McLAREN F1 GTR - Non Championship Races

Vozy McLaren F1 GTR se v letech 1996 - 1998 představily v devíti "volných" závodech (i když některé z nich byly zařazeny do vytrvalostních šampionátů, ve kterých však týmy s vozy McLaren F1 GTR pravidelně nestartovaly) na třech kontinentech (3x Jižní Amerika, 6x Evropa, 1x Asie), ve kterých vybojovaly šest vítězství (3x "krátká", 3x "dlouhá verze") a jedno vítězství ve třídě GT1 (Long Tail).

McLAREN F1 GTR

part 6

Other  Non  Championship  Races

SEASON 1996

2 H Curitiba & 2 H Brasília

Dvojice dvouhodinových brazilských závodů byla pořádána BPR Organisation jako volné podniky. Konkurence nebyla tak kvalitní jako v závodech BPR Global GT Endurance Series - ostatně bylo také čtrnáct dní (respektive týden) před Vánocemi - ale přesto byly na startu čtyři týmy (dva s vozy McLaren F1 GTR a dva s vozy Ferrari F40 GTE) z Top Ten celkového pořadí seriálu. Navíc byl na startu tým Bigazzi Team SRL, který se před tím představil pouze v Silverstone (4-th place) a v červnu na La Sarthé (8-th place total ranking / 6-th place class GT1). V prvním závodě (2H Curitiba) startoval z Pole Position McLaren F1 GTR #9 týmu Franck Muller Watch (Fabien GIROIX - Maurizio Sandro SALA), ve druhém (2H Brasília) McLaren F1 GTR týmu Bigazzi Team SRL #01 (Nelson PIQUET - Johnny CECOTTO). V obou dvouhodinových závodech dominovala posádka Nelson PIQUET - Johnny CECOTTO s nově postaveným vozem speciálně pro brazilské závody (chassis #18R), která dvakrát vítězně projela s cílem. Jako druhá dojíždí v obou závodech dvojice Maurizio Sandro SALA - Fabien GIROIX. Tým West Competition, který se svým vozem McLaren F1 GTR #1 skončil v šampionátu BPR na celkovém 3. místě, tedy nejvýše ze všech účastníků brazilských závodů, tak trochu doplatil na neznalost  okruhů, když ostatní přední týmy měly v posádce vždy jednoho domácího jezdce. Evropané John NIELSEN - Thomas BSCHER dojeli v prvním závodě třetí a ve druhém čtvrtí, když do obou závodů startovali z třetího místa na roštu.

SEASON 1997

Bigazzi Team SRL

Do legendárního - ale poslední roky tak trochu "skomírajícího" - největšího jihoamerického vytrvalostního závodu Mil Milhas Brasileiras nastupoval jako největší favorit tým Bigazzi Team SRL s vozem McLaren F1 GTR #01. 19. ledna posádka ve složení Steve SOPER - Nelson PIQUET - Johnny CECOTTO, po startu z Pole Position, zcela opanovala závod, který vyhrála s náskokem jednadvaceti kol před domácím jezdeckým trojlístkem ve složení Maurizio Sandro SALA (winner 1994) - André LARA-RESENDE (winner 1996 & 2001) - Regis SCHUCH (winner 2001 & 2002) jedoucí ve voze Porsche 911 GT2. McLaren F1 GTR "01"  dokončil závod v nejkratším čase historie závodu vůbec (10:05:10,789) a zároveň s nejvyšší dosaženou průměrnou rychlostí (159,587 km/h).

Gulf Team Davidoff/GTC Motorsport

Jednadvacátého září se jela v Le Mans na okruhu Bugatti čtyřhodinovka. Na startu nechyběl ani McLaren F1 GTR #12 dvojice Thomas BSCHER - John NIELSEN (Gulf Team Davidoff). Samotný závod byl rozdělený na dva dvouhodinové "sprinty". V obou "jízdách" dojíždí  dvojice Thomas BSCHER - John NIELSEN jako nejlepší vůz ve třídě GT1 a na pomyslné "bedně" v absolutním pořadí. V celkovém hodnocení závodu Le Mans 4 Hours končí McLaren F1 GTR #12 (Gulf Team Davidoff) na druhém místě v absolutním hodnocení závodu za vítězným prototypem LMP1 Courage C41 (ztráta 4 kol) a zároveň vítězí v nepříliš kvalitně obsazené třídě GT1. Po návratu z amerického kontinentu, kde se konaly závěrečné dva závody seriálu FIA GT Championship si jede dvojice Thomas BSCHER - John NIELSEN se svým vozem McLaren F1 GTR #3 (GTC Motorsport) "spravit chuť" na italský okruh Vallelunga, kde se jede šestnáctého listopadu  vytrvalostní závod Endurance 6 Ore di Vallelunga Golden Cup 1997. Posádka vozu McLaren F1 GTR vítězí zcela dominantně po startu z Pole Position, když v cíli má náskok jednadvaceti kol před druhým Porsche 911 GT2 domácího týmu Mirabella Mille Miglia.

BBA Compétition

Na čínský okruh Zhuhai vyrazil vcelku "solidní počet" týmů (celkem jedenáct) závodících ve FIA GT Championship ve třídě GT2 s vozy Porsche 911 GT2, Marcos LM600 a Chrysler Viper GT1-R, ale jen dva týmy s vozy specifikace GT1 (BBA Compétition - McLaren F1 GTR, G-Force/Strandell - Porsche 911 GT1). Do tříhodinovky vyrazilo celkem jednadvacet vozů specifikací GT1, GT2 a GT3. McLaren F1 GTR #1 týmu BBA Compétition posádky - Jean-Luc MAUY-LARIBIÉRE - Ron ATAPATTU (USA - first start the car categorie GT) - Emmanuel CLÉRICO dojel v závodě na druhém místě se ztrátou 1:49,344 na vítězné Porsche 911 GT1 týmu G-Force/Strandell. Před prvním z vozů třídy GT2 měl McLaren F1 GTR francouzského týmu v cíli náskok dvou kol.

SEASON 1998

Davidoff Classic

Do nové sezóny vstoupil Thomas BSCHER s novým "parťákem", kterým byl Geoff LEES. Ještě před prvním závodem FIA GT Championship se spolu zúčastnili dvou vytrvalostní závodů. Prvním z nich byl závod Gran Premio Repsol (Jarama 4 Hours), který byl úvodním podnikem "konkurenčního" šampionátu GTR Euroseries. Na startovním roštu španělského závodu stálo jen 17 vozů (2x GT1, 6x GT2, 3x GT3, 6x GT4), tak vůbec nepřekvapilo, že vůz McLaren F1 GTR #1 týmu Davidoff Classic startoval z prvního místa, na které se "usadil" časem 1:28,542. V samotném závodě zajíždí Geoff LEES nejrychlejší kolo závodu (1:32,627) a černý McLaren F1 GTR projíždí vítězně cílem s náskokem sedmi kol. Tým Davidoff Classic se ze Španělska přesouvá do Itálie, kde se jede v Královském parku Monza o týden později úvodní podnik šampionátu Challenge Endurance Italia - 1000 km di Monza. Na staru závodu je celkem 28 vozů z toho šest kategorie WSC (World Sportscar Championship) a tři eLeMPé jedničky. Především vozy Ferrari 333SP a Riley & Scott Mk III  jsou velice rychlé, ale v samotném závodě mají technické problémy a tak McLaren F1 GTR #11 projíždí v čase 5:08,55,952 vítězně cílem s náskokem jedenácti kol před Ferrari 333SP týmu Auto Sport Racing Srl. Poslední červnový víken se jede na okruhu Spa-Francorchamps pátý - a poslední - podnik GTR Euroseries. Na startu čtyřhodinovky je devatenáct vozů (2x GT1, 8x GT2, 3x GT3, 6x GT4). Thomas BSCHER - Geoff LEES startují - stejně jako v Jaramě - z Pole Position. V devětadvacátém kole zajíždí Geoff LEES čas 2:19,006 (Fastest Lap) o deset kol později však černý McLaren F1 GTR #1 týmu Davidoff Classic v závodě končí pro technický problém (vodní pumpa).

 
Souhrn pódiových umístění vozu McLAREN F1 GTR  -  Other Non Championship Races
    6 vítězství
  4 druhá místa
   1 třetí místo
   1 vítězství ve třídě 
6 vítězství v kvalifikaci
*******
Největší počet odjetých závodů s vozem McLaren F1 GTR
Thomas BSCHER - 52
John NIELSEN - 47
Pierre-Henri RAPHANEL - 40
TOPlist