STEALTH B6

Stealth Cars Ltd.

Společnost Stealth Cars Limited vznikla 21. června 1999 po přesunu firmy Druway Service Limited z Cheltenhamu (hrabství Gloucestershire) do Ewelme v hrabství Oxfordshire. Silniční verze sportovního vozu označeného Steath B6 vznikla na konstrukčních základech vozu Ultima Sports. Stejně jako do vozů Ultima bylo možné i do "bé šestky" montovat motory různých značek (Chevrolet V8, Ford V8, BMW V10). První sportovní vůz vyráběný firmou Stealth Cars byl ve srovnání s vozy Ultima Sports na první pohled daleko designově agresivnější. Na vývoji závodní verze vozu Steath B6 se velmi výrazně podílel Terence Patrick (Terry) Pudwell, který v letech 1999 (tým Chas Berger Motorport) a 2000 (tým Speedworx) závodil právě s vozy Ultima GTR v British GT Championship.

Stealth B6

SEASON 2001

Canada GT Challenge Cup

Prvním jezdcem, který vyrazil s vozem Stealth B6 na závodní okruhy byl kanadský jezdec Brent GATES, který dokázal s novým vozem týmu TLMC obsadit hned při prvním startu v šampionátu Canadian GT Challenge na okruhu Mosport druhé místo. Navíc po startu z chvostu závodního pole, když neměl v kvalifikaci zajeté jediné rychlé kolo. A "technická" konkurence rozhodně nebyla špatná - Chevrolet Corvette (5 vozů), Chevrolet Camaro (2 vozy), BMW M3 (2 vozy), Ultima (3 vozy různých verzí) a několik vozů Porsche (včetně g´t´jedničky EVO Klause Bytzeka). V dalších dvou závodech byl nejprve diskvalifikován (po startu z Pole Position) a poté vyloučen ze závodu. Ve čtvrtém podniku sezóny. který se jel začátkem června v Shannonville dojíždí s vozem Stealth B6 "06" vybaveným motorem Ford o obsahu 6 litrů na třetím místě. O tři neděle pozděli přichází na okruhu Mosport první vítězství vozu Steath B6 - navíc po startu z Pole Position. O čtyři týdny později se "to samé" opakuje v Shannonville, když "mezi tím" dojíždí Brent GATES s vozem Stealth B6 "06" na stejném okruhu na pátém místě. Do konce sezóny Brent GATES startoval ve čtyřech (vše na okruhu Mosport) z pěti podniků, ve kterých zajel 4x Pole Position a ze kterých si v závodech dojel postupně pro vítězství, druhé a třetí místo, což znamenalo v konečném účtování třetí místo v kanadském šampionátu, jehož vítězem se stal Klaus BYTZEK. No a určitě není nezajímavé, že Brent GATES přesedlal do vozu Stealth B6 z Ultimy Mk.4.

British GT Championship

První evropský start vozu Stealth B6 (Chassis #005) týmu Stealth Cars se odehrál v polovině srpna v Knockhillu (10. podnik British GT Championship), tedy v době kdy měl stejný vůz s motorem Ford 6000 cc za na svém kontě již tři vítězství na kanadských okruzích. Dvojice Mark PASHLEY - Terry PUDWELL, která spolu jezdila již v British GT Championship s vozem Ultima GTR, svůj první závod s novým vozem nesoucím na své kapotě číslo "sedmnáct" - po startu ze slibného pátého místa na roštu - závod nedokončila kvůli technickým problémům (závada na elektronice). Po dalších dvou závodech (Thruxton, Brands Hatch), ve kterých skončila dvojice Mark PASHLEY - Terry PUDWELL ve druhé polovině druhé desítky (14-th place, 16-th place) přichází konečně první domácí úspěch, když v posledním podniku britského G´T´čkového šampionátu na Silverstone startuje dvojice Mark PASHLEY - Nigel GREENSALL (GB - winner class SRPII Homestead at 250 miles [Grand-Am Championship 2001 - Lola B2K/40]) z Pole Position (1:19,782). V samotném závodě pak zajíždí v 17. kole Nigel GREENSALL s vozem Stealth B6 (Chassis #006) "17" týmu Stealth Cars nejrychlejší kolo závodu (1:20,992), aby ho pak "dovezl" Mark PASHLEY do cíle hodinového závodu na velmi dobrém páté místě.

Belcar

Před posledním závodem britského G´T´čkového šampionátu si trojice jezdců Mark PASHLEY - Terry PUDWELL - Nigel GREENSALL "odskočila" s novým vozem Stealth B6 (Chassis #006) do Belgie, kde se na okruhu Spa-Francorchamps představila "pod hlavičkou" týmu Speedworx v předposledním podniku šampionátu Belcar. Vůz s číslem "48" na kapotě sice ve dvou a půl hodinovém závodě pojmenovaném Belcar Spa Racing Festival dojíždí do cíle až na 31. místě absolutně se ztrátou šesti kol na vítěze, ale pro celý tým Speedworx byl vytrvalostní závod výbornou přípravou právě na závod na okruhu Silverstone.

SEASON 2002

British GT Championship

Do britského G´T´čkového šampionátu plánoval tým Speedworx nasadit dva vozy Stealt B6. Ve voze s číslem "jednadvacet" se v prvním podniku sezóny na Brands Hatch představila dvojice jezdců Terry PUDWELL - Nigel GREENSALL a v sesterské "dvaadvacítce" pak Mark PASHLEY - James PICKFORD (GB - winner round 1 Interactive Sportscar Championship 2001 at Donington Park [Lister Storm]). Ani jeden z vozů však cílem neprojíždí, což tým Speedworx mrzelo především v případě "jednadvacítky", která startovala ze druhé řady. V následujícím podniku v Doningoton Parku startovaly vozy Stealth B6 z první (jednadvacítka), respektive páté (dvadvacítka) řady. Zatímco dvojice PUDWELL - GREENSALL dojíždí na šestém místě absolutně a čtvrtém ve třídě GT, tak posádka Mark PASHLEY - Robin WEBSTER (GB - 6-th place round 1 British GT Championship 2002 at Brands Hatch [Marcos LM600]) do cíle nedojíždí. Zbytek šampionátu tým Speedworx defacto vynechává a jeho vozy Stealth B6 se na domácích okruzích představují jen sporadicky - "jednadvacítka" na Silverstone (6. podnik sezóny) a "dvaadvacítka" v Rockinghamu (8. podnik sezóny). Oba vozy však v těchto závodech dosahují svých nejlepších umístění v šampionátu, když nejprve dojíždí dvojice Terry PUDWELL - Nigel GREENSALL na pátém místě v Silverstone (po startu z chvostu startovního roštu - bez zajetého rychlého kola v kvalifikaci) a poté nově složená posádka Mike NEWTON (GB - British GT Championship 2002 - Porsche 996 GT3-R "47" - Team Graham Nash Motorsport) - Neil CUNNINGHAM (NZ - two 2-nd place British GT Championship 2000 [Thruxton & Croft - Chrysler Viper GTS-R]) dojíždí na osmém místě v Rockinghamu.

SEASON 2003

FIA GT Championship

První start vozu Steath B6 belgického týmu Laurent Van Moerkerke se měl odehrát při v závodě Spa 24 Hours. V rámci testovacího dne na ardénském okruhu Spa-Francorchamps se umisťuje posádka ve složení Laurent Van MOERKERKE (B - 7-th Zolder 24 Hours 2002 [Porsche 996 GT3 Cup]) - Bernard De DRYVER (B - 2nd place 24 Hours of Le Mans 1987 [Porsche 962C] & 3-rd place Spa 24 Hours 1987 [BMW M3]) - Pierre-Yves ROSOUX (F - two races at Spa 24 Hours race [1997 & 1998]) - Marc SCHOONBROODT (B - two 5-th place Spa 24 Hours 1995 [winner class DTT - BMW M3] & 2000 [BMW M3]) na výtečném sedmém místě absolutně, když navíc ovládla kategorii G2 vypsané pro vozy vozy GT s národní homologací. V samotném závodě se však vůz Stealth B6 vůbec "nepředstavil", neboť neprošel technikou přejímkou a nebyl k závodu připuštěn.

Euro GT Series

Ani první start vozu Steath B6 nizozemského týmu Team Knook H&P nebyl rozhodně bezproblémový. V prvním podniku šampionátu Kumho Euro GT Series na německém Nürburgringu odstartovala dvojice jezdců Rob KNOOK (NL - winner of five races Kumho Euro GT Series 2002 [Donington, 2x Spa-Francorchamps, 2x Zandvoort - Marcos LM600]) - Peter Van der KOLK (NL - winner of three races Kumho Euro GT Series 2002 - class B [Donington, Zolder, Barcelona - Marcos Mantis]) až do druhé jizdy, která pro ně však po odjetí jedenácti kol předčasně skončila. Po vynechání závodu na A1 Ringu, kde posádka KNOOK - Van der KOLK startoval s vozem Marcos Mantis se Team Knook H&P představil s vozem Stealth B6 "2" až ve třetím, závěrečném podniku seriálu na okruhu Spa-Francorchamps. V prvním čtyřicetiminutovém závodě dojela dvojice Rob KNOOK - Klaus ABBELEN (D - winner of two races Kumho Euro GT Series 2002 [Donington, Zolder - Porsche 911 GT2]) do cíle jako čtvrtá a ve druhém pak tým mohl nizozemský Team Knook H&P slavit svém první pódium s novým vozem, když Stealth B6 "2" byl odmáván na druhém místě.

SEASON  2004

Belcar

Po nezdařeném pokusu o start v závodě Spa 24 Hours 2003, do kterého nebyl vůz Stealth B6 týmu Laurent Van Moerkerke po technické přejímce připuštěn se majitel týmu rozhodl v následujícím roce pro vstup do domácího seriálu Belcar. Ve voze číslo šestnáct se v celém seriálu (mimo hlavního závodu sezóny - kterým byl Zolder 24 Hours - ve kterém tým nestartoval) střídala dvojice belgických jezdců Laurent Van MOERKERKE - Bernard De DRYVER.  Vůz Steath B6 "16" dojel v Top Ten třídy GTA (hlavní třída seriálu) ve třech podnicích Zolder New Race Festival (round 1, 15-th place/7 -th place class GTA), Zolder World Series by Nissan (round 2, 9-th place/9-th place class GTA) a Spa Racing Festival (round 6, 5-th place/5-th place class GTA). Další tři závody šampionátu Belcar však tým Laurent Van Moerkerke s vozem Stealth B6 nedokončil.

SEASON  2005

Belcar

Do nového ročníku šampionátu Belcar vstoupil tým Van Moerkerke s vozem Stealth B6 "8" až ve druhém podniku pojmenovaném Belcar Spa 1000 km, který se jel na okruhu Spa-Francorchamps jako součást víkendu Le Mans Endurance Series. Dvojice jezdců Laurent Van MOERKERKE - Rob CROYDON (GB - 9-th place FIA Sportscar Championship Dijon 2002 [Debora LMP299]) obsadila v první jízě sedmadvacáté a ve druhé pak devatenácté místo absolutně. Závodů v Ardénách se zúčastil s vozem Stealth B6 "19" i britským tým Speedworx s trojicí jezdců Terry PUDWELL - Nigel GREENSALL - Phil KEEN (GB - 3-rd place TVR Tuscan Challenge season 2003). V prvním závodě jim nepřálo štěstí, ale ve druhém dovedl Phill KEEN vůz Stealth B6 do cíle na sedmém místě v celkovém pořadí. K tomu si posádka vozu Stealth B6 "19" připsala vítězství ve třídě G určené pro hostující vozy. V dalších závodech šampionátu Belcar - ve kterých tým Van Moerkerke startoval (Spa Racing Festival, Zolder Belgian Masters) - se jezdcům nepodařilo dovést vůz Stealt B6 do cíle.

SEASON  2006

Belcar

Do dalšího ročníku vytrvalostního Belcar vstoupil tým Laurenta Van Moerkerkeho s novým názvem - Laudi Racing. Posádku vozu Stealth B6 "12" tvořili Laurent Van MOERKERKE a Val HILLEBRAND (NL - Champion class SR1 FIA Sportscar Championship 2002 [winner of the race on the circuit in Brno, Magny-Cours and Dijon - Dome S101]). V prvních třech absolvovaných závodech (Spa First Race, Zolder Home Race, Zolder Midsummer Race) však posádka vozu Stealh B6 s číslem "12" na kapotě šachovnicovou vlajku ani jednou nevidí. Dvojice VANMOERKERKE - HILLEBRAND si vše vynahrazuje v závodě Spa Racing Festival, ve kterém dojíždí na výborném čtvrtém místě absolutně. Ve třídě Class 1 pak končí na skvělém druhém místě.

Euro GT Series

Rob KNOOK se s vozem Stealth B6 "6" vlastního týmu Rob Knook Racing  představil ve dvou závodních víkendech sprintérského šampionátu Euro GT Series. Na německém Nürburgringu si do výsledků závodu zapsal dvakrát zcela "nepopulární" Did Not Finish. Zvláště patnácté místo (Did Not Finish) ve druhém závodě mělo opravdu "hořkou chuť", protože rob KNOOK startoval z Pole Position. O měsíc později v belgickém Spa si alespoň trochu "spravil chuť", když v první jízdě dojel na čtvrtém místě absolutně a ve třídě EGT1 byl v cíli klasifikován jako třetí. Na start druhé jízdy se však pro technické problémy se svým vozem již nepostavil.

SEASON  2007

European GT4 Cup

V roce 2007 s na francouzském okruhu Magny-Cours v závodě European GT4 Cupu představila dvojice černých vozů Stealth B6 britského týmu Krayem Racing. Jezdeckou sestavu týmu Krayem Racing tvořili Terry PUDWELL - Robert HISSOM (car "17") a David KRAYEM (car "18"). Nepříliš rozsáhlé startovní pole vozů  třídy GT4 "doplňovaly" vozy GT90's Revival Series - čtyři g´t´jedničky (2x Stealth B6, McLaren F1 GTR, Ferrari F40 LM), tři g´t´dvojky a pět g´t´trojek. Zatímco v obou kvalifikacích kraloval Paul KNAPFIELD s vozem McLaren F1 GTR, tak v obou závodech zvítězil David KRAYEM s vozem Stealth B6 "18". Pro zajímavost zbývá ještě "odtajnit" jméno jezdce vozu se vzpínajícím se koněm ve znaku, kterým byl Stéphane RATEL.

SEASON  2008

Britcar

Dvojice jezdců Terry PUDWELL - David KRAYEM se s vozem Stealth B6 týmu Krayem Engineering představila ve dvou závodech vytrvalostního šampionátu Britcar GT. Ve čtvrtém podniku na belgickém okruhu Spa-Francorchamps se tým potýkal již od kvalifikace s technickými problémy, čemuž odpovídalo již postavení na roštu v předposlední řadě. V samotném závodě pak pro vůz Stealth B6 vše končí již ve druhém kole. Ani v sedmém závodě sezóny Britcar GT Championship se nepovedlo  dvojici Terry PUDWELL - David KRAYEM dovést vůz Stealth startující ze čtvrté řady do cíle. Díky dostatečnému množství odjetých kol byl vůz týmu Krayem Engineering klasifikován na sedmnáctém místě absolutně a na druhém ve třídě class 1I.

Souhrn pódiových umístění vozu STEALTH B6

  5 vítězství

 2 druhá místa

2 třetí místa

 8 vítězství v kvalifikaci

1 vítězství ve třídě

*******
Největší počet odjetých závodů s vozem STEALTH B6
Laurent Van MOERKERKE - 19 
Terry PUDWELL - 16
Brent GATES - 12
Nigel GREENSALL & Bernard De DRYVER - 10
TOPlist