LISTER STORM * LISTER STORM GT

Již na květnové předkvalifikaci na La Sarthé 1998, kdy byl vůz Lister Storm GTL diskvalifikován pro porušení technických předpisů bylo továrnou Lister Cars rozhodnuto o jeho výrazném přepracování. Nový vůz pojmenovaný stručně "jen" LISTER STORM byl postaven podle nových pravidel Federation Internationale de l'Automobile pro třídu GT. Závodní program nového vozu zahrnoval - kromě britského g´tčkového šampionátu - i pravidelné starty ve velmi prestižním mezinárodním g´t´čkovém vytrvalostním seriálu FIA GT Championship.

L I S T E R   S T O R M  * L I S T E R   S T O R M   G T

SEASON 1999

FIA GT Championship

Tovární tým Lister Cars svůj novým vůz Lister Storm - který za sebou neměl jediný závod v domácím šampionátu - doslova "hodil do vody aby se naučil plavat" - tedy nasadil do mezinárodního vytrvalostního šampionátu FIA GT. V prvních dvou závodech sezóny (Monza, Silvestone), kdy se žluto-zeleným vozem s číslem "25" jezdila posádka ve složení Julian BAILEY - Bobby VERDON-ROE (Champion British TVR Tuscan Challenge 1997) - Tiff NEEDELL, to také podle toho vypadalo a vůz končil předčasně kvůli technickým problémům (převodovka, hnací hřídel). Ve třetím závodě sezóny na německém Hockenheimringu - kdy již měl za sebou dva velmi úspěšné závody British GT Championship - přichází první velmi dobrý výsledek, kterým je čtvrté místo posádky Julian BAILEY - Bobby VERDON-ROE - Tim SUGDEN (Champion Class GT1 British GT Championship 1998). Tým přejmenovaný na Lister Storm Racing se v roce 1999  zúčastní již jen dvou závodů šampionátu FIA GT. V nedalekém belgickém Zolderu (5-tý závod sezóny) a na domácím okuhu v Donington Parku (7-mý závod sezóny), ale v obou přicházejí další výsledková zlepšení. Nejprve v Zolderu dojíždí Lister Storm poprvé na "bednu". O první pódium v mezinárodním šampionátu se zaslouží holandská dvojice Mike HEZEMANS (3-rd class GTS 12 Hours of Sebring 1999) - David HART (42-year-old Gentleman Driver) v černém voze s číslem "34", když dojíždí na třetím místě. V domácím závodě v Doningtonu usedají do žluto-zeleného vozu #25 Julian BAILEY - Andy WALLACE (Winner 24 Hours of Le Mans 1988) - William HEWLAND (4 x podium British GT Championship 1998 [Lister Storm GTL]) a dojíždějí na výborném druhé místě se ztrátou necelé půl minuty.

 

British GT Championship

Pro první dva závody domácího šampionátu ještě není nový Lister Storm připraven. Ve třetím závodě sezóny ve Snettertonu se představuje černý vůz s číslem "32" dvojice David WARNOCK - Robert SCHIRLE (Champions class GT2 British GT Championship 1996 [Marcos LM600]). Vůz dojíždí na čtvrtém místě absolutně a především však vítězí ve třídě GT2, když třída GT1 je v britském šampionátu vyhrazena "g´t´čkovým super speciálům" vyráběných v letech 1994 - 1998. Pro továrnu Lister Cars je to opravdu den s velkým "D", protože ve třídě GT1 vítězí Lister Storm GTL dvojice Julian BAILEY - Jamie CAMPBELL-WALTER a nevelký výrobce sportovních vozů slaví první velké dvojnásobné vítězství v domácím šampionátu. V dalším závodě šampionátu se na start v Brands Hatch staví již také i žluto-zelený vůz s číslem "41", se kterým v britském "mistráku" závodí dvojice William HEWLAND - Thorkild THYRRING (DK - Champion class GT1 British GT Championship 1995 [De Tomaso Pantera]). Výsledek závodu je pro Lister Cars naprosto stejný jako v předchozím závodě - tedy dvojnásobné vítězství. Dvojice WARNOCK - SCHIRLE vítězí v  britském g´t´čkovém šampionátu ještě čtyřikrát (Silverstone II., Donington I., Donington II., Silverstone III.) a David WARNOCK se stává s velkým předstihem šampiónem ve třídě GT2. V posledních dvou závodech sezóny, kterými jsou Spa a Silverstone IV. se ve voze Lister Storm namísto dvojice WARNOCK - SCHIRLE představují Peter HARDMAN a Nicolaus SPRINGER (together in 11th place Spa 24 Hours 1999) a dojíždějí dvakrát na čtvrtém místě ve třídě GT2. Velkou tečku za výbornou první sezónou vozu "dělají" v poslední závodě sezóny (Silverstone IV.) svým vítězstvím ve třídě GT2 a třetím místem v absolutním pořadí HEWLAND - THYRRING. V polovině listopadu si ještě dvojice HARDMAN - SPRINGER (D) "odskočí" do Valencie - na závod španělského šampionátu - kde dojíždí dvakrát jako druzí.

SEASON 2000

FIA GT Championship

Tým Lister Storm Racing vstoupil do své druhé - a první úplné - sezóny FIA GT Championship s dvěma vozy Lister Storm a velkým očekáváním. Vždyť černý vůz s pestrobarevnou střechou číslo "čtrnáct" spolu sdíleli Julian BAILEY a Jamie CAMPBELL-WALTER, kteří spolu v roce 1999 zcela ovládli britský gétéčkový šampionát s vozem Lister Storm GTL. Ve voze číslo "patnáct" se pak měli střídat Peter HARDMAN a Nicolaus SPRINGER, kteří si  tovární vůz "vyzkoušeli" již na podzim roku 1999 ve čtyřech "ostrých" závodech - po dvou v British GT Championship a Spanish GT Championship. V úvodním závodě, ve španělské Valencii britsko-německou dvojici doplnil domácí jezdec Carlos PALAU (Winner class GT2 24 Hours of Le Mans 1994), který se "chystal" na starty s továrním vozem Lister Storm ve španělském gétéčkovém šampionátu. Britští g´t´čkoví šampioni z roku 1999 potvrdili ve španělské Valencii svoji rychlost, když zajeli nejrychlejší čas v kvalifikaci (Pole Position), nejrychlejší kolo v závodě (Fastest Lap) a vůz Lister Storm #14 dovezli do cíle na prvním místě před "smečkou" vozů Chyrsler Viper GTS-R. Od druhého závodu v Estorilu nahradil ve voze Lister Storm #15 španělského jezdce Philippe FAVRE (3-rd Spa 24 Hours 1995). Od závodu na britském okruhu Silverstone (4-tý podnik sezóny) se pak "ustálila" posádka "patnáctky" ve složení Nicolaus SPRINGER (D) - Philippe FAVRE (CH). Do konce sezóny vítězí posádka Julian BAILEY - Jamie CAMPBELL-WALTER ještě v závodech v portugalském Estorilu, "doma" v Silverstone, v belgickém Zolderu a francouzském Magny-Cours. Vozy Lister Storm - jejichž základní barvou byla již tradičně černá - dojíždějí na "bednu" v Monze (#14 - 3-rd place), na Hungaroringu (#15 - 2-nd place) a v Brně (#14 - 2-nd place & #15 - 3-rd place). A resumé první celé sezóny ve FIA GT Championship? Tituly šampionů jak v týmech (LISTER STORM RACING), tak i v jezdcích (Julian BAILEY - Jamie CAMPBELL-WALTER).

British GT Championship

Od nového století se stala hlavní třídou britského g´t´čkového šampionátu třída GT - tedy vozy, které v "ostrovním mistráku" v roce 1999 jezdily vesměs ve třídě GT2. Do nové sezóny vstupuje jediný vůz Lister Storm týmu Cirtek Motorsport ve kterém "sedí" David WARNOCK (Champion class GT2 British GT Championship 1999) - Robert SCHIRLE. Nová sezóna začíná tak, jak pro ně ta předchozí končila - tedy vítěztvím. Pak však přicházejí tři výpadky, kdy vůz Lister Storm nedojíždí do cíle (Croft,  Oulton Park, Silverstone), které jsou "proložené" vítězstvím v Doningtonu. Po závodě v Donington Parku končí v posádce Robert SCHIRLE a vedle Davida WARNOCKA se postupně střídají - Jamie CAMPBELL- WALTER  (Silverstone - DNF, Brands Hatch - winner), Tiff NEEDELL (Donington II. - winner), Richard DEAN (Croft II. - winner) a opět Jamie CAMPBELL-WALTER (Silverstone II. - winner). Pak však přichází další dvě nedojetí do cíle (Snetterton, Spa) a možnost obhajoby titulu se pro Davida WARNOCKA a vůz LISTER STORM rozplývá. V posledních dvou závodech sezóny (Spa-Francorchamps, Silverstone III.) se s vozem Lister Storm představuje nově  tým CSi Brookspeed Racing s jezdeckou sestavou Dave CLARK (3 x podium British GT Championship 2000 [Chrysler Viper GTS-R]) - Tiff NEEDELL. Přechod Dave CLARKA na vozy Lister Storm je více než úspěšný a posádka vozu číslo "20" vítězí  na obou legendárních okruzích. Osm vítězství z dvanácti závodů domácího šampionátu je pro vozy Lister Storm opravdu výborný výsledek, ale  přece jen chybí "třešnička na dortu" v podobě zisku titulu šampiona.

Spanish GT Championship

V "barvách" továrního týmu Lister Storm Racing se s vozem Lister Storm s číslem "2" v Campeonato España de GT představila dvojice jezdců Alberto CASTELLO (2 x winner class GT3 Spanish GT Championship 1999 [Barcelona, Valencia - Lamborghini Diablo]) a Carlos PALAU, který s továrním Listerem Storm startoval již v "domácím" zahajovacím závodě vytrvalostního seriálu FIA GT Championship 2000 ve Valencii. První závodní víkend seriálu byl pro celý tým " z říše snů". Dvě první místa na "roštu", dvě nejrychlejší kola v závodech a k tomu navíc i dvě vítězství v jednotlivých závodech. Do konce sezóny pak ještě dvojice Alberto CASTELLO - Carlos PALAU přidává jedno druhé (Jarama - race 2) a tři (Valencia - race 2, Jerez - race 1, Barcelona - race 2) třetí místa. Protiváhou však byly čtyři závody (3x DNF, 1x DNS) bez zisku bodů. A tak v konečném hodnocení španělského g´t´čkového šampionátu z toho bylo - stejně jako v tom britském - "až" celkové druhé místo.

SEASON 2001

FIA GT Championship

Do sezóny ve které tým Lister Storm Racing obhajoval dva tituly vstoupily tyto posádky. Ve voze "šampionů", tedy v "čísle jedna" Jamie CAMPBELL-WAL"TER - Tom CORONEL (NL - 2-nd Japan GT Championship season 1998 & Winner Formula Nippon season 1999) a v "čísle dvě" Julian BAILEY - Nicolaus SPRINGER. V prvním závodě v italské Monze zajely oba vozy nejrychlejší časy v kvalifikaci, ale byly technickými komisaři "odsunuty" na dvanácté, respektive třinácté místo na roštu. Ve vlastním závodě pak zajíždí Jamie CAMPBELL-WALTER v 55. kole nejrychlejší čas závodu a "jednička" naznačuje vítězstvím v závodě, že se s ní i v tomto roce musí počítat v boji o celkové prvenství. Ve druhém závodě v Brně je spolujezdcem Jamie CAMPBELLA-WALTERA britský jezdec Richard DEAN (Champion class GT2 British GT Championship 1998). Vůz s číslem "1" opět zajíždí nejrychlejší kolo v závodě, ale dojíždí až jako čtvrtý. Pro třetí závod v Magny-Cours se vrací do vozu Tom CORONEL a Lister Storm #1 vítězí o více než minuty před vítězi z Brna, tedy francouzskou dvojicí Bouchut - Belloc ve voze Chrysler Viper GTS-R. Další tři závody v nichž bodovala jen jednou "dvojka" čtvrtým místem na Hungaroringu ) a jednička byla diskvalifikována z předních pozic po závodě v Zolderu z důvodů nepovoleného sání vzduchu, měly za následek, že se tým Lister Storm Racing rozhodl nezúčastnit se "24" na okruhu Spa-Francorchamps a tím defacto "odpískal" i teoretickou možnost obhajoby titulu. V posledních čtyřech závodech si Lister Storm #1 "připisuje" dvě pódiová umístění - když Jamie CAMPBELL-WALTER a Mike JORDAN (6 x winner [Silverston, 2x Donington, Croft, Castle Combe, Thruxton] British GT Championship 2001) vítězí na Nürburgringu a Jamie CAMPBELL-WALTER - Bobby VERDON-ROE dojíždějí druzí v Estorilu - ale také další dvě nuly z důvodu nedojetí závodů. V celkovém hodnocení týmů tak zbývá na Lister Storm Racing třetí místo, když vytrvalostní šampionát FIA GT zcela jasně opanuje tým Larbre Compétition s vozem Chrysler Viper GTS-R.

British GT Championship

Prvního dubna měly start oba g´t´čkové šampionáty kterých se tovární tým Lister Storm Racing zúčastnil. Tedy jak mezinárodní vytrvalostní FIA GT Championship, tak i domácí "sprintérský". A start do obou dvou byl vskutku impozantní. Jak v Monze (FIA GT Championship), tak v Silverstone (Privilege Insurance British GT Championship) zvítězily vozy Lister Storm. Zatímco na evropských tratích měl ve vytrvalostních závodech tým Lister Storm Racing - a především vůz s číslem "1" obhajující titul - výsledky jako na houpačce (pódium nebo nic), tak "doma" to byla doslova "palba". Dvojice jezdců David WARNOCK - Mike JORDAN svými výsledky dala "téměř zapomenout" na sezónu 1999, kdy na domácích okruzích "řádila" dvojice Julian BAILEY - Jamie CAMPBELL-WALTER s vozem Lister Storm GTL. V celé sezóně měli jen jediný výpadek a to při prvním "zastavení" na Brands Hatch (celkové osmý závod sezóny), kdy je vyřadila - stejně jako jejich největší soupeře (Hayles Racing - Chrysler Viper GTS-R #32 - Tim Harvey/Rob Wilson) - vzájemná kolize hned po startu. Výsledky v sezóně 2001 byly v British GT Championship skutečně "dech beroucí" - každý lichý závod vítězství (celkem tedy sedm) a každý sudý (až na odpadnutí v Brands Hatch I.) pódium (3x druhé a 2x třetí místo). Třetí rok vozu LISTER STORM z továrny v Cambridge na závodních okruzích a třetí titul šampionů pro jeho jezdce. 

Spanish GT Championship

V "barvách" továrního týmu Lister Storm Racing nastupuje do domácího "mistráku" dvojice Miguel Ángel de CASTRO (Winner class GT1 Le Mans 4 Hours 1996) - Balba CAMINO (Balbanuz Camino Gonzalez-Lopez, female racing driver [Champion Spanish Classic Championship season 1990 &1991, 3-rd Porsche Cup Spain season 1993], entrepreneur and photographer), která se stala v předchozím roce s vozem Marcos LM600 celkovými vítězi Spanish GT Championship. První polovina šampionátu (jedno vítězství, dvě druhá a dvě třetí místa) se odvíjela velmi dobře a smíšená posádka černého vozu Lister Storm #1 mohla velmi reálně pomýšlet na obhajobu titulu. Pak ale přišla havárie v Albacette, po které nemohl vůz ostartovat do druhého závodu, poté diskvalifikace z první jízdy a nedojetí do cíle ve druhé na okruhu Ricardo Tormo v Cheste (Valencia) a konec nadějím na dobré umístění v celkovém pořadí šampionátu. Titul ve španělském šampionátu vybojovali Alberto Castello - Carlos Palau, kteří "přesedlali" právě z vozu Lister Storm do nového amerického monstra Saleen S7-R.

SEASON 2002

FIA GT Championship

Nová sezóna ve vytrvalostním g´t´čkovém šampionátu začala pro první vůz týmu Lister Strom Racing jedoucí - po roce opět - s číslem "14" (Jamie CAMPBELL-WALTER - Nicolaus SPRINGER) výsledkově naprosto stejně jako ta předchozí. Tedy vítězství (Magny-Cours), čtvrté místo (Silverstone) a opět vítězství (Brno). Bohužel i další část sezóny měla pro "první" vůz týmu podobný průběh jako o rok dříve s několika závody zcela bez bodů (Anderstop, Spa-Francorchamps, Donington) a dalším (Jarama) s minimálním jednobodovým ziskem. Podiové umístění a velmi dobré body ještě vyjeli Jamie CAMPBELL-WALTER a Nicolaus SPRINGER v Oscherslebenu (2-nd place), Perguse (Winner) a Estorilu (3-rd place) ale na konci sezóny jim 2,5 bodu chybělo na první a 1,5 bodu na druhé místo v jezdeckém hodnocení šampionátu. V týmovém hodnocení šampionátu tentokráte daleko více pomohl "druhý" vůz, když dojel dvakrát na druhém místě. Nejprve na "domácí" trati v Silverstone (Bobby VERDON-ROE - Paul KNAPFIELD [52-year-old Gentleman Driver]) a podruhé v závodě Spa 24 Hours (Bobby VERDON-ROE - Miguel Ángel de CASTRO - Justin LAW [raced with historical cars Jaguar XJR-10 in a family team] - David STERCKX [Winner Cat.3 Spa 24 Hours 2001]). Bodový součet vozů Lister Storm #14 a #15 znamenal druhé místo v celkovém hodnocení týmů se ztrátou 4,5 bodu na vítězný Larbre Compétition Chéreau.

British GT Championship

S mírně pozměněným designem vozu Lister Strom - ale se stejnými hlavními sponzory - vstoupila do nové sezóny BRDC British GT Championship dvojice obhájců titulu jezdeckých šampionů ve třídě GT - David WARNOCK a Mike JORDAN. Ve srovnání s předchozí sezónou jim však přibyl k týmům jezdícím s vozy Chrysler Viper GTS-R, Porsche 911 GT2 a TVR Cerbera Speed 12 další opravdu velký soupeř, kterým byl tým Graham Nash Motorsport vyzbrojený nejnovějším americkým speciálem Saleen S7-R, který se mohl pochlubit mimo jiné vítězstvím v závodě 12 Hours of Sebring 2001 ve třídě GTS. Zatímco v předchozím ročníku šampionátu se tým Lister Storm Racing mohl radovat ze sedmi vítězství, tak v nové sezóně posbíral dohromady "jen" sedm pódiových umístění. Tři vítězství (Donington Park I., Castle Combe, Donington Park II.), dvě druhá (Croft, Silverstone II.), dvě třetí (Silverstone I., Thruxton) a k tomu dvě čtvrtá (Knockhill, Snetterton) místa nebyl rozhodně "špatný" výsledek, ale v konečném hodnocení sezóny to stačilo "pouze" na druhé místo v celkovém pořadí British GT Championship za "bezkonkurenční" dvojicí Ian McKellar - Thomas Erdos s vozem Saleen S7.

Mil Milhas Brasileiras & Interlagos 500 kilometres

Vůz Lister Storm zakoupil tým Capuava Racing Team pro brazilské vytrvalostní závody. První start absolvoval vůz v nepřehlédnutelném livreji v brazilském "závodě závodů" - Mil Milhas Basileiras - koncem ledna. Brazilská posádka ve složení Alcides DINIZ (uncle of driver F1 Pedro Diniz) - Alfredo GUARANÁ MENEZES (7-th 24 Hours of Le Mans 1978, 3-rd place Mil Milhas Brasileiras 1981 [Chevrolet Opala Stock Car]) - Belmido JÚNIOR (15-th Mil Milhas Brasileiras 2001) byla posílena o továrního jezdce Jamie CAMPBELL-WALTERA, který zajel v kvalifikaci Pole Position. V samotném závodě však Lister Storm #20  odjel pouhých jedenáct kol... Další známý start vozu Lister Storm týmu Capuava Racing byl koncem srpna v závodě Interlagos 500 kilometres započítávaném do brazilského vytrvalostního šampionátu. Lister Storm posádky Alcides DINIZ - Beto GIORGI (3-rd Stock Car Brazil season 2001) - Marcel BELISSE dojel do cíle na druhém místě, když jako jediný absolvoval stejný počet kol jako vítězný vůz Porsche 996 GT3-RS. Beto GIORGI zajel na okruhu Interlagos nejrychlejší kolo závodu, jehož čas 1:40,397 znamenal průměrnou rychlost 154,511 km/h.

models in 1:43 scale

To že byl závod Mil Milhas Brasileiras opravdu uznávaný závod "potvrzovala" renomovaná firma Spark tím, že měla ve své nabídce vozy Listers Storm  (ale také i Aston Martin DBR9) v "barvách" týmu Capuava Racing.

SEASON 2003

FIA GT Championship

Do své další sezóny v mezinárodním vytrvalostním g´t´čkovém šampionátu vstupoval vůz Lister Storm ve dvou týmech - továrním Lister Storm Racing (černé vozy #14 a #15 se strakatou pestrobarevnou střechou) a privátním Creation Autosportif (modrý vůz #6 se žlutými "doplňky") se sídlem v Oxfordu. Sestavu továrním týmu Lister Cars se sídlem v druhém britském světoznámém univerzitním městě Cambridgi tvořili: Jamie CAMPBELL-WALTER (Champion British GT 1999 class GT1 & Champion FIA GT Championship 2000) - Nathan KINCH (5x podium [Winner - Snetterton, 2-nd - Knockhill, Rockingham & Thruxton, 3-rd - Silverstone] British GT Championship 2002) a  Andrea PICCINI (IT - test driver Minardi F1 Team season 2001) - Jean-Denis DÉLÉTRAZ (CH - 5-th 24 Hours of Le Mans 1995 [McLaren F1 GTR] & 2001 [Winner classs LMP675]), kteří spolu ve Ferrari 550 GTS Maranelo týmu BMS Scuderia Italia zvítězili ve čtyřech závodech (Jarama, Anderstop, Oschersleben & Estoril) seriálu FIA GT Championship. V "šestce" týmu Creation Autosportif se v úvodním závodě sezóny "sešli" Bobby VERDON-ROE (2-nd Spa 24 Hours 2002 [Lister Storm] & 3x winner [Silverstone 2000, Rockingham & Brands Hatch 2001] British GT Championship [TVR Cerbera Speed 12]) a Peter SNOWDON (Historic Racing 1992 - 2002). V úvodním závodě v Barceloně obsadily vozy Lister Storm čtvrté (#15) a páté (#6) místo. Od druhého závodu sezóny nahradil v modrém voze Lister Stom #6 Petera SNOWDONA italský jezdec Marco ZADRA (Champion FIA Sportscar Championship 2001). Ve zbývajících  devíti závodech dojeli čtyřikrát na body, z toho jednou na podium, když v osmém podniku na Oscherslebenu dojeli na druhém místě. Do posledních čtyř závodů sezóny nasadil  tým Creation Autosportif ještě druhý vůz s číslem "19" ve kterém se střídali Jean-Marc GOUNON (F- winner class GT1 24 Hours of Le Mans 1997 [McLaren F1 GTR]) - Paul KNAPFIELD (53-year-old Gentleman Driver). Bodovým ziskem však posádka žlutého vozu Lister Storm #19 do bodového součtu nijak nepřispěla. V své první sezóně ve FIA GT Championship skončil tým Creation Autosportif na velice solidním čtvrtém místě.

Tovární tým Lister Storm Racing skončil v celkovém hodnocení šampionátu na druhém místě, když do bodového součtu přispěly obě posádky téměř vyrovnaným podílem. Černé vozy s pestrobarevnou střechou si připsaly jedno vítězství (#14 - Anderstop - CAMPBELL-WALTER - KINCH), dvě druhá (#14 - Pergusa & #15 - Brno - PICCINI - DÉLÉTRAZ) a tři třetí (#14 - Monza, #15 - Magny-Cours - PICCINI - DÉLÉTRAZ & #15 - Anderstop - PICCINI - STERCKX) místa. Slušný bodový zisk za desáté místo a dobré průběžné umístění si "patnácka" (Bobby VERDON ROE - Gabriele LANCIERI [I - 3-rd Italian F3000 season 2000] - David STERCKX [2-nd Spa 24 Hours 2002 with Lister Storm] - Gavin PICKERING [3-th place class GT Estoril 1000 km 2001 & 5-th place class GTS 24 Hours of Le Mans 2002]) odvezla i z "24" ve Spa, ale v celkovém hodnocení chybělo týmu Lister Storm Racing na bezkonkurenční BMS Scuderia Italia s dvojicí vozů Ferrari 550 GTS Maranello - které ten rok v barvách týmu Veloqx Prodrive Racing zvítězilo v 24 Hours of Le Mans - propastných padesát devět bodů.

models in 1:43 scale

Vůz Lister Storm #15, který skončil v závodě Spa 24 Hours 2003 na desátém místě nabízí ve své kolekci Passion de la Vitesse - vyráběné firmou IXO MODELS - francouzská společnost Altaya.

SEASON 2004

FIA GT Championship

Do své již šesté sezóny v šampionátu FIA GT vstupoval vůz Lister Storm - stejně jako o rok dříve - v "barvách" dvou týmů - továrním Lister Cars a soukromém Creation Autosportif. S továrním vozem s tradičním startovním číslem čtrnáct "odstartovala" do mezinárodního g´t´čkového šampionátu trojice Tom CORONEL - Patrick PEARCE (Champion class GTC British GT Championship 2003) - Paul KNAPFIELD a se soukromým -  jedoucím se startovním číslem "27" - dvojice Jamie CAMPBELL-WALTER - Jamie DERBYSHIRE (6x winner [Donington, Snetterton, Knockhill I., Knockhill II., Rockingham, Thruxton] British GT Championship 2003 [Mosler MT900]). Vozy Lister Storm však již měly svůj výkonnostní zenit za sebou a na své soupeře nestačily rychlostně ani po stránce spolehlivosti. Černý tovární vůz s pestrobarevnou střechou ani v jednou ze svých čtyř startů nedojel do cíle a po závodě Spa 24 Hours - kde "vybojoval" jediný bod v šampionátu za sedmé místo po šesti hodinách závodu - byl stažen ze zbytku šampionátu FIA GT a továrna se zaměřila na jeho modifikaci pro sezónu 2005. Navíc Lister Strom Racing v té době již upřednostňoval starty s prototypem Lister Storm LMP ve vytrvalostních závodech "typu Le Mans" (24 Hours of Le Mans, Le Mans Endurance Series, 6 Ore di Vallelunga).

Ani soukromý tým Creation Autosportif Limited nedokázal - byť s výrazně posílenou sestavou o tak velmi dobrého pilota jakým bezesporu je dlouholetý tovární jezdec Lister Cars (Lister Storm Racing) Jamie CAMPBELL-WALTER (12x winner [Valencia, Estoril, Silverstone, Zolder & Magny-Cours 2000; Monza, Magny-Cours & Nürburgring 2001; Magny-Cours, Brno & Pergusa 2002; Anderstop 2003] FIA GT Championship with Lister Storm)  - zopakovat se "stárnoucím" vozem Lister Storm své výsledky z roku 2003. Lister Storm #27 dokončil jen polovinu z úvodních osmi závodů, když nejlepšími výsledky bylo jedno čtvrté (Hockenheimring) a dvě pátá (Valencia, Brno) místa. Poté - tři závody před koncem - tým Creation Autosportif ze šampionátu ostoupil a nadále se věnoval již jen vytrvalostnímu závodění v Le Mans Endurance Series s prototypem DBA 03S kategorie LMP1.

Italian GT Championship

Angelo LANCELOTTI (Winner 6 Ore di Vallelunga 1999 & 2000 [Tampolli RTA-98 / SP2]) koupil pro svůj tým startující v Campionato Italiano Gran Turismo v továrně Lister zcela nový vůz Lister Strom. Jeho parťákem pro sezónu 2004 se stal Stefano ZONCA (Winner class FIA GT2 6 Ore di Vallelunga 2001 [Chyrsler Viper GTS-R / Racing Box] & 4x winner [Imola, Mugelo, Misano, Vallelunga] Italian GT Championship 2003 [Chrysler ViperGTS-R / Racing Box]). Ještě před startem italského šampionátu spolu zvítězili - za vydatné podpory Fabrizio Gollina - s vozem Dodge Viper GTS-R týmu Racing Box ve vytrvalostním závodě Mil Milhas Brasileiras. V prvním závodě italského "mistráku" v Imole startoval tým ještě pod "hlavičkou" LISTER ITALY a vůz v tradičním firemním livreji (černý s pestrobarevnou střechou) dojel ve druhé jízdě na třetím místě. Od dalšího závodního víkendu pak startoval tým pod názvem ANGELO LANCELOTTI. Hned první závod v Monze byl opravdu snový - nejrychlejší čas v kvalifikaci, nejrychlejší kolo v závodě a nakonec vítězné projetí cílem. Víkend v Monze (winner + 4-th place) však ještě nebyl vrcholem. Ten přišel v Mugellu, kde tým nejprve přesně "zkopíroval" první jízdu v Monze a k tomu ve druhé jízdě přidal ještě jedno vítězství. Dvojice LANCELOTTI - ZONCA však ještě překonala i závodní víkend v Mugellu (pole position, fastest lap, winner + winner). A to při druhém "zastavení" na okruhu Misano, kdy oba jezdci vyjeli Pole Position, aby pak v obou závodech projeli vítězně cílem. A návdavkem k tomu pak ještě  tým s vozem LISTER STORM #2 zajel ve druhé jízdě nejrychlejší kolo závodu. Výsledky sezóny (6x winner, 1x 2-nd place, 2x 3-rd place) však na titul nestačily. Ten jin nakonec těsně "sebrala" dvojice Piergiuseppe Perazzini - Gabriele Matteuzzi (4x winner, 5x 2-nd place) jezdící s vozem Chrysler Viper GTS-R týmu Megadrive SRL.

models in 1:43 scale

Mezi vozy vyráběné firmou Spark patří i modrý Lister Storm se žlutými "doplňky" týmu Creation Autosportif Ltd. (Jamie Campbell-Walter - Bobby Verdon-Roe - Jamie Derbyshire - Peter Snowdon) ze Spa 24 Hours 2004.

SEASON 2005

FIA GT Championship

Vůz se kterým jezdil britský tovární tým ve FIA GT Championship a Italian GT Championship 2005 nesl označení Lister Storm GT. Jediným viditelným rozdílem - ve srovnání s předchozími roky - byla šedá střecha namísto strakaté pestrobarevné. Zajímavé je, že se jednalo o to samé šasi vozu se kterým závodil v letech 2001 - 2003 Jamie CAMPBELL-WALTER a v roce 2004 Tom CORONEL, tedy o vůz, který nikdy "nevozil" jiné číslo než "jedna" (když Lister Storm a Jamie Campbell-Walter "obhajovali" v roce 2001 titul šampióna FIA GT) nebo  "čtrnáct". Jezdci vozu Lister Storm GT v mezinárodním vytrvalostním g´t´čkovém šampionátu byli: Justin KEEN (GB - 2-nd Formula Palmer Audi - driver Lister Storm LMP in the Le Mans Endurance Series 2004) - Lizz HALLIDAY (USA - 5-th Bathurst 24 Hours 2003 & 19-th place Le Mans 1000 km 2003 with Amanda Stretton and Fanny Duchateau). Z jedenácti závodů se jim však podařilo jen čtyřikrát dojet do cíle, z toho třikrát v první desítce. Nejlepšími umístěním byla dvě sedmá místa absolutně v závodech v Brně a v Dubaji. Vozu scházela jak spolehlivost, tak i rychlost, když se ani jednou "nevešel" se svými jezdci mezi deset nejrychlejších v kvalifikaci.

Italian GT Championship

Do italského g´t´čkového šampionátu vstoupil tovární tým Lister Racing se stejným zbarvením vozu Lister Storm GT jaké "vozil" v seriálu FIA GT Championship. Posádku vozu Lister Storm GT #2 tvořili italští jezdci Stefano ZONCA (Winner Mil Milhas Brasileiras 2003 [Dodge Viper GTS-R] & 3- rd Italian GT Championship 2004 [Lister Storm]) - Andrea BELICCHI (Champion Formula 3 Finland season 2003 & 3-rd formula Renault V6 Eurocup season 2004). V první polovině sezóny italští jezdci dvakrát nedojeli do cíle (Misano, Vallelunga), když na okruhu nedaleko Říma jim k úspěšnému absolvování závodu chyběla jen dvě kola a nakonec byli klasifikování na pátém místě. Rychlost jim však nechyběla, když v Misanu zajeli čtvrtý a ve Vallelunze třetí nejrychlejší čas v kvalifikaci. A to opravdu ve velmi slušné konkurenci vozů třidy GT1 - Ferrari 550 GTS Maranello (2 vozy), Ferrari 575 GTC Maranello (4 vozy), Maserati MC12 (1 vůz), Saleen S7-R (1 vůz) a Chrysler Viper GTS-R (2 vozy). Sluší se připomenout, že s jedním z vozů Ferrari 5750 GTC Maranello #12 jezdil v italském "mistráku" Antonín Herbeck.

V závodě na maďarské okruhu Hungaroring nedaleko Budapešti se  Lister Storm GT #2 představil v novém stříbrném livreji, který mu "přinesl" štěstí. Po třetím místě v kvalifikaci  si sice Stefano ZONCA - Andrea BELICCHI ve vlastním závodě o jedno místo pohoršili, ale čtvrté místo bylo vůbec nejlepším umístěním vozu označovaného jako LISTER STORM GT v závodech vůbec. V následující závodě na okruhu Magione zaostali ZONCA/BELICCHI v kvalifikaci za nejrychlejší dvojicí MALUCELLI/RAMOS o pouhých 42 setin vteřiny. Druhé místo však bylo nejlepším výsledkem vozu "specifikace 2005" v kvalifikaci vůbec. Ve vlastním závodě však končí Lister Storm GT dvacet kol před cílem. Posádka je klasifikována na šestnáctém místě absolutně a dvojice ZONCA/BELICCHI "bere" body za sedmé místo ve třídě GT1. V tu chvíli ještě nikdo netušil, že to jsou poslední body v italském šampionátu vůbec. V posledních dvou podnicích sezóny je přes slibné postavení na roštu (Mugello - third row/6-th place, Vallelunga - second row/3-rd place) stříbrný vůz Lister Storm #2 ani jednou nedojíždí do cíle, když v prvním případě končí ve třicátém (polovina závodu) a ve druhém již v jedenáctém kole. 

FFSA GT Championship

Ve francouzském gétéčkovém šampionátu se objevily postupně dva vozy Lister Storm. Od začátku seriálu vůz s šasí číslo SA9STRM1B1B053122 - tedy Lister Storm z FIA GT 2001 dvojice Bailey/Springer - který koupil tým Red Racing. V prvních dvou závodních víkendech (Nogaro, Lédernon) dojel Lister Storm dvojice Iradj ALEXANDER (CH - 4-rd class N-GT Spa 24 Hours 2003) - Gaël LESOUDIER (F - 4-th class GT Nürburgring 1000 km & Silverstone 1000 km [LMES 2004]) dvakrát v první desítce (10-th Nogaro, race 2 & 8-th Ledénon, race 1). Pak přišly dva výborné víkendy v Pau a Dijomu. Závodní víkend na Circuit de Pau-Arnos  začal druhým místem v kvalifikaci pro první závod, ve kterém z toho bylo nakonec - ve velice dobře obsazeném startovním poli - vítězství. Vždyť prvních jedenáct vozů (Lister - 6 x Viper - Saleen - Viper - Ferrari 550 - Viper) dojelo na krátkém okruhu (2 760 m) do cíle ve stejném kole. Dobrým počinem v tak vyrovnaném startovním poli bylo i šesté místo ve druhé jízdě v Pau. Pak přišel Dijon a Pole Position pro Lister Storm týmu Red Racing. V samotných závodech na Circuit de Dijon-Prenois z toho bylo šesté (po startu z pole position) a třetí místo. V pátém závodním víkendu na okruhu Val de Vienna přisly při druhé kvalifikaci technické problémy a vůz do závodů neodstatoval. Když se prakticky to samé opakovalo na okruhu Albi, tak tým Red Racing s vozem Lister Storm předčasně ukončil sezónu. Do posledního závodního víkendu na okruhu Magny-Cours nastoupil britský tým Creation Autosportif s modrým vozem Lister Storm #26 a francouzskou posádkou Romain BRANDELA (Peugeot 206 French Championship 2000 - 2004) - Pascal HUGOT (3-rd BMW Z3 Trophy season 2000). Třinácté a dvanácté místo bylo pro oba dva francouzské třicátníky jejich dosavadním nejlepším výsledkem ve FFSA GT Championship.

Mil Milhas Brasileiras

Další start  v závodě Mil Milhas Brasileiras absolvoval vůz Lister Storm v barvách Capuava Racing Team koncem ledna 2005 v novém designu, když "základní" bílou barvu vyměnil za tmavě zelenou. Domácí posádku ve složení Alcides DINIZ - Beto GIORGI - Pedro GOMES (Winner 500 km Interlagos 2003 [Mercedes-Benz CLK DTM] posílil jezdec, který toho s vozy Lister Storm najezdil nejvíce ze všech, tedy Jamie CAMPBELL-WALTER. Nejrychlejší čas z kvalifikace (1:36,672) stačil týmu Capuava Racing na páté místo na roštu. Po prvních čtyřiadvacet kol bojoval Lister Storm #23 na špici o vedení. V následujícím pětadvacátém ale v úseku Descida do Lago narazil do  - na trati šikmo stojícího - prototypu Aldee Spyder Chevrolet a brazilský "závod závodů" pro něj skončil.

models in 1:43 scale

Firma Spark "vypouštěla" mezi sběratele i Lister Storm GT # týmu Lister Racing ze šampionátu FIA GT 2005.

SEASON 2006

FIA GT Championship

Tým Red Racing se se svým vozem Lister Storm připravoval na starty na domácích okruzích Paul Ricard a Dijon-Prenois v mezinárodním g´t´čkovém vytrvalostním šampionátu FIA GT. V Le Castellet tvořili posádku vozu Lister Storm #19 Olivier PORTA (2-nd class LMP2 24 Hours of Le Mans 2004 & 3-rd class LMP675 24 Hours of Le Mans 2003) a Romain YVON. Jedenácté místo v kvalifikaci nebylo špatným "vkladem" pro závod na 500 kilometrů, ale vůz musel kvůli mechanickým problémům odstoupit již po sedmi kolech. Do dalšího závodu v Dijonu, který byl za čtrnáct dní se týmu Red Racing nepodařilo technické problémy zcela vyřešit a již volné tréniky naznačovaly, že vůz není konkurence schopný, když s ním dvojice Romain YVON - Romain BRANDELA zajížděla vůbec nejhorší časy - a to i ve srovnání s vozy kategorie GT2. V kvalifikaci vůz nezajel jediné měřené kolo a nakonec se na start závodu Dijon 500 Kilometres nepostavil. Poněkud neslavný konec "závodní kariéry" vozu LISTER STORM, který dokázal zvítězit v letech 2000 - 2004 ve dvanácti závodech FIA GT Championship, když u toho byl vždy Jamie CAMPBELL-WALTER, který s ním odjel i nejvíce závodů (šedesát) ze všech jezdců a výrazně se "zasloužil" o dva tituly ve FIA GT Championship 2000. Čas a technický pokrok však zastavit nelze...

FFSA GT Championship

Ve francouzském g´t´čkovém mistráku byl stejný kalendář závodů jako v předchozím roce. Všem však přibyl nový velice silný soupeř - vozy Chevrolet Corvette C5-R (SRT) a Corvette C6.R (PSI Experience). Týmy jezdící s vozy Lister Storm se ani tento rok v šampionátu na závodní trati nepotkaly. Tým Creation Autosportif se představil v úvodních třech (Nogaro, Lédernon, Dijon) závodních víkendech. Lister Storm #31 s posádkou Romain BRANDELA - Thierry STÉPEC (6-th class G2 Spa 24 Hours 2005) dojížděl v prvních pěti závodech - až  na jednu výjimku - pravidelně těsně za hranicí první desítky, když nejlepším umístěním bylo jedenácté místo hned v prvním závodě v Nogaru. V šestém závodu sezóny (druhá jízda v Dijonu) dosáhli šestým místem oba francouzští jezdci svého dosavadního nejlepšího výsledk  ve FFSA GT Championship. Bohužel byl však tento závod také jejich posledním ve voze Lister Storm, když tým Creation Autosporti před závody ve Val de Vienne ze šampionátu odstoupil. Šestého a sedmého závodního víkendu francouzského šampionátu se - po dvojici "nepovedených" startů v domácích závodech šampionátu  FIA GT - zúčastnil Lister Storm #29 týmu Red Racing. V Albi se na start "postavila" dvojice Christophe TINSEAU (F - Winner SportsRacing World Cup Brno 1999 [Lola B98/10]) - Gaël LESOUDIER a v Le Mans na okruhu Bugatti pak Romain YVON (F - 5-th Formula Renault Campos France 2003) - Gaël LESOUDIER. Výsledky obou posádek byly velmi podobné. V první jízdě umístění těsně za Top 10 (12-th Albi, 13-th Le Mans) a ve druhé předčasné ukončení závodu. Paradoxně - a možná i trochu nostalgicky - tak poslední závod vozu LISTER STORM byl na stejném místě (i když na jiném okruhu), kde to v roce 1995 pro nevelkou firmu Lister Cars se sídlem v universitním městě Cambridge v její novodobé závodní historii začalo startem vozu LISTER STORM GTS v Essais Préqualificatifs 24 Heures du Mans.

Mil Milhas Brasileiras

Brazilský Autodrómo José Carlos Pace - Interlagos byl tradičně koncem ledna "hostitelem" závodu na tisíc mil, tedy Mil Milhas Brasileiras. Jedním z účastníků největšího vytrvalostního závodu na jihoamerickém kontinentu byla - také již tradičně - "domácí stáj" Capuava Racing Team. Jezdci Raul BOESEL (BR - Winner Daytona 24 Hours 1988 [Jaguar XJR-9D] & 2-nd 24 Hours of Le Mans 1991 [Jaguar XJR-12]) - Pedro LAMY (PT - Champion class GT2 FIA GT Championship 1998 & Winner 24 Hours Nürburgring 2001, 2002 [Chrysler Viper GTS-R] and 2004, 2005 [BMW M2 GTR]) - Tony KANAAN (BR- Champion Verizon IndyCar Series 2004) a Alcidio DINIZ (BR - uncle of driver F1 Pedro Diniz) se v kvalifikaci střídali ve třech vozech - Mercedes-Benz CLK DTM (#25), Lister Storm (#26) a Aston Martin DBR9 (#27). S vozem Lister Storm zajeli jezdci týmu Capuava Racing devátý nejrychlejí čas v kvalifikaci (1:36,437), ale pro závod dostal přednost vůz Mercedes-Benz specifikace DTM. 

models in 1:43 scale

Firma Spark vyráběla i oba nakonec v závodě Mil Milhas nestartující vozy Capuava Racing Teamu, tedy Aston Martin DBR9 #27 i Lister Storm #26 (Alcidio DINIZ - Pedro LAMY - Raul BOESEL - Tony KANAAN)

Souhrn pódiových umístění vozu LISTER STORM

 38 vítězství

19 druhých míst

15 třetích míst

36 vítězství v kvalifikaci

*******
* David WARNOCK *
Champion Class GT2 * British GT Championship 1999
*******
* Lister Storm Racing *
Team Champion * FIA GT Championship 2000
*******
* Julian BAILEY - Jamie CAMPBELL-WALTER *
Drivers Champion * FIA GT Championship 2000
*******
* David WARNOCK & Mike JORDAN *
Champions Class GT * British GT Championship 2001
*******
Největší počet odjetých závodů s vozem Lister Storm * Lister Storm GT
Jamie CAMPBELL-WALTER - 60
David WARNOCK - 49
Nicolaus SPRINGER - 35

 

 

 

 

TOPlist