JAGUAR XKR GT3

Souběžně s přípravami již druhého seriálu (ADAC GT Masters) pro vozy kategorie GT3 vznikal ve Velké Británii JAGUAR XKR GT3, který byl primárně stavěn pro závody 2. ročníku FIA GT3 European Championship. Přestavbu sériového vozu třídy Gran Turismo však neprováděla přímo továrna Jaguar, ale společnost Apex Motorsport, která mimo jiné pracovala na vítězném voze 24 Hours of Le Mans 2003, kterým byla britská kráska Bentley Speed 8. Závodní verze "divoké kočky" byly představena jedenáctého ledna 2007 na Autosport International Show v National Exhibition Centre v Birminghamu. Britskou "Divoku kočku z Coventry" poháněl přeplňovaný vidlicový osmiválec o obsahu 4200 cc. Apex Motorsport pracoval na zvýšení výkonu motoru až na 475 koní a doufal, že bude vůz připraven na první závod Evropského šampionátu, který se koná na britském legendárním okruhu Silverstone. Apex samozřejmě počítal s dodatečnými úpravami vozu po oficiálních testech FIA v italské Monze a francouzském Nogaru, které budou muset být provedeny v zájmu konkurenceschopnosti vozu.

JAGUAR XKR GT3

SEASON 2007

British GT Championship

Nakonec se vozy Jaguar XKR GT3 objevily poprvé na závodní dráze až poslední víkend v měsící září na okruhu v Rockinghamu. Posádky ve složení Phil KEEN (GB - 5-th Drivers Championship FIA GT3 European Championships 2006 [winner races Dijon and 2x Mugello]) - Steven KANE (GB - 3-rd Formula 3 Spain Season 2004, Champion Formula Ford Zetec Junior Britain Season 2001) - vůz číslo "46" a Chris RYAN (GB - 10-th British Touring Car Championship - Production Cars, Season 2003) - Neil CUNNINGHAM (NZ - winner 1000 km of Silverstone (British GT Championship) 2005 [Porsche 996 GT3-RSR], two starts 24 Hours of Le Mans [2004 - Morgan Aero 8 GTN - Not Classified and 2005 - Courage C65 - 21-st place]) - vůz číslo "47" však ani na - všem čtyřem jezdcům - velmi dobře známé trati žádnou "díru do světa" neudělaly. Nejlepším výsledkem v závěrečném osmém podniku Avon Tyres British GT Championship bylo patnácté místo dvojice Chris RYAN - Neil CUNNINGHAM ve druhé jízdě se ztrátou jednoho kola na vítězný vůz Dodge Viper Competition Coupe. 

ADAC GT Masters

Tým Apex Motorsport se s vozem Jaguar XKR GT3 "65" představil i v závěrečném podniku první sezóny německého šampionátu ADAC GT Masters na okruhu Hockenheimring. V Německu se ve voze Jaguar představila domácí posádka ve složení Michael NEUHOFF - Pierre KAFFER (5-th place 24 Hours of Le Mans 2004 [Audi R8], winner 12 Hours of Sebring, 1000 km of Nürburgring, 1000 km of Silverstone, Laguna Seca 4 Hours [2004 - Audi R8]). V první jízdě dovezl Pierre Kaffer "Divokou kočku z Coventry" na dvanáctém místě (start z 24. místa) a ve druhé pak Michael NEUHOOF - po startu z osmé řady - na desátém místě, což bylo první umístění vozu Jaguar XKR GT3 v Top Ten. Pro nás byl závodní víkend ADAC GT Masters na Hockenheimringu zajímavý tím, že si ve druhé jízdě dvojice českých teenagerů Martin MATZKE - Jiří SKULA vyjela s vozem Chevrolet Corvette "24" týmu MM Racing své první pódiové umístění (2. místo) v šampionátu.  

FIA GT3 European Championship

Tým Apex Motorsport odjel do Dubaje - k poslednímu podniku FIA GT3 European Championship - s dvojicí vozů Jaguar XKR GT3. Posádky vozů byly sestavené takto: v "šestačtyčicítce" Neil CUNNINGHAM a - domácí jezdec - Karim AL ASHARI, pro kterého to byl první významný závod ve voze Gran Turismo, v "sedmačtyřicítce" pak Chris RYAN a Stuart SCOTT, amatérský závodník, úspěšný byznysmen (výkonný ředitel Cambridge Business Travel) a v neposlední řadě majitel vozu Jaguar XKR GT3. Britské "šelmy" ještě neměly homologaci FIA a tak startovaly ve třídě J, ve které si to mezi sebou rozdaly o vítězství, které si nakonec rozdělili rovnoměrně. Celkově jednadvacáté, dvě třiadvacátá a jedno pětadvacáté místo však byly daleko za očekáváním, a tak na celý tým Apex Motorsport v čele s Richardem Lloydem čekalo přes zimu spoustu práce.

SEASON 2008

FIA GT3 European Championship

Před druhými oficiálními testy FIA GT ve francouzském Nogaru zasáhla tým Apex Motorsport tragická událost, když se nedaleko Londýna při cestě do Francie zřítil soukromý letoun Cessna a v něm zahynulo pět osob - oba piloti a tři členové týmu - Richard LLLOYD (ředitel týmu Apex Motorsport), Christopher ALLARTON (týmový inženýr) a David LESLIE (winner of seven races [3x Brand Hatch, 2x Silverstone, Nürburgring, Hockenheimring] World Sports Prototype Championship Class C2 Season 1985-1987 [Ecosse C286], three starts at Le Mans with Jaguar [1990 and 1991 - XJR-12, 1993 - XJ220]), který se v pětapádesáti letech vracel k závodění a s týmem absolvoval první testy v Monze. Na jejich počest pak měly oba vozy Jaguar XKR GT3 jejich jmenovky u dveří jezdce (viz foto) při prvním závodě sezóny 2008 na domácím okruhu Silverstone. Posádky vstoupily do FIA GT3 European Championship ve složení Robert HISSOM (USA - one race weekend of the FIA GT3 2007 [team Damax - Ascari KZ1R]) - Ben CLUCAS (GB - winner of five races Spanish GT Championships 2007 Class GTB [Porsche 997 GT3 Cup]) - vůz číslo "32" a Phil QUAIFE (GB - 3-rd place FIA GT3 European Championship at Bucharest 2007, races 2 [Porsche 997 GT3 Cup]) - Stuart HALL (GB - 4-th place 24 Hours of Le Mans 2007, 7-th Le Mans Series Season 2007 Class LMP1 [Pescarolo 01 - team Rollcentre Racing]) - vůz číslo "33". Páté místo dvojice Phil QUAIFE - Stuart HALL ve druhé jízdě bylo dobrým příslibem pro další podniky šampionátu, ale v žádném dalším závodě se již nepodařilo vozům Jaguar týmu Apex Motorsport bodovat, když druhým nejlepším výsledkem v evropském šampionátu g´t´trojek bylo 13. místo posádky HISSOM - CLUCAS v Oscherslebenu. Na konci sezóny tak padlo rozhodnutí vůz zásadně přestavět.

Britcar

Po  zkušenostech z Dubaje se Stuart SCOTT rozhodl v roce 2008 vstoupit s týmem Apex Motorsport -  CBT Silverjet do nově vzniklého Britcar GT Championship. Ve voze Jaguar XKR GT3 s číslem "11" Stuarta SCOTTA ve všech absolvovaných závodech doplnil - stejně jako v Dubaji - Chris RYAN. Při prvním startu ve dvouhodinovce na okruhu Silverstone dojela jejich "divoká kočka" na dvanáctém místě, stejně tak jako ve druhém padesátiminutovém sprint závodě na stejně legendárním okruhu Brands Hatch. Čtvrtý podnik šampionátu Britcar zavítal na okruh Spa-Francorchamps ke čtyřhodinovému závodu. V belgických Ardénách doplnil dvojici Stuart SCOTT - Chris RYAN zkušený Mark SUMPTER (GB - Champion British GT Championship 2000 Class GTO [Porsche 911 GT3-R], 3-rd Michelin Porsche Cup Great Britain Season 2002 [Porsche 996 GT3 Cup]). Výsledkem jejich spolupráce bylo třetí místo, které bylo prvním - a také zůstalo jediným - pódiovým umístěním vozu Jaguar XKR GT3 v absolutním pořadí závodu. Bohužel se však již žádné posádce vozu Jaguar XKR GT3 s číslem "jedenáct" na kapotě - ať byl "třetím" jezdcem Phil Quaife [3H Brands Hatch - 16-th place] nebo Mark Sumpter [3H Silverstone - DNF, 4H Snetterton - 12-th place/DNF] - nepodařilo tomuto výsledku v žádném z dalších tří absolvovaných závodů prvního ročníku Britcar GT Championship ani přiblížit. 

Souhrn pódiových umístění vozu JAGUR XKR GT3
  1 třetí místo
2 vítězství ve třídě 
*******
Největší počet odjetých závodů s vozem Jaguar XKR GT3
Stuart SCOTT, Chris RYAN - 8
Phil QUAIFE - 6
Robert HISSOM - 5
Ben CLUCAS, Stuart HALL - 4
*******
TOPlist