ULTIMA GTR

Silniční verze sportovního vozu Ultima GTR je vyráběná společností Ultima Sports Ltd. se sídlem v Hinckley (hrabství Leicestershire).  Na designu vozu se středově uloženým motorem Chevrolet V8 a pohonem zadních kol se podíleli Lee Noble a Ted Marlow.  Ultima GTR se dodávala "klasicky" jako sestavené auto v továrně nebo jako kit. Při stavbách vozu Ultima GTR z kitu bylo používáno i jiných motorů. První závodní verze Ultima GTR byly vybaveny motory Ford Cosworth.  Od roku 2002 pak jezdily nejprve na amerických okruzích a posléze i v Evropě s šestilitrovými motory Chevrolet V8. Tím opravdu "nej" výsledkem vozu Ultima GTR bylo vítězství ve třídě GT v sedmém podniku British GT Championship v Rockinghamu, který je považovaný za jeden z nejrychlejších evropských okruhů.

ULTIMA GTR

SEASON 1999
British GT Championship

V roce 1999 startoval v Privilege Insurance British GT Championship s vozem Ultima GTR tým Chas Berger Motorsport. Ve voze s číslem "dvaačtyřicet" se "vedle" Robina REXE - který v týmu Chas Berger Motorsport jezdil v britském mistráku již v letech 1997 a 1998 s vozem Ultima Sports - střídali Ian ASTLEY (GB - 2-nd class GT2 Privilege Insurance GT Championship season 1997 [Marcos LM600]) a Terry PUDWELL (GB - 14-th Formula 3 Britain National Class season 1985). V jediném dokončeném závodě, kterým byl druhý podnik šampionátu na okruhu Oulton Park, dojela dvojice Robin REX - Terry PUDWELL na šestém místě ve třídě GT2.

SEASON 2000
British GT Championship

V Privilege Insurance British GT Championship 2000 startoval s vozem Ultima GTR tým Speedworx. Ve voze s číslem "sedmnáct" se střídali Terry PUDWELL a Mark PASHLEY (GB - 2-nd place Bathurst 24 Hours Race 2002, class A [Mosler MT900]). Za celou "domácí" sezónu dojela dvojice PUDWELL - PASHLEY s vozem Ultima GTR #17 do cíle jen třikrát. Nejprve 1. května v Oulton Parku (7-th place class GT) a poté dvakrát v Donington Parku (2x 9-th place class GT). V konečném pořadí britského šampionátu ve třídě GT se Terry PUDWELL a Mark PASHLEY dělili o konečné 34. místo, když mistrem se stal Calum LOCKIE s vozem Marcos Mantara LM6000.

SEASON 2001
British GT Championship

V roce 2001 se Privilege Insurance British GT Championship objevil vůz Ultima GTR v "barvách" Team Quinton Hazell/Colin Blower Motorsport. Posádku vozu s číslem "dvaadvacet" tvořili Colin BLOWER (GB - winner British GT Champiponship 1997 at Donington Park [TVR Cerbera GT2, with Jamie Campbell-Walter]) - Edd SHARPE (GB - first races with the car class Gran Turismo). V jediném dokončeném závodě, kterým byl druhý podnik seriálu na okruhu Snetterton - ležícím v hrabství Norfolk - skončila dvojice BLOWER - SHARPE na pátém místě ve třídě GT, což byl za tři roky nejlepší výsledek vozu britského Ultima GTR v domácím g´t´čkovém šampionátu.

SEASON 2002
Grand-American Road Racing Championship

První vůz Ultima GTR (chassis #205156) se v roce 2002 objevil na závodních okruzích již v lednu v Daytoně. Tým K&N Filters Racing s vozem číslo "12" a jezdeckou sestavou R.K. SMITH (USA - 5-th place Daytona 24 Hours 1994 [Oldsmobille Cutlass Supreme]) - Rodney MALL (USA) - Joey SCARALLO (USA) - Dough DWYER (USA). Po sedmadvacátém místě absolutně - a především šestém ve třídě GTS - v Test Day přichází ve vlastní čtyřiadvacetihodinovce zklamání, když britský vůz Ultima GTR #12 v amerických "barvách" končí v závodě téměř přesně po 15-ti hodinách (15:00:02,345) pro technickou závadu (hnací hřídel). Tým K&N Filters Racing se s vozem Ultima GTR představil ještě ve dvou dalších závodech šampionátu - California 400 Miles (round 3) a Watkins Glen 250 Miles (round 7). Na okruhu California Speeday startuje dvojice R.K. SMITH - Rodney MALL z druhé řady jako nejrychlejší vůz třídy GTS (Pole Positipon Class GTS), ale v závodě - ve kterém vítězný vůz odjel bez deseti minut čtyři hodiny - končí pro technickou závadu (porucha převodovky) po dvaadevadesáti minutách. V "krátkém" závodě na okruhu Watkins Glen se představuje dvojice Rodney MALL - Dough DWYER, která po dvou hodinách dojíždí na dvacátém druhém místě absolutně a třetím ve třídě GTS.

British GT Championship

V domácím g´t´čkovém šampionátu se vůz Ultima GTR v "barvách" týmu Colin Blower Motorsport představil ve čtyřech podnicích - Castle Combe (round 7), Rockingham (round 8), Thruxton (round 11) a Donington Park (round 12). Vůz s číslem "5" na kapotě dojíždí dvakrát v Top Ten absolutně a dvakrát končí pro technický problém předčasně. Nejprve v Rockinghamu "vyrovnává" dvojice Colin BLOWER - Lee CAROLINE (GB - ex-driver TVR Tuscan Challenge) pátým místem ve třídě GT nejlepší výsledek vozu Ultima GTR v britském g´t´čkovém šampionátu - a by v posledním podniku sezóny 2002 dojela posádka ve složení Lee CAROLINE - Jay SHEPHERD (GB - driver TVR Tuscan Challenge) na čtvrtém místě jak v absolutním pořadí, tak i ve třídě GT.

SEASON 2003
British GT Championship

Kompletní domácí g´t´čkový mistrák" - až na  podnik, kdy britský šampionát hostoval v Belgii na okruhu Spa-Francorchamps ve vytrvalostním šestihodinovém závodě - absolvoval tým Master Motorsport s vozem Ultima GTR #20 (chassis #96056). Jednalo se v podstatě o přestavěný vůz Ultima Sports, se kterým závodil tým Master Motorsport v domácím šampionátu v roce 2002. Všechny závody na britských okruzích absolvovala dvojice Steven BRADY (GB - 3-th place class GT British GT Championship 2002 at Oulton Park [Ultima Sports], 4-th Formula Renault 2.0 UK BARC season 2000) - Aaron SCOTT (GB - Champion Formula Ford 1600 BRDC season 1999). Po dvou nedokončených závodech (Donington, Snetterton) následovalo pěr závodů s umístění v polovině Top Ten (Knockhill [7-th/7-th/6-th place], Silverstone [5-th place], Castle Combe [6-th place]. V závodě na superrychlém oválu/okruhu v Rockinghamu se objevil druhý vůz Ultima GTR týmu Colin Blower Motorsport. Zatímco  dvojice Steven BRADY - Aaron SCOTT závod nedokončila pro technický problém (ztráta tlaku oleje), tak posádka "pětky" Colin BLOWER - Jay SHEPHERD dojela - po startu z druhého místa na roštu - na šestém místě absolutně. A návdavkem k tomu přidala vítězství ve třídě GT, které zůstalo jediným primátem vozu Ultima GTR ve třídě. Ve zbývajících dvou domácích podnicích (Thruxton, Brands Hatch) tým Master Motorsport přidal ještě jedno šesté místo a jeden nedokončený závod pro technické problémy, které přetrvávaly již z kvalifikace.

SEASON 2004
British GT Championship

V roce 2004 absolvoval tým Master Motorsport s vozem Ultima GTR #47 jen pět závodních víkendů. Při prvním startu (Snetterton - round 3) posádka Steven BRADY - Alan BONNER (GB - two races in the British GT 2004 with Marcos Mantis) nedokončuje pro technické problémy ani jednu z jízd. Následující závodní víkend (Castle Combe - round 4) dojíždějí v race 1 nejprve na šestém a poté v race 2 na čtvrtém místě, čímž vyrovnávají nejlepší výsledek vozu Ultima GTR v British GT Championship. V následujících dvou závodních víkendech (Oulton Park - round 5, Silverstone - round 6) však vůz Ultima GTR trápí technické problémy již od prvních tréninků a tak se nakonec na startu ani jednoho ze závodů nepostaví. Po vynechání předposledního podniku se představí v závěrečném závodním víkendu šampionátu na legendárním okruhu Brands Hatch. V první jízdě (race 1) sice dvojice Steven BRADY - Alan BONNER nedojíždí do cíle, ale ve druhé dojíždí na vynikajícím druhém místě se ztrátou tří vteřin (3,071sec) za vítězným Ferrari 360 Modena týmu Scuderia Ecosse.

Belcar

Do belgického vytrvalostního seriálu Belcar vstoupily dva týmy s vozem Ultima GTR. Od prvního podniku (Belcar Zolder New Race Festival) tým Belgium Racing (vůz číslo "32", Peter THEUWS - Patrick DERDAELE) a od druhého závodu (Belcar Zolder World Series by Nissan) tým Qvick Motors Racing (vůz číslo "33", Erik QVICK - Christophe GEOFFROY, který již startoval s "dvaatřicítkou" v prvním závodě). Čtyřhodinovka Belcar Spa Euro Race přinesla první umístění vozu Ultima GTR v Top Ten ve třídě GTB. Zasloužila se o to "33" týmu Qvick Motors Racing a dvojice jezdců QVICK - GEOFFROY, která dojela na 12. místě absolutně a pátém ve slabší" třídě GTB. Čtvrtého července zavítal seriál Belcar na německý Nürburgring. Dvojice Erik QVICK (B - winner class TC Zolder 24 Hours 2002 [Mini Cooper S3]) - Christophe GEOFFROY (L - three times to start the Spa 24 Hours [2000, 2002 & 2003]) dojela ve dvouhodinovce opět na 12. místě absolutně, ale ve třídě GTB skončila jako druhá a mohla slavit první "bednu" vozu Ultima GRT v belgickém vytrvalostním šampionátu. Nejlepším umístěním vozu Ultima GTR v závěrečných třech podnicích (24 Hours Zolder, Belcar Spa Racing Festival, Belcar Zolder Masters) bylo 7. místo "třiatřicítky" (QVICK - GEOFFROY) ve třídě GTB v závěrečném podniku sezóny.

SEASON 2005
British GT Championship & Brands Hatch GT 2520

V roce 2005 absolvoval tým Master Motorsport s vozem Ultima GTR #47 jen jediný závod britského g´t´čkového šampionátu. První podnik seriálu v Donington Parku však vůz Ultima posádky Steven BRADY - Calum LOCKIE (GB - Champion British GT Championship 2000 - class GT [Marcos LM600]) nedokončuje pro technické problémy když končí krátce po polovině dvouhodinového závodu v čase 1:09:23,643. Steven BRADY se s vozem Ultima GTR představil ještě na závěr sezóny ve volném podniku Brands Hatch 250, který se skládal ze dvou závodů o délce 45 minut. Po slibné kvalifikaci pro první závod (třetí místo na roštu - 1:31,231) přicházejí ve druhé technické problémy a Steven Brady se nakonec na start ani jednoho ze 3/4 hodinových závodů nepostavil.

Belcar

Kompletní belgický vytrvalostní seriál Belcar absolvovaly dva vozy Ultima GTR stejných týmů jako o rok dříve. S "třiatřicítkou" se představil tým Qvick Motors Racing (Erik QVICK - Christophe GEOFFROY) a se "čtyřiatřicítkou" tým Belgium Racing (Patrick DERDAELE - Johan EMPSEN - Stefan VERHOEVEN). V první polovině sezóny  byl jednoznačně lepší tým Qvickr Motors Racing, jehož jezdci stáli pravidelně na pódiu ve třídě GTB a ve všech závodech dojížděli v Top Ten absolutně (Zolder New Race Festival - 8-th place/3-rd GTB, Belcar Spa 1000 km - 5-th/2-nd GTB, Spa Euro Race - 8-th/3-rd GTB a Brands Hatch 6-th/2-nd GTB).V NEj  podniku sezóny (Zolder 24 Hours) se zaskvěl tým Belgium Racing, který dovezl svůj vůz Ultima GTR "34" na čtvrtém místě absolutně a druhém ve třídě GTB. I v závěrečných dvou podnicích stáli piloti jezdící s vozy Ultima na pódiu ve třídě GTB. V šestém podniku (Spa Racing Festival) Erik QVICK a Christophe GEOFFROY (2-nd GBT /8-th total ranking) a v závěrečném (Zolder Belgian Masters) Patrick DERDAELE a Johan EMPSEN (2-nd  GTB/7-th  total ranking).

SEASON 2006
Belcar

Na startovních roštech vytrvalostního šampionátu Belcar "stál" v roce 2006 již jen jediný vůz Ultima GTR, se kterým jezdil "lehce" přejmenovaný tým D. Belgium Racing. Posádku vozu s číslem "46" tvořili  Patrick DERDAELE a dvojice Johan EMPSEN - Stefan VERHOEVEN, která se střídala vedle jezdce, který toho odjel ve své kariéře s britským vozem Ultima GTR nejvíce ze všech. Výsledky v první polovině sezóny (Spa First Race, Zolder Home Race, Zolder Midsummer Race a Lasusitzring) byly opravdu velmi dobré, především oba závody na okruhu Zolder, ve kterých dvojice Patrick DERDAELE - Johan EMPSEN dokázala zvítězit ve třídě Class 3 a v celkovém pořadí dojet na jedenáctém a šestém místě. Vše se "obrátilo" ve "24" v Zolderu, kde po technických problémech, který vůz Ultima GTR doprovázely ve druhé polovině závodu, musela posádka Jan de WIT - Patrick DERDAELE - Johan EMPSEN - Stefan VERHOEVEN (která o rok dříve dojela v tomto čtyřiadvacetihodinovém závodě na čtvrtém místě absolutně) odstoupit ze závodu (po startu z osmého místa na roštu) necelou půlhodinu před " vypršením" časového limitu. Bohužel stejný je i výsledek - tedy Did Not Finish - v posledních dvou závodech belgického vytrvalostního šampionátu 2006, tedy v závodech Spa Racing Festival a Zolder Last Race.

SEASON 2007
Belcar

Před novou sezónou mění tým Belgium Racing "válečné barvy" na oranžové a číslo vozu na třímístné (#246). Na výsledcích se však projevuje "stáří" vozu Ultima GTR, kterému technické problémy "zabraňují" v dokončení vytrvalostních závodů šampionátu Belcar. Jediným "světlejším bodem" celé sezóny tak zůstává jednadvacáté místo absolutně a čtvrté v třídě Div.3 dvojice Patrick DERDAELE - Stefan VERHOEVEN v závodě Spa 12 Hours.

SEASON 2011 - 2014
Britcar

Ve vytrvalostním seriálu Britcar MSA British Endurance Championship startoval v letech 2011 - 2014 s vozem Ultima GTR tým MacG Racing. Vedle Jonathana MacGREGORA se za volantem vozu Ultima GTR postupně vystřídali další britští jezdci Adam WILCOX (2011), Jamie SMYTH (2011 - 2012, 2014) a Damien HUDES (2013). Ultima GTR týmu MacG Racing dojíždí  během čtyř let pouze třikrát (Snetterton 2011 a 2012, Donington 2013) do cíle vytrvalostního závodu, z toho dvakrát (9-th place Snetterton 2011, 9-th place Donington 2013) v Top Ten.

*******
Carbonia Cup

V roce 2011 se v nově vzniklém "amatérském" seriálu Carbonia Cup objevuje v závodě na Slovakia Ringu  vůz Ultima GTR týmu Spin CZ za volantem s Lukášem URBANEM. A šestého května na novém slovenském okruhu vítězí britský G´T´čkový speciál Ultima GTR v absolutním pořadí závodu. V následujících třech letech pak přidává Lukáš URBAN s vozem Ultima GTR osazený osmiválcovým motorem Chevrolet o výkonu 680 koní vždy jedno vítězství (vždy na okruhu v Mostě) v celkovém hodnocení třídy (2012 - Class C, 2013 a 2014 -  Class A+).

Souhrn pódiových umístění vozu ULTIMA GTR

 1 druhé místo

5 vítězství ve třídě

1 vítězství v kvalifikaci ve třídě 

*******
Největší počet odjetých závodů s vozem ULTIMA GTR
Patrick DERDAELE - 26
Steven BRADY - 17
Johan EMPSEN - 16
Colin BLOWER, Jonathan MacGREGOR - 15
TOPlist