MARCOS LM600 * MARCOS LM600 EVO - vol.2

MARCOS LM600

&

MARCOS MANTARA LM600

(alias MARCOS LM600 EVO)

druhá část

SEASON 2001

Daytona 24 Hours

Tým Cora EUSERA Marcos Racing International vyrazil na přelomu roku po roční pauze opět do americké Daytony. Tentokráte však s dvojicí vozů Marcos LM600 EVO (Marcos Mantara LM600) #24 a #25. Šestého ledna při Daytona Test se ve vozech holandského továrního týmu střídali - Cor EUSER, Calum LOCKIE, Herman BUURMAN (v obou vozech), Toto LASSALY (EC - two starts in the Daytona 24 Hours [1998 and 2000] with the car Chevrolet Camaro) a Peter Van der KOLK (ve voze číslo "25"). Při testovacím dni obsadily vozy Marcos Mantara LM600 dvacáté šesté (car #25) a dvacáté sedmé (#24) místo. Ve třídě GTS pak sedmé a osmé místo.

Vlastní závod Daytona 24 Hours se jel tentokrát první únorový víkend. V kvalifikaci obsadily pestrobarevné vozy Marcos třiadvacáté ("čtyřiadvacítka": Cor EUSER - Calum LOCKIE - Herman BUURMAN) a pětatřicáté ("pětadvacítka": Miguel Ángel De Castro - Peter Van Der KOLK - Toto LASSALY) místo. Ve třídě GTS - kde byly favority vozy Porsche 911 GT1 EVO kanadského týmu Bytzek Motorsport, tovární Chevrolety Corvette C5-R a Saleen S7-R týmu Rocketsports - obsadily vozy týmu Marcos Racing International čtvrté a deváté místo. Vlastní závod pak opanovaly překvapivě vozy kategorií GTS a GT, které obsadily prvních jedenáct míst v absolutním hodnocení. Až za nimi byl první prototyp specifikace SRP (známější pod označením WSC). Marcos Mantara LM600 #24 dojel do cíle jako čtyřiadvacátý se ztrátou 94 kol na vítězný Chevrolett Corvette C5-R #2. Ve třídě GTS končí posádka EUSER - LOCKIE - BUURMAN na vynikajícím čtvrtém místě, čímž potvrdila svoji rychlost z Test Day i vlastní kvalifikace. "Pětadvacítka" dojíždí celkově na sedmadvacátém místě a ve třídě GTS končí jako pátá. Pro nevelký holandský tým Marcos Racing International první opravdová spokojenost v cíli velké "24" a opravdu super výsledek ve třídě GTS, tedy mezi těmi nejsilnějšími g´t´čky co "brázdí" zámořské okruhy a ovály....

British GT Championship

Dva měsíce po úspěchu v Daytoně se dvojice vozů Marcos Mantara LM600 představila v prvním závodě britského šampionátu v Silverstone. Ve voze s číslem "1" Calum LOCKIE (Champion class GT British GT Championship 2000) - Cor EUSER (Team Principal) a v "devítce" startující pod "hlavičkou" Tech9/Marcos International dvojice Phil HINDLEY (in the British GT Championship 2000 with Porsche 911 GT - team Point Preparation) - Ian McKELLAR (in the British GT Championship 2000 with TVR Cerbera Speed 12 - team TVR Engineering). V závodě dojíždějí na třetím (LOCKIE - EUSER) a čtvrtém místě (HINDLEY - McKELLAR), když vítězí dvojice Warnock - Jordan s vozem Lister Storm, který má z loňského britského - a i  španělského - "mistráku" vozům Marcos LM 600/Marcos Mantara LM600 co "vracet". Závod na Silverstone byl však pro dvojici LOCKIE - EUSER jediným startem v britském šampionátu a HINDLEY  - McKELLAR startovali již jen ve Snettertonu, kde závod nedokončili. Na start v Doningtonu se pak po problémech v kvalifikaci již nepostavili.

Od osmého podniku šampionátu na Brands Hatch nasazoval dva vozy Marcos LM600 s čísly "devatenáct" a "dvacet" tým NCK Motorsport. Ve dvou - již tradičně žlutých - vozech se vystřídalo při devíti startech dvanáct jezdců. Nejlepšího výsledku dosáhli Geoff LISTER (3-rd British GT Championship 1998 [class GT2] & 3-rd British GT Chmpionship 1999 [class GT1]) - Robin LIDDEL (first season in the car category Gran Turismo) hned při prvním - a svém jediném - startu na Brands Hatch, když dojeli s vozem Marcos LM600 #19 na druhém místě absolutně i ve třídě. Třetí místo na "bedně" ve třídě GT pak dokázali vybojovat dvojice Andy PURVIS - David LESLIE (Knockhill - #19),  Phillip BENNETT (3-rd Renault Spider Cup Great Britain season 1999 [Champion - Andy Priaux]) - Andy PURVIS (Thruxton - #20] a  Andy PURVIS - Phillip BENNETT  (Brands Hatch II. - #19). 

Spanish GT Championship

V roce 2001 jezdil ve španělském šampionátu s vozy Marcos Mantara LM600/Marcos LM600 tým Meycom Sport. Od prvního závodního víkendu byla na startu dvojice domácích g´t´čkových ex-šampionů z roku 1999 (Overall ranking & class GT3) Javier CAMP - Antonio PUIG s vozem Mantara LM600 EVO (Marcos Mantara LM 600) #8 a v závodech v  Estorilu, Cheste a Barceloně navíc dvojice Tomas SALDAÑA (2-nd Interserie Most 1993 [Porsche Kremer CK7 Spyder] and 4-th class GT2 24 Hours of Le Mans 1994 [Ferrari 348 GTC-LM]) - Angel BURGUEÑO (in Spanish GT Championship season 2000 with Porsche 996 GT3-R team Meycom) s vozem Marcos LM600 #6. V prvním, druhém a čtvrtém závodě sezóny startovali ještě SALDAÑA - BURGUEÑO s vozem Saleen Mustang, se kterým jezdili v předchozím roce ex-šampioni CAMP - PUIG. Hned v první jízdě v Jaramě dojíždějí CAMP - PUIG na třetím místě, čímž překonávají své nejlepší výsledky z předchozí sezóny. V dalších pěti závodech však bodují jen dvakrát (9-th place Jarama, race 2 and 5-th place Valencia, race 2). V Estorilu - kde se "osmičce" vůbec nedaří - zajedou skvěle hned při svém prvním startu s vozem Marcos LM600 #9 SALDAÑA - BURGUEÑO, kteří dojíždějí dvakrát na druhém místě, když ve druhé jízdě navíc startují z Pole Position. V následujícím závodě v Albacete se pro změnu "blýsknou" CAMP - PUIG, kteří v první jízdě vítězí a ve druhé dojíždějí na druhém místě.  V posledních třech závodech sezóny si obě dvojice připisují body za čtvrtá místa a  dvojice SALDAÑA - BURGUEÑO vítězně projíždí cílem ve druhé jízdě v Cheste. Díky velkém počtu bodových výpadků však ani jedna dvojice nemůže myslet na přední umístění v celkovém pořadí  španělského "mistráku". Tomas SALDAÑA - Angel BURGUEÑO končí na děleném desátém a Javier CAMP - Antonio PUIG na děleném šestnáctém místě.

Euro GT Series & other races

Herman BUURMAN střídal v Euro GT Series starty s vozy Marcos Mantara LM600 a Marcos Mantis. S vozem Marcos LM600 EVO (Marcos Mantara LM600) #45 se představil ve Spa a v Doningtonu, kde všechny čtyři starty proměnil ve vítězství v kategorii B a dvakrát (Spa, race 2 - 3-rd place and Donington, race 2 - 2-nd place) se dokonce prosadil na pódium v absolutním pořadí. V holandském Assenu zazářila domácí bratrská dvojice Arjan van der ZWAAN - Rob van der ZWAAN, která za sebou měla starty v seriálu Belcar 2000 s vozem Audi TT a několik startů s vozem Marcos Mantis v britském a španělském šampionátu, když zvítězila v obou závodech po startech z Pole Position. První místo v kvalifikace a tím i usazení na nejpřednější místo na roštu si s vozem Marcos Mantara LM600 #19 zopakovali v dalším domácím  podniku na okruhu Zandvoort, na kterém pak v samotném závodě dojíždějí na třetím místě. Mezi závody ve Spa a v Doningtonu se posádka Herman BUURMAN - Arjen van der ZWAAN - Rob van der ZWAAN představila ve třetím podniku seriálu Belcar  nazvaném Spa Euro Race.  Svůj vůz Marcos Mantara LM600 s číslem "19" usadili v kvalifikaci do první řady, ale samotný závod se nevydařil, když vůz ujel jen třicet kol, tedy "něco okolo" 1/3 závodu. O moc více se nedařilo ani týmům Marcos Racing International (Marcos LM600 EVO #60) a De Almenara Motorsport (Marcos LM600 EVO #83) v závodech Suzuka 1000 kilometres, respektive Spa 24 Hours, když své závody rovněž nedokončily.

SEASON 2002

Daytona 24 Hours

Prvním závodem roku byla pro tým Marcos Racing International opět Daytona. Tentokrát však na "24" vyrazil holandský tovární tým jen s jedním vozem Marcos Mantara LM600 a nezúčastil se testovacího dne. Posádka vozu "08" ve složení Cor EUSER - Calum LOCKIE - Duncan HUISMAN (NL - Champion Dutch Touring Car Championship 1997 & 2000 [BMW 320i]) zajela v kvalifikace ve třídě GTS, ve které na startu převládaly vozy Saleen S7-R, čtvrté místo, když zajela celkově dvaadvacátý čas. V samotném závodě přišla po odjetí 330 kol porucha motoru a pestrobarevný Marcos LM 600 EVO "08" byl v čase 14:15:38,288 nucen odstoupit ze závodu. Po loňském úspěch tak přišlo velké zklamání, zvláště když tým Marcos Racing International pomýšlel při neúčasti továrních vozů Corvette na "bednu". Duncan Huisman tak ani na potřetí závod Daytona 24 Hours nedokončil.

British GT Championship

Dva vozy Marcos LM600 zakoupené od NCK Motorsport nasazoval do  úvodních podniků britského "mistráku" tým TFM-GT (Taylors Foundry Motorsport) Gerryho TAYLORA. Ve voze s číslem "19" se střídali Gerry TAYLOR - Paul STEPHENS, kteří se spolu "svezli" s vozem Marcos LM600 týmu NCK Motorsport již v roce 2001 na Brands Hatch (7-th place total ranking / 4-th place class GT) a ve "dvacítce" dva byznysmeni Ian MITCHELL - Robin WEBSTER. Dvojice MITCHELL - WEBSTER obsadila na Brands Hatch šesté místo absolutně, což bylo nakonec nejlepší celkové umístění vozů Marcos LM600 týmu Taylors Foundry Motorsport v celé sezóně 2002. Po druhém závodním víkendu v Doningtonu - kde nedojel ani jeden z vozů Marcos do cíle - vynechává tým další čtyři závody a od sedmého závodu britského g´t´čkového šampionátu nasazuje již jen vůz Marcos LM600 s číslem "devatenáct". Hned při prvním startu po více jak dvouměsíční pauze dojíždí v Castle Combe posádka Gerry TAYLOR - Brian COLWELL (Gentleman Driver / Businessman) na třetím místě ve třídě GT (11-th place total ranking) a vyjíždí pro tým Taylors Foundry Motorsport jeho jediné pódium v British GT Championship.

Spanish GT Championship

Do španělském g´t´čkového mistrovsví vstoupil tým Meycom Sport s vozem Marcos LM600 číslo "5" a dvojicí jezdců Tomas SALDAÑA - Angel BURGUEÑO (together already in Spanish GT Championship season 2000 with Porsche 996 GT3-R team Meycom) s vozem Marcos LM600 #6. V první jízdě nového ročníku dojíždí v Albacete na třetím místě, ale druhou jízdu nedokončují. Od druhého závodního víkendu tvoří posádku bílého vozu Marcos LM600 Tomas SALDAÑA - Ni AMORIM (P - 2-nd class GTS 24 Hours of Le Mans 2000 [Chrysler Viper GTS-R] & 3-rd class GTS 24 Hours of Le Mans 1999 [Chrysler Viper GTS-R]). Hned v prvním společném závodě, tedy v úvodní jízdě na okruhu Jarama startují z Pole Position a dojíždí na druhém místě. Pak však přicházejí dva bodové výpadky (Did Not Finish), takže ani přes výbornou druhou polovinu šampionátu - dvě vítězství na okruhu ve Valencii,  druhé a třetí místo v "dlouhých" závodech v Jerezu a Barceloně - je titul ve španělském šampionátu v "nedohlednu". Titul získává s náskokem osmdesáti bodů dvojice portugalských jezdců Pedro Chavez - Miguel Ramos jezdící ve voze Saleen S7-R. Jezdci týmu Meycom Sport ale obsazují "zbytek bedny" v celkovém hodnocení šampionátu, když Tomas SALDAÑA končí celkově druhý a Ni AMORIM třetí.

Euro GT Series

V seriálu Kumho GT Series starovaly s vozy Marcos Mantara LM600 (alias Marcos LM600 EVO) dva týmy - Team Eurotech Racing Hermana BUURMANA a Marcos Racing International Cora EUSERA. Herman BUURMAN však v seriálu "měnil" vozy, když v Barceloně (první závodní víkend) a Doningtonu (třetí podnik seriálu) startoval s vozem Chrysler Viper GTS-R "12". S vozem Marcos LM600 EVO "12" dojel čtyřikrát na čtvrtém místě (2x Zolder, 2x Spa-Francorchamps) a jeho nejlepším umístěním bylo třetí místo v první jízdě na A1-Ringu. V celkovém pořadí sprintérského seriálu končí Herman BUURMAN na čtvrtém místě se ziskem stotři bodů.

Parťákem Cor EUSERA v "tradičně" strakatém voze Marcos Mantara LM600 s číslem "15" byl Rob KNOOK (NL - 2x winner class B - Euro GT Assen 2001 [Marcos Mantis]). Holandská dvojice Cor EUSER - Rob KNOOK  končí v celkovém hodnocení sprintérského seriálu Kumho Euro GT na druhém místě se stodvacetitřemi body (šestnáct bodů za vítěznými bratry Zwaany s vozem Chyrsler Viper GTS-R), když stanuli celkem desetkrát na "bedně" (5x winner [Donington, 2x Spa-Francorchamps, 2x Zandvoort], 3x 2-nd place [Barcelona, 2x A1-Ring] and 2x 3-rd place [2x Zolder]) a navíc zajeli čtyřikrát (Donington, A1-Ring, Zolder, Zandvoort) velmi ceněné Pole Position.

Spa 24 Hours & other races

Jako jediný přípravný závod před Spa 24 Hours posloužil začátkem června belgickému týmu Widi Racing čtvrtý podnik seriálu Belcar - Spa Euro Race. Posádka vozu Marcos LM600 "55" Max WEISENBERGER (B - 2-nd Spa 24 Hours 1998 [Peugeot 306 GTi]) - Risto VIRTANEN (F - Champion Nordic Championship Formula Nordic season 1992 & 3-rd Formula 3 Japan season 1999) zajela desátý nejrychlejší čas v kvalifikaci, ale ve vlastním závodě odjela necelých třicet kol (zhruba 1/3 závodu).  Protože vozy Marcos Mantara LM600 (Marcos LM600 EVO) neměly homologaci FIA, tak mohly startovat ve "24" na okruhu Spa-Francorchamps "pouze" v takzvané "národní" třídě (NAT) určené pro vozy z národních šampionátů. Posádka červeného vozu "99" ve složení Bernard De DRYVER - Risto VIRTANEN - Max WEISENBERGER - Louis ZURSTRASSE (B - 5-th Spa 24 Hours 2000 [BMW M3]) zajíždí v kvalifikaci jednadvacátý čas, ale několik penalizací soupeřů ji posouvá do osmé řady - jako druhý nejlepší vůz ve třídě NAT. V pětasedmdesátém kole závodu, v čase 3:19:43,802 však červený vůz s číslem "devětadevadesát" zastavuje porucha diferenciálu. Dvojice Max WEISENBURGER - Risto VIRTANEN se s vozem Marcos LM600 "14" týmu Widi Racing představila ještě v posledním závodě francouzského šampionátu na okruhu Magny-Cours, kde dojela v první jízdě na desátém a ve druhé na dvanáctém místě.

SEASON 2003

British GT Championship

Tento rok byl posledním, kdy se vozy Marcos LM600/Marcos Mantara LM600 objevily - i když jen příležitostně - v britském g´t´čkovém šampionátu. Dvakrát se o závodním víkendu (Castle Combe, Brands Hatch) představil tým Taylors Foundry Motorsport (Marcos LM600 #8). Gerry TAYLOR dvakrát obsadil v kvalifikaci osmé místo. Pokud však toto celkové pořadí "převedeme" do třídy GT, tak nám vyjde první a druhé místo, protože ten rok v britském šampionátu zkrátka - díky technickým předpisům - vládla třída GTO a v ní pak vozy Mosler MT900 a TVR Tuscan T400R. V Castle Combe přišla první "rána" před nedělním závodem, když Brian COLWELL oznámil, že nebude startovat. Druhá - a ještě větší "rána" - pak přišla v prvním kole kdy vůz po poruše olejového čerpadla začal hořet. A v Castle Combe pak dvojici Gerry TAYLOR - Paul STEPHENS porucha motor nepustila vůz na start.

Jednou - na okruhu Spa-Francorchamps - se v šampionátu představil tým Marcos Racing International  (Marcos Mantara LM600 #130). Posádka Cor EUSER - Calum LOCKIE - Jos MENTEN (NL - 5-th Formula Arcobaleno Netherlands 2000) se zúčastnila závodu Spa 1000 Kilometres, který byl společný pro FIA Sportscar Championship a British GT Championship. Pestrobarevný Marcos LM600 EVO (alias Marcos Mantara LM600) s číslem "130" startoval ve třídě Guest vyhrazenou pro "hostující" g´t´čka z jiných šampionátů a seriálů. V kvalifikaci obsadil oranžovo-zeleno-modro-žlutý Marcos LM600 EVO vynikající sedmé místo - jako nejrychlejší ze všech vozů Gran Turismo. Vytrvalostní závod se jel za "typického" počasí pro tento ardenský okruh, tedy od jasného slunečního světla po silné přívalové deště. Zpočátku šlo - přes silné žaludečním problémy Caluma LOCKIEHO - dobře (12-th place total rankig after 3 Hours & 1-st class Guest), ale ve čtvrté hodině Jos MENTEN vůz přetočil a nijak nepoškozený vůz se mu již nepodařilo nastartovat, což bylo pro celý tým velkým zklamáním. 

Spanish GT Championship

Ve španělském šampionátu se postupně objevovaly tři týmy s vozy Marcos LM600/Mantara LM600. Jako první se na "scéně" objevil tradiční účastník, tým Meycom Sport s vozem Marcos LM600 #2 a jezdeckou sestavou Tomas SALDAÑA - Luis MONZÓN (E - in Spanish GT Championship 2000 team Darro Motor Racing with Ferrari 360 Modena Challenge). Jejich vstup do sezóny byl skvělý. V Albacete dokázali - po startech z první řady - zvítězit v obou závodech, když navíc v první jízdě zajeli nejrychlejší kolo závodu. Poté však v Jaramě dojíždějí v první jízdě až osmí ve třídě GTA a druhou jízdu nedokončují. A v Estorilu díky technickým problémům s vozem v kvalifikaci již vůbec nestartují. Po tomto víkendu tým Meycom Sport své účinkování v šampionátu ukočil.

Naopak od třetího závodního víkendu v portugalském Estorilu se ve španělském šampionátu začal pravidelně objevovat tým Marcos Racing International s vozem Marcos Mantara LM600 #19. Dvojice Cor EUSER - Ni AMORIM dojela hned ve své první jízdě - po startu z první řady - na druhém místě se ztrátou 27 vteřin na vítězný Seat Toledo GT týmu Darro Motor Racing, ale jejich vůz neprošel po závodě technickou kontrolou a následovala diskvalifikace. Ve Valencii vše začalo velice slibně, když posádka CORSER - AMORIM zajela druhý čas v první kvalifikaci a druhou dokonce vyhrála. Celkové čtvrté a deváté místo v závodech pak bylo zklamáním, které v žádném případě nemohlo "potlačit" ani vítězství ve "slaboučce" obsazené třídě SGT. V Jerezu se představila dvojice Cor EUSER - Juan BASTOS (E - in Spanish GT Championship since the year 2000 with Ferrari F355/360 Modena Challenge). V první jízdě po startu z Pole Position dojíždějí na třetím místě (a vítězí ve třídě SGT), ve druhé končí po havárii již v prvním kole. V závěrečném závodě seriálu, kterým je Barcelona 300 km dojíždí dvojice Cor EUSER - Peter Van der KOLK na devátém místě, které bylo po startu z první řady pro nizozemský tým dalším zklamáním. Na posledních dva podniky sezóny přezbrojil z vozů Porsche 911 GT2 na Marcos LM600 Team Galp Formula. Portugalští amatérští jezdci Manuel MELLO-BREYNER - Pedro MELLO-BREYNER (3-rd place class GT2 24 Hours of Le Mans 1997 [Porsche 911 GT2/Roock Racing]) však dvakrát nedojíždí do cíle a jejich jediným bodovaným umístěním s vozem Marcos LM600 #2 je čtvrté místo ve druhé jízdě v Jerezu.

Euro GT Series

Pro Cor EUSERA a jeho Team Marcos Racing International byl prioritou seriál Kumho Euro GT Series, A jeho jediným cílem byl - po loňském celkovém druhém místě - útok na prvenství. Přestože se Cor EUSER v roce 2003 výrazně zapsal do "síně slávy" vozu Marcos LM600/LM600 EVO, tak k celkové spokojenosti měl rozhodně velmi daleko. Vůz byl rychlý, ale nespolehlivý. A tak stabilně výborné výsledky byly dosahovány pouze v kvalifikacích na jednotlivé závody (Nürburgring - 3-rd place/winner, A1-Ring - 2-nd place/winner, Spa - winner/winner), ale v samotných závodech to bylo - až na dvě prvenství (Nürburgring - race 2, A1-Ring - race 2) - opravdu velmi špatné (4 x Did Not Finish). Navíc byl po třech závodních víkendech zbytek sprintérského seriálu zrušen.

SEASON 2004
Spanish GT Championship

Do španělského šampionátu vstoupily s vozy Marcos LM600 dva stabilní účastníci - "domácí" tým Meycom Sport (bílý vůz s číslem "5", který byl pro další závody "přebarven" na černou) a nizozemský tým Marcos Racing International (pestrobarevný vůz s číslem "10"). Posádku španělského týmu tvořili Miguel Ángel de CASTRO - Angel BURGUEÑO, holandského pak Cor EUSER - Danny Van DONGEN (NL - 4-th Dutch Supercar Challenge class GT1). Na startu prvního závodu na okruhu Albacette stály v první řadě vedle sebe oba vozy Marcos LM600. V závodě vítězí - po startu z Pole Position - "bílá pětka".  Ve druhé jízdě pak zajíždí španělská posádka Pole Position a v závodě Fastest Lap, ale pro poruchu končí osm kol před cílem. V Jaramě pak slaví De CASTRO - BURGUEÑO dokonce vítězný "double", když dvakrát startují z první řady (GRID: 2-nd/1-st).  Do análů závodu se zapsala i dvojice holandských jezdců, když v prvním závodě dojela na třetím místě a ve druhém zajela nejrychlejší kolo závodu. Ve třetím podniku sezóny v portugalském Estorilu si vozy Marcos LM600 připisují další "záznamy" do své Síně slávy, když dvakrát zajedou Pole Position (race 1 - car #10/race 2 - car #5) a ve vlastních závodech dojíždějí třikrát na "bednu". V prvním závodě dojíždějí jako druzí cor EUSER - Danny Van DONGEN a ve druhém dokonce slaví jezdci ve vozech Marcos LM600 "double", když vítězí Holanďané před Španěly.

Čtvrtý podnik ve Valencii byl pro vozy Marcos nejhorším v celém seriálu, když tři výsledky byly nejhorší možné - Did Not Finish. A přitom to vše tak krásně začalo a po kvalifikaci startovaly do první jízdy oba vozy z první řady. Z hlediska "zápisů do síně slávy" to však ale zase až tak špatné nebylo, neboť si Marcos LM600/LM600 EVO mohl "připsat" dvě Pole Position (obě tým Meycom Sport)  a jedno vítězství (race 2 - Meycom Sport). Po tomto závodním víkendu tým Marcos Racing International své účinkování ve španělském šampionátu ukončil. Předposlední závodní víkend Spanish GT Championship, byl pro tým Meycom Sport "jak přes kopírák". Miguel Ángel de CASTRO i Angel BURGUEÑO vyhráli své kvalifikace a oba dovezli černý vůz s číslem "5" do cíle na druhém místě, čímž si zachovali reálnou naději na titul šampionů. Poslední závodní víkend v Barceloně se skládal z jediného - tedy vytrvalostního - závodu. Kvalifikaci vyhrál již pošesté za sebou - a podeváté (z jedenácti závodů) celkem - tým Meycom Sport a startoval tak opět z Pole Position. V Barceloně se objevil i britský tým Gerry TAYLORA "Taylors Foundry Motosport" s vozem Marcos LM600 #50, ale  v závodě odjel pouze šest celých kol. Vše v Barceloně však bylo jednoznačně soustředěno jen na dva vozy - Marcos LM600 #5 a Mosler MT900 #11. Ve finálovém závodě seriálu nakonec vítězí britské g´t´čko před tím americkým, ale titul v celkovém hodnocení bez rozdílu tříd (Overall) získala o jediný bod dvojice Shaun Balfe - Nigel Taylor jezdící v americkém monstru Mosler. Miguel Ángel de CASTRO a Angel BURGUEÑO však získávají titul španělských šampionů ve třídě GTA, když porážejí dvojici britských jezdců  "sedlajících" vůz týmu Shaun Balfe Motorsport o devět bodů.

Marlboro Masters Zandvoort

Začátkem srpna se jela pod hlavičkou Euro GT Series v holandském Zandvoortu dvojice čtyřicetiminutových sprintů. První z jízd v Zandvoortu se shodovala s  pětistým startem Cor EUSERA v závodech na okruzích a tak nesl jeho tradičně duhově zbarvený vůz Marcos LM600 startovní číslo "500". Vzhledem k tomu, že se v roce 2004 žádný jiný závod Euro GT Series nekonal, tak se nabízí myšlenka, že byl "domácí" závod na Zandvoortu zorganizován jen a jen na "jeho počest". V konkurenci převážně holadských jezdců "oslavenec" Cor EUSER na Circuit Park Zandvoort doslova kraloval. Byl nejrychlejší v kvalifikaci, vyhrál obě čtyřicetiminutové jízdy (a tedy i celkově závodní víkend Marboro Masters Zandvoort) a zajel i nejrychlejší čas závodu. Zkrátka ten víkend vše vyšlo tak, jak "mělo". V domácím závodním víkendu se představili i další jezdci s vozy Marcos LM600/LM600 EVO (alias Marcos Mantara LM600) - Jos MENTEN (Marcos Racing International - LM600 #33) a Herman BUURMAN (Herman Buurman - LM600 EVO #42). V kvalifikaci obsadili čtvrté (BUURMAN), respektive páté (MENTEN) místo. V celkovém hodnocení víkendu skončil Jos MENTEN desátý a Herman BUURMAN třináctý.

SEASON 2005

Spanish GT Championship

V roce 2001 vstoupily do španělského šampionátu s vozy Marcos LM600 již tradičně týmy Meycom Sport (car #10) a Marcos Racing International (car #9). Jejich jezdecké sestavy však byly - až na "stálici" (a šéfa týmu) Cor EUSERA - zcela nové. V bílé "desítce" vstoupila do šampionátu dvojice Pedro NÉVOA (P - in the Spanish Championship season 2003 and 2004 with Ferrari 360 Modena) - José Maria PEREZ FONTAN (E - 3-rd Formula Renault Spain season 1996) a v duhově zbarvené "devítce Cor EUSER - Jesús Diez De VILLARROEL (E - in the races Jarama 4 Hours and Estoril 500 Kilometers [European Touring Car Championship in 1986] partners Czech driver Milos BYCHL in the car Toyta Corolla GT). V prvních dvou podnicích (Jarama, Valencia) dojíždí vůz Marcos LM600 jen jednou na "bednu" (Valencia,  race 1) a celkem třikrát v Top Ten (vždy dvojice EUSER - De VILLARROEL). Duhově zbarvená "devítka" týmu Marcos Racing International však v dalším závodním víkendu (Estoril) nejprve nedojíždí do cíle (race 1) a vzápětí ani nestartuje (race 2), neboť se vůz nepodařilo včas opravit. Holandský tovární tým navíc následující dva podniky (Albacete, Jerez) vynechává a  De VILLARROEL se "přesouvá" do týmu Meycom Sport kde "usedá" do vozu "vedle" PEREZE FONTANA. Tato změna posádky vozu s číslem "deset" se vyplácí a nově složená dvojice španělských jezdců Jesús Diez De VILLARROEL - José Maria PEREZ FONTAN dojíždí dvakrát (3-rd place Albacete, race 2 & 2-nd place Jerez, race 2) na pódium.  

Posledním závodem šampionátu je již tradičně "vytrvalostní" Barcelona, kde se na startu představují hned tři týmy s vozy Marcos. Kromě dvojice De VILLARROEL - PEREZ FONTAN (Meycom Sport / LM600 #10) jsou na startu Cor EUSER - Pedro NÉVOA (Marcos Racing International / LM600 #9) a Herman BUURMAN - Yelmer BUURMAN (NL - 3-rd Formula Renault 2.0 U.K. Winter Series 2003 & Formula Renault 2.0 Netherlands 2004) s vozem Marcos Mantara LM600 (Marcos LM600 EVO) #71. V první desítce dojíždějí sice dva vozy Marcos (7-th place H. BUURMAN - Y.BUURMAN, respektive 8-th place EUSER - NÉVOA), ale bylo pro týmy Marcos Racing International a - především - Meycom Sport (Did Not Finish) byly výsledky závdu zklamáním. Nikoliv však pro osmnáctiletého holadského mladíka Yelmera BUURMANA jedoucího svůj první závod s vozy Gran Turismo. 

Belcar

V belgickém šampionátu kombinujícím sprintérské a vytrvalostní závody se ve dvou podnicích představil tým ERG Motorsport s modro-bílým vozem Marcos LM600 #14 a jezdeckou sestavou Max WEISENBURGER - Risto VIRTANEN. Ve svém prvním závodním víkendu (celkově 2. podnik seriálu), kterým byl Belcar Spa 1000 km, konkrétně dva hodinové sprintérské závody obsadila německo-finská dvojice šesté a osmé místo ve nejsilnější třídě GTA. V následujícím "zastavení" seriálu Belcar na okruhu Spa při šestihodinovém vytrvalostním závodě Spa Euro Race však končí ještě před uplynutím první hodiny, když odjedou pouhých šestnáct kol.

SEASON 2006
International GT Open & Spanish GT Championship

Spanish GT Sport Organización pořádala - vedle španělského g´t´čkového šampionátu - nový mezinárodní g´t´čkový seriál. Ten se skládal - stejně jako španělský "mistrák" - ze šesti závodních víkendů. Oba šampionáty měly tři závodní víkendy společné a tři svoje vlastní. Tým Marcos Racing se se svým "strakáčem" s číslem "12" zúčastnil úvodního podniku International GT Open v italské Monze a tří závodních víkendů Spanish GT Championship (Jarama, Estoril [společný pro oba seriály] a Jerez). Posádka Cor EUSER - Miguel CRISTÓVAO (P - Champion Spanish GT Championship 2005 class GTB - Porsche 996 GT3 Cup) sice přidala několik "zápisů" (Pole Position - Jarama, 3-rd place class GTA Monza & 3-rd place total ranking - Jerez) do "síně slávy" vozu Marcos LM600/LM600 EVO, ale ke spokojenosti bylo daleko, když jen čtyřikrát bodovala a třikrát nedojela. 

Belcar

Ve všech domácích závodech (tedy mimo "výletu" na Lausitzring) belgiského šampionátu se představil Marcos LM600 #5 týmu Eurotech Racing s dvojicí jezdců Danny Van DONGEN - Marc GOOSSENS (B - Champion Belcar 2005 - Chevrolet Corvette C5-R/Selleslagh Racing Team & 2-nd class LMP 24 Hours of Le Mans 1997). V první třech závodech (Spa First Race, Zolder Home Race a Zolder Midsummer) dojíždějí na třetím místě. Pro největší a nejuznávanější závod seriálu - ZOLDER 24 HOURS - stávající posádku posiluje Cor EUSER. Po startu z druhé řady dojíždí posádka Danny Van DONGEN - Marc GOOSSENS - Cor EUSER na druhém místě, což je vůbec první pódiové umístění vozu Marcos LM600/LM600 EVO ve čtyřiadvacetihodinovém závodě. Po technických problémech v závodě Spa Race Festival (24-th place) následuje poslední "zastavení" šampionátu na okruhu Zolder (Zolder Last Race) a další druhé místo. V celkovém hodnocení šampionátu končí dvojice Danny Van DONGEN - Marc GOOSSENS na děleném třetí místě za bezkonkurenční (five wins &  one third place [Zolder 24 Hours]) dvojicí Bert Longin - Anthony Kumpen s vozem Chevrolet Corvette C5-R týmu GLPK Racing.

Euro GT Series

Dvojice Herman BUURMAN - Yelmer BUURMAN se s vozem Marcos LM600 EVO (alias Mantara LM600) #12 představila v jediném podniku sprintérského šampionátu Rhinos GT Series, konkrétně ve druhém podniku na okruhu Spa-Francorchamps. V první jízdě "rodinný" tým vítězí po startu z Pole Position a ve druhé dojíždí na druhém místě. Herman i Yelmer za sebou v obou jízdách nechávají i tak kvalitního jezdce jakým byl Kurt Thiim (two third place) jedoucí s vozem V8 Super Star. V celkovém hodnocení závodního víkendu končí Herman BUURMAN - Yelmer BUURMAN na druhém místě se ztrátou šesti vteřin. Závod Rhinos GT Series Spa, ktetý byl součástí závodního víkendu Spa 1000 Kilometres, byl posledním ve kterém startoval vůz Marcos LM6000 EVO.

SEASON 2007 - 2011

Spanish GT Championship & International GT Open

V letech 2007 - 2011 startovaly s vozy Marcos LM600 "příležitostně" již jen dva týmy - Marcos Racing International (Dutch Supercar Challenge) a António Nogueira Racing (Spanish GT Championship / International GT Open). Nejprve se podíváme na Iberský poloostrov, kde se dvojice portugalských jezdců António NOGUEIRA (15-th Spanish GT Championship 2005, class GTA [Porsche 911 GT2]) - António COIMBRA (9-th Formula BMW Junior Cup Iberia 2003)  objevila již v roce 2006 v rámci závodního víkendu Spanish GT Albacette (race 1 - 24-th place / race 2 - 14-th place). V roce 2007 se představila  dvojice portugalských jezdců v závodních víkendech Spanish GT Estoril a GT Open Barcelona. Zatímco v Barceloně se jim a jejich - již značně "postaršímu" - vozu Marcos LM600 vůbec nedařilo (bez zajetého kola v kvalifikaci, nedokončení závodu z důvodu technických problémů), tak na domácím okruhu v Estorilu dosáhli prvního umístění vozu ve službách týmu António Nogueira Racing v Top Ten, když ve druhé jízdě dojeli na devátém místě absolutně. V roce 2008 je - při jediném startu vozu Marcos LM600 na Iberském poloostrově -  "spolujezdcem" majitele týmu Luis MARTINS (P - 3-rd Portugese Championship - K 125 [karting]). Na domácím okruhu v Estorilu dojíždějí dvakrát ve druhé desítce (race 1 - 19-th / race 2 - 12-th). V letech 2009 a 2011 již startuje António NOGUEIRA s vozem Marcos LM600 sám.  Ve své první samostatné sezóně s vozem Marcos LM600 nestojí výsledky vůbec za nic (Did Not Start/Not Classified - GT Open Algarve / 23-th place/Did Not Finish - GT Open Quatar). Ve své poslední - celkově sedmnácté (!!!) - závodní sezóně dosáhl Marcos LM600 s portugalským jezdcem António NOQUEIROU za volantem vcelku velmi pozoruhodných výsledků, když dojel z pěti startů třikrát v Top Ten ve třídě Super GT a hned při svém prvním startu ve Valencii obsadil celkové sedmé místo a vynikají čtvrté ve třídě silnějších vozů kategorie Gran Turismo.

Dutch Supercar Challenge

Zatímco v roce 2007 Cor EUSER jezdil s vozy Marcos Mantis, tak o rok později své "závodní náčiní" v domácím seriálu "mění". Střídá Marcos LM600 a Marcos Mantis Magnun "osazený" nejnovějším pětilitrovým motorem Mustang. Jelikož nový Mantis Magnum nebyl pro první závodní víkend na Nürburgringu hotov, tak Cor EUSER startoval s již dosti zastaralou, ale stále velmi rychlou "šestistovkou". První závod byl po pěti zaváděcích kolech za Safety Carem zrušen z důvodu velmi nízké viditelnosti způsobené mlhou a hustým deštěm. V neděli, kdy již bylo sucho a krásné počasí Cor EUSER vítězí o necelou vteřinu, když úspěšně odráží pokusy o předjetí. Po několika startech s Mantis Magnum usedá Cor EUSER do vozu LM600 opět ve Spa a scénář "je podobný" jako na Nürburgringu - v sobotu příšerné počasí a v neděli vítězství za krásného dne. Do tradičně pestrobarevného vozu Marcos LM600 usedá Cor EUSER ještě v posledních dvou závodních víkendech sezóny 2008 v Zandvoortu a Assenu. Zatímco  Zatímco v Zandvoortu nemá potřebné závodnické štěstí, tak v Assenu vítězí jasně (náskok 48 vteřin) ve druhé jízdě, která se jela za velmi špatných podmínek. Lze tak konstatovat, že jak sezóna v DSC začala (nejprve špatné počasí a pak vítězství), tak i skončila (vítězství za špatného počasí). A výsledky vozu Marcos LM600 naznačily, že - ani po své čtrnácté sezóně - zdaleka ještě nepatří do "starého železa".

V roce 2009 to byl ve většině sezóny boj mezi Cor EUSEREM s jeho "milovaným" vozem Marcos LM600 a Martinem Shortem s vozem Mosler MT900.  Marcos LM600 měl velmi dobrý vstup do sezóny, když v úvodních třech závodních víkendech slavil dvě vítězství (Rockingham - race 1, Zandvoort - race 2), jedno druhé (Spa - race 1) a jedno třetí (Zandvoort - race 1) místo. Pak následovala výsledkově chudší část sezóny a vše směřovalo k rozuzlení v závěrečných dvou podnicích sezóny (Spa-Francorchamps, Assen). Tyto dva závodní víkendy byly pro Cora EUSERA - který byl již patnáctý rok "věrný" svému vozu Marcos LM600 - jedněmi z nejlepších v celé kariéře. Na ardénském okruhu  dvakrát zvítězil (ve druhém závodě za velmi špatných podmínek) a tím si zajistil s předstihem titul šampióna v Dutch Supercar Challenge 2009. Na domácí trati v Assenu, kde se "dvojici" EUSER - MARCOS LM600 dařilo i v předešlém roce, pak jen dvěma druhými místy potvrdil, že je titul šampióna ve správných rukách. Zřejmě osud tomu chtěl, že se Cor EUSER dočkal svého prvního titulu ve své patnácté sezóně s autem, které sám pomáhal vyvíjet a proslavovat... a navíc v době, kdy značka Marcos slavila "50" výročí od vyjetí prvního vozu této - v té době již zaniklé - značky z tovární linky...

Souhrn pódiových umístění vozu MARCOS LM600 * MARCOS MANTARA LM600

 23 vítězství

22 druhých míst

19 třetích míst

35 vítězství v kvalifikaci

*******
 * Chris HODGETTS *
Champion Class GT2 * British GT Championship 1995
*******
* David WARNOCK & Robert SCHIRLE *
Champions Class GT2 * British GT Championship 1996
*******
* Chris HODGETTS *
Champion Class GT * British GT Championship 2000
*******
* Miguel Ángel de CASTRO & Balba CAMINO *
Champions Overall & Class GTA * Spanish GT Championship 2000
*******
* Miguel Ángel de CASTRO  & Angel BURGUEÑO *
Champions Class GTA * Spanish GT Championship 2004
*******
Cor EUSER *
Champion Class GT * Dutch Supercar Challenge 2009 
*****
Největší počet odjetých závodů s vozem Marcos LM600 * Marcos Mantara LM600
Cor EUSER - 129 
Thomas ERDOS - 49
Andy PURVIS - 48
TOPlist