JAGUAR XKR/XKR-S (JAGUAR RSR)

Ani za vývojem vozu Jaguar kategorie GT2 nestála továrna Jaguar v Coventry, ale soukromý úpravce - v tomto případě americký Rocket Sport Racing (RSR) závodníka a byznysmena Paula Gentilozziho. Tento tým měl s vozy Jaguar opravdu výborné zkušenosti, když v roce 2002 dojela posádka ve složení Paul Gentilozzi (USA) - Scott Pruett (USA) - Michael Lauer (D) - Brian Simo (USA)  s černým vozem JAGUAR XKR "28" na výborném pátém místě absolutně v závodě Daytona 24 Hours a "návdavkem" k tomu přidala vítězství ve třídě GTS před vozy Chysler Viper GTS-R, Saleen S7-R či Porsche 911 GT1. Cílem tak nemohlo být pro jezdce a úspěšného podnikatele nic menšího než s novým vozem uspět na Circuit de la Sarthe nadupané třídě GT2. Navíc měly být vozy týmu JAGUAR RSR další "štikou v americkém rybníku", tedy v nesmirně silně obsazené třídě GT2 v zámořské American Le Mans Series.

JAGUAR XKR GT2

JAGUAR XKR-S GT2/GT

JAGUAR XKR GT

SEASON 2009

American Le Mans Series

Pro desetihodinovku Petit Le Mans na okruhu Road Atlanta ještě nebyl vůz připraven a tak se objevil černo-zelený JAGUAR XKR (chasssis no: RS GT-01/001) až o čtrnáct dní později v Monterey na neméně krásném okruhu Laguna Seca. Posádku vozu s číslem "33" tvořili Paul GENTILOZZI (USA - winner class GTS 12 Hours of Sebring 1992 [Oldsmobile Cutlass], winner Laguna Seca, Road America [IMSA GTS Championship 1992 - Oldsmobile CUTLASS], winner Daytona 24 Hours 1994 [Nissan 300ZX Turbo], 3-rd 12 Hours of Sebring 2002 [Riley & Scott Mk IIIC]winner class GTS Daytona 24 Hours 2002 [Jaguar XKR]) - Marc GOOSSENS (B - 4-th place 24 Hours of Le Mans 1997 [Courage C41], 4-th place Daytona 24 Hours 2004 [Doran JE4], winner 1000 km Miller [Grand-Am 2007 - Riley Mk XI], winner 250 miles Mexico [Grand-Am 2008 - Riley Mk XX], winner 24H Zolder 1997, 1998 [Porsche 911], 2005 [Chevroler Corvette C5.R] a 2007 [Porsche 997 GT3 Cup]). Nový vůz provázely při jeho prvním startu technické problémy, když v kvalifikaci nezajel jediné rychlé kolo. Ve vlastním závodě odjel Jaguar XKR GT2 46. kol než ho definitně zastavila závada na hnacím ústrojí. 

SEASON 2010

American Le Mans Series

První přestavěný vůz Jaguar (chassis no: RS GT-01/001) byl "odložen" (na závodní trati se znovu objevil až v posledním závodě sezóny ALMS na okruhu Road Atlanta) a tým Jaguar RSR vstoupil do své první kompletní sezóny American Le Mans Series s vozem JAGUAR XKR-S (chassis no: RS GT-01/002). V Sebringu doplňuje při dvanáctihodinovce dvojici Paul GENTILOZZI - Marc GOOSSENS velice rychlý britský jezdec Ryan DALZIEL (2-nd place Daytona 24 Hours 2007 [Riley Mk XI], 2-nd place 1000 kilometres Miller [Grand-Am 2007 - Riley Mk XI - with Tomáš ENGE], winner 250 miles Laguna Seca [Grand-Am 2008 - Riley Mk XI] and winner Daytona 24 Hours 2010 [Riley Mk XI]). Ve voze se však svezl pouze Paul GENTILOZZI, který musel po odjetých jedenácti kolech odstoupit pro závadu na chlazení. Před startem v Le Mans dojíždí "Divoká kočka" do cíle v závodech na okruzích Long Beach (GENTILOZZI - DALZIEL - 31-nd place) a Laguna Seca 6 Hours (GOOSSENS - DALZIEL - 29-th place). Na přelomu července a srpna se konečně dostavují první solidní výsledky 15. místo v Lime Rock a 18. místo na okruhu Mid-Ohio. V nadupané třídě GT (třináct a čtrnáct vozů na startu) to znamenalo dvě devátá místa. V závěrečném podniku sezóny na okruhu  Road Atlanta startují do závodu Petit Le Mans - který byl zároveň druhým podnikem mezinárodního seriálu Intercontinetal Le Mans Cup 2010 - dva vozy týmu Jaguar RSR. Ve "třiatřicítce" jsou jako jezdci zapsáni: Butch LEITZINGER (USA - winner class GTU 12 Hours of Sebring 1990 & 1991 [Nissan 240SX], winner Daytona 24 Hours 1994 [Nissan 240 SX - with Paul GENTILOZZI], 1997 & 1999 [Riley & Scott Mk III], 3-rd place & winner class GTP 24 Hours of Le Mans 2001 [Bentley EXP Speed 8], 4-th place & winner class GTP 24 Hours of Le Mans 2000 [Bentley EXP Speed 8], Champion United States Road Racing Championship Season 1999 [Riley & Scott Mk III]) - Tomy DRISSI (USA - 10-th Petit le Mans 2003 [Riley & Scott Mk IIIC], 7-th 12 Hours of Sebring 2004 [Riley & Scott Mk IIIC]) - Andy WALLACE (GB - winner 24 Hours of Le Mans 1988 [Jaguar XJR-9], winner class GTP 24 Hours of Le Mans 2001 & 2002 [Bentley EXP Speed 8], winner class LMP2 24 Hours of Le Mans 2006 [MG-Lola EX264], winner Daytona 24 Hours 1990 [Jaguar XJR-12], 1997 & 1999 [Riley & Scott Mk III], winner class GTS Daytona 24 Hours 2003 [Mosler MT900], winner 12 Hours of Sebring 1992, 1993 [Eagle-Toyota MKIII], winner clas WSC 12 Hours of Sebring 1994 [Spice SE89], winner class GT1 12 Hours of Sebring 1998 [Panoz GTR-1], winner Petit le Mans 1999 [Panoz LMP-1]) a v "pětasedmdesátce" Marc GOOSSENS - Ryan DALZIEl - Paul GENTILOZZI. Vůz s číslem "33" trápily technické problémy již v kvalifikaci (bez měřeného kola) a v závodě strávil na okruhu jen šestnáct kol. Posádka GOOSENS - DALZIEL - GENTILLOZI startovala z patnácté řady, ale v závodě i ji zastavily technické problémy. Vozy týmu Jaguar RSR "obsadily" ve výtečně obsazeném závodě Petit Le Mans 2010 devětatřicáté a čtyřicáté místo, když ani jeden neprojel cílem (Did Not Finish).

24 Hours of Le Mans

Černo-světlezelený Jaguar XKR-S GT2 s číslem "81" týmu Jaguar RSR (Rocket Sport Racing) posádky Marc GOOSSENS - Paul GENTILOZZI - Ryan DALZIEL se v Le Mans těšil velkému mediálnímu zájmu, ale na závodní trati potvrdil, že stále jen bojuje především "sám se sebou" (tedy s technickými problémy), což potvrdil krátce po startu, když zůstal stát na La Sarthé z důvodu poruchy elektronky v pátém kole, takže do boxů dojel na zcela jiných kolech a závodě závodů odjel na legendárním okruhu jen "něco málo" přes padesát kilometrů. 

Intercontinental Le Mans Cup

Tým Jaguar RSR se zúčastnil posledních dvou - z celkového počtu tří - závodů nově vzniklého Intercontinental Le Mans Cupu. Po závodě Petit Le Mans, který dopadl pro americký soukromý tým stejně neslavně jako "velký" Le Mans (i když vzhledem ke startu dvou vozů vlastně ještě hůře), se tým Paula Gentilozziho představil začátkem listopadu v podniku Zhuhai 1000 kilometres. Nakonec ale však oproti původním předpokladům jen s jedním vozem Jaguar XKR-S "81" (chassis no: RS GT-01/001 - tedy s "třiatřicítkou" z předchozího závodu na okruhu Road Atlanta), jehož posádku tvořili Marc GOOSSENS a Paul GENTILOZZI. Na čínském okruhu však černo-zelený Jaguar "obkroužil" jen deset kol, tedy o šest méně než v "malém" Le Mans a o šest více než na La Sarthé. Celkové "skóre" první kompletní sezóny bylo šest ku šesti, což byl poměr mezi nedojetými závody (12 Hours of Sebring, Le Mans, Road America, 2x Petit Le Mans, Zhuhai 100 km) a těmi ve kterých jezdci týmu Jaguar RSR projeli cílem (Long Beach, Laguna Seca 6 Hours, Utah GP, Lime Rock, Mid-Ohio). 

SEASON 2011

American Le Mans Series

Před plánovanou druhou kompletní sezónou American Le Mans Series byly oba vozy JAGUAR XKR-S upraveny - když nejvíce viditelnou změnou bylo provedení zadního křídla - a vrátily se k označení JAGUAR XKR. V závodě 12 Hours of Sebring, který byl zároveň i prvním podnikem druhého ročníku Intercontinental Le Mans Cupu, nasadil tým Jaguar RSR posádky ve složení P. J. JONES (USA - winner Daytona 24 Hours 1993, 3-rd Sebring 12 Hours 1993 [Eagle - Toyota Mk III]) - Ken WILDEN (CDN - 3-rd place Barber 400 kilometres 2005 [Grand-Am - Riley Mk XI]) - Rocky MORAN, jr. (USA - 5-th CART Toyota Atlantic Championship Season 2000 & 2002) - vůz číslo "098" a Bruno JUNQUEIRA (BR - Champion Formula 3000 International Season 2000, test driver formula 1 Season 1999 & 2000) - Cristiano da MATTA (BR - 6-th 1000 km Miller 2008 [Grand-Am - Riley MkXX], Champion CART FedEx Championship Series Season 2002, driver Formula 1 Season 2003 & 2004) - Oriol SERVIA (E - 7-th Daytona 24 Hours 2007 [Doran JE4], Champion Indy Lights Season 1999) - vůz číslo "099". V nabitém závodě (56 startujících) obsadily vozy Jaguar XKR osmatřicáté (098) a třiapadesáté (DNF - 099) místo. Nejlepšího výsledku sezóny dosáhnul tým Jaguar RSR hned v následujícím podniku na městském okruhu  v Long Beach, když dvojice JUNQUEIRA - da MATTA dojela na dvanáctém místě absolutně a šestém ve tříde GT. Druhým a třetím nejlepším umístěním v American Le Mans Series bylo dvacáté místo dvojice P. J. JONES - Rocky MORAN, jr. (Mosport & Mid-Ohio - chassis: RS GT-01/001 - car number 98) respektive jednadvacáté posádky Bruno JUNQUEIRA - Ken WILDEN (Mid-Ohio - chassis: RS GT-01/002 - car number 99). Ve všech ostatních závodech byl výsledek vozů Jaguar XKR špatný - umístění kolem třicátého místa a hůře, což znamenalo, že vozy Jaguar byly většinou klasifikovány mezi posledními pěti-šesti vozy.

Největší počet odjetých závodů s vozem Jaguar XKR/XKR-S - GT2/GT
Marc GOOSSENS - 12
Paul GENTILOZZI, P. J. JONES, Bruno JUNQUEIRA - 10
Ryan DALZIEL, Rocky MORAN, jr. - 8
TOPlist