil vůz Aston Martin V12 Vantage GT3. Po dvou startech týmu Craft Racing AMR se do Dubaje tentokráte vydal  britský tým pod názvem KPM Racing, což byl v podstatě tým Strata 21 z British GT Championship 2014. Šéfa britského týmu, kterým je Paul WHITE - doplnili ve voze Aston Martin V12 Vantage GT3 "28" (chassis #006) pro dubajskou "čtyřiadvacítku" Stefan MÜCKE a Jonny ADAM (GB - 4-th class GT3 British GT Championship season 2013 [Aston Martin V12 Vantage GT3 - Beechdean AMR]5-th class GT3 British GT Championship season 2014 [Aston Martin V12 Vantage GT3 - Beechdean AMR]). Posádka jedoucí ve "čtyřiadvacítce" jako jediná z Top třídy A6-Pro jen ve třech nakonec dojela do cíle na okruhu v Dubaji na 4. místě absolutně a na třetím ve své třídě.

International GT Open

Aston Martin Brussels Racing

Pro závod na okruhu Spa-Francorchamps - pátý to podnik Internationl GT Open 2015 - se "sešli" v jednom voze Aston Martin V12 Vantage GT3 "8"  (chassis #008) Tim VERBERGT - Michael SCHMETZ. Vůz jezdící pod "názvem" Aston Martin Brussels Racing oba jezdci dovezli - po startech ze druhé řady - na "bednu", když v obou závodech dokázali zlepšit svoji pozici na startu vždy o jedno místo v cíli. Výsledkové resumé na velmi dobře známém ardénském okruhu - jedno druhé (sobotní 70-ti minutový závod) a jedno 3. místo (nedělní kratší závod). 

TF Sport

Na startu posledních třech podniků (Spa-Francorchamps, Monza, Barcelona-Catalunya) International GT Open 2015 se objevil ve třídě Am vůz Aston Martn V12 Vantage GT3 "10" (chassis #012 - původní vůz týmu Villois Racing, který byl v "továrně" upraven na standard třídy GT3) týmu TF Sport s dvojicí jezdců Salih YOLUC (TR - Winner class SP3 24H Dubai 2015 [Ginetta G55 - team Optimum Motorsport]) - Euan HANKEY (GB - Winner class SP3 24H Dubai 2015 [Ginetta G55 - team Optimum Motorsport], 4-th Porsche Carrera Cup Great Britain season 2011 [team Parker with Juta]). Hned při svém prvníim startu v seriálu vítězí ve třídě Am v obou jízdách na ardénském okruhu a poté ještě jednou v nedělním závodě na superrychlé Monze. Jejich nejlepším výsledkem v absolutním pořadí závodu byl čtvrté místo z kratšího (nedělního 60-ti minutového) ze závodů v Královském parku Monza. V posledním podniku v Barceloně se blýskul vyjetým Pole Position pro nedělní závod Euan HANKEY. 

SEASON 2016

Italian GT Championship

Solaris Motorsport

Po roce stráveném ve voze Chevrolet Corvette C6 Z06.R GT3 přezbrojuje tým Solaris Sotorsport pro novou sezónu na vůz Aston Martin V12 Vantage GT3 "007" (chassis #030). V italském šampinátu se ve černém voze s oranžovými "doplňky" střídaji Francesco SINI (I - Champion EuroV8 Series season 2014 [Chevrolet Camaro - Solaris Motorsport], Winner  Monza, race 2 Italian GT Championship 2015 [Chevrolet SaReNi Camaro GT3 - Solaris Motorsport - with Tomáš ENGE]) - Massimiliano "Max" MUGELLI (I - 2-nd class GT2 Italian GT Championship season 2007 & 2010 [Ferrari F430 GT2 - Edil Cris Team - 2007/Vittoria Competizioni - 2010]), který měl bohaté zkušenosti s vozem Aston Martin DBRS9 GT3 se kterým jezdil v roce 2006 ve FIA GT3 European Championship (winner Oschersleben, race 2). Dvojice Francesco SINI - Max MUGELLI vcelku pravidelně (až na dva sprinty) dojížděla v Top Ten a třikrát si dojela pro pódiové umístění (3-rd place - race 1 at Imola I., 2-nd place - race 1 at Misano, 2-nd place - race 1 at Imola II.). V konečném hodnocení třídy Super GT3 Italian GT Championship season 2016 pak skončila - v konkurenci nových vozů Ferrari 488 GT3, Lamborghini Huracan GT3, Audi R8 LMS či BMW M6 - na 9. místě jako nejlepší z posádek jedoucích se "starším" vozem, které (Ferrari 458 Italia GT3, Lamborghini Gallardo GT3, Porsche 911 GT3-R) jinak startovaly ve třídě GT3.

International GT Open

TF Sport

Dvojice Salih YOLUC - Euan HANKEY absolvovala s vozem Aston MArtin V12 Vantage GT3 "34" (chassis #012) týmu TF Sport první kompletní sezónu v International GT Open. První opravdu dobré výsledky (4-th place race1, 3-rd place race 2) přicházejí až ve třetím podniku sezóny na okruhu Paul Ricard v Le Castellet. Po čtvrtém místě v "dlouhém" závodě na Silverstone, projíždí Aston Martin V12 Vantage GT3 "34" vítězně cílem nedělního hodinového závodu na legendárním britském okruhu. Po dvou šestých místech na Red Bull Ringu se celý tým TF Sport může radovat v Monze - po startu z Pole Position - z druhého vítězství v sezóně. V Barceloně sice již přibylo jen pár bodíků za osmé místo, ale celou sezónu (včetně týmového titulu v Michelin GT3 Le Mans Cupu) lze hodnotit pro celý britský tým TF Sport  a dvojici jeho jezdců Salih YOLUC - Euan HANKEY velice kladně.

V závěrečném podniku sezóny na okruhu Barcelona - Catalunya se představil i druhý vůz Aston Martin V12 Vantage GT3 "11" (chassis #029) týmu TF Sport. Dvojice jezdců Mark FARMER  (GB - 4-th class GT3 British GT Championship 2016 [Aston Martin V12 Vantage GT3 - Team TF Sport], 8-th Caterham Superlight Championship R300 season 2014) - Jon BARNES (GB - Champion class GT3 British GT Championship season 2008 [Dodge Viper Competition Coupé - Team Trimite Brookspeed],4-th class GT3 British GT Championship 2016 [Aston Martin V12 Vantage GT3 - Team TF Sport]) první závod  - po nepovedené kvalifiakci a startu z chvostu závodního pole - nedokončuje. Ve druhém pak dojíždí - po startu z první řady (druhé místo na roštu) - na sedmém místě.

Solaris Motorsport

V posledním podniku International GT Open 2016 v Barceloně se na startu objevil italský tým Solaris Motorsport, který měl za sebou vcelku velmi úspěšné působení (tři pódiová umístění) v Italian GT Championship 2016. V Barceloně se za volantem vozu Aston Martin V12 Vantage GT3 "21" (chassis #030) střídala dvojice jezdců Jody FANNIN Francesco SINI, kteří na katalánském okruhu výsledkově předčili i obě posádky britského týmu TF Sport, když v nedělním kratším závodě dojela  - po startu ze čtvrté řady (8. místo na roštu) - do cíle na 3. místě.

24H Series

Massive Motorsport

Po zrušení třídy GTC v European Le Mans Series od sezóny 2016 a "přesunu" vozů kategorie GT3 do Michelin GT3 Le Mans Cupu se dánský tým Massive Motorsport přesunul se svým vozem Aston Martin V12 Vantage GT3 (chassis #002) do šampionátu 24H Series. Po vynechání lednové "24" v Dubaji se dánský tým představil se svým vozem poprvé v italském Mugellu, kde posádku Astonu Martin V12 vantage GT3 tvořili Casper ELGAARD (DK - Winner class LMP2 24 Hours of le Mans 2009 [Porsche RS Spyder - Team Essex], Winner Spa 1000 kilometres - Le Mans Endurance Series 2005 [Zytek 04S - Zytek Motorsport] - Kristian POULSEN (DK -  - Winner class LMP2 24 Hours of le Mans 2009 [Porsche RS Spyder - Team Essex], 2-nd class Yokohama Trophy FIA World Touring Car Championship season 2011 [BMW 320 TC - Liqui Moly Team Engstler]) - Nicolai SYLVEST (DK - Champion Formula Ford Denmark season 2012 [Van Diemen - team Fluid Motorsport], 6-th ATD Formel 3 Cup season 2014 [Dallara F311 - JBR Motorsport]) - Roland POULSEN (DK - 9-th Opel Astra OPC Cup by VLN Endurance Championship season 2015 [team Bliss Autosport]). Kompletně dánská posádka dovezla vůz aston Martin V12 Vantage GT3 "55" do cíle na šestém místě. Stejná jezdecká sestava pak v dalším dvanáctihodinovém závodě na okruhu  v Zandvoortu dojela na druhém místě a mohla tak slavit své první (a zároveň i jediné) pódiové umístění v sezóně. Pro "24" na okruhu Pau Ricard je posádka posílena o jednoho z továrních jezdsců Aston Martin Racing. Tou posilou není nikdo jiný než další dánský jezdec Nicki THIIM (DK - Champion Porsche Mobil1 Supercup season 2013 [team Attempto Racing], Winner clas GTE-Am 24 Hours of Le Mans 2014 [Aston Martin Vantage GT3 - Aston Martin Racing], Winner of fifth races (Bahrain 2012, Silverstone, 24 Hours of Le Mans, Fuji & Bahrain 2013) at FIA World Endurance Championship class GTE-Am [Aston Martin Vantage GTE - Aston Martin Racing]). Pro Aston Martin V12 Vantage GT3 týmu Massive Motorsport však závod 24H Circuit Paul Ricard končí již po odjetí dvou kol.  Do závodu 24H Barcelona 2016 nastupuje tým Massive Motorsport jen ve třech, když dvojici Casper ELGAARD - Roland POULSEN doplňuje Christoffer NYGGARD (DK - 3rd place class GT1 24 Hours of le Mans 2013 [Aston Martin DBR9 - Young Driver AMR, with Tomáš ENGE], 2-nd FIA Endurance Trophy for LMGTE-Am Drivers 2014 [Aston Martin Vantage GT3 - Aston Martin Racing]). Po technických problémech však Aston Martin V12 Vantage GT3 "55" týmu Massive Motorsport dojíždí do cíle až na 39. místě se ztrátou 231. kol na vítězný vůz Porsche 991 GT3-R německého týmu Precote Herberth Motorsport.

SEASON 2017

International GT Open

Solaris Motorsport

Italský tým Solaris Motorsport pro sezónu 2017 volí jako svůj závodní program g´t´čkový šampionát International GT Open. Ve voze Aston Martin V12 Vantage GT3 "007" (chassis #030) se střídají Francesco SINI - Mauro CALAMIA (CH - 18-th FIA Formula Two season 2011 [team Motorsport Vision], 15-th class GT3 Italian GT Championship season 2015 [Porsche 997 GT3 RSR - Autorlando Sport]). Nejlepším výsledkem neúplné sezóny (vynechané závody na Hungaroringu, v Monze a Barceloně) v International GT Open je sedmé místo z nedělního závodu prvního podniku sezóny v portugalském Estorilu a v celé sezóně převažují nedojeté závody (3x Did Not Finish) nad bodovaným umístěním (7-th place race 2 - Estoril, 8-th place race 2 - Circuit Paul Ricard). 

Autoclub Excelsior/Brussels Racing

Po roční odmlce se v závodech International GT Open na okruhu Spa-Francorchamps představil Aston Martin V12 Vantage GT3 týmu Brussels Racing. Ve žluto-bílém voze s číslem "90" se na velmi dobře známém okruhu střídali Tim VERBERGT - Sam DEJONGHE (B - 5-th TCR BeNeLux Toring Car Championship season 2016 [SEAT Léon TCR - Team WRT], 5-th European F3 Open season season 2012 [Dallara F312 - Team West-Tec]). V prvním, tedy sedmdesátiminutovém závodě dojíždí - po startu Tima VERBERGTA ze sedmé řady (14. místo na roštu) - Sam DEJONGHE na jedenáctém místě). Nedělmí závod na ardénském okruhu končí pro žluto-bílý vůz Aston Martin V12 Vantage GT3 "90" týmu Autoclub Exceslior/Brussels Racing v desátém kole v čase 16:49,740.  

24H Series

De La Torre Racing

Na startu závodu 24H COTA (Circuit of the Americas) USA 2017 v Austinu se objevil Aston Martin V12 Vantage GT3 "20" (chassis #034) týmu De La Torre Racing. Jezdeckou sestavu vozu závodícího s mexickou licencí tvořili Jorge de La TORRE (MEX - 7-th class GTA Pirelli World Challenge season 2016 [Aston Martin V12 Vantege GT3 - team De La Torre Racing], 13-th class GTS Pirelli World Challenge season 2014 [Aston Martin Vantage GT4 - TRG]) - Tack SUNG KIM (ROK - 5-th class LMP2 Asian Le Mans Series season 2017 [team Algarve Pro Racing - Ligier JS P2], 7-th Ferrari Challenge Asia Pacific Trofeo Pirelli season 2013) - Mark KVAMME (USA - 3-rd IMSA WeatherTech SportsCar Championship - Prototype Challenge season 2017 [team BAR1 Motorsport - Oreca FLM09], 9-th IMSA WeatherTech SportsCar Championship - Prototype Challenge season 2016 [team Starworks Motorsport - Oreca FLM09]) - Ross GUNN (GB - 10-th class GT3 British GT Championship season 2016 [Beechdean AMR - Aston Martin V12 Vantage GT3], Champion class GT4 British GT Championship season 2015 [Beechdean AMR - Aston Martin Challenge GT4]). Po první (sobotní) dvanáctihodinové části závodu byl Aston Martin V12 Vantage "29" mexického týmu De La Torre Racing na desátém místě absolutně a čtvrtém ve třídě A6-Am se ztrátou jednoho kola na "bednu". Ve druhé (nedělní) polovině závodu 24H Circuit of the Americas 2017 se propadl na celkové jednadvacáté místo, když na pódiové umístění ve třídě A6-Am ztratil dalších 37. kol.

Souhrn pódiových umístění ASTON MARTIN VANTAGE GT3 v Evropských šampinátech a sériálech

(GT Open/Italian GT/BRCC/24H Series)

18 vítězství (8/x/10/x)

 12 druhých míst (5/2/4/1)

   6 třetích míst (3/1/1/1)

​ 19vítězství ve třídě (7/x/12/x)

 15vítězství v kvalifikaci (8/x/6/1)

​* * * * * * *

* Tim VERBERGT - Damien DUPONT - Bert REDANT *

Drivers Champion Endurance class GT PRO EVO Belgian Racing Car Championship 2013

* * * * * * *

* Brussels Racing AMR *

Teams Champion class GT PRO Belgian Racing Car Championship 2014

* * * * * * *

* Tim VERBERGT - Bert REDANT *

Drivers Champion class GT PRO Belgian Racing Car Championship 2014

* * * * * * *

Největší počet odjetých závodů s Aston Martin Vantage GT3 v Evropských šampionátech a seriálech

(GT Open/Italian GT/BRCC/24H Series)

Tim VERBERGT - 14 (2/12)

Michael SCHMETZ - 12 (1/11)

Bert REDANT - 12 (12)

Francesco SINI - 12 (5/7)

Pierre GRIVEGNEE - 11 (11)

Salih YOLUC, Euan HANKEY - 10 (10)

Alvaro BARBA - 9 (9)

Matteo MALUCELLI - 8 (8)

Massimiliano "Max" MUGELLI - 7 (7)

Damien DUPONT, Fréderic BOUVY - 6 (6)

*******

TOPlist