McLAREN MP4-12C: Other US/Asia/Au Series

STRÁNKA VE VÝSTAVBĚ

Nový blok - dvojitým kliknutím zde, zahájíte úpravu bloku...

McLAREN MP4-12C GT3

part six

 

Pirelli World Challenge

Autobacs Super GT

Macau GT Cup

Asia GT Series

Australian GT Championship

 

 

Nový blok - dvojitým kliknutím zde, zahájíte úpravu bloku...

Nový blok - dvojitým kliknutím zde, zahájíte úpravu bloku...

SEASON 2011

Star River - Windsor Arch Macau GT Cup

United Autosports

V roce 2011 ještě nebyl závod g´t´trojek na okruhu v Macau tak prestižní a zúčastňovali se ho - až na "pár" vyjímek - jen jezdci z GT Asia Series. Těmi "vyjímkami" byli Edoardo MORTARARichard MEINS (Audi R8LMS Utra) a Danny WATTS ​(GB - 3-rd class LMP2 Le Mans Series 2011 [Strakka Racing - HPD ARX-01d], 2-nd class LMP2 Le Mans Series season 2010 [Strakka Racing - HPD ARX-01], Winner class LMP2 24 Hours of Le Mans 2010 [Strakka Racing - HPD ARX-01], 3-rd place Macau GT Cup 2009 & 2010 [Team Road & Track/United Autosports - Porsche 997 GT3 Cup/Audi R8 LMS], 2-nd place Macau GT Cup 2008 [Team Road & Track - Porsche 997 GT3 Cup], 3-rd Porsche Carrera Cup Great Britain season 2006 [team Red Line Racing]), který na Guia Circuit startoval s novým vozem McLaren MP4-12C GT3 týmu United Autosports.  Již od volných tréninků byli na městském okruhu v Macau nejrychlejší Edoardo MORTARA (Winner Qualifying) a Keita SAWA (Lamborghini Gallardo LP560 GT3). Ve druhé kvalifikaci se prosadil na třetí místo na roštu Danny WATTS​. Stejné bylo nakonec i pořadí v cíli závodu Star River - Windsor Arch Macau GT Cup. Třetí místo Dannyho WATTSE s vozem McLaren MP4-12C GT3 "23" bylo vůbec prvním pódiovýmu umístěním toho to nového vozu.

SEASON 2012

City of Dreams Macau GT Cup

United Autosports

V roce 2012 se na městském okruhu  Macau objevilo ještě více výborných jezdců nezávodících v GT Asia Series jehož byl závod na Guia Circuit finálovým podnikem. "Hostující" hvězdní jezdci Edoardo MORTARA (Audi R8 LMS Ultra), Lucas Di GRASSI (Ferrari 458 Italia GT3), Romain DUMAS (Porsche 911 GT3) či Danny WATTS (McLaren MP4-12C GT3 "23") patřili již od prvních volných tréninků k těm nejrychlejším. Všichni čtyři nakonec stáli na startu závodu v prvních třech řadách v pořadí Edoardo MORTARA, Lucas Di GRASSI, Alexandre IMPERATORI (Porsche 911 GT3), Keita SAWA (Porsche 911 GT3), Danny WATTS a Romain DUMAS. V roce 2012 se ve stále prestižnějším g´t´čkovém závodě na městském okruhu v Macau s vozem McLaren MP4-12C GT3 "25" týmu United Autosports představil ještě Richard MEINS (GB - 7-th Macau GT Cup 2011 [United Autosports - Audi R8 LMS], 23-rd class Pro-Am Cup Blancpain Endurance series season 2011 [United Autosports - Audi R8 LMS]). Vozy McLaren MP4-12C GT3 týmu United Autosports obsadily v finálovém závodě GT Asia Series konaném v rámci víkendu 59-th Macau Grand Prix třetí (Danny WATTS) a jedenácté (Richard MEINS) místo, když zvítězil - stejně jako v poňském roce - Edoardo MORTARA s vozem Audi R8 LMS.

Team Buddyclub

Se třetím vozem McLaren MP4-12C GT3 se v Macau představil Akira IIDA (J - Winner class GT2 24 Hours of Le Mans 1994 [Team Kunimitsu Honda - Honda NSX], 3-rd class GT2 24 Hours of Le Mans 1996 & 2002 [Team Kunimitsu Honda/Team Taisan Advan - Honda NSX/Porsche 911 GT3-R], Champion class GT500 All Japan GT Championship season 2002 [Team LeMans - Toyota Supra], 3-rd class GT500 All Japan GT Championship season 2003 & 2004 [Team Le Mans - Toyota Supra]). Jeho "jedenadevadesátka" startující pod "hlavičkou" Teamu Buddyclub dojela do cíle stále prestižnějšího sprint závodu na 4. místě, když až za japonským jezdcem dojel Romain DUMAS, který má na svém kontě "pár" velkých vítězných závodů s vozy Porsche 911 GT2/GT3. 

SEASON 2013

Super GT

Cars Tokai Dream28

Po sedmi letech společného závodění ve voze Shiden MC/RT-16 přesedla dvojice jezdců Hiroki KATOH (J - 2-nd class GT300 Autobacs Super GT season 2006 2007 [team Cars Tokai Dream29 - Shiden MC/TR-16], 9-th class GT500 All Japan GT Championship season 2002 [team Kunimitsu/Mooncraft - Honda NSX], 7-th place 24 Hours of Le Mans 2002 [Audi Sport Japan Team Goh - Audi R8], 2-nd FIA SportsCar Championship - SR1 season 2001 [team Den Blå Avis - Dome S101], 5-th place 24 Hours of Le Mans 2000 [Panoz Motorsports - Panoz LMP-1 Roadster-S], 2-nd Formula 3 Japan season 1998 [Toda Racing - Dallara 398], 3-rd Formula 3 Japan season 1995 [The Next One - Dallara 395]) - Kazuko TAKAHASHI (J - 2-nd class GT300 Autobacs Super GT season 2006 2007 [team Cars Tokai Dream29 - Shiden MC/TR-16], 3-rd place (winner class GT300) 34th International Pokka 1000 kilometres Suzuka 2005 [Verno Tokai Dreams28 - Vemac RD320, with Hiroki KATOH]) do vozu McLaren MP4-12C GT3. S novým vozem se však dvojici Hiroki KATOH - Kazuko TAKAHASHI příliš nedaří (ostatně již jejich výsledky v předchozích sezónách měly sestupnou úroveň), když ve třídě GT300 dojíždějí pravidelně až ve druhé desítce. Jedinou světlou vyjímkou je 5.místo ve třídě GT300 v závodě Fuji 300 kilometres.

GT Asia Series

Clearwater Racing

Pro sezónu 2013 "přesedl" jezdec týmu Clearwater Racing Weng Sun MOK (SIN - 2-nd place Liqui Moly Bathurst 12 Hour 2013 [Clearwater Racing - Ferrari 458 Italia GT3], Champion Asia GT Series season 2011 & 2012 [Clearwater Racing - Ferrari 458 Italia GT3], Winner Malaysia Merdeka Endurance Race 2008 &   [Team PorscheClub Singapore - Porsche 997 GT3 RSR], 5-th Porsche Carrera Cup Asia [Team PCS Racing - Porsche 997 GT3 Cup]) z vozu Ferrari 458 Italia GT3 do vozu McLaren MP4-12C GT3. V prvním podniku sezóny (Motegi Twin Ring) startoval ve voze s číslem "1" sám. V prvním závodě na japonském okruhu dojel na druhém místě a ve druhém skončil po startu z Pole Position - na pátém místě. V dalších třech podnicích byle jeho parťákem ve voze HIroshi HAMAGUCHI (J - 4-th class GT300 Autobacs Super GT season 2010 [Cars Tokai Dream28 - ShidenMC/RT-16]). Jejich závodní spolupráce přinesla postupně dvě druhá místa (Okayama International Circuit, round2), jedno vítezství (Fuji International Speedway). Navíc ve svých kvalifikacích na japonských okruzích zajel  Weng Sun MOK nejrychlejší časy a McLaren MP4-12C GT3 "1" tak startoval vždy do druhých závodů z Pole Position. Po nepříliš vyvedeném podniku v Sepangu se na Zhuhai Inernational Circuit představila jezdecká dvojice Weng Sun MOK - Rob BELL (GB - 2-nd class LMGTE-Pro Le Mans Series season 2011 [JMW Motorsport - Ferrari 458 Italai GT3], 2-nd class LMGT2 Le Mans Series season 2009 [JMW Motorsport - Ferrari F430], Champion class LMGT2 Le Mans Series season 2007 & 2008 [Virgo Motorsport - Ferrari F430]). Vítězství a 2. místo na čínském okruhu vrátilo Weng Sun MOKA do "hry" o titul šampiona. Šanci však definitvě ztratil ve finálovém sprintu na Guia Circuit Macau, kde pro něj teoretická šance (jen vítězství) skončila již krátce po startu.

AAI-Rstrada

Ve voze McLaren MP4-12C GT3 "91" týmu AAI-Rstrada se měla ve dvojici závodů na japonském okruhu Fuji International Speedway (round 3, race 5 & 6) představit dvojice jezdců Akira IIDA (J - Champion class GT3 All Japan GT Championship season 2002 [Team LeMans - Toyota Supra], Winner class GT2 24 Hours of Le Mans 1995 [Tean Kunimitsu Honda - Honda NSX GT2], 3-rd place class GT2 24 Hours of Le Mans 1996 [Team Kunimitsu Honda - Honda NSX GT2], 3-rd class GT500 All Japan GT Championship season 2003 & 2004 [Team LeMans/Esso Toyota Team LeMans - Toyota Supra]) - Jun San CHEN (RC - Champion Asian Touring Car Series season 2011 [Team AAI - Honda Civic], 3-rd  Asian Touring Car Series season 2012 [Team AAI - Honda Civic],). Tchajvanskému jezdci však zemřel otec a tak se musel vrátit domů a Akira IIDA tak - na pro něho velmi známém okruhu - startoval sám. V první závodní jízdě, kterou vyhráli ​Weng Sun MOK - ​Hiroshi HAMAGUCHI s vozem McLaren MP4-12C GT3 "1" týmu Clearwater Racing dojel Akira IIDA na třetím místě. Ve druhém sprint závodě na Fuji International Speedway pak dojel Akira IIDA - po startu z Pole Position - do cíle jako šestý.

Australian GT

Highland Park

Úplně jako první se s vozem McLaren MP4-12C GT3 představili v australském g´t´čkovém šampionátu Greg MURPHY (NZ - 2-nd place class GT2 24 Hours of Le Mans 1996 [New Hardware Racing/Parr Motorsport - Porsche 911 GT2], 2-nd V8 Supercar Championship season 2002 & 2003 [K-markt Racing Team - Holden VX Commodore], 4-th V8 Supercar Championship season 2001 & 2004 [K-markt Racing Team - Holdev VX Commodore], 2-nd V8 SuperTourers New Zealand Championship season 2012 [M3 Racing Team - Holden VE Commodore])  a Neil CROMPTON (AUS - 2-nd place Bathurst 12 Hour 2010 [Pro-Duct Racing - Mitsubishi Lancer RS Evolution X], 3-rd Noth American Touring Car Championship season 1997 [Tasman Motorsports - Honda Accord]). Vůz McLaren MP4-12C GT3 měl u "protinožců" svoji premiéru na okruhu Highlands Motorsport Park a byl zapůjčený od majitele tohoto okruhu, britského podnikatele a velmi dobrého Gentleman Drivera Tony QUINNA, který ho zakoupil pro svůj tým VIP Petfoods (Holdings). Výsledkem spolupráce dvou zkušených jezdců, kteří prošli s rozdílnými úspěchy australským šampionátem V8 Supercar Series bylo sedmé a čtvrté místo.

City of Dreams Macau GT Cup

United Autosports

V rámci 60. ročníku Macau Grand Prix se v g´t´čkovém sprint závodě nově představili další velice známí a rychlí jezdci jako Jörg MÜLLER (BMW Z4), Maro ENGEL, Renger VAN DER ZANDE (Mercedes-Benz SLS AMG GT3), Earl BAMBER (Porsche 911 GT3) či Stefan MÜCKE (Aston Martin V12 Vantage GT3), který v "barvách" tým Craft Racing úspěšně závodil v Asia GT Series. Tým United Autosports nasadil opět dva McLareny MP4-12C GT3 s "tradičními" čísly #23 (Danny WATTS) a #25 (Richard MEINS), které se od sebe nově lišili svým livrejem.

Edoardo MORTARA, který v předchozích dvou letech startoval z Pole Position našel v kvalifikaci "svého mistra", když tím nejrychlejším byl tentokrát Maro ENGEL. Vozy McLaren MP4-12C GT3 týmu United Autosports startují do sprinu ze čtvrté (Danny WATTS), respektive desáté (Richard MEINS) řady. Ve finálovém podniku Asia GT Series vypsaném na dvanáct kol nakonec vítězí - stejně jako v předchozích dvou letech - Edoardo MORTARA s vozem Audi R8 LMS Ultra, když vítěz kvalifikace Maro ENGEL závod nedokončuje. Na vynikajícím druhém místě dojíždí se ztrátou 1,504 vteřiny na vítěze  Danny WATTS. Richard MEINS se v průběhu závodu trvajícího pár minut přes půlhodinu (čas vítěze 37:12,211) posouvá kupředu o čtrnáct míst a závod dokončuje na šestém místě.

Clearwater Racing

V Macau samozřejmě nemohl chybět stálý účastník Asia GT Series 2013 singapurský jezdec Weng Sun MOK, který však musel pro závod na Guia Circuit Macau změnit číslo na svém McLarenu MP4-12C, se kterým bojoval o obhajobu titulu šampiona asijského gétéčkového šampionátu. McLaren MP4-12C GT3 týmu Clearwater Racing tak musel vyměnit "jedničku" za "třiatřicítku". Weng Sun MOK měl se svým vozem McLaren MP4-12C GT3 problémy již v první kvalifikaci ve které neodjel žádné rychlé kolo. Čas dosažený ve druhé části kvalifikace pak stačil jen na čtrnácté místo na roštu. Pro Weng Sun MOKA pak končí závod vypsaný na dvanáct kol již ve druhém a v čase 3:55,746 tak pro něj končí naděje na obhajobu titulu jezdeckého šampiona Asia GT Series.

SEASON 2014

Pirelli World Challenge

K-PAX Racing

V roce 2014 se vozy McLaren MP4-12C GT3 (konečně) objevili ve stále - a to i pro evropské výrobce g´t´ček - prestižnějším zámořském seriálu Pirelli World Challenge. Dvojici britských vozů nasadil americký tým K-PAX Racing. Ve voze s číslem "6" absolvoval celou sezónu Robert THORNE (USA - Champion U.S. TC season 2012 [K-PAX Racing], 14-th class Touring Car Pirelli World Challenge season 2012 [K-PAX Racing - Volvo C30], 6-th Formula BMW USA season 2007 [Gelles Racing - Mygalle FB02]) a v "devítce" - až na závodní víkend na městském okruhu v Torontu - také Alex FIGGE (USA - 5-th Pirelli World Challenge season 2012 & 2013 [K-PAX Racing - Volvo S60], 17-th Champ Car World Series season 2007 [Pacific Coast Motorsports - Panoz DP01], 5-th class GT1 American Le Mans Series season 2005 [Pacific Coast Motorsports - Chevrolett Corvette C5-R]).

Přestože byl se silnějšími vozy mnohem zkušenějším jezdcem Alex FIGGE, tak již od čtvrtého závodního víkendu (Detroit) byl daleko úspěšnější Robert THORNE​, který na Raceway Belle Isle dojel poprvé v Top Ten (6-th race 1, 8-th race 2). V následujícím podniku na okruhu Road America dojel Robert THORNE v prvním závodě jako druhý a vyjel tak pro vůz McLaren MP4-12C GT3 první pódium na amerických okruzích vůbec. Další pódium (tentokráte třetí místo) přidal v předposledním podniku (race 2) na Sonoma Raceway a celou sezónu pak zakončil vítězstvím v posledním závodě na Utah Motorsport Campus, dříve známém jako Miller Motorsport Park.

Super GT

Cars Tokai Dream28

Vše při starém, dalo by se říci o týmu Cars Tokai Dreams28 před startem Autobacs Super GT 2014. Jedinou změnou vůbec byl nový livrej vozu McLaren MP4-12C GT3 "2". I výsledky dlouhodobě spolupracující dvojice Hiroki KATOHKazuko TAKAHASHI bylo velice podobné jako v předcházející sezóně - tady dojíždění v absolutním pořadí závodů japonských super g´t´ček ve třetí nebo na začátku čtvrté desítky a ve slabší třídě GT300 ve druhé desítce. Jedinou světlou vyjímkou byl druhý podnik sezóny (Fuji 500 kilometres) ve kterém dojela posádka Hiroki KATOH - Kazuko TAKAHASHI na 16. místě absolutně a na sedmém ve třídě GT300. 

GT Asia Series

Cleerwater Racing

Weng Sun MOK se po sezóně 2013 - ve které se mu nepodařilo obhájit s vozem McLaren MP4-12C titul jezdeckého šampiona - do kopkitu vozu Ferrari 458 Italia GT3 a britský g´t´čkový speciál tak "zbyl" na dvojici Rob BELL (GB - 5-th Gulf 12 Hours 2013 [Gulf Racing - McLaren MP4-12C], 14-th Blancpain Endurace Cup - GT3 Pro Cup season 2013 [Gulf Racing - McLaren MP4-12C]) - Hiroshi HAMAGUCHI ​(J - 13-th Asia GT series season 2013 [team Clearwater Racing - McLaren MP4-12C])​. Dvojice Rob BELL - Hiroshi HAMAGUCHI měla s vozem McLaren MP4-12C GT3 "32" opravdu výborné výsledky po celou sezónu, když v jednom závodě (Autopolis, race 2) dokázala zvítězit a v dalších šesti dojela na "bednu"když si připsala shodně tři druhá (2x Korea International, Fuji Speedway - race) a tři třetí (Autopolis - race 1, Sepang - race 1, Shaghai - race 2) místa. K tomu pak na Fuji International Speedaway přidali ceněné Pole Position pro druhý závod. Až do posledního podniku pak bojovali o titul jezdeckých šampionů, který nakonec získal jejich týmový kolega Weng Sun MOK s vozem Ferrari 458 Italia GT3. Rob BELL a Hiroshi HAMAGUCHI obsadili v celkovém pořadí Asia GT Series season 2014 dělené 4. místo a svými body výrazně přispěli k titulu týmových šampionů pro Clearwater Racing.

Australian GT

VIP Petfoods Racing

Pro sezónu 2014 australského g´t´čkového šampionátu přesedl Klark QUINN (AUS - Champion Australian GT Championship season 2012 & 2013 [VIP Petfoods Racing - Porsche 997 GT3-R], 2-nd Australian GT Championship season 2011 [VIP Petfoods Racing - Mosler MT900/Aston Martin DBRS9], 3-rd Bathurst 12 Hours season 2011 & 2013 [VIP Holdings - Porsche 997 GT3-R]) z Porsche 997 GT3-R do vozu McLaren MP4-12C GT3 "1". Výsledky nebyly rozhodně špatné, když s vozem McLaren MP4-12C GT3 projel vítězně cílem závodu prvního závodu na Townsville Street Circuit (round 3) a v dalších třech dojel na pódium, když dvakrát skončil na druhém (round 1, Sandown Raceway - race 1 & Sydney Motorsport Park - race 1) a jednou na třetím (round 4, Sydney Motorsport Park - race 2) místě. Klark QUINN si ale za poslední dva roky "zvykl" na víc. Především na to, že pravidelně bodoval v Top Five, což se v roce 2014 kvůli trojici "nebodovaným" sprintů (Sandown Raceway, round 5) do kterých po problémech v kvalifikacích vůbec neodstartoval.  Vzhledem k bodování, kdy nedokončení závodu představuje obrovskou bodovou ztrátu, bylo čtvrté místo v celkovém pořadí Australian GT Championship presented by Pirelli season 2014 maximem, na kterém měli svůj podíl Craig BAIRD (NZ - Champion Porsche Carrera Cup Australia season 2013 [Alliance Group Racing - Porsche 997 GT3 Cup], Winner Malaysia Merdeka Endurance Race 2013 [Clearwater Racing - Ferrari 458 Italia GT3], Champion City Index Porsche Carrera Cup Australia Championship season 2011 & 2012 [Dutton Insurance Racing - Porsche 997 GT3 Cup], Champion Battery Town Porsche GT3 Cup season 2008-2009 & 2009-2010 [Triple X Motorsport - Porsche 997 GT3 Cup]), který byl jeho parťákem ve vytrvalostním závodě na Phillip Island (round 2 - 5-th place) a Shane VAN GISBERGEN (NZ - 5-th International V8 Supercars Championship season 2013 [Tekno Motorsports - Holden VF Commodore], 3-rd BNT V8 SuperTourer Series season 2013 [MPC Motorsport - Ford FG Falcon], 6-th International V8 Supercars Championship season 2012 [Stone Brothers Racing - Ford FG Falcon]) se kterým se střídal ve voze v závěrečném podniku na Highlands Motorsport Park (5-th place - race 1, 4-th place - race 2).

City of Dreams Macau GT Cup

United Autosports

V roce 2014 se objevili na startu závodu City of Dreams Macau GT Cup další jezdečtí "vlčáci" z evropských (Laurens VANTHOOR [Audi R8 LMS Ultra], Jean-Karl VERNAY [Bentley Continental GT3], Augusto FARFUS, Marco WITTMANN [BMW Z4]) seriálů a japonských (Katsumasa CHIYO [Nissan GT-R Nismo GT3], André COUTO [Ferrari 458 Italia GT3]) super g´t´ček. Na startu stále prestižnějšího sprintérského závodu nechyběla ani dvojice vozů McLaren MP4-12C GT3 týmu United Autosports. Za volanty vozů s čísly #23 a #25 "tradičně" usedli Danny WATTS (GB - 2-nd City of Dreams Macau GT Cup 2013 [United Autosports - McLaren MP4-12C]), respektive Richard MEINS (GB - 6-th City of Dreams Macau GP 2013 [United Autosports - McLaren MP4-12C]).

Již od kvalifikace bylo jasné, že vozy McLaren týmu Unitec Autosports, které již nikde pravidelně nezávodily nebudou i přes nesporné jezdecké umění super rychlého Danny WATTSE na konkurenci stačit. Těmi nejrychlejšími v kvalifikaci byli Edoardo MORTARA a Laurens VANTHOOR, oba s vozy Audi R8 LMS Ultra. Ve vlastním závodě vypsaném na dvanáct kol jim však "vypálili rybník" Maro ENGEL (WINNER) a Renger VAN DER ZANDE (2-nd place + Fastest Lap), kteří oba jeli s vozy Mercedes-Benz SLS AMG GT3. Jako devatenáctý dojel se ztrátou 1:44, 790 Danny WATTS a na pětadvacátém  místě se ztrátou jednoho kola Richard MEINS.

SEASON 2015

Super GT

Pacific Racing Team

Vůz McLaren MP4-12C toho v roce 2015 v těch nejprestižnějších g´t´čkových šampionátech již opravdu moc "nenajezdil" a jedinou vyjímkou potvrzující pravidlo byl japonský Autobacs Super GT, ve kterém startoval v barvách týmu Pacific Racing Team. V prvních dvou podnicích (Okayama 300 kilometres, Fuji 500 kilometres) se za volantem McLarenu s číslem "9" střídali Takuya SHIRASAKA (J - 25-th Autobacs Super GT season 2014 [Pacific Direction Racing - Porsche 911 GT3-R]) - Tojiro AZUMA (J - 19-th Asia GT Series season 2013 [team Age Age Racing], 12-th Formula Challenge Japan season 2007 [Tatuus FC106]). Po vynechání závodu v Thajsku (Buriram 300 kilometres, round 3) se v dalších podnicích za volantem vozu McLaren MP4-12C střídala dvojice Takuya SHIRASAKA - Ryouhei SAKAGUCHI (J - 3-rd class GT Asian Le Mans Series season 2014 [Team AAI Rstrada - BMW Z4/Nissan GT-R Nismo GT3], 3-rd class GTE Asian Le Mans Series season 2013 [Team AAI Rstrada - Porsche 997 GT3-RSR], 16-th class GT300 Autobacs Super GT season 2007 [Yokoyama Racing - Porsche 996 GT3-RSR/Vemac RD320R]).  Výsledky obou jezdeckých dvojic však byly velice podobné - umístění ve čtvrté desítce absolutního pořadí. Nejlepším výsledkem týmu Pacific Racing Team s vozem McLaren MP4-12C GT3 bylo třicáté místo absolutně a šestnácté ve třídě GT300 ze závodu Fuji 300 kilometres (round  4).

GT Asia Series

Bingo Racing

Ve dvojici závodů šampionátu Asia GT Series na Fuji International Speedway (round 3) se představil McLaren MP4-12C "32" týmu Bingo Racing, v jehož kopkitu se střídali Akira IIDA - Taiyo IIDA (J - 6-th Porsche Carrera Cup Japan season 2014 [team Pacific Direction Racing - Porsche 991 GT3 Cup], two starts in Autobacs Super GT season 2014 [Fuji 500 kilometres & Suzuka 1000 kilometres - Pacific Direction Racing - Porsche 997 GT3-R]). Jednadvacáté a čtrnácté místo v závodech na legendárním japonském okruhu jim nepřineslo žádné body, ale o ty při tomto ojedinělém startu vůbec nešlo. Šlo o to si závody na Fuji International Speedway užít.

Australian GT

VIP Petfoods Racing/Darrell Lea

V  roce 2015 absolvoval Klark QUINN (AUS - 4-th Australian GT Championship season 2014 [VIP Petfoods - McLaren MP4-12C], 4-th place Liqui Moly Bathurst 12 Hour 2014 [VIP Petfoods Holdings - McLaren MP4-12C GT3]) s vozem McLaren MP4-12C GT3 "37" jen dvojici úvodních závodních víkendů Australian GT Championship a od třetího podniku usedl do vozu McLaren 650S GT3. V úvodním podniku na Adelaide Parklands Circuit byl jeho parťákem ve voze jeho jmenovec a šéf týmu VIP Petfoods/Darrell Lea Tony QUINN (GB - Winner Highlands 101 2013 2014 [VIP Petfoods Racing - Aston Martin V12 Vantage GT3], 2-nd Australian GT Championship season 2013 [VIP Petfoods - Aston Martin V12 Vantage GT3], 4-th place Liqui Moly Bathurst 12 Hour 2014 [VIP Petfoods Holdings - McLaren MP4-12C GT3]). Po prvním nevydařeném sprintu (23-rd place) následovalo druhé místo ve druhém a vítězství ve třetím závodě na městském okruhu v Adelaide. Ve vytrvalostním závodě na Phillip Island se v McLarenu MP4-12C střídala dvojice Klark QUINN - Jonathon WEBB (AUS - 3-rd Pirtek Enduro Cup season 2014 [Tekno Autosports - Holden VF Commodore], 12-th International V8 Supercars Championship season 2012 & 2013 [Tekno Autosports - Holden VF Commodore], Champion V8 SuperTourers New Zealand Endurance Championship season 2012 [MPC Motorsport - Holden VE Commodore], Champion Fujitsu V8 Supercar Series season 2009 [MW Motorsport - Ford Falcon BF]). Výsledkem této jezdecké spolupráce bylo 10. místo. I tyto výsledky z prvních dvou podniků Australian GT Championship přispěly k celkovému třetímu místu.

 

Souhrn pódiových umístění vozu McLAREN MP4 12C GT3 v US/Asian/Australian Series, Championships & Macau GT Cup

(PWC/Super GT/GT Asia Series/Australian GT/Macau GT)

 6 vítězství (1/3/2)

 13 druhých míst (1/7/3/2)

 7 třetích míst (1/4/1/1)

​ 4 vítězství v kvalifikaci (4)

​* * * * * * * 

Největší počet odjetých závodů s vozem McLAREN MP4 12C GT3 v US/Asian/Australian Series 

& Macau GT Cup

(PWC/Super GT/GT Asia Series/Australian GT/Macau GT)

Kazuko TAKAHASHIO, Hiroki KATOU - 16 (16)

Hiroshi HAMAGUCHI - 10 (9/1)

Robert THORNE - 9 (9)

Alex FIGGE - 8 (8)

Klark QUINN - 8 (8)

​Takuya SHIRASAKA (7)

Rob BELL - 6 (6)

Weng Sun MOK - 6 (5/1)

Danny WATTS - 4 (4)

*******

TOPlist