VAUXHALL MONARO

Britský Vauxhall Motors je jednou z divizí gigantu General Motors. Řadu let vycházely vozy Vauxhall z vozů Opel a tak bylo nutné pro britský provoz předělelávat řízení na "druhou" stranu. Nejnovější modely jsou však převzaté od australského výrobce Holden, čímž odpadá nutnost úpravy strany řízení. Silniční model Vauxhall Monaro VXR vycházel z modelu Holden Monaro vyráběného v letech 2001 - 2006. Prakticky stejné vozy byly k vidění i ve Spojených státech amerických (Pontiac GTO), Jihoafrické republice (Chevrolet Lumina) nebo na Středním východě (Chevrolet Lumina Coupé). Závodní verzi Vauxhall Monaro poháněl vidlicový osmiválec Vauxhall (Chevrolett) s objemem 5,7 litru a svými parametry spadal do třídy GT2 (N-GT). Vauxhall Monaro odjezdil všechny závody na britských ostrovech v barvách týmu Emotional Engineering. K jedinému svému závodu na kontinet si odskočil pod hlavičkou týmu Ryan Hooker. Nejčastějším pilotem g´t´dvojky Vauxhall Monato byl Matt GRIFFIN.

VAUXHALL  MONARO

SEASON 2004

British GT Championship

V prvních třech závodních víkendech britského g´t´čkového šampionátu (Mondello Park, Snetterton, Castle Combe) závodil tým Emotional Enginnereng s novým vozem ještě pod názvem Holden Monaro "31". V následujícím podniku na Oulton Parku se Vauxhall Monaro "31" poprvé "přibližuje" umístění v Top Ten, když dvojice Matt GRIFFIN (IRL - Champion class GT Cup British GT Championship Season 2003) - Matthew MANDERSON (GB - in the British GT Championship drove a cars Darrian T90 [1996, 1997 & 1999] and Ultima Sports [2002]) dojíždí v prvním závodě na jedenáctém místě. Nejlepším výsledkem týmu Emotional Engineering v jeho první sezóně domácího gétéčkového šampionátu bylo osmé místo posádky Matt GRIFFIN - Matthew MANDERSON  v první jízdě posledního podniku sezóny na legendárním okruhu Brands Hatch.

SEASON 2005

FIA GT Championship

Před novou sezónou dostal vůz Vauxhall Monaro (a také týmový kamion Scania) zcela nový livrej, který vytvořil známý livery designer Andy Blackmore. Po vynechání prvního podniku britského šampionátu se odehrál první start vozu Vauxhall Monaro ve společném podniku FIA GT Championship/British GT Championship na francouzském okruhu v Magny - Cours. Dvojice jezdců Matt GRIFFIN - Ryan HOOKER (GB - in the British GT Championship 2004 drove a car Chevrolet Corvette C5) startovala ve Francii pod hlavičkou týmu Ryan Hooker a v celkovém pořadí dokončila tříhodinovku na třiadvacátém místě. Vůz Vauxhall Monaro si však navíc připsal vítězství ve třídě G2 určené pro vozy s národní homologací - tedy vozy bez mezinárodní homologace FIA.

British GT Championship

Prvním absolvovaným podnikem v britském g´t´čkovém šampionátu byl - jak již bylo napsáno výše - společný podnik s mezinárodním g´t´čkovým šampionátem konaným pod hlavičkou FIA na okruhu v Magny - Course. Sedmé místo vozu Vauxhall Monaro "4" a jeho posádky ve složení Matt GRIFFIN - Ryan HOOKER bylo dosavadním nejlepším umístění v domácím okruhovém šampionátu. V dalších podnicích však vůz spíše nedojížděl do cíle a jedinými dvěma závody ve kterých viděla posádka vozu Vauxhall Monaro týmu Emotional Engineering cílovou vlajku bylo 11. místo absolutně (desáté ve třídě GT2) ve dvouhodinovce na okruhu Silverstone (round 6) a 17. místo absolutně (sedmé ve třídě GT2) v prvním závodě v Silverstone (round 8).

Brands Hatch GT 250

Čtrnáct dní před posledním podnikem domácího g´t´čkového mistráku se ve voze Vauxhall Monaro "1" představil ve volném podniku Brands Hatch GT 250 (2 x 45 mins) - který byl součástí závodního víkendu A1 GP - James BRODIE, který poté startoval i v posledním závodě britského šampionátu na Silverstone. První jízdu nedokončil a ve druhé obsadil mezi třiceti vozy na startu třiadvacáté místo absolutně a páté ve třídě GT2.

SEASON 2006

British GT Championship

Ve své třetí sezóně se tým Emotional Engineering s vozem Vauxhall Monaro "6" představil v pěti z devíti podniků britského g´t´čkového šampionátu. Nejlepšího celkového umístění dosáhla dvojice Matt GRIFFIN - Steve HYDE (GB - winner Oulton Park 2004 [British GT Championship - TVR Tuscan T400R], winner Brands Hatch GT 250 2005 [Mosler MT 900]) hned v prvním závodním víkendu, když ve druhé jízdě v Oulton Parku projela cílem na devátém místě absolutně a pátém ve třídě GT2. Nejlepších výsledků ve třídě GT2 dosáhla dvojice Steve HYDE - Anthony MOTT (GB - first race in the car class Gran Turismo), která dojela v Rockinghamu dvakrát na "bednu", když v první jízdě obsadila druhé a ve druhé třetí místo ve své třídě. V celkovém pořadí však již výsledek  tak dobrý nebyl, neboť vůz Vauxhall Monaro byl klasifikován na čtrnáctém, respektive sedmnáctém místě. Posledním závodem kterého s tým Emotional Engineering s vozem Vauxhall Monaro zúčastnil byla záříová dvouhodinovka na okruhu Silverstone, kde dvojice jezdců Anthony MOTT - James BRODIE obsadila poslední jednadvacáté místo se ztrátou sedmi kol na dvacátého v celkovém pořadí.

Souhrn pódiových umístění vozu VAUXHALL MONARO
 1 vítězství ve třídě
*******
Největší počet odjetých závodů s vozem VAUXHALL (HOLDEN) MONARO
Matt GRIFFIN - 12
Steve HYDE - 5
Ryan HOOKER, Matthew MANDERSON - 4
TOPlist