SINTURA S99

SINTURA CARS

Richard Austin, který se v letech 1995 a 1996 absolvoval jedenáct závodů - včetně Le Mans 4 Hours - s vozem Harrier LR9 C koupil v roce 1998 značku Harrier od jejího vlastníka Lestera Raye. Název Sintura vznikl anagramem z R.Austin. Na konstrukci vozu se šasi z karbonových vláken se výrazně podílel designér Phil Bourne. Vůz Sintura S99 vyráběný podle specifikací GT1 byl osazen čtyřlitrovým vidlicovým desetiválcovým motorem Judd GV4. V letech 1999 a 2000 byla podána jeho přihláška do závodu 24 Hours of Le Mans, ale nebyla ze strany pořadatelů (Automobile Club de l'Ouest) akceptována.

SINTURA S99

SEASON 1999

British GT Championship

Vůz Sintura S99 v černo-zelené "kamufláži" pod hlavičkou týmu Sintura Racing with Evesham Micros se prvně objevil ve čtvrtém podniku Privilege Insurance British GT Championship s posádkou tvořenou dvojicí jezdců Richard DEAN - Kurt LUBY, kteří se v roce 1998 stali s vozem Chrysler Viper GTS-R britskými šampiony ve třídě GT2 s náskokem více jak šedesáti bodů na dalšího v pořadí. V sezóně 1998 dokonce získali v britském g´t´čkovém šampionátu více bodů než vítězové ve třídě GT1, tedy Tim SUGDEM - Steve O"ROURKE (McLaren F1 GTR). Na okruhu Brands Hatch (round 4) dvojice Richard DEAN - Kurt LUBY s vozem Sintura S99 #0 nedojíždí pro přehřátí motoru, ale v následujících dvou závodech (Silverstone, round 5, Donington, round 6) si dojíždí pro dvě třetí místa. V sedmém podniku sezóny (Donington) končí Sintura S99  po havárii sedm kol před cílem. Předposlední víkend v srpnu předvede dvojice Richard DEAN - Kurt LUBY naplno potenciál vozu Sintura S99, když vítězí na legendárním okruhu Silverstone po startu z Pole Position. Černo-zelený vůz za sebou nechává vozy Porsche 911 GT1 (Blue Corral - Wallinder/Lister), McLaren F1 GTR (EMKA Racing Ltd. - Sugden/O'Rourke) a Lister Storm GTL (Newcastle United Lister Storm - Bailey/Campbell-Walter). V následujícím podniku (Croft, round 9) startuje opět posádka Richard DEAN - Kurt LUBY z Pole Position, ale v cestě "na pódium" je zastavuje porucha převodovky. Poté následuje již celkem tradiční "návštěva" britského šampionátu na belgickém okruhu Spa-Francorchamps, kde Sintura S99 s čísle "nula" na kapotě dojíždí do cíle na druhém místě se ztrátou necelých osmi vteřin na vítězný vůz Lister Storm GTL dvojice Julian BAILEY - Jamie CAMPBELL-WALTER, která se stala s předstihem britskými šampiony ve třídě GT1. Poslední závod domácího g´t´čkového šampionátu tým Sintura Racing with Evesham Micros vynechává a míří do Kalifornie na okruh Laguna Seca.

American Le Mans Series

Tým Sintura Racing se s vozem Sintura S99 představil v předposledním podniku premiérového ročníku American Le Mans Series 1999, kterým byl závod 2h 45 min Laguna Seca. Ve voze s černo-zelenou kamufláží a číslem "00" na kapotě se střídala - v Británii osvědčená, ale mezinárodně naprosto nezkušená - dvojice britských jezdců Richard DEAN - Kurt LUBY. Vůz stavěný podle technických specifikací platných do roku 1998 pro speciály GT1 startoval v zámoří ve třídě LMP. Ostatně vždyť byl vůz Sintura S99 vybaven stejným motorem (Judd GV4 4,0L V10) s jakým závodil v American Le Mans Series vůz Riley & Scott Mk III. #0 týmu Rafanelli SRL. Posádka Richard DEAN - Kurt LUBY předvedla na okruhu Laguna Seca naplno potenciál vozu a dovezla ho do cíle na výborném devátém místě absolutně (i ve třídě LMP) a nechala za sebou dalších deset vozů kategorie Le Mans Prototype a všechny g´t´čka nejvyšší specifikace - tedy vozy třídy GTS. V té chvíli vypadaly všechny zamýšlené plány (starty v American Le Mans Series 2000 a ve "24" na La Sarthé) v "jasných barvách" a nikdo ani netušil, že se jednalo o poslední start vozu Sintura S99 - který vyjel na závodní okruhy o rok později než by měl - vůbec.

Souhrn pódiových umístění vozu SINTURA S99

 1 vítězství

 1 druhé místo

 2 třetí místa

 2 vítězství v kvalifikaci

*******
Největší počet odjetých závodů s vozem SINTURA S99
Richard DEAN, Kurt LUBY - 8
 
TOPlist