QUAIFE R4 GTS

Firmu R.T. Quaife Engineering Limited založil roku 1965 Rod Quaife. Firma sídlila v hrabství Kent a zabývala se výrobou převodovek. Od roku 1970 dodávala komponenty pro automobilový průmysl a v roce 1998 postavila svůj vlastní automobil - sportovní kupé Quife R4-GTS. Se závodní verzí vozu jezdil v British GT Championship Michael "Mike" Quaife. V současné době jsou ve vedení firmy Michael Quaife (technický ředitel) a jeho sestra Sharon Quaife-Hobbs (finanční ředitel). Jejich synové Phil Quaife a Adrian Quaife-Hobbs jsou profesionálními závodníky.

QUAIFE R4 GTS

SEASON 1998
British GT Championship

Tým Quaife Development nasadil po dvouletém "testovacím" závodění s vozy Ford Escort RS Cosworth do britského g´t´čkového šampionátu konečně svůj vlastní vůz Quaife R4 GTS, který byl konstruovaný podle nekompromisních specifiakcí GT1, takže se v domácím mistráku utkával s vozy McLaren F1 GTR, Lister Storm GTL, Harrier GT1-98, TVR Cerbera Speed 12 a Porsche 911 GT1. Dvojice jezdců Mike QUIAFE - Paul LEE za sebou měla společnou sezónu v British GT Championship 1997 ve které bylo jejich nejlepším výsledkem 15. místo v Silverstone. Po slibném Terst Day (9-th place) dojíždí ve svém prvním závodě vůz Quaife R4 GTS "4" na velice slibné sedmíém místě absolutně a pátém ve třídě GT1. V té době samozřejmě ještě nikdo netušil, že sedmé místo zůstane nejlepším výsledkem vozu v absolutním pořadí v celé jeho "kariéře". V následujících třech závodech (Oulton Park, Snetterton, Silverstone) nedojíždí dvojice QUAIFE - LEE do cíle a pro zbytek sezóny se stává Mikovým parťákem Graham HATHAWAY, který s ním absolvoval kompletní britský g´t´čkový šampionát v roce 1996 a jejich nejlepším výsledkem bylo páté místo absolutně (a třetí ve třídě GT1) na okruhu Brands Hatch. Desáté místo absolutně (sedmé ve třídě GT1) z Doningtonu a celkové čtrnácté místo (páté ve třídě GT1) ze Spa vypadají jako slibný vklad do další sezóny na krásných britských okruzích.

SEASON 1999
British GT Championship

Do své druhé sezóny s vlastním vozem vstoupil tým s pozměněným názvem na Quaife Engineering a jezdeckou sestavou Mike QUAIFE - Simon DUERDEN (GB - winner of five races British GT Championship 1996 [Donington, Thruxton, Snetterton, Oulton Park, Silverstone] in the GT3 class [Darrian T90]). První dva závody  v Donington Parku tým nedokončuje, ale pak přicházejí tři umístění v Top Ten - Silverstone (10-th place/5-th Class GT1), Spa (8-th place/6-th Class GT1) a opět Silverstone (8-th place/3-rd Class GT1). Třetí místo -  tedy bedna a pohár - ve třídě GT1 v posledním závodě sezóny na Silverstone bylo sice výborné, ale mělo "značně hořkou chuť", neboť to bylo v posledním závodě vozů specifikace GT1 v britském g´t´čkovém šampionátu a vůz Quaife R4 GTS nemohl od příští sezóny bez přestavby v domácím šampionátu startovat.

SEASON 2001
British GT Championship

V průběhu roku 2000 byl g´t´jednička "předělána" podle nových technických předpisů na vůz třídy GT, což byla sice nejvyšší třída v britském šampionátu, ale vládly jí vozy dřívější specifikace GT2 jako Marcos LM600, Lister Storm a americký Chrysler Viper GTS-R. V roce 2001 vstupuje tým do Privilege Insurance British GT Championship nejen s předělaným vozem, ale i s novým názvem (Quaife/Hopkins Motorsport - car "35") a částečně obměnenou  jezdeckou sestavou, kterou tvořili Mike QUAIFE - Phillip HOPKINS (GB - in the British GT1997 and 1998 was driving Ultima Mk.4 his own team). Po dvou vynechaných závodech (Silverstone, Snetterton) přichází v Doningtonu kolize v prvním kole a konec závodu po startu ze čtvrté řady. Na kruhu  Croft dojíždí dvojice QUAIFE - HOPKINS na jedenáctém místě absolutně a na čtvrtém ve třídě GT. Poté však následuje řada technických problémů (Rockingham, Brands Hatch [Did Not Start], Thruxton [Did Not Finish]) po kterých končí tým Quafe/Hopkins Motorport v britském g´t´čkovém šampionátu. V posledních dvou závodech sezóny (Brands Hatch, Silverstone) startuje vůz Quaife R4 GTS "v barvách týmu" Quaife Motorsport s číslem "36" na kapotě a dvojicí jezdců Mike QUAIFE - Graham MORRIS (GB - winner of one race British GT Championship 1998 [Silverstone] in  the GT2 class [Lotus Esprit V8]). Na okruhu Brands Hatch se po startu z deváté řady probojují až na desáté místo absolutně (páté ve třídě GT), na Silverstone pro ně však závod končí ve 22. kole, tedy po necelé půlhodině závodu s vozem který není celou sezóny - v ideálním technickém stavu.

Největší počet odjetých závodů s vozem QUAIFE R4 GTS
Mike QUAIFE - 21
Phil HOPKINS, Graham HATHAWAY, Simon DUERDEN - 5
Paul LEE - 4
TOPlist