McLAREN F1 GTR - 24 Hours of Le Mans

Britský magazín AutoCar po silničním testu v roce 1994 napsal o vozu F1: "McLaren F1 je nejlepším automobilem, co byl dosud vyroben pro veřejné silnice" a že "F1 bude vzpomínána jako jedna z velkých událostí v historii automobilu a je možná nejrychlejším sériovým silničním vozem, jaký svět kdy vůbec uvidí." O rok později se pak závodní verze F1 GTR zapsala nesmazatelně do historie automobilového sportu, když vozy McLaren F1 GTR obsadily v červnovém závodě 24 Hours of Le Mans 1995 na legendárním okruhu La Sarthé první, třetí, čtvrté a páté místo absolutně a ve třídě GT1 první čtyři místa.

McLAREN F1 GTR

part 1

24  HOURS  OF  LE  MANS

SEASON 1995
Kokusai Kaihatsu Racing

Posledního dubna se při Essais Préqualificatifs 24 Heures Du Mans představil prvně na závodním okruhu McLaren F1 GTR chassis #01R týmu Kokusai Kaihatsu Racing jezdícího s britskou závodní licencí. Dvojice Yannick DALMAS (F - Winner 24 Hours of Le Mans 1992 [Peugeot 903 EVO 1 bis LM] & 1994 [Dauer 962 LM]) - Pierre-Henri RAPHANEL (F - 3-rd 24 Hours of Le Mans 1987 [Cougar C20], 2-nd 24 Hours of Le Mans 1992 [Toyota TS010]) obsadila desáté místo absolutně a páté ve třídě GT1. V červnové kvalifikaci na La Sarthé si vyjela posádka ve složení Yannick DALMAS - Masanori SEKIYA (J - 2-nd 24 Hours of Le Mans 1992 [Toyota TS010], winner 100 km Fuji & Suzuka 1000 km 1987 [Toyota 87C]) - JJ LEHTO (FIN - driver F1 season 1990 - 1994, Champion F3 Great Britain season 1988, 9-th 24 Hours of Le Mans 1991 [Porsche 962 CK6]) deváté místo na roštu. Mezi vozy třídy GT1 byla čtvrtá nejrychlejší za třemi vozy Ferrari F40 GTE. V samotném závodě závodů pak McLaren F1 GTR #59 týmu Kokusai Kauhatsu Racing s posádkou DALMAS - SEKIYA - LEHTO vítězí s náskokem kola v absolutním pořadí a o dvě kola ve třídě GT1 před dalším vozem McLaren F1 GTR.

models in 1:43 scale

Vítězný vůz McLaren F1 GTR #59 posádky Yannick DALMAS - Masanori SEKIYA - JJ LEHTO měly ve své nabídce firmy HPI Racing (fotečka vlevo), True Scale Models, Minichamps Paul's Model Art a Ixo Models. Firma Ixo Models dokonce nabízela i model "devětapadesátky" z předkvalifikace (fotečka vpravo).

 

Harrods Mach One Racing / David Price Racing

Před startem v závodě 24 Hours of Le Mans za sebou měl McLaren F1 GTR chassis #06R tři závody šampionátu BPR Global GT Endurance Series - ve kterých bylo nejlepším umístěním třetí místo dvojice Andy WALLACE - Justin BELL v Donningtonu - a dubnovou předkvalifikaci.  Trojice Andy WALLACE (GB - Winner 24 Hours of Le Mans 1988 [Jaguar XJR-9], winner Daytona 24 Hours 1990 [Jaguar XJR-12], winner 12 Hours of Sebring 1992 & 1993 [Eagle Mk.III.- Toyota]) - Justin BELL (GB - 12-th 24 Hours of Le Mans 1992 [Porsche 962C] & 1994 [Dodge Viper RT/10]) - Derek BELL (GB - Winner 24 Hours of Le Mans 1975 [Mirage GR8], 1981 [Porsche 936/81], 1982 [Porsche 956], 1986 & 1987 [Porsche 962], winner Daytona 24 Hours 1986, 1987 & 1989 [Porsche 962]) startovala do závodu závodů ze třináctého místa na startovním roštu. V samotném vytrvalostním závodě dojíždí žluto-zelený McLaren F1 GTR #51 na třetím místě  v absolutním pořadí a na druhém ve třídě GT1.

models in 1:43 scale

Úspěšný vůz McLaren F1 GTR #51 posádky Andy WALLACE - Justin BELL - Derek BELL "svého času" nabízely firmy HPI Racing (fotečka vlevo), True Scale models (fotečka vravo), Minichamps Paul's Model Art a Altaya (edice Passion de la Vitesse).

GTC Gulf Racing

Pokud se dalo o některém z vozů McLaren F1 GTR mluvit jako o favoritovi třídy GT1  na La Sarthé, tak to byl bezesporu vůz s číslem šasi 04R, se kterým dvojice Ray BELLM - Maurizo Sandro SALA zvítězila ve čtyřech ze šesti závodů BPR Global GT Endurance Series. V polovině června se v Le Mans představily v bavách týmu GTC Gulf Racing dvě posádky. Ve voze #24 (číslo šasi 04R) Mark BLUNDELL (GB - Winner 24 Hours of Le Mans 1992 [Peugeot 905 EVO 1 bis LM]) - Ray BELLM (GB - winner class C2 24 Hours of Le Mans 1985 [Tiga GC85] & 1988 [Spice SE88C], winner class C2 Brno 360 Kilometres 1988 [Spice SE88C]) - Maurizio Sandro SALA (BR - 4-th 24 Hours of Le Mans 1992 [Mazda MXR-01]) a v #25 (číslo šasi 06R) Pierre-Henri RAPHANEL - Philippe ALLIOT (F - 3-rd 24 Hours of Le Mans 1983 [Porsche 956], 1992 & 1993 [Peugeot 905 EVO 1 bis LM]) - Lindsay OWEN-JONES (GB - 2-nd Donington 4 Hours 1995 [BPR - McLaren F1 GTR]). Vozy týmu GTC Gulf Racing startují v Le Mans ze šesté (#24) a sedmé (#25) řady. Zatímco "pětadvacítka" končí po kolizi v 79. kole, tak "čtyřiadvacítka" dojíždí do cíle na čtvrtém místě absolutně a na třetím ve třídě GT1, kterou vozy McLaren F1 GT v roce 1995 na La Sarthé zcela opanují, když ke třem umístěním na "bedně" přidávají ještě čtvrté místo.

models in 1:43 scale

Firma HPI Racing vyráběla oba modely vozů McLaren F1 GTR týmu  Gulf Racing, tedy jak úspěšnou "čtyřiadvacítku" posádky Mark BLUNDELL - Ray BELLM - Maurizio Sandro SALA, tak neúspěšnou "pětadvacítku" trojice Pirre-Henri RAPHANEL - Philippe ALLIOT - Lindsay OWEN-JONES.

Giroix Racing Team

Tým se před závodem na La Sarthé s vozem McLaren F1 GTR chassis #07R představil ve třech závodech BPR Global GT Endurance Series a v dubnové předkvalifikaci v Le Mans. Nejlepším výsledkem dvojice Fabien GIROUX - Olivier GROUILLARD bylo druhé místo ve čtyřhodinovce na Nürburgringu. V červnu se na La Sarthé ve voze #50 představila trojice jezdců Jean-Denis DELÉTRAZ (CH - 7-th Brands Hatch 1000 km 1988 [Porsche 962C]) - Fabien GIROIX (F - Winner Spa 24 Hours 1990 [BMW M3]) - Olivier GROUILLARD (F - 2-nd Spa 24 Hours 1987 [BMW M3], winner class Division2 Grand Prix Brno 1987 [BMW M3]). Po 12. místě v dubnové předkvalifikaci a 15. místě v kvalifikaci dojíždí světle modrý vůz McLaren F1 GTR #50 francouzského týmu Giroix Racing Team v závodě závodů na vynikajícím pátem místě v absolutním pořadí a na čtvrtém ve třídě GT1.

models in 1:43 scale

Vůz McLaren F1 GTR #50 posádky Jean-Denis DELÉTRAZ - Fabien GIROUX - Olivier GROUILLARD vyráběly firmy Minichamps Paul's Model Art (fotečka vlevo) a True Scale Models (fotečka vpravo).

BBA Compétition

Francouzský tým  absolvoval před "24" na La Sarthé tři "čtyřhodinovky" šampionátu BPR Global GT Endurance Series a dubnovou předkvalifikaci v Le Mans, ve které obsadil jednadvacáté místo. Trojice Jean-Luc MAURY-LARIBIÉRE (F - 5-th Paul Ricard 4 Hours 1995 [BPR - McLaren F1 GTR]) - Marc SOURD (F - 4-th Spa 24 Hours 1986 [BMW 635 CSi]) - Hervé POULAIN (F - 6-th 24 Hours of Le Mans 1979 [BMW M1]) s vozem McLaren F1 GTR #42 (chassis #05R) obsadila po startu z desáté řady třinácté místo absolutně a sedmé ve třídě GT1.

models in 1:43 scale

Vůz McLaren F1 GTR #42  trojice Jean-luc Maury-LARIBIÉRE - Marc SOURS - Hervé POULAIN vyráběla firma Minichamps Paul's Model Art.

West Competition / David Price Racing

McLaren F1 GTR čísla šasi 03R patřil podle posledních výsledků před červnovým závodem závodů k favoritům "24" na La Sarthé. Při dubnové Essais Préqualificatifs 24 Heures Du Mans obsadil John NIELSEN s vozem číslo "49" osmé místo absolutně a byl nejrychlejší z týmů jezdících s vozem McLaren F1 GTR. V posledním závodě před Le Mans, kterým byl Donington 4 Hours pak posádka John NIELSEN - Thomas BSCHER zvítězila po startu z Pole Position. V 24 Hours of Le Mans 1995 však posádka  John NIELSEN (DK - Winner 24 Hours of Le Mans 1990 [Jaguar XJR-12], winner Daytona 24 Hours 1988 [Jaguar XJR-9D]) - Jochen MASS (D - Winner Interserie Most 1981 [Porsche 936], winner 12 Hours of Sebring 1987 [Porsche 962], winner Brno 360 km 1988 [Sauber C9/88], winner 24 Hours of Le Mans 19989 [Sauber C9/88]) - Thomas BSCHER (D - 2x winner BPR 1995 [Monza, Donington - McLaren F1 GTR]) neměla "potřebné štěstí", když ve 132. kole musela odstoupit po havárii.

models in 1:43 scale

Vůz McLaren F1 GTR #49 posádky John NIELSEN - Jochen MASS - Thomas BSCHER vyráběly " ve své době" renomované firmy HPI Racing (fotečka vlevo) a Minichamps Paul's Model Art (fotečka vpravo).

SEASON 1996

West Competition / David Price Racing

Zatímco "velké týmy" Gulf Racing - GTC Racing a Team Bigazzi SRL - Team BMW Motorsport dostaly zcela nové vozy, tak se tým West Competetion "musel spokojit" se svým původním vozem upraveným podle nových technických předpisů. Dvojice John NIELSEN - Thomas BSCHER sice neměla poslední závody před Le Mans tak "dobré" jako v předchozím roce, ale přesto se mohla pochlubit jedním vítězstvím v šampionátu BPR Global GT Endurance Series (Monza 4 Hours). Stabilní dvojici jezdců John NIELSEN - Thomas BSCHER doplnil pro "24" v Le Mans Peter KOX (NL - Winner Spa 24 Hours 1995 [BMW 320i]). V roce 1996 však vozy McLaren F1 GTR na G´T´ jedničkové závodní speciály Porsche 911 GT1 (2-nd & 3-rd place total ranking) na Circuit de La Sarthé neměly a tak je čtvrtém místo "třicítky" v absolutním pořadí vytrvalostního závodu závodů a třetí ve třídě GT1 zřejmě asi  maximem, jakého šlo ten rok v 24 Hours of Le Mans dosáhnout. Pro tým West Competition - David Price Racing byla "bedna" ve třídě GT1 satisfakcí a "náplastí" za loňské odpadnutí v nočních hodinách.

models in 1:43 scale

McLaren F1 GTR #30 posádky John NIELSEN - Thomas BSCHER - Peter KOX měly "svého času" v nabídce firmy HPI Racing (fotečka vlevo) a Minichamps Paul's Model Art (fotečka vpravo).

Gulf Racing / GTC Racing

Tým obdržel před sezónou dvojici nových vozů (chassis #12R & #15R) McLaren F1 GTR. Pře  závodem na La Sarthé vítězí dvojice Ray BELLM - James WEAVER ve dvou závodech vytrvalostního šampionátu BPR Global GT Endurance Series (Paul Ricard, Jarama) a JJ LEHTO "přidává" vítězství ve třídě GT1 v Essais Préqualificatifs 24 Heures Du Mans, když zajíždí celkově šestý nejrychlejší čas. Ve vlastní "24" pak posádka JJ LEHTO - James WEAVER (GB - 2-nd 24 Hours of Le Mans 1985 [Porsche 956], 2-nd 12 Hours of Sebring 1994 [Spice SE89P]) - Ray BELLM dojíždí ve voze číslo "33" na devátém a trojice Pierre-Henri RAPHANEL - David BRABHAM (AUS - Winner Spa 24 Hours 1991 [Nissan Skyline GT-R], winner class GTP Daytona 24 Hours 1992 [Jaguar XJR-12]) - Lindsay OWEN-JONES ve voze číslo "34" na pátém místě v absolutním pořadí. Ve třídě GT1 pak končí "čtyřiatřicítka" (chassis #15R) na čtvrtém a "třiatřicítka" (chassis #12R) na sedmém místě.

models in 1:43 scale

Oba vozy McLaren F1 GTR týmu Gulf Racing - GTC Racing, které dojely v Top Ten vyráběly renomované firmy HPI Racing (viz fotečky) a Minichamps Pau'ls Model Art.  Vlevo - o pár míst úspěšnější - "čtyřiatřicítka" posádky Pierre-Henri RAPHANEL - David BRABHAM - Lindsay OWEN-JONES, vpravo favorizovaná "třiatřicítka" posádky JJ LEHTO - James WEAVER - RAY BELLM.

Harrods Mach One Racing / David Price Racing

Také tým Harrods Mach One Racing měl k dispozici stejný vůz - i když samozřejmě upravený podle nových technických předpisů - jako v roce předešlém. Velkým povzbuzením před závodem závodů bylo květnové vítězství dvojice Andy WALLACE - Olivier GROUILLARD v posledním závodě před 24 Hours of Le Mans - Kodak British Empire Trophy Silverstone a zisk, především mezi britskými jezdci, týmy a výrobci vysoce ceněné Empire Trophy. Na La Sarthé se v žluto-zeleném voze McLaren F1 GTR #29 představila posádka ve složení Andy WALLACE - Derek BELL - Olivier GROUILLARD, která obsadila šesté místo absolutně a páté ve třídě GT1.

models in 1:43 scale

McLaren F1 GTR #29 posádky Andy WALLACE - Derek BELL - Olivier GROUILLARD měla ve své nabídce renomovaná firma Minichamps Paul's Model Art.

Team Bigazzi SRL / Team BMW Motorsport

Italský tým jezdící s výraznou tovární podporou BMW měl k dispozici dvojici nových vozů McLaren F1 GTR (čísla šasi #16R a #17R), se kterými se před 24 Hours of Le Mans představil jen v předkvalifikaci (13-th & 21-st place) a závodě Kodak British Empire Trophy Silverstone (4-th & 11-st place). Posádky pro vytrvalostní závod závodů by sestaveny takto - vůz číslo "38" (chassis #16R) Steve SOPER (GB - Winner Spa 24 Hours 1992 [BMW M3 Sport EVO] & 1995 [BMW 320i]) - Marc DUEZ (B - 2-nd Spa 24 Hours 1990 [BMW M3 Sport EVO], 1994 [BMW 318i] & 1995 [BMW 320i]) - Jacques LAFFITE (F - 3-rd Spa 24 Hours 1988 [BMW M3], driver F1 season 1974 - 1986 [winner of six Grand Prix]) a vůz číslo "39" (chassis #17R) Johnny CECOTTO (YV - Winner Spa 24 Hours 1990 [BMW M3 Sport EVO]) - Danny SULLIVAN (USA - 2-nd Daytona 24 Hours 1986 [Porsche 962], 3-rd 24 Hours of Le Mans 1994 [Dauer 962LM]) - Nelson PIQUET (BR - 2-nd Spa 24 Hours 1990 [BMW M3 Sport EVO], driver F1 season 1978 - 1991 [World Champion 1981, 1983 & 1987]). V kvalifikaci zajíždí McLaren F1 GTR #38 třetí nejrychlejší čas ve třídě GT1, hned za oběma závodními speciály Porsche 911 GT1. V samotném závodě pak dojíždí "devětatřicítka" do cíle na osmém a "osmatřicítka" na jedenáctém místě v absolutním pořadí. Ve třídě GT1 končí vozy McLaren F1 GTR týmu Bigazzi SRL - BMW Motorsport na šestém a devátém místě.

models in 1:43 scale

Oba vozy McLaren F1 GTR týmu Gulf Racing - GTC Racing, které dojely ve třídě GT1 v Top Ten vyráběly renomované firmy HPI Racing (viz fotečky), True Scale Models a Minichamps Pau'ls Model Art.  Vlevo - o pár míst úspěšnější - "devětatřicítka" posádky Johnny CECOTTO - Danny SULLIVAN - Nelson PIQUET, vpravo pak "osmatřicítka" posádky Steve SOPER - Marc DUEZ - Jacques LAFFITE.

Kokusai Kaihatsu Racing / Giroix Racing Team

Zatímco při Essais Préqualificatifs 24 Heures Du Mans se představil červený vůz McLaren F1 GTR #53 (chassis #10) s Davidem BRABHAMEM za volantem, tak ve vlastním závodě 24 Hours of Le Mans startoval vůz s číslem šasi #11R, který v šampionátu BPR Global GT Endurance Series 1996 startoval v barvách týmu Franck Muller Watch. V červnu na La Sarthé se ve voze McLaren F1 GTR týmu Kokusai Kaihatsu Racing - Giroix Racing Team střídali jezdci Jean-Denis DELÉTRAZ - Fabien GIROIX - Maurizio Sandro SALA. Po dvacátém místě v kvalifikaci končí vůz týmu obhajujícího na La Sarthé vítězství pro poruchu motoru v nočních hodinách po odjetí 146. kol.

models in 1:43 scale

McLaren F1 GTR #59 posádky Jean-Denis DELÉTRAZ - Fabien GIROIX - Maurizio Sandro SALA vyráběly renomované firmy HPI Racing (fotečka vlevo) a Minichamps Paul's Model Art (fotečka vpravo).

SEASON 1997

Gulf Team Davidoff / GTC Racing

V květnové předkvalifikaci v Le Mans se představil tým Gulf Racing Davidoff se třemi novými - takzvanými prodlouženými (Long Tail) - vozy McLaren F1 GTR (chassis #20R, #22R and #25R). Složení posádek bylo stejné jako v závodech nového vytrvalostního seriálu FIA GT Championship - tedy: Ray BELLM - Andrew GILBERT-SCOTT (vůz #39 [#25R] - 34-th place), John NIELSEN - Thomas BSCHER (vůz #40 [#22R] - 15-th place) a Jean-Marc GOUNON - Pierre-Henri RAPHANEL (vůz #41[#20R] - 8-th place). V červnu na La Sarthé pak byly doplněny posádky do následujících sestav: Ray BELLM - Andrew GILBERT-SCOTT (GB - 4-th 24 Hours of Le Mans 1989 [Jaguar XJR-9LM]) - Masanori SEKIYA (vůz číslo "39), John NIELSEN - Chris GOODWIN (GB - Winner British GT Championship at Silverstone 1997 [McLaren F1 GTR], 2-nd Formula Renault UK Championship season 1990) - Thomas BSCHER (vůz číslo "40") a Jean-Marc GOUNON (F - 8-th BPR Global GT Endurance Series 1996 [Ferrari F40 GTE], Champion Formula 3 France season 1989) - Anders OLOFSSON (S - Winner GP Brno 1985 [Volvo 240 Turbo], winner Spa 24 Hours 1991 [Nissan Skyline GT-R], winner Vallelunga 6 Hours 1994 & 1995 [Ferrari F40]) - Pierre-Henri RAPHANEL (vůz číslo "41"). Gulf Team Davidoff - GTC Racing mohl nakonec - přes výrazné ztráty (požár vozů #40 v kvalifikaci a #39 ve 327. kole závodu) - slavit, když posádka Pierre-Henri RAPHANEL - Jean-Marc GOUNON - Anders OLOFSSON dovezla vůz McLaren F1 GTR #41 do cíle na druhém místě v absolutním pořadí a "návdavkem" k tomu přidala vítězství ve třídě GT1.

models in 1:43 scale

Firmy HPI Racing (viz fotečky), Minichamps Paul's Model Art a IXO Models vyráběly modely vozů McLaren F1 GTR týmu Gulf Davidoff , které se postavily na start závodu 24 Hours of Le Mans 1997, tedy jak vítěznou (winner class GT1) "41" posádky Pierre-Henri RAPHANEL- Jean-Marc GOUNON - Anders OLOFSSON, tak i "39" posádky Ray BELLM - Andrew GILBERT-SCOTT - Masanori SEKIYA, která musela odstoupit pro požár vozu.

Team BMW Motorsport / BMW Team Schnitzer

Tovární tým BMW měl k dispozici čtyři nové vozy McLaren F1GTR (Long Tail Version) a tak si mohl dovolit luxus používat jiné dva vozy v seriálu FIA GT Championship a další dva si "šetřit" pro předkvalifikaci a vlastní závod závodů v Le Mans. Při Essais Préqualificatifs 24 Heures du Mans se tak ve zcela nových vozech představily posádky v zcela stejném složení jako o šest týdnů později  při vlastním závodě, tedy JJ LEHTO - Steve SOPER - Nelson PIQUET (vůz #42 / chassis #24R) a Eric HÉLARY (F - Winner 24 Hours of Le Mans 1993 [Peugeot 905 EVO 1 bis LM], winner class LMP1 24 Hours of Le Mans 1995 [Courage C34]) - Roberto RAVAGLIA (I - Winner Spa 24 Hours 1985 [BMW 635 CSi], 1988 [BMW M3] & 1994 [BMW 318i]) - Peter KOX (vůz #43 / chassis #26R). Čtvrté a šesté místo v předkvalifikaci bylo výborným "počátečním vkladem" před "24" na legendárním okruhu La Sarthé . Před startem v Le Mans přidaly posádky Peter KOX - Roberto RAVAGLIA a Steve SOPER - JJ LEHTO vítězství v závodech  British Empire Trophy for the FIA GT Championship at Silverstone, respektive FIA Grand Touring Championship Helsinki. Vozy týmu BMW Motorsport - Team Schnitzer tak přijížděly v polovině června na Circuit de La Sarthé v roli jednoho z favoritů závodu. "Dvaačtyřicítka" navíc zopakovala v kvalifikaci svůj "výkon" z předkvalifikace a zajela opět čtvrtý nejrychlejší čas z celého pole vozů. V závodě však neměla potřebné štěstí, když musela po nehodě odstoupit v 237. kole. Vše tak "zachraňoval" vůz s číslo "čtyřicet tři", který si v kvalifikaci počínal  tak trochu "nenápadně" (16. nejrychlejší čas), ale v samotném závodě dojel na vynikajícím třetím místě absolutně a na druhém ve třídě GT1, hned za dalším vozem McLaren F1 GTR týmu Gulf Racing Davidoff.

models in 1:43 scale

Firmy HPI Racing (viz fotečky), Minichamps Paul's Model Art a IXO Models vyráběly modely McLaren F1 GTR týmu BMW Motorsport - Schnitzer. Úspěšnou "43" posádky Eric HÉLARY - Roberto RAVAGLIA - Peter KOX, i "42" posádky JJ LEHTO - Steve SOPER - Nelson PIQUET, která musela odstoupit po nehodě.

Team Lark McLaren / Parabolica Motorsports

V červnu se v Le Mans s vozem McLaren F1 GTR #44 (chassis #27R]) představil japonský Team Lark McLaren, který v roce 1996 jako první se "stejným" vozem - ale samozřejmě s původní "krátkou"  verzí - získal titul šampiona All Japan GT Championship s jiným než japonským vozem. Pro závod v Le Mans byl ale použit vůz, se kterým závodil tým Parabolica Motorsports dvakrát v Silverstone (British GT Championship [winner], FIA GT Championship [6-th place]). Posádka ve složení Akihiro NAKAYA (J - Winner Fuji 500 1989 [Porsche 962]) - Keiichi TSUCHIYA (J - Winner class GT2 24 Hours of Le Mans 1995 [Honda NSX]) - Gary AYLES (GB - Winner British GT Championship at Silverstone 1997 [McLaren F1 GTR], 4-th Italian Super Touring Car Championship season 1993) zajela v kvalifikaci desátý nejrychlejší čas, ale závod pro ni skončil velmi brzy (havárie v 89. kole).

models in 1:43 scale

Firmy HPI Racing (fotečka vlevo) a IXO Models (fotečka vpravo) vyráběly modely McLaren F1 GTR #44 posádky Akihiro NAKAYA - Keiichi TSUCHIYA - Gary AYLES, která závodila v "barvách" japonského týmu Lark McLaren, které byly doře známé z All Japan GT Championship.

SEASON 1998

Gulf Team Davidoff / EMKA Racing

S vozem McLaren F1 GTR (chassis #24R) jezdil  v roce 1998 v britském G´T´čkovém šampionátu tým EMKA Racing Ltd. Před závodem v Le Mans s ním zvítězila 4. května v Oulton Parku dvojice Steve O'ROURKE - Tim SUGDEN, která se stala s Porsche 911 GT2 v roce 1997 britskými šampiony ve třídě GT2. Zajímavé je, že jen o den dříve se stejným vozem skončila na 30. místě při předkvalifikaci v Le Mans. V samotném závodě závodů pak s vozem McLaren F1 GTR #40 dojela trojice jezdců Steve O'ROURKE (GB - Winner class GTX Silverstone World Championship & Brands Hatch 1000 Kilometres 1981 [BMW M1]) - Tim SUGDEN (GB - 3-rd Formula Renault UK Championship season 1990) - Bill AUBERLEN (USA - Winner class GTS-2 12 Hours of Sebring 1995 [Porsche 911], winner class GTS-3 Daytona 24 Hours & 12 Hours of Sebring 1997 [BMW M3], winner class GT3 Daytona 24 Hours & 12 Hours of Sebring 1998 [BMW M3 E46]) - po startu z dvanácté řady - na výborném čtvrtém místě v absolutním pořadí i ve třídě GT1, která ten rok závod na okruhu La Sarthé naprosto ovládla.

models in 1:43 scale

Firmy IXO Models (fotečka vlevo) a Minichamps Paul's Model Art (fotečka pravo) vyráběly modely vozů McLaren F1 GTR #40 posádky Steve O'ROURKE - Tim SUGDEN - Bill AUBERLEN, která závodila v "barvách" britského týmu EMKA Racing, které byly dobře známé z British GT Championship.

Gulf Team Davidoff / GTC Competition

Gulf Team Davidoff - respektive tým Davidoff Classic - jezdil s vozem McLaren F1 GTR (chassis #22R) v seriálu FIA GT Campionship, kde se dvojici Thomas BSCHER - Geoff LEES podařilo vyhrát jeden ze závodů (Jarama 4 Hours).  Pro závod 24 Hours of Le Mans "doplnili" Thomase BSCHERA ve voze McLaren F1 GTR #41 italští jezdci Emanuele PIRRO (Champion Italian Super Touring Car Championship season 1994 [Audi 80 Quattro] & 1995 [Audi A4], Champion German Supertouring Championship season 1996 [Audi A4]) a Rinaldo CAPELLO (Champion Italian Super Touring Car Championship season 1996 [Audi A4]). Cesta vozu - v jehož "sedačce" se v Le Mans objevili tři budoucí několikanásobní vítězové závodu závodů (v předkvalifikaci se za volantem vozu představil ještě německý jezdec Frank BIELLA) - skončila v roce 1998 na La Sarthé v 229. kole. Důvod? Havárie.

models in 1:43 scale

Renomované firmy HPI Racing (fotečka vlevo) a Minichamps Paul's Model Art (fotečka pravo) vyráběly modely vozů McLaren F1 GTR #4+ posádky Thomas BSCHER - Emanuele PIRRO - Rinaldo CAPELLO.

 
Souhrn pódiových umístění vozu McLAREN F1 GTR v závodě 24 Hours of Le Mans
  1 vítězství
 1 druhé místo
  2 třetí místa
 2 vítězství ve třídě
*******
* Yannick DALMAS - Masanori SEKIYA - J.J. LEHTO *
WINNER 24 Hours of Le Mans 1995
winner class GT1 24 Hours of Le Mans 1995
*******
* Pierre-Henri RAPHANEL - Jean-Marc GOUNON - Anders OLOFSSON *
winner class GT1 24 Hours of Le Mans 1997
*******

pokračování >>>

... BPR Global GT Endurance Series

*******
TOPlist