HARRIER LR9

Na konstrukci prvního silničního vozu Harrier nazvaného LR9 se podílel stylista Dave Fidgeon a údajně i David Piper, který při natáčení filmu Le Mans s vozem Porsche 917 havaroval a přišel o část nohy. Vůz byl v roce 1991 vybaven vidlicovým třílitrovým šestiválcem Alfa Romeo o výkonu 240PS. A nově vzniklý národní šampionát vozů Gran Turismo byl ideálním místem pro předvedení potenciálu sportovního vozu. Závodní vůz Harrier LR9C "dostal" čtyřválcový dvoulitrový motor Ford Cosworth  s turbokompresorem.

HARRIER LR9 SPYDER

HARRIER LR9 C

HARRIER LR9 GT97

SEASON 1994

24 Hours of Le Mans

Na okruhu La Sarthé se s vozem Harrier LR9 Spyder #63 představil tým Chamberlain Engineering. Posádka vozu ve složení Rob WILSON (NZ - 15th Daytona 24 Hours 1991 [Mazda MX-6]) -  David BRODIE (GB - 2nd Trimoco RAC British Saloon Car Championship class A season 1985]) - William HEWLAND (GB - 5th Formula 3 Britain National Class season 1992) strávila na legendárním okruhu necelé dvě hodiny a odjela pětačtyřicet kol.

British GT Championship

V barvách týmu Astratech Racing - hlavního sponzora vozu Harrier LR9 C Spyder "63" týmu Chamberlain Engineering v Le Mans 1994 - se představil ve třech závodech (Silverstone, Brands Hatch, Snetterton)  BRDC National Sports GT Challenge Ian JACOBS, (GB - two races in Formule 3 British National Class season 1991). V prvním závodě (Silverstone, round 1) vůz Harrier LR9 C s číslem "sedm" nedojíždí pro technické problémy do cíle. V dalších dvou závodech šampionátu (round 5 & 6) sice dojíždí až v zadní části startovního pole, ale ve stejném kole jako vítěz. Navíc Ian JACOBS "zapisuje" první dvě vítězství vozu Harrier LR9 C ve třídě (Class B).

SEASON 1995

British GT Championship

V BRDC GT Championship se kromě Iana JACOBSE představují ve vozech Harrier LR9 C postupně další jezdci - Ross HYATT, Richard AUSTIN a - především - Win PERCY (GB - Winner Spa 24 Hours 1984 [Jaguar XJS HE] & 1989 [Ford Sierra RS %)], winner RAC Tourist Trophy 1985 [Rover Vitesse], 2nd place Grand Prix Brno 1984 [Jaguar XJS HE]). Win PERCY potvrzuje - po dvojici počátečních nezdarů (DNF - Silverstone I., round 4 & Silverstone II. round 5) - své kvality a rychlost vozu, když vítězí se "čtyřicítkou" na okruzích Thruxton (round 6) a Silverstone III. (round 12). Win PERCY končí - díky dvojici vítězství - v celkovém hodnocení šampionátu na pátém místě ve třídě GT1 - a to odjel jen 1/3 závodů britského šampionátu. Pro "pár bodíků" za pátá místa si v britském g´t´čkovém "mistráku" dokázali ještě dojet Richard AUSTIN (Oulton Park) a Ian JACOBS (Snetterton).

SEASON 1996

British GT Championship

Vůz Harrier LR9 C byl v rukách vele zkušeného Wina PEARCYHO velice rychlý - ale nespolehlivý - i v sezóně 1996. Krátce by se dal rok 1996 shrnout - stejně jako ten předchozí - zcela jednoduše > buď vítězství v závodě nebo nic (Did Not Finish). Win PERCY vítězí s vozem Harrier LR9 C #11 v Brands Hatch (round 3), Oulton Parku (round 7) a Silverstone (round 8). V celkovém hodnocení britského šampionátu ve třídě GT1 to znamená 70 bodů a dělené třetí místo za dvojicí šampionů Ian FLUX - Jake ULRICH s vozem McLaren F1 GTR. S vozy Harrier LR9 C se na domácích okruzích ještě představili dvojice jezdců Richard AUSTIN - Valentine LINDSAY (car #40) a Russell MORGAN - Michael VERGERS (car #32). Na body však ani jedna z posádek nedosáhla.

Le Mans 4 Hours

Poslední letní víkend se na okruhu Bugatti jelo "malé" Le Mans, tedy čtyřhodinovka rozdělená do dvou dvouhodinových sprintů. Mezi vozy tříd LMP1, LMP2, GT1 a GT2 byl na startu i Harrier LR9 C "39" posádky Lindsay OWEN-JONES (GB - 5th place 24 Hours of Le Mans 1996 [McLaren F1 GTR]) - Richard AUSTIN - Win PERCY. V první jízdě dojíždí britský stroj s kompletně britskou posádkou na 14. místě absolutně a jako pátý ve třídě GT2. Do druhé jízdy však pro technické problémy - které ho provázely již v prvním závodě - nenastupuje.

SEASON 1997

British GT Championship

Do Privilege Insurance GT Championship vstupují tři posádky s vozy Harrier LR9 C. S "dvojkou" startuje v kompletním šampionátu dvojice Win PERCY - Charlie COX (AUS - Champion class A National Sports Challenge [British GT Championship] season 1993). Další dva vozy - "šestatřicítka" (Russell MORGAN - Ian ASTLEY) a "dvaapadesátka" (Michael VERGERS - Chris WARD) se zúčastňují nepravidelně. Na Silverstone (round 1) dojíždí britsko-australská posádka na třetím místě a na Brands Hatch (round 2) vítězí. Od třetího závodu sezóny mají k dispozici inovovaný vůz Harrier LR9 GT97. V Donington Parku je na start závodu "nepustí" porucha převodovky. V následujícím podniku (Oulton Park, round) 4 "zapisuje" dvojice Win PERCY - Charlie COX první vítězství pro inovovaný vůz Harrier LR9 GT97. Pak však následují dva výpadky (DNF - Silverstone, round 5 a Donington, round 6). Ve druhém "zastavení" britského šampionátu na Brands Hatch (round 7) dojíždějí na osmém místě absolutně a třetím ve třídě GT1. V osmém podniku sezóny (Croft) zajíždí vůz Harrier LR9 nejrychlejší čas v kvalifikaci a připisuje si své první - a zároveň jediné - Pole Position. V samotném závodě pak posádka Win PERCY - Charlie COX dojíždí vítězně do cíle. Pro vozy Harrier LR9 to znamená osmé (pro inovovaný model  LR9 GT97 pak druhé) - a zároveň i poslední - vítězství v závodě britského G´T´čkového šampionátu. V posledním závodě britského mistráku (Silverstone III.) dojíždí posádka PERCY - COX na druhém místě za dvojicí MORRISON - GREASLEY (Porsche 911 GT1). Stejné pořadí je i v celkovém hodnocení Privilege Insurance GT Champinship 1997.  Dvojice Win PERCY - Charlie COX končí na děleném třetím místě a od titulu šampiónů ve třídě GT1 ji dělí šest bodů. Jediného umístění v Top Ten dosahuje z dalších posádek startujících s vozy Harrier LR9 C dvojice Michael VERGERS - Chris WARD, která dojíždí na pátém místě v Croftu.

SEASON 1998

British GT Championship

V Privilege Insurance GT Championships 1998 se velmi nepravidelně objevují dva vozy Harrier LR9 C týmů S.R.S. Motorsport (car #15, Simon STEBBINGS - Dave PERCIVAL, four races) a Score Magazine - Natty Racing (car #18, Roberto GIORDANELLI - Tony SOPER, two races). Harrier LR9 C však do cíle ani jednou nedojíždí.

Souhrn pódiových umístění vozu HARRIER LR9

8 vítězství

1 druhé místo

1 třetí místo

2 vítězství ve třídě

1 vítězství v kvalifikaci

*******
Největší počet odjetých závodů s vozem Harrier LR9
Win PERCY - 21
Richard AUSTIN - 11
Charlie COX, Ian JACOBS, Michael VERGERS - 9
TOPlist