DARRIAN T90

Vozy firmy Darrian Cars - původně Davrian Developments (since 1965) - se vyznačují kompozitním monokokem z uhlíkových vláken. Dvoumístné sériové silniční sportovní vozy s motorem uprostřed byly vybaveny většinou motory Ford, ale také Rover nebo Vauxhall. Závodní verze Darrian T90 bojovaly na britských ostrovech jak na okruzích, tak i v rallye. V roce 1996 vstoupil Swansea Institute Team Darrian (SITD) s vozem Darrian T90 do britského okruhové "mistráku" Privilege Insurance British GT Championship ve třídě GT3. A nevedl si na britských závodních okruzích rozhodně nijak špatně. 

DARRIAN T90

DARRIAN T90 GT1

DARRIAN T90 GT2

SEASON 1996

British GT Championship

Swansea Institute Team Darrian (SITD) vstupuje do Privilege Insurance British GT Championship ve třídě GT3 se dvěma vozy  Darrian T90. Po první neúspěšném víkendu dojíždí "devadesátka" (Ken THOMSON - Frank BRADLEY) ve druhém podniku sezóny na okruhu Brands Hatch na šestém místě absolutně a zároveň vítězí - v konkurenci vozů Marcos LM500, Ferrari F355, Caterham 7 a Porsche 911 Turbo - ve třídě GT3. V dalším podniku, kterým je první odložený závod na Silversone dojíždí dvojice Ken THOMSON - Del DELARONDE na devátém místě absolutně a na třetím ve třídě GT3. V dalších pěti podnicích britského šampionátu (Donington, Thruxton, Snetterton, Oulton Park, Silverstone) vítězí dvojice Ken THOMSON - Simon DUERDEN ve třídě GT3 a Ken THOMSON se stává britským šampionem ve třídě GT3, když na druhém místě za ním končí se ztrátou jedenácti bodů Simon DUERDEN, který odjel první tři podniky s vozem Caterham 7. Mezi nejúspěšnější podniky Swansea Institute Team Darrian patřily závody na okruzích Thuxton (round 5) a Snetterton (rond 6). Thruxton znamenal pro vozy Darrian T90 první - a také jediné - double ve třídě GT3, když na druhém místě dojela "jednadevadesátka" posádky Roger DOWDEN - Matthew MANDERSON. Snetterton pak první - a také jediné - pódium v absolutním pořadí, když "devadesátka" dvojice Ken THOMSON - Simon DUERDEN dojela do cíle třetí.

SEASON 1997

British GT Championship

Dvojice vozů velšského týmu SITD z předchozí velmi úspěšné sezóny se v Privilege Insurance GT Championship 1997 objevovaly velmi nepravidelně v "barvách" soukromých týmů (DM Motorsport - car #60), respektive "pod jmény jezdců" Keith McKENZIE (car #54) a Matthew MANDERSON (car #60). Vozy Darrian T90 se navíc "přesunuly" ze třídy GT3 mezi vozy specifikace GT2. V domácím mistráku je dovedla jen jednou do cíle dvojice Keith McKENZIE - Chris MARRIES, když s vozem číslo "čtyřiapadesát" dojela  v polovině července v Silverstone (round 5) na šestnáctém místě absolutně a osmém ve třídě GT2. Velšský tým Swansea Institute Team Darrian připravoval vůz specifikace GT1, ve kterém nahradil "původní" 4,5 litrový motor Ford přeplňovaný dvoulitr stejného výrobce. Při prvních třech startech s ním dvojice Ken THOMSON - Simon DUERDEN dojíždí třikrát do cíle na "pomezí" Top Ten absolutně (Oulton Park, round 4 - 8th-place [5th class GT1], Silverstone, round 5 - 11st place [5th class GT1], Donington, round 6 - 10th place [6th class GT1]). Ve zbytku sezóny má však vůz Darrian T90 GT1 technické problémy a do cíle závodů v Brands Hatch, Croftu a Silverstone nedojíždí.

SEASON 1998

British GT Championship

Ve velšském týmu SITD se pracovalo na úpravě vozu pro kategorii GT2 a tak se Darrian T90 GT2 "představil" jen ve dvojici závodů na okruhu Silverstone (round 7 and 9). Do prvního z nich však posádka Ken THOMSON - Simon DUERDEN vůbec nezasáhla, když vozu "odešel" při pátečních volných trénincích motor. V závěrečném podniku sezóny se posádka Frank BRADLEY - Del DELARONDE svezla v závodě jen necelých deset kol.

SEASON 1999

British GT Championship

V Privilege Insurance British GT Championship se objevuje velice sporadicky dvojice vozů Darrian T90 GT2 týmů Anglo American Autocare (car #50) a Swansea Institute Team Darrian (car #90). Vozy Darrian T90 GT2 dojíždějí do cíle padesátiminutových sprintérských závodů jen dvakrát. V Silverstone (round 4) na jedenáctém místě absolutně a šestém ve třídě GT2 (#90 - Matthew MANDERSON - Frank BRADLEY) a ve Spa-Francorchamps (round 10) na šestnáctém absolutně a sedmém ve třídě GT2 (#50 - Steve GRIFFITHS - Michael NIPPERS).

Souhrn pódiových umístění vozu DARRIAN T90

  1 třetí místo

6 vítězství ve třídě 

*******
* Ken THOMSON *
Champion Class GT3 * British GT Championship 1996
*******
Největší počet odjetých závodů s vozem Darrian T90
Ken THOMPSON - 15
Simon DUERDEN - 11
Matthew MANDERSON - 6
TOPlist