LISTER STORM GTL

Ve vedení společnosti sídlící v Cambridgi si uvědomovali, že je vůz Lister Storm GTS ve srovnání s konkurenčními vozy třídy GT1 Porsche 911 GT1, McLaren F1 GTR a Chrysler Viper GTS-R příliš pomalý. Proto byl vůz výrazně aerodynamicky přepracován. Viditelné změny byly jak na přední části kapotáže, tak na té zadní.

L I S T E R   S T O R M  G T L

SEASON 1997
Daytona 24 Hours

Prvním startem sezóny je již druhým rokem na závodní trati v Daytoně místní čtyřiadvacetihodinovka. Posádka pruhovaného vozu Lister Storm ve "válečných"  barvách fotbalového klubu Newcastle United je stejná jako v červnu na La Sarthé - tedy Geoff LEES - Tiff NEEDELL - Anthony REID. A po čtyřiadvaceti hodinách dojíždí vůz týmu Lister Storm Racing na zcela stejném místě v absolutním pořadí jako v 24 Hours of Le Mans 1996 - tedy jako devatenáctý. Ve třídě GTS-1 pak končí britská posádka čtvrtá, ale ztráta na bednu je opravdu velká (13 kol).

24 Hours of Le Mans

Začátkem května se v rámci Essais Préqualificatifs 24 Heures du Mans představila dvojice vozů Lister Storm GTL. Pětačtyřicítka s posádkou Geoff LEES - Tiff NEEDELL - Julian BAILEY (2-nd 12 Hours of Sebring 1991 [Nissan NPT-90]) zajela celkově třináctý nejrychlejší čas a šestačtyřicítka s trojicí jezdeců Geoff LEES - Julian BAILEY - Jake ULRICH (USA - Lister Storm GTL rider in the British GT Championship 1997) obsadila svým nerychlejším časem šestadvacáté místo. V polovině června se na La Sarthé ve vozech Lister Storm GTL týmu Newcastle United Lister Storm představily tyto jezdecké sestavy - #45: Geoff LEES - Tiff NEEDEL - George FOUCHÉ (ZA - Winner Interserie Most 1989 [Porsche 962 CK6]) respektive #46: Julian BAILEY - Mark SKAIFE (Australian Touring Car Champion 1987, 1992 & 1994 and Australian Driver's Champion 1991 - 1993) -  Thomas ERDOS (BR - 3 x Winner race British GT Championship - Brands Hatch 1995 and Silverstone & Thruxton 1996 [Marcos LM600]). V samotném závodě závodů však končí oba vozy velmi brzo. Lister Storm GTL s číslem "45" po havárii ve dvaadvacátém kole a "šestačtyřicítka" v osmasedmdesátém, když ji zastavila porucha převodovky.

British GT Championship

V domácím g´t´čkovém šampionátu pojmenovaném Privilege Insurance GT Championship nasazuje tovární tým Lister Cars vůz s číslem "1" a v něm dvojici šampionů z roku 1996 ve složení Jake ULRICH (USA) - Ian FLUX (GB), kteří ho vybojovali s vozem McLaren F1 GTR. A hned ve svém prvním závodě v Doningtonu (celkově třetí podnik v sezóně) nejprve zajíždí Pole Position a poté i vítězí s vozem Lister Storm GTL #1 v závodě. I po zbytek sezóny v britském šampionátu potvrzuje Lister Storm GTL svoji rychlost a co závodní víkend to Pole Position a první místo na "roštu" (Oulton Park, Silverstone, Donington II., Brands Hatch, Silverstone II.). Stále mu však chybí spolehlivost a jen v šestém podniku sezóny (opět v Donington Parku) dojíždí na "bednu", když vítězí ve třídě GT1 a celkově končí na druhém místě za vozem TVR Cerbera kategorie GT2, když jedním z jezdců Cerbery je Jamie CAMPBELL-WALTER, jehož závodnická budoucnost bude velmi výrazně spjatá s vozy Lister. 

IMSA GTS Championship

Na podzim si tým Newcastle United "odskočí" na několik závodů do zámoří. Dva závody šampionátu International Motor Sports Association GTS o délce 105 minut absolvuje dvojice Julian BAILEY - Craig BAIRD (NZ - Champion New Zealand Touring Car 1994 - 1996). A výsledky? Opravdu více než velmi dobré. Jedno Pole Position (Pikes Peak) a k tomu druhé (Pikes Peak - o necelé tři vteřiny za vítězem) a třetí (Las Vegas) místo.

FIA GT Championship

Druhá "návštěva" týmu Newcastle United na amerických okruzích se odehrála v měsíci říjnu, kdy se dvojice Julian BAILEY - Eric van de POELE (B - Winner 12 Hours of Sebring 1995 & 1996 and Winner Spa 24 Hours 1987 & 1988) zúčastnila dvou závodů nově vzniklého g´téčkového seriálu FIA GT Championship na kruzích Sebring International Raceway a Laguna Seca. Konkurence ve třídě GT1 však byla minimálně na úrovni 24 Hours of le Mans (5 x McLaren F1 GTR, 3 x Mercedes-Benz CLK-GTR, 3 x Panoz GTR-1, 5 x Porsche 911 GT1) a tak Lister Storm GTL #29 startoval do závodů z šestnácté, respektive osmnácté pozice. Navíc i délka závodů vypsaných na tři hodiny byla v říjnu  "tak nějak nad síly" vozu, který cílem ani jednoho ze závodů neprojel.

models in 1:43 scale

Firma Spark, která již "tradičně" vyrábí většinu vozů z "novodobé" historie  závodu závodů má ve své nabídce

( i když se v současné době již hůře shání) oba vozy z La Sarthé 1997. Tedy jak "pětačtyřicítku...

... tak i "šestačtyřicítku ve "válečných barvách" britského fotbalového klubu Newcastle United.

SEASON 1998

Daytona 24 Hours & Prequalifying Le Mans

Prvním závodem nové sezóny je pro tým Newcastle United Strorm Racing již tradičně "24" v Daytoně. Posádku vozu Lister Storm GTL číslo "46" tvořili Julian BAILEY - Tiff NEEDEL - Craig BAIRD - Richard DEAN (3-rd Formula 3000 Great Britain Championship 1990 and 4-th Formula 3000 Great Britain Championship 1991). Po odjetých pětačtyřiceti kolech je však zastavila porucha na zapalování. Daleko větší "rána" pro britský tým však ale přišla první květnový víkend při Essais Préqualificatifs 24 Heures du Mans, kdy byl Lister Storm GTL číslo 37" posádky Julian BAILEY - Tiff NEEDELL - Anthony REID diskvalifikován z technických důvodů. Při přejímce vozů bylo zjištěno, že výfukový systém není v souladu s technickými předpisy, protože prochází kabinou. Konstrukce vozu se sice od loňského roku nezměnila, ale techničtí komisaři byli "ten den" zkrátka opravdu nemilosrdní...

British GT Championship

V  britském šampionátu Privilege Insurance GT Championship se objevují hned tři vozy Lister Storm GTL. V "sedmičce" týmu Newcastle United Lister Storm se ve většině závodů budou střídat Julian BAILEY a Tiff NEEDELL. "Osmičku" týmu Lister Storm sdílejí "stejně osvědčení" jezdci Ian FLUX a Jake ULRICH. Vůz číslo "deset" má zcela nový tým s názvem Team HEM (Hewland Motorsport) Lister. Jeho jezdci William HEWLAND (5-th Serial F3 Britain National Class 1992 and 1x podium (3-rd place Donington) British GT Championship 1997 [Ascari FGT]) a Paul EVANS (Champion Serial F3 Britain National Class 1992) mají s vozy GT minimum zkušeností. Po třech třetích místech (Lister Storm #8, Newcastle United Lister Storm #7, Team HEM Lister #10) v prvních třech závodech (Silverstone, Oulton Park, Croft) zazářily vozy Lister Storm GTL na okruhu Snetterton Racing Motor Circuit nedaleko Norfolku. Posádka "sedmičky" Julian BAILEY - Tiff NEEEDELL zajíždí v kvalifikaci nejrychlejší čas a na "roštu" tak startuje z Pole Position. Svoji rychlost potvrdí jezdci týmu Newcastle United Lister Storm i v závodě ve kterém nejprve zajíždí nejrychlejší kolo a poté vítězí s náskokem téměř padesáti vteřin před dalším vozem Lister Storm týmu HEM Lister. Velice úspěšné jsou pro vozy Lister Storm poslední tři závody sezóny. Při třetím "zastavení" na okruhu Silverstone vítězí "sedmička" ve třídě GT1, když dojíždí celkově na druhém místě za vozem Chrysler Viper GTS-R dvojice Richard Dean - Kurt Luby (budoucí šampióni British GT 1998 ve třídě GT2).  Celkově třetí a druhý ve třídě GT1 končí Lister Storm GTL s číslem "10". Na dalším legendárním okruhu Spa-Francorchamps dojíždějí vozy Lister Storm GTL na druhém až čtvrtém místě v pořadí #7, #8, #10 když v závodě vítězí McLaren F1 GTR dvojice Tim Sugden - Steve O'Rourke, tedy budoucí šampióni British GT 1998 ve třídě GT1. V devátém závodu šampionátu, kdy britská g´t´čka opět zavítala na okruh Silverstone vítězí dvojice Julian BAILEY - Tiff NEEDELL v "sedmičce", když do závodu startují z Pole Position.

SEASON 1999

British GT Championship

Zatímco se v továrně stále ještě připravuje nový Lister Storm specifikace GT2, tak do britského šampionátu vyráží tým Newcastle United Lister Storm se "starou dobrou" GéTé jedničkou LISTER STORM GTL. Ve vozu číslo "14" se střídají Julian BAILEY a Jamie CAMPBELL-WALTER, který byl v roce 1998 opravdu velmi rychlý s vozem TVR Cerbera specifikace GT2. V první závodě sezóny to vypadá, že se bude odehrávat šampionát podle "loňského scénáře", když vítězí dvojice šampiónů Tim Sugden - Steve O'Rourke s vozem McLaren F1 GTR a Lister Storm GTL dojíždí "až" na třetím místě za Porsche 911 GT1 týmu Blue Coral. Pak však následují závody v Oulton Parku, Snettertonu a Brands Hatch a tři vítězství. Po druhém místě v závodě Silverstone II. (celkové pátý podnik sezóny) vítězí dvojice Julian Bailey - Jamie CAMPBELL-WALTER v obou závodech v Donington Parku, když v tom druhém startují navíc z Pole Position. Pak přichází první nepódiové umístění (4. místo) - kde jinde než - na okruhu Silverstone a následují další dvě vítězství v Croftu a belgickém Spa, která defacto zajišťují dvojici Julian Bailey - Jamie CAMPBELL-WALTER s vozem LISTER STORM GTL titul britských šampionů ve třídě GT1 na čemž již nic nemůže změnit ani odpadnutí při čtvrté "návštěvě" seriálu na okruhu Silverstone. Krátkce by se dala sezóna týmu Newcastle United Lister Storm a jejich vozu s číslem "14" v Privilege Insurance British GT Championship 1999 shrnout takto - co závod na jiném okruhu než legendárním Silverstone to vítězství v závodě. A navíc byl opravdu velmi úspěšný i nový vůz Lister Storm specifikace GT2, ale to je již jiný příběh...

Souhrn pódiových umístění vozu LISTER STORM GTL

10 vítězství

8 druhých míst

7 třetích míst

11 vítězství v kvalifikaci

*******
* Julian BAILEY & Jamie CAMPBELL-WALTER *
Champions Class GT1 * British GT Championship 1999
*******
Největší počet odjetých závodů s vozem Lister Storm GTL
Julian BAILEY - 29
Jake ULRICH - 15
Ian FLUX - 14
TOPlist